Treenipäiväkirja 21.2.2012

Aaaah!

Teksti: Elina Hovinen

Kävin kuin kävinkin tänään salilla. Olipa se ihanaa ja takkuista samaan aikaan. Mun kunto on huonontunut (yllättäen) tosi paljon. Ihan kuntokunto ja myös lihaskunto. Treenasin vanhaan tuttuun kaavaan ja latasin tankoihin lähes samat painot kuin aina ennenkin. Tiukkaa teki, mutta pystyin siihen. Kesken treenin päähäni välähti ajatus, että olisikohan mun pitänyt hyvässä kunnossa ollessani latailla ihan kunnolla lisää painoja. Ehkä ensi kerralla.

Alkulämmittely juoksumatolla 10 min
Rintaprässi 3 x 15 – 25 kg 
Jalkojen nosto 90° kulmaan ja ylös 3 x 15
Kyykyt 3 x 15 – 40 kg
Maastaveto 3 x 15 – 40 kg
Soutuliike (mikä tää on?) 3 x 15 – 33 kg
Pohkeet 3 x 15 – 25 kg
Vipunosto sivuille 3 x 15 – 4 kg
Ranskalainen punnerrus levytangolla 3 x 15 – 12,5 kg
Hauiskääntö 3 x 15 – 12,5 kg
10 kg jumppapallon siirto puolelta toiselle 3 x 20
15 min loppuverryttely juoksu-mikälie-laitteella 

  • Kesto: 1 h 11 min
  • Syke: keski – 135 bpm, max – 172 bpm
  • Kalorit: 490 kcal

Treenin jälkeen tuli kunnon tärinät ja euforia. Tästä se taas lähtee!

Kommentit (2)

Anna: En mä aina treenaa koko kroppaa läpi ja noin yksipuolisesti, mutta aika usein kyllä, koska en voi etukäteen tietää pääsenkö tekemään samalla viikolla muitakin lihasryhmiä. Tää on jäänyt päälle siltä ajalta, ku lapset oli pienempiä ja sairastelivat enemmän. Pitäis muuttaa treeniohjelmaa ja tyyliä. Vapaaehtoisia personal trainer -palveluita vastaanotan mieluusti. 😉

Treenaatko aina salilla koko kropan ja vain yksi liike/lihas? Olen itse tottunut treenaamaan aina yhtenä päivänä vain esim. rinta + hauis, selkä + vatsa jne. Voisin vaihtelun vuoksi kokeilla koko kropan treenaamista yhdellä kertaa.

Vaihdatko sitten seuraavana treenipäivänä liikkeet?

Anna: En mä aina treenaa koko kroppaa läpi ja noin yksipuolisesti, mutta aika usein kyllä, koska en voi etukäteen tietää pääsenkö tekemään samalla viikolla muitakin lihasryhmiä. Tää on jäänyt päälle siltä ajalta, ku lapset oli pienempiä ja sairastelivat enemmän. Pitäis muuttaa treeniohjelmaa ja tyyliä. Vapaaehtoisia personal trainer -palveluita vastaanotan mieluusti. 😉

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *