Treenipäiväkirja 12.4.2012

Euforisen olon saa joogasta

Teksti: Elina Hovinen

Jooga on ihanaa! Tällä hetkellä tekee mieli vaihtaa salitreenit kokonaan joogaan. Se on jotenkin niin kehittävää monella tapaa. Joogan jälkeen on aina hyvällä tavalla tyhjä olo. Tänäänkin kun pyöräilin joogasta kotiin, niin pyöräilin ihan kaikessa rauhassa ja kuuntelin musiikkia.

Tänään opin alla olevan asanan. Tuo ei muuten todellakaan ole mikään lepoasento. Tukijalka oli pohkeesta pakaraan asti ihan tulessa. Tänään tehtiin myös kaksi 10 minuutin asanaa, jossa tajusi sen, miten paljon oikeastaan kaikki on vaan mielen lujuudesta kiinni. 

Mieleen liittyen tänään päätin, että haastan itseni ajattelemaan positiivisesti. Luin tämän artikkelin ja yrittää. Veikkaanpa, että positiivinen ajattelu vain vahvistaa, toisin kuin negatiivinen joka asiasta valittaminen. Ilmaista hyvää ja siitä merkkinä kädessäni on rannekoru, jota siirtelen onnistumisten ja epäonnistumisen mukaan kädestä toiseen.

Nyt on niin euforinen olo joogan, pyöräilyn, hyvän musiikin, lämpimän suihkun ja RUUAN jälkeen. Nyt voisi kaivautua peiton alle.

Päivän treenit
Pyöräily töihin
Matka: 9 km
Kesto: 22 min
Syke: keski – 146 bpm, max – 159 bpm
Kalorit: 186 kcal

Pyöräily joogaan
Matka: 6 km
Kesto: 17 min
Syke: keski – 139 bpm, max – 162 bpm
Kalorit: 135 kcal

Hathajooga
Kesto: 1 h 30 min

Pyöräily kotiin
Matka: 14,9 km
Kesto: 43 min
Syke: keski – 141 bpm, max – 158 bpm 
Kalorit: 336 kcal 

Kommentit (4)

Outi: Jooga on jotenkin niin kokonaisvaltaista, että siitä saa paljon enemmän irti.

21-päivän haaste ON vaikea.

Pintsku: Hahaa. Mä olinkin bongannut tuon muualta. Olishan tuo hienoa, oikeasti. Mutta tässä elämäntilanteessa se ei ole edes vaihtoehto. Mukavaa viikonloppua sinullekin!

Anonyymi: Ai sä huomasit? Ei sykemittarilla tee mitään joogatunnilla. Ja se tuntuu jotenkin väärältä.

En oo itse vielä huomannut eroa mitä jooga tekee lihaksille, mutta olo on vaan niin ratkaisevasti erilainen.

Mulla on myös salitreenit korvautuneet lähes kokonaan joogalla. Sitä saa kokonaisvaltaisesti niin hyvät fiilikset. Ja toi 21-päivän haaste on muuten yllättävän vaikea. Ei ole onnistunut toistaiseksi 🙂

Mukava huomata ettei sykemittari kuulunut tällä kertaa joogatunnille. Odotinkin sitä että milloin osaat jättää sen pukkariin;)

Itsellä salitreeni vaihtui joitain vuosia sitten astangajoogaan ja olen saanut sitä kautta kauniimmat muodot lihaksiin. Pitkät ja sorjat mutta ah niin vahvat, ei sellaista pumppilihasta joka mielestäni salitreenistä tulee:) Mutta tämä siis vain minun mielipide.

Mukavaa kevättä!

Outi: Jooga on jotenkin niin kokonaisvaltaista, että siitä saa paljon enemmän irti.

21-päivän haaste ON vaikea.

Pintsku: Hahaa. Mä olinkin bongannut tuon muualta. Olishan tuo hienoa, oikeasti. Mutta tässä elämäntilanteessa se ei ole edes vaihtoehto. Mukavaa viikonloppua sinullekin!

Anonyymi: Ai sä huomasit? Ei sykemittarilla tee mitään joogatunnilla. Ja se tuntuu jotenkin väärältä.

En oo itse vielä huomannut eroa mitä jooga tekee lihaksille, mutta olo on vaan niin ratkaisevasti erilainen.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *