Treenipäiväkirja 4.11.2012

Ihana treeni

Teksti: Elina Hovinen

Eilen sain itseni pitkästä aikaa salille. Olipa ihanaa! Kotitreeni on kans kivaa ja tehokasta, mutta salilla innostuin oikein kunnolla, kun oli niin paljon enemmän vaihtoehtoja tehdä treeniä.

Alkulämmöt crosstrainerilla. Sen jälkeen innolla ikävöimäni kyykkytangon kimppuun. Aloitin käytännössä nollapisteestä. Latasin tankoon vain kympit molempiin päihin, eli 40 kg selässä kyykkäsin kolme viidentoista toiston sarjaa. Tein vuorotellen kyykkyjä ja jalkojennostoja käsien varassa roikkuen. Mitäs muuta mä tein, listaanpas nyt kaiken.

Kyykyt 3 x 15 (40 kg)
Jalkojennostot käsien varassa roikkuen 3 x 15
Maastavedot 3 x 15 (40 kg)
Naruista ”roikkuen” oman ruhon nostelua 3 x 15
Pohkeet istuen 3 x 15 (35 kg)
Narujen avulla yhden jalan kyykyt 3 x 15 (tosi tehokasta)
Ojentajadipit omalla painolla 3 x 15
Vipunostot sivuille 3 x 15 (5 kg)
Hooverasennosta kylkihooveriin ja takaisin 3 x 10/puoli
Yhden jalan maastavedot 3 x 10/jalka (12 kg)
Normaalit vatsarutistukset pallon päällä 3 x 15
Hauiskäännöt 3 x 15 (7 kg)
Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 15 (7 kg)

Reenin jälkeen pumppi päällä

 

Mulla on nyt tavoitteena saada kyykättyä itselleni ghettobooty ja saada vatsapalat näkyviin. Yläkroppaankin pitäisi saada lisää lihaa. Nyt uskallan treenata käsiäkin suht normaalisti. Ainoastaan käden ojentaminen suoraan ylös tekee kipeää, samoin käsilläseisonta ei onnistu, mutta muut liikkeet onnistuu lähestulkoon kivutta. Oli aivan superihanaa käydä pitkästä aikaa salilla. Ensi viikon lopulla uusiksi. Ensin pitäisi saada tämä lihaskipu helpottamaan. Hanuri on nimittäin aika hellänä nyt. (Ihanaa.) Yhtäkkiä on ihan hirveesti intoa ja motivaatiota treenata. Juoksukin tuntuu ihanalta ja sovimmekin siskon kanssa, että otamme taas viikko-ohjelmaan pitkät lenkit talvesta ja säästä ja muista tekosyistä huolimatta. Pitäähän se olla heti keväällä maratonkunnossa.

Sali
Kesto: 1 h 33 min
Syke: keski – 141 bpm, max – 165 bpm
Kalorit: 721 kcal

Kommentit (4)

Riika: Mä oon kans miettinyt salikortin vaihtamista johonkin esim. crossfit-salikorttiin tmv.

Lenkkiseura on aina tervetullutta! 🙂 Sovitaan ihmeessä joskus juoksutreffit!

Monna: No eiks oo? Sitä kohti. Saa nähdä saako tästä latuskasta nostettua hyppyrin.

Suvii: Haha, niin mäkin. Kyykkyy kyykkyy. 🙂

Wau, mieletön haba! 🙂

Ja respect myös salitreenin pituudesta!

Btw, itse sanoin juuri Elixian jäsenyyden irti ja siirryin TG:lle & Motivukseen…

Niin ja vinkkaa, jos kaipaat joskus lenkkiseuraa! Taidetaan asua aika lähekkäin 🙂 Etenkin pimeän tultua tulisi lähdettyä helpommin, jos olisi juoksutreenit sovittuna 🙂

Riika

http://www.ReadySteadyGlow.Blogspot.fi

Jes! Ghettobooty on makee! Hyvä tavoite siis! 😉

Hauis sulla onkin jo niin makee, et voi huh!!

Mäkin tahon ghettobootyn. Tai ees jonkun näköinen hyppyrin littanan tilalle. Tai jonkun joka pitäis sitä 5 cm korkeemmalla kokoajan 😀

Riika: Mä oon kans miettinyt salikortin vaihtamista johonkin esim. crossfit-salikorttiin tmv.

Lenkkiseura on aina tervetullutta! 🙂 Sovitaan ihmeessä joskus juoksutreffit!

Monna: No eiks oo? Sitä kohti. Saa nähdä saako tästä latuskasta nostettua hyppyrin.

Suvii: Haha, niin mäkin. Kyykkyy kyykkyy. 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *