Juoksu

Juoksemisen riemua

31.7.2014 Teksti: Elina Hovinen

Vauhtisammakko-yhteistyö on tuonut mulle niin paljon lisämotivaatiota juoksuun, että olen ihan riemuissani. Toisen laatima ohjelma on tietyllä tapaa kuumottava, koska sitä pitää saa noudattaa kirjaimellisesti, mutta samaan aikaan se on helppo. Itselle jää vain miettiä paikka missä treenin toteuttaa, ainakin näin yksinkertaistettuna.

Juoksu on superhelppoa näin loma-aikaan. Sen kun vetää kamat niskaan ja lähtee juoksemaan. Sitä voi tehdä missä tahansa ja mihin aikaan tahansa.

Olen noudattanut saamaani juoksuohjelmaa aika tarkasti ja nyt olen ottanut taas ravintolisät mukaan treeneihin. Sain blogin kautta testattavaksi Myproteinin MyWhey -proteiineja, joita olen höläytellyt huiviin aina lenkin päälle. Mulle tulee oman kropan huolto ja hyvinvointi entistä tärkeämmäksi silloin kun treenaan juoksua tavoitteellisesti.

Jännitin proteiinijauheen testaamista, sillä olen vähän kranttu näiden koostumusten ja makujen suhteen, mutta nämä olivat oikeasti positiivinen yllätys. Söpön sheikkerin sisällä on vieteripalloo, joka sekoittaa juoman aivan smoothiksi ei jää yhtään kökkäreitä. Ja kaikkien testiin saatujen jauheiden maku on hyvä!! Sain testiin maut: vanilla, cherry, pineapple, banoffee, chokomint. En osaa analysoida ravintosisältöjä sen ihmeemmin, mutta voit itse tarkistella niitä täältä.

Yllä olevat kuvat on otettu tämän päivän treeneistä. Tänään ohjelmassa luki 12 x 30 s maksimivauhtista vetoa. Sain tehtyä yhdeksän, jonka jälkeen näin paremmaksi jättää vedot kesken, koska jo puolessa välissä pakarassa tuntui ikävää tuntemusta. Olisi pitänyt venytellä lämmittelyn jälkeen vähän ennen vetojen repimistä tai lämmitellä kauemmin. Ekat vedot meni nimittäin aika raa’asti. Mun ja miehen kiskoessa vetoja lapset hyppivät pituutta, ottivat aikaa toisten juoksuista ja juoksivat viestejä. <3 Olen saanut miehenkin innostettua juoksutreeneihin. Nämä vaihtelevat lenkit motivoivat häntäkin. Tässä on vaan se vaara, että hän kohta pesee mut juoksussa ja sehän ei käy. 😀 😀

Ps. Huomenna on juoksukoulujen tarjous viimeistä päivää voimassa, joten hopi hopi ilmoittautumaan. Paikatkin alkaa olla täytettyinä. Ole nopea! Kerro ilmoittautuessasi, että olet blogini lukija. Ilmoittautumisohjeet täällä.

Kommentit (13)

Oon tullut siihen tulokseen, että mittarissa säilyy vain tietyn verran urheilusuorituksia ja niitä poistuu vanhimmasta päästä sitä mukaa kuin uusia tulee. Tiesit varmasti, että kellosta saa ladattua suoritukset suoraan Movescountiin?

Valmis ohjelma on kyllä munkin juttu. Mutta siinäkin on eroja millainen valmis ohjelma on. Se joko koukuttaa tai vierottaa koko juoksusta kokonaan. Molemmat koettu tänä kesänä HCR:n jälkeisessä ns juoksukrapulassa. Nyt sain onneksi käyttööni helpon ja selkeän ohjelman, joka on teipattuna jääkaapin oveen. Täytyy muistaa itsekin viedä perhe radalle 😀

Juoksuohjelma pitää olla synkassa kunnon ja muun elämän kanssa. Ei motivoi, jos juoksulenkkejä on sen seittemäntoista ja penikat jo valmiiksi kipeet tai koko elämä täynnä muuta ohjelmaa. Sittenhän siinä vain ahdistuu. Hyvä valmentaja osaa ottaa nämäkin asiat huomioon. 😉

Saako kysyä, mihin tapahtumaan ja mille matkalle nyt tähtäät? Montako treenikertaa tuossa ohjelmassa on ja teetkö yhtään salitreeniä?

Tähtään nyt Tallinnan maratonille, joka juostaan 14.9.

Juoksutreenejä on 5 x/viikko ja käyn salilla jos ehdin ja huvittaa. Teen lihaskuntoa ja -huoltoa kotona näiden päälle. Välillä korvaan jonkun juoksun pyöräilyllä tmv.

Kiitos sinun, minäkin ilmottauduin Vauhtisammakon juoksukouluun! Saas nähdä kuinka tässä käy 😛

Loistavaa! Siellä nähdään!

Mikä on pisin matkasi mitä oot polkenu pyörällä? 🙂

Olisiko jotain 100 km. 🙂

Kun luin tämän postauksen, sitten muistin. Että miksi minä haluan mennä taas lenkille.
Jotenkin ei ole vaan jaksanut viime aikoina yhtään, mutta nyt sain vähän potkua mennä ehkä jo tänään 🙂

http://www.minajamuud.blogspot.fi

Mahtavaa! Mistä mä hakisin saman kipinän. Illalla pitäisi hölkätä pitkä, koska eilen laiskottelin. Ja sitten tänäänkin väsyttää. Aina ei meikäläinenkään jaksa.

Moikka! Sulla näyttää olevan sama suunnon sykemittari. 🙂 Tiedätkö millä ihmeelle pystyn poistamaan/tyhjentämään urheilutiedostot mittarista? Käyttöohjeista en löytänyt mistään.. 😮 Kiitos jos viitsit vastata 🙂

Oon tullut siihen tulokseen, että mittarissa säilyy vain tietyn verran urheilusuorituksia ja niitä poistuu vanhimmasta päästä sitä mukaa kuin uusia tulee. Tiesit varmasti, että kellosta saa ladattua suoritukset suoraan Movescountiin?

Ai että tulin hyvälle mielelle noista perhekuvista! Vaikka olen vielä perheetön, olen ajatellut ehdottomasti haluavani juuri tuollaista meininkiä! Perheen yhteistä aikaa, lapsille liikunnallinen elämäntapa, aikaa samalla omalle urheilulle ja mitä vielä!

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *