Uncategorized 15.4.2013

Just do it!

Teksti: Elina Hovinen

Hyvin nukutun yön jälkeen olen ihan toinen ihminen. Yö oli siis kivuton ja rauhallinen. Toissayönä kikkailin kylkiasennon ja puoli-istuvan asennon välillä koko yön ja veikkaan, että tuon yön ja eilisen päivän kipuilu johtui tuosta öisestä säätämisestä.

Aamupalan jälkeen puin treenivaatteet päälle. Paita huusi  ”JUST DO IT.” Ja mähän menin ja tein. Kamat reppuun ja salille. Oon pelännyt bussimatkoja yksikätisenä. No, tänään olin ottanut bussikortin kuoret mukaan, niillä ei paljoa matkaa tehdä. Bussi lähti liikkeelle ja mä rupesin vauhdissa kaivamaan yksikätisenä repusta lompakkoa. Sain matkan maksettua ja pääsin turvallisesti istumaan.

Salilla tein taas enimmäkseen aerobista treeniä. Aluksi poljin crosstraineria vähän yli puoli tuntia, sen jälkeen tein vähän lihaskuntoa ja lopuksi poljin puoli tuntia kuntopyörää. Pitää jonakin päivänä muistaa ottaa spinningkengät mukaan, että voi polkea vähän tehokkaammin. Kuntopyörän penkit on tosi ärsyttäviä, pylly puutuu.

Lihaskuntotreeni

Sumokyykkyjä 3 x 15, 20 kg

Vatsarutistuksia, vatsapenkissä jalat telineissä 3 x 15

Selänojennuksia 3 x 15, 8 kg

Jalkojen nosto 3 x 15

Askelkyykky 3 x 15/jalka

Vatsat selinmakuulla ”pyöräillen” 3 x 15

Kesto: 1 h 30 min

Syke: keski – 148 bpm, max – 170 bpm

Kalorit: 714 kcal

Hiki tuli! Ahh!

Kävin tällä kertaa Sellon Elixiassa ja samalla piipahdin Stadiumissa ja hain Subwaysta itselleni lounaan. Pientä hemmottelua. 🙂

Stadiumista löytyi uusi treenitoppi

Siellä se subi lepää. 😀

Jälkkäriksi keitin itselleni kahvit. Laitoin suodatinpussiin vähän tätä. Ai että tuli herkkua, vie herkunnälän pois! Sain tätä blogin kautta testattavaksi viime viikolla.

Sain varattua keskiviikoksi hieroja-ajan. Ihanaa! Tälläkin hetkellä päätä särkee, kun niskat on niin pahasti jumissa.

Energistä alkuviikkoa kaikille!

Kommentit (6)

Totta. Kyllä mäkin tykkään hifistellä ja onhan se kiva, että laitteet toimii niinku pitääkin.

Aurinkoa sullekin kevääseen! 🙂

Vitsi kiva toi uusi toppi ja hitsi missä kunnossa olet! Inspiroivaa :)!

Kiitos Laura! 🙂

Hei,

kiitos ihanasta ja motivoivasta blogista!

Yksi kysymys liittyen noihin sun laittamiin treenin kestoihin, sykkeisiin ja kalorinkulutukseen, mitä olet laittanut kirjoituksesi loppuun. Ilmeisesti käytät treenatessa sykemittaria? Ja jos oikein näin kuvasta, niin kyseessä Suunto?

Itsellä käytössä Suunnon M4- mittari ja mä en ole ikinä saanut tuommosia kalorinkulutuslukemia!!

Esim viime viikolla 55min, suhteellisen rankka Spinning-tunti, keskisyke oli 157 ja max. 177 ja kalorinkulutukseksi sain 212 kcal!! Omat mittani ovat 169,5cm ja 63kg.

En ole siis kertaakaan saanu mistään treenistä vielä yli 300 kalorin kulutusta.. Tosin, en mä ole yli tunnin treenejä tehnytkään, mutta luulis että tunnin hikitreenillä saisi edes puolet tuosta!

Moi Jenny! Kiitos kommentista! 🙂

Mulla on tosiaan käytössä Suunnon M5-sykemittari. Olen syöttänyt mittariini pituuden (171 cm), painon (mittarissa taitaa olla syötettynä 62 kg) ja kuntotavoitteen (erinomainen).

Kalorinkulutukseen vaikuttaa sukupuoli, ikä, paino ja syke. 1,5 tunnin treenin keskisyke oli 148, joten kyllä tuossa kaloreitakin palaa ja paita oli läpimärkä hiestä. 🙂 Mullakaan ei normaalisti kalorinkulutuslukemat ole mitenkään ihmeellisiä, mutta spinningtunnista 212 kcal kuulostaa vähältä kyllä. Puolimaratonilla mun kalorinkulutuslukema on ollut jotain tuhannen luokkaa… Onkohan sulla asetukset ihan oikein? Vaikka toisaalta, mitä väliä niillä lukemilla? Kyllä sitä tietää milloin on treenannut kunnolla. 🙂

Hyviä treenejä!

Tuo on kyllä totta, eipä niillä kellon lukemilla mitään väliä ole, kivaa hifistelyä kuitenkin 😉 mittari lähti nyt kuitenkin huoltoon, kun oishan se kiva että toimis.. Kiva lueskella sun kirjoituksia, jatka samaan tapaan! Aurinkoista kevättä sulle ja toivon kädelle pikaista paranemista 🙂

Totta. Kyllä mäkin tykkään hifistellä ja onhan se kiva, että laitteet toimii niinku pitääkin.

Aurinkoa sullekin kevääseen! 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *