Treenipäiväkirja 3.4.2012

Kädet ilmaan

Teksti: Elina Hovinen

Käsitreenin jälkeen kädet ei oikein nouse. Tänään oli siis treenipäivä ja vuorossa oli yläkroppatreeni. Viime viikolla kunnollinen jalkatreeni jäi väliin, niin tein mä vähän jalkojakin. Pyöräilin töistä salille. Aika vilpoista oli, kun pakkasin reppuun ne vaatteet, joissa pyöräilin viime viikon plusasteissa. Ei siis varsinaisesti ajanut asiaa lämmittelynä, vaikka lihakset kyllä lämpenivät.

Pyöräily salille
Matka: 8,5 km
Kesto: 22 min
Syke: keski – 143 bpm, max – 160 bpm
Kalorit: 178 kcal 
Rumat sukat, mutta ah niin hyvät!
 
Kyykky Smithissä 4 x 12 – 60 kg
Jalkojen nosto telineessä käsien varassa 4 x 15
Vinopenkki tangolla 4 x 15 – 20 kg
Maastaveto 4 x 10 – 50 kg (tarvitsen ne nostonarut, koska kädet eivät jaksa pitää enkä siksi saa tehtyä liikettä kunnolla ja oikein)
Tempauksia kahvakuulalla 4 x 10/käsi – 8 kg
Pohkeet istuen 4 x 12 – 35 kg
Penkki käsipainoilla 4 x 10 – 9 kg
Ojentajat käsiä suoristaen vartalon myötäisesti 4 x 10 – 9 kg
Yhden jalan maastavedot  4 x 10 /jalka, kaksi ensimmäistä sarjaa 20 kg, seuraavat kaksi 10 kg
Hauiskäännöt vasaraotteella ja tavallisesti 4 x 10 – 7 kg/käsi
Vinot vatsat seisten 8 kg jumppapalloa siirrellen vauhdilla puolelta toiselle

Kesto: 58 min
Syke: keski – 135 bpm, max – 166 bpm
Kalorit: 403 kcal

Pyöräily kotiin
Matka: 7,2 km
Kesto: 23 min
Syke: keski – 142 bpm, max – 162 bpm
Kalorit: 195 kcal

Ihan hyvä treeni, vaikkei herättänyt erityisen suuria tunteita. Oikea käsi on vähän kiukutellut sen kaatumisen jälkeen. Ranne on edelleen arka ja olkapää kiristää, kun kädet ojentaa suoriksi pään yläpuolelle. Siitä syystä muistin tänään vihdoinkin varata ajan työpaikan hierojalle, joka on muuten urheiluhieroja. Varasin 45 min ajan, joka toivottavasti riittää yläkropan hieromiseen ja jos aikaa jäisi vielä vähän penikoiden irroitteluun. Auts. Sattuu jo ajatuskin, mutta se on tarpeen nyt, kun meinaan juosta enemmän.

Miten teidän treenit sujuu? Meinaatteko jaksaa pääsiäisenä treenata?

Nyt laitan läppärin kannen kiinni ja keskityn kokonaan Prisma-dokumentin katsomiseen. Ne on ihan parhaita. 

Kommentit (3)

Sarpukka: On nuo rumat, ne on niin huomiota herättävät, jos joutuu salilla ottaa kengät pois jalasta.

Miia: Samoilla linjoilla. Haluaisin, että saisin käsiä vahvistettua sen verran, että saisin tehtyä noilla painoilla, koska ne lihakset, jotka tekee isoimman työn, jaksaa ihan hyvin. Pitäisi vaan ottaa asiaksi treenata sitä lihasta. Vahvistusliikekin on tiedossa.

Teen yleensä myötäotteella, mut jos ei meinaa jaksaa, vaihdan ristiotteeseen.

Ja kivaa kun kommentoit! Et ole tainnut kommentoida ennen, et oo ainakaan linkittänyt blogiasi. 🙂

Ei oo rumat sukat, just hyvät 🙂 Ei mulla muuta!

Vähän aihetta sivuten kommentoin tuohon mavepulmaan, kun meillä näyttää olevan aika samaa kokoluokkaa muutenkin raudat, että vedätkö maasta ristiotteella? Itse nostan 55-60 kg (suunta toivottavasti ylöspäin :), eikä myötäotteella pidä kädet, mutta ristiotteella pitää ja rauta nousee, joten en ole hankkinut (vielä) vetoremmejä. Ja siksikään kyllä en, että käpäliin pitäis saada puristusvoimaa lisää.

Jee, en oo varmaan ennen tänne kommentoinutkaan 🙂

Sarpukka: On nuo rumat, ne on niin huomiota herättävät, jos joutuu salilla ottaa kengät pois jalasta.

Miia: Samoilla linjoilla. Haluaisin, että saisin käsiä vahvistettua sen verran, että saisin tehtyä noilla painoilla, koska ne lihakset, jotka tekee isoimman työn, jaksaa ihan hyvin. Pitäisi vaan ottaa asiaksi treenata sitä lihasta. Vahvistusliikekin on tiedossa.

Teen yleensä myötäotteella, mut jos ei meinaa jaksaa, vaihdan ristiotteeseen.

Ja kivaa kun kommentoit! Et ole tainnut kommentoida ennen, et oo ainakaan linkittänyt blogiasi. 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *