Uncategorized 7.3.2013

Kotitreeniä ja lemppari vatsalihasliikkeet

Teksti: Elina Hovinen

Eilen päätin ryhdistäytyä ja hakea pyöräni sieltä, mihin sen viime perjantaina jätin. Aamu oli vaihteeksi aivan yhtä säätöä ja sähellystä. Mun oli tarkoitus juosta pyörää hakemaan ja mennä salin kautta töihin. Eihän se ihan niin mennyt. Meille tuli aamulla siivoojat ja tavarat piti laitella paikoilleen ennen sitä, sen jälkeen vein pikkuisen päiväkotiin ja sen jälkeen vasta pääsin bussipysäkille. Juoksu oli poissuljettu kipeän jalkapohjan takia. Kahden bussivaihdon jälkeen raahauduin jätti-iso reppu selässä  pyörää hakemaan. Kello oli tuossa vaiheessa jo sen verran, että hurautin sen kahden kilometrin matkan nöyränä suorinta tietä töihin, että ehdin vielä liukuman sisällä työpaikalle.

Tein superpitkän työpäivän ja sain pyörän lukittua kodin pyörävarastoon vasta puoli yhdeksältä. Lapset olivat vielä hereillä, mun rakkaat punnukset, joten ehdin vähän jumppaamaan vielä tyttöjen kanssa. Ensin mietin, että menisin salille vielä töiden jälkeen, mutten olisi ehtinyt nähdä tyttöjä ja muutenkin olisi venähtänyt tosi pitkään. Kotona treenaaminen ei ole perheeltä pois ja kiva katsoa, tai paremminkin kuunnella, telkkaria treenin lomassa. Palauttelujen aikana ehtii peitellä tyttöjä, pestä hampaita ja voidella leipiä.

Oli ihana treeni! Treenasin tällä kertaa vähän eri tavalla kuin normaalisti. Normaalisti teen kotitreenin kiertoharjoittelutyylisesti niin, että teen yhden liikkeen ja heti seuraavan perään ilman palautuksia. Tällä kertaa tein kolme 15 toiston sarjaa putkeen ja palautellen. Ei tuntunut yhtä rankalta, mutta hyvää se teki. Tällä hetkellä pakarat ja vatsalihakset huomauttelevat olemassaolostaan.

Syvät kyykyt, painoina 28 kiloinen ja 32 kiloinen tytär

1 x 10 normi kyykky, painoina molemmat tytöt, yht 60 kg

Jalkojen nostot (video)

Maastaveto, painoina molemmat kuulat, eli yhteensä 20 kg

Hoover

Keskitetty hauis 7,5 kg

Ojentajadippi omalla painolla + 12 kg kuula sylissä

Pystysoutu 12 kg

Vatsarutistus pallon päällä (video)

Yhden jalan suorin jaloin maastavedot, 20 kg

Kulmasoutu 12 kg

Punnerrukset

Lantion nostot 2o kg

Jalkojen koukistus vatsanalle (video)

Tässä kolme mun lempparivatsalihasliikettä videoituna.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Q6yEYnE3tyY[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iIHG53zuASI[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r3MX94cYYhs[/youtube]

Pyöräily kotiin

Matka: 8 km

Kesto: 28 min

Syke: keski – 136 bpm, max – 155 bpm

Kalorit: 188 kcal

Kotitreeni

Kesto: 1 h 15 min

Syke: keski – 110 bpm, max – 151 bpm

Kalorit: 330 kcal

 

Kommentit (7)

Heh. 🙂 Mä kans iloitsen ihan hoopon paljon just näistä tällaisista pienistä asioista. Liikunnan ilo. 🙂

Sä oot nero! Mun täytyy testata tota mun kotipunteilla. Täältä löytyy 7- ja 24-kiloiset.

Heh, kiitos! Kannattaa kokeilla! Meillä lapset ovat ihan innoissaan, kun pääsevät mukaan treeniin ja samalla hekin jumppailevat.

Mullakin pitää kyllä kokeilla tuolla 18 kilon puntilla!! 🙂

Mun blogissa on sulle haaste. 🙂

Kannattaa! Se on kivaa!

Yritän löytää aikaa vastata mielenkiintoiseen haasteeseen. 🙂

Vitsi noi sun ”puntit” ovat mainioita! Oli kiva nähdä vihdoin livenä! : ) Toivottavasti pian uudestaan!!

Kiitos! 🙂

Oli kyllä kiva nähdä! Bonnierilla on hyvää porukkaa! 🙂

Heh. 🙂 Mä kans iloitsen ihan hoopon paljon just näistä tällaisista pienistä asioista. Liikunnan ilo. 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *