Treenipäiväkirja 25.2.2012

Kyykkyyn!

Teksti: Elina Hovinen

Tänään oli vuorossa treenipäivä. Menin salilla suoraan crosstrainerille, jota veivasin 45 min. Salille pölähti yllättäen ihana raskaana oleva ystäväni, jonka kanssa veivattiin vierekkäin ja vaihdettiin kuulumisia. Ihailen, miten hän  jaksaa vielä treenata ja näytää niin terveeltä ja hyvinvoivalta. Olin ottanut kassalta Poweriin (body pump) kortin, mutta en sitten jaksanutkaan lähteä siihen rääkkiin. Päätin tehdä itse itselleni omat rääkit. Päätin tehdä tästä päivästä jalkapäivän. Tiistaisesta treenistä jäi sellainen olo, että haluan jossakin vaiheessa ruveta kokeilemaan mitä painoja oikeasti pystyn nostamaan ja siitä se sitten lähti.

Kyykyt 3 x 10 – 60 kg
Jalkojen nosto 90° kulmaan kannatellen omaa painoa 3 x 12
Yhden jalan maastaveto 20 kg kuulalla 3 x 10 /jalka
Sivutaivutukset 3 x 15 – 16 kg
Pohkeet istuen 3 x 10 – 30 kg
Bulgarialaiset yhden jalan kyykyt 3 x 10 – 20 kg
Hoover 2 x 60 s
Selänojennus 3 x 10 – 10 kg levypaino kädessä
  • Kesto: 1 h 27 min
  • Syke: keski – 133 bpm, max – 163 bpm
  • Kalorit: 585 kcal

En oo tainnut koskaan ennen kyykätä 60-kilolla. Yllätyin miten kevyesti nuo sarjat meni. Ehkä mä lataan seuraavalla kerralla vielä vähän lisää kiekkoja. Seuraava treeni onkin sitten yläkroppaa. Pitäis suunnitella kuviot etukäteen. Aion yläkroppatreenissä kokeilla paljonko pystyn nostamaan penkistä 3 x 10 sarjaa. Minkä verran uskallan kokeilla? Ehdotuksia?

Olimme taas koko perheen voimin salilla. Helpottavaa, miten hyvin tytöt viihtyvät lapsiparkissa. Salmisaaren Elixiassa on ainakin tosi kivat lastenhoitajat. 

Reeneistä ei oo taas kuvia. Eihän sitä ny kerkee kuvia ottamaan, ku treenaamassa ollaan. Mun pitäis tehdä soittolista treenejä varten, koska tänään tuli ihan liian lössöä musaa eikä mikään ei ole niin ärsyttävää, kun vaihdella biisejä koko ajan.

Tämä päivä on ollut kiva loppuun asti. Salilta tulimme kotiin saunomaan ja sen jälkeen lähdimme Bio Rex Selloon katsomaan Risto Räppääjää ja Viileää Venlaa. Menimme ensimmäistä kertaa koko perheen voimin leffaan ja oli kyllä ihana kokemus. Lapset tykkäsivät ja minäkin. Leffa oli tosi hyvä ja opettavainen. Taisin vuodattaa salassa pari kyyneltäkin.

Kotiin tultua vielä Putousta ja verkkarikeijoilua sohvalla kynttilöiden loimotellessa. Ollaan poltettu kynttilöitä aivan älytön määrä tänä talvena eikä vieläkään kyllästytä.

Kommentit (5)

niobe: Mullekin sais joku opettaa uusia liikkeitä ja laatimaan erilaisia treeniohjelmia. Oon paljon treenannut ja käynyt monenlaisilla tunneilla ja yritän niistä sitten soveltaa mahdollisimman monipuolisia kokonaisuuksia. Yritän kirjailla tänne ylös mun heilumisia, jos niistä sais jotakin inspiraatiota. Niin, ja jalkatreeni on ihan parasta! Se on niin hyvä fiilis, kun seuraavana päivänä on peba kipee. 🙂

Suvi a.k.a sairaalapyjamakeijo <3, kyllä sä vielä treenaamaan pääset. Kiitos kuvakommentista! 🙂 Onhan tuo kamera ja linssi ihana… Mä odotan, että pääsen näkemään sun ottamia kuvia uudella kameralla. 🙂 Älä muuten lannistu, jos ei heti lähde sujumaan, koska menee aikaa, että pääsee hyväksi kaveriksi kameran kanssa.

tiiti: Kivaa, jos nämä inspiroi. Mä puolestani inspiroidun sun blogista. 🙂 Yhden jalan mave on ihan lemppari – tuntuu niin ihanasti pyrstössä ja takareidessä. Testaa ihmeessä tuo. Kiitti penkkivinkistä. Täytyy kokeilla. Joskus olis kiva kokeilla myös penkkienkkari.

elisa: Yläkropan treenisuunnitelmaa seuraavassa postauksessa. 🙂

Saisit opettaa minullekin tuollaisen treenin tekemisen.. Itsellä ei ole tietotaitoa, enkä osaa .. no.. mitään! Mutta jalkatreenille olisi tarvetta.

Mutta siis, you go girl! 🙂

Voi vinde mitä sä nostat! Teräsmimmi <3

Saispa itsensäkin vielä tän vuoden puolella sellaiseen kondikseen, että menis yhtä sutjakasti jalkatreenit.

Siis niin ihania nää sun kuvat! On kyllä huippuvehkeet käytössä, sen näkee. Mä vähän, siis ihan vähän vaan, odotan täällä kotiinpääsyä ja meidän vauvan kanssa kuvaamista harjoittelua <3 Siellä se murunen odottaa mua, iiiiih!

Ja vaikka mitä kivoja liikkeitä, tuo yhdenjalan kyykkyä (ja ehkä myös yhden jalan mave, jos oikein villiksi heittäydyn) pitää varmana testata itsekin.

Penkkipainoksi heitän vaikka, että tee ensin tangolla muutama sarja ja sitten vaikka 25-30 kilolla (eli sama mitä tuossa edellisessä oot tehnyt rintaprässillä)? Jos tuo on liian vähän, painoja saa onneksi yleensä aina lisättyä 😀

Verkkarikeijoilu on kyllä mitä kuvaavin sana tuohon oleskeluun. 🙂

Laitappas vielä tuo yläkropan treeniohjelma. Olen laatimassa itselleni uutta ohjelmaa, ja olisi kiva saada jotain uusia tuulia.

niobe: Mullekin sais joku opettaa uusia liikkeitä ja laatimaan erilaisia treeniohjelmia. Oon paljon treenannut ja käynyt monenlaisilla tunneilla ja yritän niistä sitten soveltaa mahdollisimman monipuolisia kokonaisuuksia. Yritän kirjailla tänne ylös mun heilumisia, jos niistä sais jotakin inspiraatiota. Niin, ja jalkatreeni on ihan parasta! Se on niin hyvä fiilis, kun seuraavana päivänä on peba kipee. 🙂

Suvi a.k.a sairaalapyjamakeijo <3, kyllä sä vielä treenaamaan pääset. Kiitos kuvakommentista! 🙂 Onhan tuo kamera ja linssi ihana… Mä odotan, että pääsen näkemään sun ottamia kuvia uudella kameralla. 🙂 Älä muuten lannistu, jos ei heti lähde sujumaan, koska menee aikaa, että pääsee hyväksi kaveriksi kameran kanssa.

tiiti: Kivaa, jos nämä inspiroi. Mä puolestani inspiroidun sun blogista. 🙂 Yhden jalan mave on ihan lemppari – tuntuu niin ihanasti pyrstössä ja takareidessä. Testaa ihmeessä tuo. Kiitti penkkivinkistä. Täytyy kokeilla. Joskus olis kiva kokeilla myös penkkienkkari.

elisa: Yläkropan treenisuunnitelmaa seuraavassa postauksessa. 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *