Viikkoyhteenveto 1.4.2012

Närästävä iltalenkki

Teksti: Elina Hovinen

Koko päivä meinasi mennä sohvan pohjalla märehtiessä, kunnes sain itseni siskon kanssa lenkille. Saimme samalla vaihdettua kuulumiset. Juoksu kulki kivasti, mutta pari tuntia aiemmin vedetty sipuli-jalapeno-munakas närästi ihan hirveästi.

Poing poing.

Juoksu
Kesto: 1 h 6 min
Syke: keski – 140, maksimisykkeeseen en usko, koska mittari näytti ekat 5 min 178
Kalorit: 502 kcal

Lenkin jälkeen tein vähän kuntopiiriä. Kyykkäsin mies reppuselässä 4 x 10 (mies painaa 89 kg) ja tein vatsoja.

Viikon treenit

Ma: Pyöräily töihin ja töistä kotiin
Ti: Juoksu töistä salille ja yläkroppatreeni
Ke: Pyöräily töihin ja töistä kotiin
To: Pyöräily töihin, töistä joogaan, jooga ja joogasta kotiin
Pe: Pyöräily töihin
La: Lepo
Su: 10 km juoksu + kuntopiiri

Yhteensä: vähän päälle 8, 3 tuntia 

Kommentit (6)

Elisa: Mä olisin voinut kirjoittaa koko tuon sun tekstin. Samoja juttuja oon miettinyt ja kokeillut. Nykyään osaa vain olla juoksematta niin montaa lenkkiä viikossa, mäkin ennen juoksin pelkästään, mutta nykyisin korvaa osan aerobisesta pyöräilyllä ja crossarilla. Kiinnostais kokeilla noita paljasjalkakenkiä ja melkein vois maksaa siitä, jos joku pystyis lupaamaan, että penikkavaivat on sitä myöten kuopattu. Mut ei sitä oikein satasta tai reilua satasta upottaa, jos ei tiedä toimiiko kengät itselle.

Vautsivau tuota sun kuntopiiriä 🙂

Mä yhtenä päivänä juoksin joogamattoa selässä kantaen ja pohdin miten pystyt juoksemaan niitä työmatkoja reppu selässä. Sehän hidastaa vaikka kuinka paljon 🙂 Tai ehkä mulla on tekniikassa vielä hiomista 🙂

Hitsi! Nyt tulee täysin ohi-aiheen-kommentti, mutta.. Siis olen aina ajatellut, että harmaa hupparin värinä on karmea ja jotenkin kiertänyt aina kaukaa. Mutta voi vitsi, että noissa sun kuvissa se näyttää to del la hyvältä, ainakin tuolla tavalla yhdistettynä! Alkoi tehdä mieli harmaata hupparia 😀

ps. kyykyt miespainolla lähtee testiin – kiitos vinkistä!

Hei oisko sulla jotkut tietyt kengät, joiden oot huomannu aiheuttavan vähemmän kipua penikoissa/tukevan paremmin? Itse vaihdoin juoksusta pyöräilyyn myös, kun penikat oireili ja nykyäänkin ne muistuttaa olemassa olostaan, jos juoksen esim. peräkkäisinä päivinä/useasti viikossa. En jaksa uskoa, että kyse olis huonoista kengistä vaan, mutta muistelin, että oot niistä penikoista itsekin kärsinyt, joten kaikki apu on tarpeen! 🙂

Uusi Aamu: Mies selässä en uskaltanut/pystynyt kyykkäämään ihan alas asti, koska painopiste oli niin eri paikassa kuin tangolla kyykätessä.

Reppu selässä juokseminen on ärsyttävää, mutta nykyään kun teen sitä enemmän kuin ilman reppua juoksemista, niin oon alkanut kai tottua ja ilman reppua juokseminen tuntuu ihanan helpolta.

Repun pitää olla sellainen, että sen saa tiiviisti selkään kiinni, niin ettei se hölsky. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin hölskyvä reppu.

niobe: Halpaa ja tehokasta. 😉 Mä oon taas aina tykännyt harmaasta. Ihan tuosta hiirenharmaasta perus gollegesta.

Elisa: Ei ole. Harmi kyllä. Mulle on kyllä kovasti vinkattu niitä paljasjalkajuoksukenkiä, jotka kuulemma vähentävät penikkatautia. Mulla penikkaoireet on EHKÄ vähän helpottaneet sen jälkeen, kun olen alkanut tekemään pohkeita vahvistavia liikkeitä. Joten mäkin voisin mieluusti ottaa kaikkia vinkkejä vastaan.

Sama juttu, mulle ei tosin ihan niitä kaikista paljasjalkakenkiä oo suositeltu, mutta niitä esim. Nike Free -malliston tosi kevyitä, lähes paljasjalkatossuja on suositeltu, ja nimenomaan hiekkatiellä tai pururadalla juoksemiseen, asfaltti kun on liian kova.

En vaan viitsi ostaa niitä kenkiä, jos ne ei sitten käykään. Pitäis siis ensin saada tehdä pari-kolme testilenkkiä peräkkäisinä päivinä. Yksilöllistähän se nimittäin on, enkä haluais maksaa ”turhasta”.

Mulla penikat on helpottanu pyöräilyn myötä, ja uskon sen johtuvan juurikin pohkeiden vahvistumisesta, mutta tiedä sitten.

Suihkussa heti lenkin jälkeen vuoroin kylmän ja vuoroin kuuman suihkuttelu jalkaan on myös auttanut sekä tietysti venyttely, mut ei ne niitä kuitenkaa parantanu ole, mut juoksun vähentäminen/kokonaan korvaaminen muulla treenillä tottakai auttaa. Kyllä ne ikäväkseni juostessa edelleen palaa, joskaan ei niin pahasti kuin joskus, kun en muuta harrastanut kuin juoksua.

Oon korvannut pyöräilyn lisäksi juoksua crosstrainerilla, sillä se on kuulemma pyörän ohella salin laitteista paras korvaava, koska liikehän muistuttaa melkosesti juoksua/hiihtoa.

Elisa: Mä olisin voinut kirjoittaa koko tuon sun tekstin. Samoja juttuja oon miettinyt ja kokeillut. Nykyään osaa vain olla juoksematta niin montaa lenkkiä viikossa, mäkin ennen juoksin pelkästään, mutta nykyisin korvaa osan aerobisesta pyöräilyllä ja crossarilla. Kiinnostais kokeilla noita paljasjalkakenkiä ja melkein vois maksaa siitä, jos joku pystyis lupaamaan, että penikkavaivat on sitä myöten kuopattu. Mut ei sitä oikein satasta tai reilua satasta upottaa, jos ei tiedä toimiiko kengät itselle.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *