Treenipäiväkirja 8.9.2013

Niistotreeni

Teksti: Elina Hovinen

Karkasin tänä aamuna salille. Siellä oli ihanan rauhallista, sai hyvällä omallatunnolla varata kahta paikkaa samaan aikaan. Tein osan treenistä supersarjoina, mutten vastakkaisille lihasryhmille, vaan esim. kyykky + penkki, maastaveto + vatsat jne. Treenasin ennen lähes aina koko treenin ”supersarjoina”, mutta nyt olen oppinut palauttelemaankin. Kiva tehdä eri tyylisiä treenejä. Huomaan, että voima on kehittynyt erityisesti sellaisten treenien ansiosta, jolloin palauttelen maltilla ja kun teen toistoja, teen niitä maksimipainoilla 12-10-8 toistomäärillä. Tämä ”supersarja”tyylinen treenaaminen on sitä mun vanhaa tuttua kuritustreeniä – niistetään kaikki luulot pois. Ei siis todellakaan mitään voimatreeniä, mutta ihanan väsyttävää. Ihana tulviva hiki ja rinnassa koko ajan tiukkaa tahtia hakkaava sydän. Tykkään! 

Yritin olla nopea, mutta kyllä sitä taas aikaa kului, kun liikkeitäkin oli taas paljon.

Kyykyt 70 kg
Maastaveto suorin jaloin 70 kg
Penkki 40 kg
Jalkojen nostot
Alataljasoutu 47 kg + pikkupalikka
Ylätalja kapealla otteella 40 kg + palikka
Hoover + 20 kg kiekko selän päällä
Vatsat TRX-naruilla
Vipunostot sivuille 5 kg/käsi
Pystypunnerrus 12 kg/käsi
Boksihypyt 3 x 15
Kuminauhan heilutukset, yhteensä n. 200 toistoa
Sivuvatsat selkäpenkissä
Ojentajat naruilla pään yli 12,5 kg
Hauikset naruilla, taljassa tangolla 14 kg ja vikat pitkät sarjat 5 kg käsipainoilla (menin ottamaan kuvat saliin eikä siellä ollut isompia painoja

Aika brutaali tuo vatsalihasten rako. Tässä kuvassa erottuu selvästi. Vatsalihakset repesivät erilleen ensimmäisessä raskaudessa eivätkä ne ole palautuneet ennalleen.

Tämä treeniasu on mun lemppari. Jatkuvasti joko päällä tai pesussa. Tykkään tuosta oranssista topista (Stadiumista saatu), sukista (Zero Pointilta saatu) ja lyhyistä trikoista. Nyt vielä kun voi treenata lyhyissä, niin viimeiseen asti. Tai en mä tiedä paleleeko talvella salilla, mut jotenkin tuntuu alastomalta olla talvella lyhyissä salilla.

Kesto: 1 h 23 min
Syke: keski – 139 bpm, max – 166 bpm
Kalorit: 619 kcal

Kommentit (8)

Voi kiitos! <3

Jos treenaat Elixiassa, niin se ”pikkupalikka” taljalaitteissa on 2,2 kg :).

Joo, treenaan mä. Okei hyvä tietää! 🙂 Osaisitko kertoa paljonko mutkatanko painaa?

En, harmi kyllä! Olen suunnitellut, että jonain päivänä kuskaan sen naisten pukkariin vaakaan ja punnitsen ;).

Teepä se, niin mun ei tarvitse.

Hei,
En ole tainnut aiemmin kommentoida blogiasi, vaikka suunnilleen kaikki päivityksesi käyn lukemassa. Nyt kuitenkin huomasin sinun kirjoittaneen irti olevista vatsalihaksista. Haluaisitko kirjoittaa tästä enemmänkin? Mitä teit raskauksien jälkeen, jotta sait vatsan kuitenkin litteäksi? Minulla on kolme lasta ja kahden viimeisen jälkeen en ole saanut pömppöä pieneksi. Nuorimmainen on nyt reilu 8kk vanha. Toisinaan näytän kuin olisin puolessa välissä raskautta vaikka muuten olen hyvin palautunut entisiin mittoihin ja treenaan muutamia kertoja viikossa monipuolisesti salitreeniä ja lisäksi vauvan kanssa vaunuilleen kävely-hölkkää.

Mä odotin raskauksien jälkeen piiiiiitkään ja toivoin vatsalihasten palautuvan ennalleen. Sen aikaa tein syviä vatsalihakisa. Sitten kun aikaa oli kulunut tarpeeksi kauan, niin siirryin tekemään irtonaisista vatsalihaksista huolimatta suoria vatsalihaksia. Suosittelen vahvistamaan syvia vatsalihaksia ja kiinnittämään huomiota ryhtiin. Jos nämä eivät auta, kysy lääkäriltä voisiko asialle tehdä jotakin. 🙂

Minun mielestä sulla on aivan älyttömän upean näköinen vatsa! Välillä, kun sun vatsa on vilahdellut täällä blogin kuvissa, olen vain ajatellut, että vautsi mitkä palikat!

Voi kiitos! <3

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *