Treenipäiväkirja 4.7.2012

Oh happy day!

Teksti: Elina Hovinen

Virallisesti toinen lomapäivä. Mä voisin tottua tähän. Töissä huomasin ennen lomaa mainostettavan verkkokursseja: ”näin rentoudut lomalla”, ”stressitön loma”. Ei tuota meikäläiselle ongelmaa. Loma on sitä, että otetaan rennosti ilman mitään aikataulupaineita, tehdään mitä huvittaa ja nautiskellaan. Tänään kävin aamulla kampaajalla. Sillä aikaa tytöt häiriköivät miehen työpaikalla. Sieltä mäkkärin kautta Uimastadionille siskon ja veljen kanssa. Stadikkareissun ja päivällisen jälkeen sain luvan lähteä yksin salille. Mies jäi hoitamaan tyttöjen iltatoimet, kun mä pyöräilin miehen pyörällä salille. Omasta oli kumi puhki. Varmaan meni eilisellä pyörälenkillä. Pitäisi paikata rengas, koska lupasin tytöille huomiselle pyöräretken. Ostin esikoiselle eilen uuden pyöränkin.

Matkalla kampaajalle

Pure Hairdressing

Näkymä kampaamon ikkunasta. 

Pirpanat onnellisina stadikalla. Pyysin pienimmän pois altaasta, että sain kuivateltua kastuneet shortsit (istuin altaan reunalla) ja kuulin koko sen ajan jatkuvaa ”äiti, mä haluan uimaan”. Lapset rakastaa uimista. 
Mua oikeesti melkein itkettää, kun katson tätä kuvaa. Ne on niin onnellisia. Nuo rakkaat on niin vähään tyytyväisiä. Onneksi. Riittää, että käydään uimassa tai pyöräretkellä tai leivotaan yhdessä.

Odottelimme miestä hakemaan ja mä otin pienet nokoset numikolla.

 

Tämän päivän treeni oli ihana! Pitkästä aikaa tuntui, että mulla on edes vähän voimaa. Ehkä se johtui vain siitä, että takana oli hyvä päivä ja mieli oli hyvä. Oon viime aikoina miettinyt sitä mielen voimaa, josta Kukkakin kirjotteli jossakin vaiheessa. Mielestä se on loppujen lopuksi kiinni. Jos päätät, ettet jaksa, niin et varmasti jaksa. Jos päätät, että jaksat juosta kylmiltäsi vaikka maratonin, niin kyllä sä vaan jaksat. Mieli tai tahto on voimavara ja välillä rajoite, riippuu miten itse päätät.

Kävin vaihteeksi Länsiväylän Elixiassa. Siellä on sellaiset narut, joiden avulla voi tehdä kokonaisvaltaisempaa treeniä. Pitäisi yrittää saada mies houkuteltua useammin tuonne.

Tämän päivän treeni:

Jalkaprässi 4 x 15 – 70 kg
Penkki 3 x 15 – 25 kg
Jalkojen nosto käsien varassa 3 x 15
Jalkojen nosto selinmakuulla 3 x 15
Yhden jalan maastaveto 3 x 10/jalka – 20 kg, 16 kg
Kulmasoutu 3 x 15 – 10 kg/käsi
Lantion nosto selinmakuulla 3 x 20
Vinot vatsat, hipaisu nilkkoihin selinmakuulla 3 x 20
Pohkeet istuen 3 x 15 – 35 kg
Vatsat – jalat pallon päällä, kädet suorana koukistellen jalkoja 3 x 15
Hauikset mutkatangolla 3 x 15, 5 kg kiekkoja (paljonko se tanko painaa?)
Vinoja vatsoja jalat naruissa kiinni heijaten niitä puolelta toiselle 3 x 15 (rankkaa!)
Yhden jalan kyykyt köyden avulla (tehokasta)
Ojentajat köydellä 3 x 15, 25 kg, 30 kg

Alku- ja loppulämmittelynä pyöräily salille ja kotiin (yht. 11 km ja noin 30 min).

Sali
Kesto: 1 h 1 min
Syke: keski – 122 bpm, max – 153 bpm
Kalorit: 354 kcal 

Sierainperspektiivistä.

 

Pitäis mennä nukkumaan, mutku lomalla ei tarvii. Kuuntelen tätä albumia: Gossip: A Joiful Noise.

Kommentit (3)

Ihana ihana blogi!! Vähän aikaa sitten eksyin ja täältä tarttui mukaan hillitön määrä energiaa joka kanavoitui siihen että saimme miehen kanssa pyörät huollettua ja mä sain huimasti lisää inspiraatiota joogaan ja muuhun liikkumiseen. KIITOS!

Ja miten ihania lomakuvia.Tuli ihan lapsuuden kesät mieleen sun maauimala ja stadikka kuvista 🙂

Ihanaa kesää sinnekin!

Minulle on joskus kerrottu, että mutkatanko painaisi 7kg, ja sen mukaan ainakin itse lasken käyttämäni painot. 🙂

Elina: okei, kiitos tiedosta! 🙂

Ihana ihana blogi!! Vähän aikaa sitten eksyin ja täältä tarttui mukaan hillitön määrä energiaa joka kanavoitui siihen että saimme miehen kanssa pyörät huollettua ja mä sain huimasti lisää inspiraatiota joogaan ja muuhun liikkumiseen. KIITOS!

Ja miten ihania lomakuvia.Tuli ihan lapsuuden kesät mieleen sun maauimala ja stadikka kuvista 🙂

Ihanaa kesää sinnekin!

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *