Treenipäiväkirja 19.6.2012

Päivän sali

Teksti: Elina Hovinen

Ajatelkaas mikä otsikko! Ei ole turhempaa tai epämääräisempää otsikkoa, mutta kun mä kävin tänään salilla, niin pitäähän sitä otsikossakin kuuluttaa. Tauko oli ehtinyt venähtää todella pitkäksi ja kynnys salille menemiseen oli jo kasvanut aika isoksi. Olkapään takia sali ei ole kiinnostanut, koska sinne meneminen on tuntunut jo ajatuksena kirpaisevalta, koska en pystyisi tekemään kaikkea. Nyt kun en pysty juoksemaankaan, niin edes salille sitten. Se siitä levosta, jota mulle suositeltiin. Työmatkapyöräilyäkin olen harrastanut…

Onnellinen työmatkapyöräilijä kurat naamassa.

Tämän päivän treeni sitten. Hikoilin aivan järjettömästi! Oon treenannut viime kuukaudet pelkästään ulkona, niin en muistanut mitä sisäliikunta ja se hikoilu on. Hikipisarat vaan lentelivät. Aloitin crosstrainerin heiluttelulla, mutta hyvin nopeasti totesin, ettei jalka tykkää siitä ja siirryin kuntopyörän päälle. Olisikohan ollut elämäni neljäs kerta kuntopyörän päällä. Mä suosin aina crosstraineria tai juoksumattoa. Sen jälkeen tein kolme sarjaa vatsoja ja kyttäsin samaan aikaan milloin kyykkypaikat vapautuu. No ei vapautunut ja menin kyykkäämään pelkän tangon kanssa. Tämä oli juuri hyvä vaihtoehto tällä kunnolla ja tällä mun rikkinäisellä kropalla. Tein pelkällä tangolla myös maastavedot ja uskaltauduin tekemään myös penkkipunnerrukset tangolla. Olkapää napsui, mutta ei varsinaisesti ollut kipeä. Tein varovaisesti myös dipit omalla painolla ja hauikset. Hauiksia tehdessä olkapäähän sattui eniten. Ihmeellistä. Olkapäitä en uskaltanut tehdä ollenkaan. Vatsoja tein varmaan neljää eri liikettä ja sitten vielä vähän pohkeita.

Olipahan kivaa ja pitää muistaa ottaa taas tavaksi, koska kyllähän ne lihakset äkkiä heikentyy ja aina siellä salilla voi jotakin tehdä, vaikka olisi kropassa kipukohtia. En todellakaan jaksanut samalla tavalla kuin ennen ja se kyllä sieppaa.

Sali
Kesto: 1 h 10 min
Syke: keski – 137 bpm, max – 167 bpm (eli ei mitään kevyttä settiä)
Kalorit: 470 kcal 

Nyt vihdoinkin testasin niitä Reebokin EasyToneja. Tykkäsin kyllä. Alkuun tuntui jännältä, kun kengät muljuaa alla, mutta se on kai sitä tehostamista. Treenikuvia ei taaskaan ole. Pitäisi aktivoitua kuvaamisen kanssa, koska mulla oli ihan uudet treenivaatteetkin tänään. 😉

Nyt vielä muutama kuva tältä päivältä ja sitten äkkiä nukkumaan.

Tytöt tekivät mulle tänään aamupalan. ♥

Jalkautunut pyöräilijä vauhdissa.

Hyvää yötä, mussukat! Kertokaas mulle mitä teille kuuluu? Ootte olleet aika hiljaisia viime aikoina. 

Kommentit (5)

Elisa: Voi penikat! Mä niin ymmärrän tuon fiiliksen. Mulla pyöräilyä ja salia. Odotan malttamattomana, että pystyn taas juosta.

Anonyymi: Olkapää ei ole mitään kunnollista diagnoosia saanut. Hieroja arveli alunperin, että kyse olisi pitkän hauislihaksen jänteen tulehduksesta tai supraspinatus tendinitis, jos nyt muistin oikein. Saa nyt nähdä mihin suuntaan tämä vaiva kääntyy, kun olen nyt ruvennut taas treenaamaan varovaisesti myös käsiä.

Kaisa: Kiva kun kommentoit! Ja kiitos palautteesta! 🙂 Suunnistusta olisikin kiva kokeilla! Hyvää kesää sulle!

Sarpukka: On kyllä niin jees! Ja salitreenistä saa ihan hirveästi potkua!

Muuten hyvää, mut ne pahoilasen penikat…. voivoi, maksaisin melkein mitä vaan jos pääsisin niistä eroon! Oikeesti! 😀 Vois testata Footbalancea, niitä kun saa kokeilla ilmasin ja saa rahat takaisin jos ei ole tyytyväinen.

Pyöräilyä ja lihaskuntoa täällä siis, kun ei juoksua oikeen voi. Mäkivetoja tein eilen, nyt on penikan lisäksi persus meleko arka 😀

Moikka, en vanhemmista teksteistä muista onko tuota sun olkapäätä paremmin diagnosoitu (?), mutta tuo olkapään kipeytyminen hauiskääntöjä tehdessähän olisi ihan loogista, jos hauiksen pitkän pään jänteessä on häikkää – se kiinnittyy olkapään seutuville tuberositas supraglenoidaleen, eli just sinne olkapään seutuville, ja sen vammat on suht yleisiä.

Moikka! Olen pitemmän aikaa jo lueskellut, mutta kommentoin nyt ekaa kertaa. Sulla on tosi kiva blogi 🙂

Mä kävin eilen testaamassa uusia (ensimmäisiäni) suunnistuskenkiä! Kävin ostamassa Jukolasta lauantaina ja oli hyvät ja oli kivaa! Eihän se hyvin mennyt, mutta se nyt ei oo ihme näillä suunnistustaidoilla 😀

Hienoo et oot päässyt salille. Vaik noi kaikki krempat ottaa päähän, niin kyl se salitreeni vaan antaa sitä energiaa NIIIIN paljon!

Elisa: Voi penikat! Mä niin ymmärrän tuon fiiliksen. Mulla pyöräilyä ja salia. Odotan malttamattomana, että pystyn taas juosta.

Anonyymi: Olkapää ei ole mitään kunnollista diagnoosia saanut. Hieroja arveli alunperin, että kyse olisi pitkän hauislihaksen jänteen tulehduksesta tai supraspinatus tendinitis, jos nyt muistin oikein. Saa nyt nähdä mihin suuntaan tämä vaiva kääntyy, kun olen nyt ruvennut taas treenaamaan varovaisesti myös käsiä.

Kaisa: Kiva kun kommentoit! Ja kiitos palautteesta! 🙂 Suunnistusta olisikin kiva kokeilla! Hyvää kesää sulle!

Sarpukka: On kyllä niin jees! Ja salitreenistä saa ihan hirveästi potkua!

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *