Treenipäiväkirja

Päivän treeni

13.1.2014 Teksti: Elina Hovinen

Kotiin päästyä säntäsimme melkein samantien salille. Päätettiin tehdä tänään vähän hikisempi treeni. Ei pitkiä palautteluita, tai ei palautteluita oikeastaan ollenkaan ja siirryimme nyt vihdoinkin pitkiin sarjoihin. Teimme kolme sarjaa ja viisitoista toistoa. Onpa muuten ihan eri asia tehdä 15 toistoa aiemman kahdeksan sijaan. Tekee myös tiukkaa ottaa pienempiä painoja, mutta se on nyt homman nimi. Pitää saada lihaksia vähän pienemmiksi ja juoksuun sopivammiksi. Saa nähdä miten se tapahtuu. 


Kyllähän se hiki irtosi jo alkulämmittelyssä.

Piti vielä vähän kokeilla nouseeko 50 kilolla täydet sarjat. No ei ihan. Tein kahdeksan toistoa näillä painoilla ja seuraavat sarjat tein 40 kilolla.

Tein ihan treeniä varten itselleni letin.

Koko treeni meni näin

5 min soutua
15 min kuntopyörää
Penkkipunnerrus
Jalkojen ja lantion nosto
Keskitetty hauiskääntö
Linkkuveitsivatsat
Vinopenkki käsipainoilla
Askelkyykyt
Hauiskääntö käsipainoilla nojaten penkkiin
Ojentajat narulla alas
Hooverasennossa jalat kainaloon

Huh, siinä kaikki. Joka toinen liike on ”palautteluliike”.

Nyt unta ja huomenna lenkkarit jalkaan.