Kuntoutus 19.6.2013

Parhaan treenin merkki: kokovartalotärinä

Teksti: Elina Hovinen

Tänään kädet ovat muistutelleet ihanasti eilisestä olkapäätreenistä. Pitkästä aikaa lihaskiputuntemuksia yläkropassa. En osaa fiilistellä tarpeeksi kuvaavasti, mutta i-ha-naa. Kuten jo eilen sanoin, mun treenimotivaatio kasvoi kertaheitolla monta pykälää ja päässä lähti ruksuttamaan uudet treenikuviot. Päivällä laitoin fysioterapeutti-Samille viestin ja kysyin saanko tehdä maastavetoa, kun unohdin kysyä sen viime kerralla. Sain vastaukseksi, että ”hyvinkin voit tehdä”. Illalla oli pakko päästä salille kokeilemaan mitä kaikkea mä pystyn tätänykyä tekemään. Pakko silti muistutella itseäni, että en ole lähimainkaan entisessä kunnossa. Sain siitä karvaan muistutuksen aamulla, kun sain vaivoin tehtyä yhden (!) punnerruksen. Ennen tein kuitenkin sata (sarjoissa, mutta kuitenkin). Jännä piirre tässä kuntoutumisessa on ollut myös se, että en ole uskaltanut yhtään lähteä sooloilemaan ja kokeilemaan rajoja mitä käsi kestää, vaan olen kuuliaisesti kysynyt luvan ja sitten vasta tehnyt. Yleensä toimin vähän toisin. 😀

Tänään vastavuoroisesti mä sain patistettua miehen mukaan, joten koko perhe pakkauduttiin autoon ja lähdimme Länsiväylän Elixiaa kohti. Kyttäsin koko ajan kyykkypaikkoja, siis ihan koko ajan, eikä ne pettymyksekseni vapautuneet missään vaiheessa. En saanut siis kokeiltua maastavetoa. Smith-laitekin jotenkin heilui, joten en uskaltanut silläkään tehdä täyspitkiä sarjoja. No mitä mä sit tein, kun sain aikaiseksi kokovartalotärinän?

Keskitetty hauiskääntö 12 x 6 kg, 15 x 5 kg, 12 x 5 kg
Ranskalainen punnerrus 15 x 5 kg, 15 x 5 kg, 10 x 5 kg
Jalkaprässi 3 x 15, 100 kg
Pohkeet istuen 3 x 15, 50 kg
Jalkojen nosto käsien varassa (!) 3 x 15
Suorin käsin hooverissa jalkojen koukistus vatsan alle 3 x 15
Tavallinen hauiskääntö 3 x 15, 6 kg, 6 kg, 7 kg
Ojentajat naruilla 3 x 15, 20 kg, 25 kg, 25 kg
Kyykyt Smithissä 2 x 15, 50 kg
Syvähyppykyykyt räjähtävästi TRX-naruilla 3 x 10
Yhden jalan maastaveto 3 x 10/jalka, 24 kg, 24 kg, 16 kg
Vatsarutistus Bosun päällä 3 x 20, 10 kg

Jos ette bonganneet, niin kerronpa vielä, että tein käsien varassa liikkeitä! Aivan ihanaa! Eikä sattunut! Kohta mä hurahdan ihan kokonaan ja musta tulee fitnessmimmi. No ei tule, mutta treeni-into on kova. Tämän päivän treeniin meni vähän reilu tunti aikaa.

Mun rytmit on aivan sekaisin enkä osaa mennä ajoissa nukkumaan enkä myöskään saa itseäni aikaisin ylös. Vähän tällaista kesämenoa, kun lapsilla on loma eikä niitä raaski repiä aikaisin sängystä ylös. Katsokaa nyt tätäkin. ♥

Nyt hyvää yötä ja aamulla kirvelevin silmin ja tönköin jaloin töihin.