Treeni 27.10.2017

Perjantai-illan hikijumppa

Teksti: Elina Hovinen

Treenini ovat koostuneet viime aikoina kolmesta salitreenistä viikossa ja arkiliikunnasta, eli satunnaisesta työmatkapyöräilystä, joogahetkistä ja kävelystä. Selkä on ollut taas asteen verran kipeämpi, niin en ole uskaltanut kokeilla juoksemista vähään aikaan. Ensi viikosta alkaen kuvioihin astuu taas joka tiistaiset uintitreenit. Niitä on ollut kova ikävä! <3 Speedo-jengi palaa takaisin Märskyyn.

Salitreenini ovat olleet aivan toista kuin ennen. Painonnostoliikkeet ja muut raskaat liikkeet on saanut suosiolla unohtaa ja tilalle on tullut kevyttä hikijumppaa. Ensin ajattelin, etten saisi itseäni motivoitua tekemään niitä, mutta väärässä olin. Olen nauttinut hikitreeneistä. Maanantaisin olen tehnyt yläkroppaa, keskiviikkoisin jalkoja ja perjantaisin sekalaista satujumppaa.

Tänä perjantaina pyysin Ramia tekemään mulle koko vartalon hikijumpan ja sellaisen sain. Treeni oli tosi kiva tehdä, joten ajattelin jakaa sen teidän kanssa.

P E R J A N T A I N  H I K I J U M P P A

Alkulämmittely
Liikepareja tehdään kolme kierrosta, välissä minuutin palautus. Liikeparin liikkeet tehdään peräjälkeen ilman palautusta. Kolmen kierroksen jälkeen 3 minuutin palautus ennen seuraavaa liikeparia. Ota sellaiset painot, joilla toistot tuntuu tiukoilta.

Takakyykky jalat yhdessä x 10
Sumokyykky käsipaino/kahvakuula kädessä x 10

Ylätalja tai alatalja x 10
Etunojapunnerrus x 10

Bulgarialainen askelkyykky kehonpainolla x 8-15
Selän ojennus penkissä x 8-15 (ota lisäpaino tarvittaessa)

Pystysoutu tangolla x 10
Vipunostot sivuille x 10

Ojentajat taljassa x 15
Hauis taljassa x 15

Lankku 3 x 1 min (tein 1,5 min)

Mulla tähän meni aikaa alle tunti. Hiki lensi ja syke oli koko ajan sopivan korkealla, muttei liian. Tuli ihan älyttömän hyvä fiilis. Tästä on hyvä aloittaa viikonloppu!

Kerro, jos testaat treenin, että miltä tuntui!

Hyvää viikonloppua!

❤️ Elina

Treenivaatteet: Paita: Reebok* | toppi: Röhnisch* | trikoot: Yvette* | kuulokkeet: Plantronics*
*saatu

Kommentit (3)

Moi Elina!
Olen nyt tehnyt treenin kahdesti ja se on tosi hyvä. Toi ihan uutta motivaatiota nopeaan salitreeniin. Aion tehdä myös jatkossa. Kiitos.
Terkuin Pia

Tein tän, tiukka oli ja hiki tuli. Kiitos, teen kyllä toistekin.

Kiva kuulla, Ammi!

Moi Elina!
Olen nyt tehnyt treenin kahdesti ja se on tosi hyvä. Toi ihan uutta motivaatiota nopeaan salitreeniin. Aion tehdä myös jatkossa. Kiitos.
Terkuin Pia

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *