Ajatuksia 7.7.2013

Sateenkaaren päässä

Teksti: Elina Hovinen

Eilen oli vähän ankea päivä, mutta illalla lähdimme lasten kanssa ilta-ajelulle. Kävimme Seurasaaressa käveleskelemässä. Huonohkolle päivälle kiva loppu.


Seurasaaresta lähdettyä alkoi sataa ja näimme monta sateenkaarta.

Sateenkaaren päässä

Sateen jälkeen taivahalle katsomaan jos jäät
nähdä silloin voit sä nauhat oudon värikkäät
Siellä sateenkaari jälleen aurinkoa lepyttää
eikä mene kauaa kun taas päivä hymyää

Kertoo taru vanha: päässä sateenkaaren on
auringolle tarkoitettu aarre suunnaton
Sateenkaaren pään ken löytää, aarteen tuon hän myöskin saa
etsimässä sitä nytkin moni taivaltaa

Mutta jos sä matkaan lähdet, muista myöskin tää
voi myös jäädä löytymättä sateenkaaren pää
Mutta jos sä matkallasi löydät hyvän ystävän
löytänyt oot silloin aarrettakin enemmän.

Tuo oli mun lempilaulu lapsena.

Kommentit (2)

Olen kirjoitellut aiheesta vanhan blogin puolella, jutussa näköjään osa kuvalinkeistä on rikki, mutta tästä pääsee lukemaan: http://endorfiineja.blogspot.fi/2010/10/raskaus-liikunta-ja-ruokavalio.html

Mä pystyin liikkumaan jotakuinkin normaalisti vähän yli raskauden puolen välin, muistaakseni viimeisen juoksulenkin juoksin viikolla 26. Kroppaa täytyy kuunnella eikä kipua saa tuntua. Yritin muistaa raskausaikana terveellisen ja monipuolisen ruokavalion ja sen, ettei ruokaa tarvitse syödä enempää kuin muutenkaan.

Kilot lähti aikalailla itsekseen syömällä normaalisti ja ulkoilemalla vauvan/lapsien kanssa.

Onnea sulle raskaudesta! Toivottavasti sulla on helppo ja vaivaton raskaus! Ei kannata ruoka- ja liikuntajutuilla ainakan stressata raskausaikana, vaan nauttia ainutlaatuisesta kokemuksesta. Kroppa ei räjähdä käsiin ja raskauden jälkeen ehtii saada itsensä kuntoon. 🙂

Heippa ja kiitos kivasta blogista!

Yritin etsiskellä vanhoista postauksista, mutta en ainakaan löytänyt että olisit kirjoittanut raskauksien tuomista muutoksista kroppaan ja urheiluharrastukseen. Eniten kiinnostaisi tietää että miten kauan pystyit raskausaikoina juoksemaan/ treenaamaan ja miten ne kuuluisat kilot oot saanu pois? Sulla on nyt niin mielettömän hyvässä kondiksessa kroppa ja varsinkin vatsa et ei kyllä heti uskois et oot kolmen lapsen äiti 🙂

Itellä ensimmäinen maha-asukki ilmoitti tulostaan tossa parisen kuukautta sitten ja nyt oon ruvennu pohtimaan enemmänkin näitä tulevia muutoksia kropassa ja treeneissä ja sitä miten pystyn niihin sopeutumaan kun menneisyydestä löytyy anoreksian/ortoreksian kanssa painiskelua. Mut jos sua katsoo niin raskaudet ei välttämättä oo todellakaan mikään tekosyy sille etteikö voisi olla timmissä kunnossa 🙂

Olen kirjoitellut aiheesta vanhan blogin puolella, jutussa näköjään osa kuvalinkeistä on rikki, mutta tästä pääsee lukemaan: http://endorfiineja.blogspot.fi/2010/10/raskaus-liikunta-ja-ruokavalio.html

Mä pystyin liikkumaan jotakuinkin normaalisti vähän yli raskauden puolen välin, muistaakseni viimeisen juoksulenkin juoksin viikolla 26. Kroppaa täytyy kuunnella eikä kipua saa tuntua. Yritin muistaa raskausaikana terveellisen ja monipuolisen ruokavalion ja sen, ettei ruokaa tarvitse syödä enempää kuin muutenkaan.

Kilot lähti aikalailla itsekseen syömällä normaalisti ja ulkoilemalla vauvan/lapsien kanssa.

Onnea sulle raskaudesta! Toivottavasti sulla on helppo ja vaivaton raskaus! Ei kannata ruoka- ja liikuntajutuilla ainakan stressata raskausaikana, vaan nauttia ainutlaatuisesta kokemuksesta. Kroppa ei räjähdä käsiin ja raskauden jälkeen ehtii saada itsensä kuntoon. 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *