Juoksu 19.5.2013

Siskosten sunnuntailenkki

Teksti: Elina Hovinen

Viikonloppu on mennyt ihan koomaillessa. Eilisen päivän pilasi koko päivän kestänyt järkyttävä päänsärky, joka ei lähtenyt pois, vaikka vedin nappia toisen perään. Olo koheni vasta iltakymmeneltä.

Tämä päivä meni toipuessa eilisestä päänsärystä ja ihmetellessä. Yhtäkkiä olikin ilta. Lähdin siskon kanssa pitkälle lenkille. Päällä oli hihaton toppi ja pyöräilyshortsit ja silti ihan hiki! Kesä! Sinne jäi lenkkipolulle ihan hirveä kiukku ja turhautuminen (PMS). Oksensin kaiken turhautumisen ja kiukun siskolle, jonka jälkeen pystyin keskittymään juoksemiseen ja fiilistelyyn. Nämä sunnuntailenkit ovat ihan parhaita ja nämä ovat takuuvarma kesän merkki, kun nämä taas ilmestyivät viikko-ohjelmaan. Sisko taas yrittää taistella vastaan, ettei lähtisi mun kanssa juoksemaan maratonia, mutta kyllä hän sen juoksee, hän ei vaan vielä tiedä sitä. 😀

Lenkin jälkeen olo on ihan toinen kuin ennen lenkille lähtöä. Kyllä mun pääkoppa vaan tarvitsee liikuntaa.

Tämän päivän lenkin juoksin niillä mun matalilla Adidaksilla. Ne on muuten oikeesti tosi hyvät kengät! Niillä juoksu rullaa ihan eri tavalla kuin ennen. Kengät tuntuu jännän sukkamaisilta, koska kengän päällyskangas on trikoomainen. Kävellessä ei arvaisi, miten hyvät nämä on juostessa. Nimittäin Niket tuntuu taivaallisilta pelkästään seistessä, koska pohjan muotoilu on jotenkin niin jalkaa syleilevä. Samaa fiilistä Adidaksista ei tule, mutta voi sitä juoksun riemua näillä kengillä. Valehtelematta parhaimman tuntoiset kengät tähän asti. Toivottavasti mun jalat (lue: penikat) kestää juoksua näillä. Lenkin jälkeen taas perus kuviot – kylmää ja kuumaa suihkua ja kylmägeeliä. Vielä pitäisi jaksaa venytellä, mutta jotenkin kuminauhajumppa ja muut kuntoutuskuviot vei loputkin mehut.

Juoksu

Matka: 20 km

Kesto: 2 h 2 min

Syke: keski – 145 bpm, max – 159 bpm

Kalorit: 940 kcal

Viikon treenit:

Ma: 16 km + 15 min ratauintia ja reilu tunti muuta pulikointia

Ti: 16 km pyöräilyä

Ke: 8 km pyöräily

To: 8 km juoksu + 8 km pyöräily

Pe: 16 km pyöräilyä + kuminauhajuppa

La: Lepo

Su: 20 km juoksu + kuminauhajumppa

Joka päivä myös käden venytykset, tiätty.

Yhteensä vähän vajaa 7 tuntia urheilua.