Treenipäiväkirja

Tämän kauden ensimmäinen kaatuminen

29.11.2012 Teksti: Elina Hovinen

Eilen oli juoksupäivä, tänään pyöräily- ja salipäivä. Eilen juoksin työmatkat molempiin suuntiin. Juoksu kulki ihanan kevyesti. Tein sellaisen päätelmän, että hyvin kulkeva juoksu on vahvempien reisien ansiota. Oli nautinnollista juosta ja se on harvinaista työmatkajuoksulta. Jalat tuntui sitkeän räjähtäviltä, vaikka juoksin ihan hiljakseen. Yleensä työmatkajuoksut on niin tahmeita.

Juoksu töihin
Matka: 8.0 km
Kesto: 51 min
Syke: keski – 147 bpm, max – 166 bpm
Kalorit: 433 kcal

Juoksu töistä kotiin
Matka: 7.78 km
Kesto: 49 min
Syke: keski – 142 bpm, max – 159 bpm
Kalorit: 383 kcal

Tämä aamu meni hässäköidessä. Heräsin aivan liian myöhään ja rupesin arpomaan millä menen töihin. Eipä siinä hirveästi vaihtoehtoja ollut, kun bussikortilla ei ole arvoa eikä ei ollut käteistä rahaa. Joko juosten tai pyörällä, mutta pyörässä oli kesärenkaat vielä alla. Äkkiä toimeksi. Kävin hakemassa pyörän varastosta ja askartelin supervauhdilla talvirenkaat alle. Kaiken tämän tein eilen lakkaamillani glitterkynsillä. 😀

Kotimatka oli jännittävä. Olin kerrankin ollut järkevä ja varannut riittävästi aikaa kotimatkaan. Lunta oli pyryttänyt koko päivän ja tiet oli ihan sairaan liukkaat. Olin päässyt työpaikasta maksimissaan 400 metrin päähän, kun kaaduin. Ei onneksi sattunut mitään ihmeempää. Kolautin polveni tankoon ja pelästyin, ei sen kummempaa. Tuon jälkeen päätin, että ostan ne leveämmät talvirenkaat, joissa on nastoja myös sivuilla eikä vain keskellä. Ärsyttävä pyöräillä, kun pelkää koko ajan kaatumista.

Illalla vääntäydyimme koko perheen voimin torstaiseen tapaan salille. Lähtö venähti, kun meinasi hanurit jumittua sohvaan kiinni. Ehdimme vain tunniksi treenailemaan. Tunti riitti loppujen lopuksi ihan hyvin, kun tein tehokkaasti vuoroparein. Oon nyt viime aikoina treenannut jalkoja kevyehkosti ja yläkroppaa vähän tehostetummin. Yritän saada yläkroppaa jalkojen tasalle.

Kerrankin rohkaistuin kaivamaan kännykän käsivarsikotelosta ja otin peräti kuvan.

Kesto: 1 h
Syke: keski – 138 bpm, max – 162 bpm
Kalorit: 465 kcal

 

 

Lue myös

Suosittelemme