Treenipäiväkirja 23.10.2011

Treeniä, ihanaa treeniä!

Teksti: Elina Hovinen

Tervehdys täältä sohvalta. Oon ollut neljästä asti yövaatteissa, sitä ennen ehdin heilua esikoisen koulun syyskarnevaaleissa ja käydä kaupassa. Tuntuu siltä, että olen ollut koko viikonlopun näissä samoissa yöhousuissa ja samalla sohvalla, vaikka näin ei todellakaan ole. Olosta voi siis päätellä, että olen rentoutunut. Viikonloppu saa jatkoaikaa vielä huomisesta. Mulla on huomenna lomapäivä ja päivälle on tiedossa varsin jännittävää ohjelmaa, josta lisää ehkä myöhemmin.

Perjantaina palkkasin pikkusiskon meille siivoamaan. Ostin siis viikonloppuun kolme tuntia lisää aikaa, siivoustressin pois ja minimoin perheriidan ainekset. Siskon siivousurakka sai keskeytyksen minikatastrofista, kun avoimesta parvekkeen ovesta pyrähti sisään kaksi tai kolme lintua. Sisko pelkää lintuja (minäkin) ja soitti mulle töihin, että ”mä en uskalla mennä olohuoneeseen, tuolla on lintu”. 😀 Kerättyään rohkeutta sisko meni olohuoneeseen peitto pään ympärillä ja avasi parvekkeen oven kokonaan, että linnut pääsivät takaisin vapauteen.

Perjantai-iltana päivitin facebookiin blogin profiiliin: ”Endorfiinikoukussa tuli töistä kotiin, kävi suihkussa, puki yövaatteet päälle, avasi karkkipussin ja viinipullon ja rupesi katsomaan X Factor USA:ta. Viikonloppu. ♥”. Oli ihanaa aloittaa viikonloppu puhtaassa kodissa. Sai hypätä suoraan rentoutumisvaiheeseen.

Lauantaina lähdettiin heti aamusta salille. Ihanaa! Tauko on ollut ilmeisen pitkä, kun Sellon Elixiassa oli ihan erinäköistä kuin edelliskerralla. Oli tullut enemmän lattiatilaa vapaaseen harjoitteluun (irtopainot, vatsalihasliikkeet, kahvakuula) ja seiniäkin oli maalattu. Oli niin ihana päästä treenaamaan ihan oikeasti. Jalkakin on jo siinä kunnossa, ettei sitä tarvitse jatkuvasti varoa ja saliympäristössä unohdin koko ongelman. En sitten osannut jättää kyykkyjä väliin, vaan tein ne ihan varovaisesti 30 kilolla. En tehnyt ihan alas asti, mutta kuitenkin riittävän alas tämän päivän tuntemuksista päätellen. Maastaveto oli jalan kannalta vaikein liike, jännä miten siinä tuntui eniten kipua. Muut liikkeet irtos pitkän tauon jälkeen aika kevyesti. Vatsalihasliikkeissä oli eniten vaikeuksia. Oli kyllä niin ihana salikäynti. Antoi niin paljon hyvää mieltä ja tsemppiä. Kyllä mä toivun vielä ennalleen. Treenasin 1 h 20 min ja olisin voinut vielä jatkaa, mutta piti kiiruhtaa lapsiparkkiin hakemaan tytsyt.

Alkulämmittelu crosstrainerilla 10 min
Kyykyt 3 x 15 x 30 kg
Maastaveto 3 x 15 x 40 kg
Vinopenkki 3 x 15 x 25 kg
Kulmasoutu 3 x 15 x 30 kg
Vipunosto sivulle 3 x 15 x 5 kg
Jalkojen nosto ja lantion nosto 3 x 20 kpl
Hoover 3 x 60 s
Hauikset 3 x 15 x 7 kg
Vinot vatsat penkissä – levypainon siirto puolelta toiselle 3 x 15 x 10 kg
Loppulämmittely 15 min 

Iltapäivällä ukki haki tytöt yökylään, mies lähti katsomaan lätkää ja mä jäin värjäämään tukkaa ja laittautumaan. Menin illaksi siskon läksiäisiin ja myöhemmin illalla miehen kanssa tiet kohtasivat. Oli tosi hauska ilta! Tapasin monta uutta mielenkiintoista ihmistä.

Minä ja mun kymmenen vuotta nuorempi pikkusisko.

Treeniyhteenveto tältä viikolta

Ma: Pyöräilyt 17 km/44 min
Ti: Pyöräilyt 16,5 km/42 min
Ke: Pyöräilyt 16 km/42 min
To:  Pyöräilyt 10 km/30 min
Pe: Pyöräiyt 8 km/21 min
La: Sali 1 h 20 min
Su: Lepopäivä

Arkipäivisin oon tehnyt joka päivä 30 punnerrusta, 20 vatsalihasrutistusta, 60 s hoover, 20 jalkojen nostoa.

Kommentit (3)

Suvi: Oliko hyvä treeni?

Little M: Kiitos viestistä… ja kehuista! 🙂 Kävin kurkkaamassa sun inspiroivaan blogiin.

Ulkoliikunta ja kehonhuolto kuulostaa hyvältä. Mun pitäis kans vähän enemmän keskittyä kehonhuoltoon.

Mukavaa viikkoa sinullekin!

Mä myös menen tänään salille pitkän tauon jälkeen, päätin, että NYT loppuu tämä kasvaminen väärällä tavalla 😀 Vien lapset päiväkotiin, käyn suihkussa ja sitten meen. Ah.

Kuulostaapa mukavalta viikonlopulta 🙂 Ja vautsivau, näytät mahtavalta tuossa kuvassa. Sinulla on tosi kaunis vatsa ja jalat – no koko paketti 😉

Mä en ole käynyt pitkään aikaan, ehkä pariin kuukauteen salilla. Viime viikkoina energia on mennyt ihan muihin liikuntajuttuihin: ohjaustunteihin, ulkoliikuntaan ja kehonhuoltoon. Tällä hetkellä minulla ei myöskään ole salille voimassaolevaa korttia. Mutta ehtiihän sinne, sitten kun ei ole taas muita liikuntaharrastuksia. Mä olen ottanut pienen joogaohjelman päivittäiseen ohjelmaani, tekee hyvää hartioille, selälle ja mielelle. Reipasta viikkoa 🙂

Suvi: Oliko hyvä treeni?

Little M: Kiitos viestistä… ja kehuista! 🙂 Kävin kurkkaamassa sun inspiroivaan blogiin.

Ulkoliikunta ja kehonhuolto kuulostaa hyvältä. Mun pitäis kans vähän enemmän keskittyä kehonhuoltoon.

Mukavaa viikkoa sinullekin!

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *