Musiikki 25.7.2012

Urheilu ilman musiikkia on…

Teksti: Elina Hovinen

Tulin juuri pitkältä pyörälenkiltä. Edellisestä lenkistä tai ylipäänsä urheilusuorituksesta oli kulunut hurjat 1,5 viikkoa. Purjehduksen voi jollakin mittarilla laskea urheiluksi, mutta ei tuollainen pitkän matkan perhepurjehdus kyllä urheilua ole. Lenkki tuli tarpeeseen, koska aloin olla taas takakireä ämmä. Lenkille puin päälleni Lidlistä maanantaina ostamani pehmustetut pyöräilyhousut. Ne maksoivat huiket 11 euroa. Jos niitä vielä on siellä, niin kannattaa käydä poistamassa. Tänään lähdin lenkille erityisen fiiliksissä myös siksi, koska kaverini oli tehnyt mulle kaksi tuntia kestävän soittolistan. Hyvät musat maksimoi mahdollisuudet onnistuneeseen lenkkiin. Huonon lenkin voi pelastaa hyvät musat ja hyvä lenkki voi musiikin avulla muuttua loistavaksi. Voi lenkki toki onnistua ilman musiikkiakin, mutta se vain tuo niin paljon lisäfiilistä. Mä en enää osaa urheilla ollenkaan ilman musiikkia. Se auttaa mua myös keskittymään, esimerkiksi salilla.

Lenkki oli alkuun vähän tahmainen, urheilutauko on tehnyt tehtävänsä tai joku muu harasi vastaan. Tunnin pyöräilyn jälkeen alkoi kuitenkin sujua paremmin. Pyöräilin yhteensä vähän päälle kaksi tuntia ja matkaa kertyi 51 kilometriä.

Nyt on endorfiinipölly, voi veljet! Pakko jakaa nämä ihanat musiikkikokemukset teidän kanssa. Tässä tulee.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=D4v1SonfpOY&w=560&h=315]

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=9BEuQDt9mtU&w=420&h=315]

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=u5BomZ31LrY&w=560&h=315]

Frank Ocean on uusi tuttavuus ja se uppoaa niin syvälle. Ihana. TÄmä Pink Matter on paras biisi vähään aikaan.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=t8KoJQChzA8&w=560&h=315]

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=qqkYW_vcyPw&w=420&h=315]

Pyöräily
Matka: 51 km
Kesto: 2 h 9 min
Km-aika: 2:33 min
Syke: keski – 154 bpm, max – 177 bpm
Kalorit: 1147 

Kommentit (6)

Little M: Samaa mieltä sun kanssa. Luonnossa liikkuessa (ja lasten kanssa) musiikkia ei tarvitse, mutta silloin kun tekee kovasykkeistä treeniä, niin musiikin kuuntelu on must.

Jokaisella pitäisi olla sellainen kaveri kuin mulla. Hänellä on täsmälleen samanlainen musiikkimaku kuin minulla ja hän jaksaa koko ajan etsiä uutta musiikkia. Mun tarvitsee vain kopioida hänen soittolistoiltaan parhaat palat. <3 Ihana!

Laura: Joo, voi ne. Jos sulla on iPhone, niin siellä ylälaidassa on valintatäppä 'available offline'. Laita siihen yes, niin pelittää offlinessakin. Minigripit kannattaa ottaa käyttöön, nuo puhelimet menee helposti rikki. Oon rikkonut kaksi iPodia jo kosteuden takia.

Onko tämä kyseinen soittolista saatavilla Spotifyssa? Itse nimittäin kaipaisin uutta musiikkia treenisoittolistalleni. 🙂

Mä oon just tuskaillut musiikki-asian kanssa, koska mä kuuntelen Spotifytä kännyllä ja mulla se ainakin alkaa pätkimään teknisen kankaan alla, eli esim taskussa. Ja kaulaan ripustettava kännykkäpussi on vaan tosi epäkäytännöllinen. Missä sä pidät soitinta kun oot vaikka salilla tai juoksemassa? Onko sulla joku kotelo käsivarressa tms?

Mimmi: Soittolista löytyy tästä osoitteesta: http://open.spotify.com/user/eltsuj/playlist/4c7txarTqQvIeKey1Gm9MR

Mun olisi tarkoitus yrittää saada kaikki Spotify-listat tänne blogiin näkyviin, saa nähdä onnistuuko. Tuo kyseinen lista on enimmäkseen rauhallista fiilistelymusaa, ei mitään raivokasta tai energistä.

Laura: Lataa listat niin, että ne laite pyörittää niitä oflinessakin, se on mun ainoa ratkaisu tuohon ongelmaan. Riippuu niin päivästä ja netistä jaksaako Spotify pyörittää. Ja silloin kun se ei toimi, niin hermohan siinä menee. Mä käytän joko käsivarsikoteloa tai juomapullovyön taskua. Nykyään laitan kostealla säällä puhelimen vielä minigrip-pussiin, ettei se mene rikki.

Olen samaa mieltä musiikista treenatessa! Pystyn keskittymään salilla paljon paremmin, kun napit on korvissa. Ja juoksuun ja pyöräilyyn musa tuo puhtia 🙂

Luonnossa on ihana liikkua myös ilman musiikkia mutta muutoin ipod kulkee aina mukana. Harmi vain, että soittolistoja täytyy olla uusimassa usein, kun kappaleet kuluvat niin nopsaan puhki 🙂 Niitä parhaimpia kun soittaa monta kertaa päivässä.

Oho, enpä oo tienny että ne voi ladata silleen! Kiitos vinkistä! Ja minigripit varmasti pitää ottaa myös käyttöön sateella.

Little M: Samaa mieltä sun kanssa. Luonnossa liikkuessa (ja lasten kanssa) musiikkia ei tarvitse, mutta silloin kun tekee kovasykkeistä treeniä, niin musiikin kuuntelu on must.

Jokaisella pitäisi olla sellainen kaveri kuin mulla. Hänellä on täsmälleen samanlainen musiikkimaku kuin minulla ja hän jaksaa koko ajan etsiä uutta musiikkia. Mun tarvitsee vain kopioida hänen soittolistoiltaan parhaat palat. <3 Ihana!

Laura: Joo, voi ne. Jos sulla on iPhone, niin siellä ylälaidassa on valintatäppä 'available offline'. Laita siihen yes, niin pelittää offlinessakin. Minigripit kannattaa ottaa käyttöön, nuo puhelimet menee helposti rikki. Oon rikkonut kaksi iPodia jo kosteuden takia.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *