Juoksu 4.11.2013

Viikon treenit

Teksti: Elina Hovinen

Elelen vieläkin kevennettyä elämää. Se tuntuu nyt sopivalta. Toivottavasti ymmärrätte. On muuten ihan kamalasti enemmän aikaa, kun vähentää bloggaamista.

On aikaa kuvata, kun miehelle pukkaa työpuhelua kesken treenin.

Torstaina oli jalkapäivä. Mavee, kyykkyy, askelkyykkyy + olkapäät.

Ei kipuu ei hyötyy

Lauantaina oli selkäpäivä, tehtiin samalla hauikset ja ojentajat. Vatsoja teen jokaisen treenin yhteydessä.

Tänään kävin juoksemassa pitkästä aikaa vähän enemmän kuin pienen pyrähdyksen. Kahdesta edellisestä virheestä viisastuneena jätin kompressiot laittamatta. En ymmärrä miten ne yhtäkkiä ei enää toimikaan? Juoksu oli pitkästä aikaa ihanan kevyt, rento ja ehyt. Ei mitään ongelmia. Nautiskelin vain juoksusta. Maisemista ei enää tähän vuodenaikaan tai kellonaikaan nautita, joten revitään ilo irti juoksusta ja musiikista. 

Matka: 17,1 km
Kesto: 1 h 38 min
Vauhti: 10,5 km/h, 5’44 min/km
Syke: keski – 152 bpm, max 166 bpm

Yhteenveto viikon treeneistä

Maanantai: Pyöräily töistä kotiin, juoksu 8 km
Tiistai: Pyöräily töihin ja töistä kotiin, yhteensä 16 km
Keskiviikko: Pyöräily töihin
Torstai: Sali
Perjantai: Juoksu töihin 8 km, pyöräily kotiin 8 km
Lauantai: Sali
Sunnuntai: Juoksu 17 km

Kommentit (6)

Ennen mä tein koko kropan kerralla. Se riippuu niin siitä paljonko haluat käyttää aikaa salilla ja mitkä ovat sun tavoitteet. Personal trainer on paras vastaamaan sun kysymyksiin. 🙂

Onkohan sulla voinut pohkeet kasvaa ja siten ne kompressiosäärystimet olisi liian tiukat? Mulla ekana mitattiin, että S menisi (lähellä kyllä rajaa), mutta kun jahkasin pari kuukautta ennenkuin ostin, niin myyjän mitattaessa uudestaan olikin pohkeitten ympärysmitta sen verran isompi (2cm), että M piti ottaa.

Sitä mäkin mietin. On ne voineet kasvaa.

Olin siellä minäkin 🙂 Kiertelin Lauttasaaren kautta Karhusaaren uimarantaan ja sieltä takaisin Munkkaan. Sumuista oli, mutta hyvä mieli tuli ja hiki. Eka kerta pipo päässä ja se oli liikaa. 15 km, 1.28 @ 156 bpm.

No kappas, siellähän sitä juoksijat temmeltää. 🙂

Salitreenaajien esikuvalle kysymys: Onko siis hyvä ottaa erikseen jalkapäivät, erikseen yläkroppa? Sain ite ohjelman, jossa kaikkee. oisko tehokkaampaa keskittyä yhteennlihasryhmään kerrallaan per treeni??? Nimim. aloittelija salilla…

Ennen mä tein koko kropan kerralla. Se riippuu niin siitä paljonko haluat käyttää aikaa salilla ja mitkä ovat sun tavoitteet. Personal trainer on paras vastaamaan sun kysymyksiin. 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *