Treenipäiväkirja 10.2.2015

Viime viikon treenit

Teksti: Elina Hovinen

Viime viikolla tuli pitkästä aikaa ihan treenattuakin. Pääsin sitten pois sieltä motivaationpuutekuopasta. Jalat eivät vielä kestä juoksemista, mutta pyöräily sentään sujuu taas ja yläkroppaa olen nyt treenannut oikein huolella. Odotan nyt kuumeisesti lumien sulamista, että pääsisin pyöräilemään pitkiä pyörälenkkejä. Odotan sitä melkein enemmän kuin sitä, että pääsen taas juoksemaan. Totuus on se, että yritän pitää itseni positiivisena ja keskittyä iloitsemaan niistä asioista, joita pystyn tekemään.

Maanantaina poljin kuntopyörää 30 minuuttia, jonka jälkeen tein rintatreenin.

Tiistaina sain omaksi yllätyksekseni itseni jo aamulla liikkeelle. Kävin uimassa 1,5 km ja pyöräilin vielä töihin.

Keskiviikkona tein selkätreenin ja nopeesti hauikset. Olin positiivisesti yllättynyt, kun sain liikuteltua 30 kiloa kättä kohti tuolla masiinalla.

Torstaina oli lepopäivä.

Perjantaina kävin poljin 30 min wattbikea ja sen jälkeen tein olkapäätreenin. Ja kävin juoksuradalla haaveilemassa juoksemisesta.

Lauantaina treenasin Turussa selän, ojentajat, vatsan ja sain tehtyä rinnallevetoja ja maastavetojakin. Opettelin vähän myös tempauksen tekniikkaa. Tosi hyvä treeni. Sunnuntai menikin lepäillessä. Siivet on vieläkin kipeet.

Treenimotivaatio on nyt ihan huipussaan. Hirveä hinku koko ajan treenaamaan, erityisesti kovempi lihaskuntotreeni houkuttelee. Tämä viikko on kuitenkin väistämättä kevyempi, kun lapset ovat mulla.

Miltä sun treeniviikko näytti?

Kommentit (8)

Ihanan paljon ehdit kuitenkin liikkua, vaikka yksin huolehditkin lapsista. Kouluikäisten lasten kanssa aamutreenit on mahdollisia. 🙂

Tsemppiä arkeen!

Pääosin hiihtoa, päälle pari kertaa lihaskuntoa ja yksi reippaampi juoksulenkki.

Nyt kun toivottavasti alkaa upeat, aurinkoiset kevättalven kelit, niin haastan sut kokeilemaan hyvässä opastuksessa hiihtoa. Olen itse huomannut, että kun talvella hiihtää paljon, juoksu kulkee hiihtokauden jälkeen paljon paremmin ja hiihto on myös juoksua lempeämpää jaloille. Silti todella tehokas laji.

Mukavaa viikkoa!

Aika kivasti! 🙂

Loistava ehdotus, nimittäin tämä on ollut suunnitteilla. 🙂

No mutta paljonhan sä saat jo tehtyä! Kyllä se siitä sitten taas hiljalleen <3.

Mä taas olen yrittänyt aloitella treenikautta: juoksulenkkejä, vähän lihaskuntoa ja nyt ajattelin aloittaa 30 päivän vatsahaasteen, koska mun maha ei ihan kestä bikinikautta ;).

<3 Hannele
http://www.rakkaudellahannele.fi

Joo, todellakin. Ei tässä ole enää kuin juoksu pois pelistä.

Mun kotiäitisisko hehkuttaa Samsung-TV:n fitness-appia. Jos sulla sattuu olemaan tuon merkkinen tv, niin kannattaa tsekata. Tehokkaita 20 min kotitreenejä. 🙂 Ja hei, sä olet hot. <3

Viime viikkoon mahtui pari uintia/vesijuoksua, 3 salia ja monta koiralenkkiä.
Mua ei nappaa yhtään juokseminen ( vaikka ennen ollut ihan ykkösjuttu) ja oon sujuvasti keksinyt vaihtoehtoja tai vetänyt pika hiitin. Ei ressiä! Pääasia että liikkuu.
Oot kyllä niin motivoiva nainen, kiitos siitä

No just noin. Tekee sitä mikä hyvältä tuntuu. 🙂

Kiitos! <3

Viime viikon jouduin ottamaan vähän rauhallisemmin, koska olin rasittanut alaselkää liikaa ja se oli kipeä, kävin hierojallakin sitä hoidattamassa perjantaina. Hiihdin pari kertaa n. tunnin lenkin, kävin parilla tanssitunnilla ja lopuksi sunnuntaina lihaskuntojumpassa, jossa tehtiin liikkeitä vain oman kehon painolla ja sen jälkeen jäin vielä ihanalle venyttelytunnille, joka auttoi selkään tosi paljon. Huomasin, että tanssin ja hiihdon yhdistelmä tuntuu eniten pohkeissa, jotka onkin mun pääasiallinen kehityskohde näin rimppakinttuna. 🙂 Mulla on joka viikko lapsiviikko, niin enpä jaksa oikein aamuisin raahautua uimaan tai salille, siitä kyllä haaveilen jatkuvasti, että joskus vielä siihenkin olisi mahdollisuus ja intoa.

Ihanan paljon ehdit kuitenkin liikkua, vaikka yksin huolehditkin lapsista. Kouluikäisten lasten kanssa aamutreenit on mahdollisia. 🙂

Tsemppiä arkeen!

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *