Treeni 3.1.2014

Vuoden vika ja vuoden ekat

Teksti: Elina Hovinen

Pikainen treenikuulumispäivitys taas. Hirveästi olis kertynyttä asiaa, mutta läppärin kansi on pysynyt aika tiukasti kiinni tai kone on ollut lapsilla käytössä. Treenit kuitenkin sujuu tosi hyvin. On ollut ihana treenata. Välipäiviä ja kehonhuoltopäiviä pitää vähän väkisin pitää, koska treeni-into on niin kova. Pitäisi pakottaa itseni pitää enemmän rauhallisia päiviä.

Vuoden viimeinen treeni oli ihana työmatkajuoksu aamulla. Huomaa sanat ihana ja työmatkajuoksu samassa lauseessa. Valitsin Spotifysta workout-kategorian alta running low tempo under 140 bpm -biisilistan ja sen tahtiin juoksin leppoisan kimmoisasti päkiäjuoksua. Biisilista ei tarjoillut mitään huikeeta musaa, mutta vaihtelua mun loppuunkuunnelluille omille soittolistoille.

Ihana fiilis ja kunnon soija!

Vuoden ensimmäisen treenin vedin siskon kanssa eilen. Ensin kävimme puolen tunnin Body Combat -tunnilla ja sen jälkeen tein rinnat, olkapäät, vatsat ja perus bonusosiot päälle. Combat oli ihan kivaa, mutta juoksusta kipeät pohkeet huuteli aika kovaa. Olen taas juostessa kiinnittänyt huomiota tekniikkaan ja olen yrittänyt juosta enemmän päkiällä. Päkiäjuoksu on kivaa, mutta pohkeilla menee aikaa tottua.

Combat-tunnin lämmittelyjen jälkeen siirryttiin punttaamaan. Minä äijätyylillä isoilla painoilla ja raskaana oleva siskoni hieman kevyempään tyyliin. Yritin kyllä tyrkyttää isompia painoja, koska en nähnyt irvistyksiä, mutta sisko oli eri mieltä. 😀 Kukin tyylillään ja kukin omien tavoitteidensa mukaisesti. Niin, mitkä ne mun tavoitteet olivatkaan? Niistä ehkä ensi kerralla sitten… Lihaskunto-osuuden jälkeen oli vuorossa mulle tyypillinen bonusosio vai miksi häröilyksi sitä voisi kutsua. Aina treenin lopussa tuntuu, että jotakin sykettä nostavaa pitää tehdä tai sitten kokeilla jotakin uutta liikettä. Tällä kertaa hypin boksille, ennätyskorkealle, tietenkin. Ja viimeistä sarjaa vääntäessä ihan viimeisillä toistoilla hyppy ei ihan mennytkään boksille, vaan toinen jalka raapaisi ilkeästi boksin reunaa. Treeni ei ihan siihen loppunut, vaan väänsin vielä loppuun viimeiset vatsalihasliikkeet. Mietin hetken pitäisikö haavaa käydä ihan näyttämässä lääkärille, mutta äkkiä tuo lihaskalvo (sisko kertoi, että tuo valkoinen on sitä eikä luuta 😀 ) sieltä meni piiloon ja haava alkoi rupeutua.

Vuoden toka treeni oli tänään. Selkää ja hauista ja päälle bonukset. Tänään tehtiin vähän erityyppinen selkätreeni. Ei taidettu koskea laitteisiin ollenkaan. Mä oon nimittäin aloittanut kapinan niitä vastaan. 😀 Tehtiin leukoja myötä- ja vastaotteella kapealla ja leveällä otteella, soutua oman kehon painolla ja kulmasoutua tangolla. Hauiksia keskitettyinä ja ei keskitetetysti, väliin punnerruksia, vatsoja tämän päivän bonuksena yhden jalan maastavedot.

Kevyttä on – not!

Hyviä vatsalihasliikkeitä on kyselty. Tässä yksi.

Ensi kerralla uudenvuodenlupauksista. Teitkö lupauksia? Minkälaisia?

Kommentit (6)

Se on tuo, jota teen tuossa kuvassa TRX-narujen kanssa. 🙂

Hyvät tavoitteet – niitä kohti vain! 🙂

NYCin reissusta olen kateellinen. Mäkin haluan vielä joskus sinne.

Voi ku paasis jo itte reenaamaan, mut flunssa on hoidettava ensin.

Oletko muuten harkinnut salikenkien ja nostovyon ostoa? ku naytat reenaavan aika kovilla painoilla. Toivottavasti et reenaa itteas rikki.

Ihanaa uutta vuotte teille!

Toivottavasti flunssa hellittää pian!

Oon mä miettinyt. Vyötä tosin ei tarvitse ostaa, koska salilla on niitä käytettävissä. Nostokengät vois olla jees.

Ihanaa ja menestyksekästä vuotta sullekin!

Hyvää alkanutta vuotta sulle!

Muutama uudenvuodenlupaus. Viimeinen vaan hiljaisesti itselle 🙂 Opettelen seisomaan käsilläni ja juoksen maratonin.
Viimeistä lupausta toivoisin vatsalihasliike postausta. Mieluiten sellaisia liikkeitä joita voi tehdä kotona. Rupeaa mielikuvitus loppumaan kesken.

Kiitos samoin!

Hyviä lupauksia! 🙂 Itseä varten niitä lupauksia tehdäänkin.

Heips, mikä on soutu oman kehon painolla? Tehdäänkö trx:n kanssa? Hyvännäköset treenit sulla 🙂 Oma tavoite juosta 10 km tuntiin ja 5 km 30 min. En tosin tiedä että meniskö nää jo, mut tän vuoden aikana pitäis saada aikaseksi mitata ja toinen tavoite on lenkkeillä Central Parkissa (menossa NYCciin käväseen tänä vuonna :D).

Se on tuo, jota teen tuossa kuvassa TRX-narujen kanssa. 🙂

Hyvät tavoitteet – niitä kohti vain! 🙂

NYCin reissusta olen kateellinen. Mäkin haluan vielä joskus sinne.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *