Glitz & Glam

Avon, Kenzo, Varsova

Teksti:
Minna / Glitz & Glam

Nyt kun olen pitänyt hieman tauko Varsovan matkastani höpöttelystä, niin olisiko nyt aika fiilistellä reissuani? Pääsette mukaan tuoksulanseeraukseen maailman tyyliin.

avonwarsaw9

Pääsin tosiaan Avonin järjestämälle lehdistömatkalle Varsovaan. Suomea edustamaan lähti minun lisäkseni Elle-lehden kauneustoimittaja Saara Ritvos. Minähän olin äärimmäisen jännittynyt matkasta ja siitä teille kerroinkin täällä. Oli niin kutkuttavaa päästä tällaiselle reissulle.

Torstaina 8.9. perheeni saatteli minut Helsinki-Vantaan lentokentälle. Siellä minä yksikseni ihmettelin lähtöselvityksiä ja matkalaukkuni lähettämistä ruumaan. Edellisen kerran olin lentänyt reipas 3 vuotta takaperin. Tuona aikana on käytännöt muuttuneet. Osasin! Jee!

Tapasin matkakumppanini lentokentän MAC-myymälässä, josta kävin ostamassa uutta kivaa itselleni.

Ennen lentoa oli tietysti käytävä ottamassa lasilliset shampanjaa ja haukata pientä syötävää. Kun maailma muuttuu kaiken aikaa, niin enää ei Finnairin lennoilla tarjota syötävää. Kyllä ennen vanhaan oli.

lentokone

Kello 17.20 nousi Finnairin valkoiset siivet ilmaan me mukana. Lento Varsovaan taisi kestää saman verran, kuin minulla menee junalla Kouvolasta Helsinkiin. Lennon kestoksi oli ilmoitettu 1 tunti ja 40 minuuttia, mutta todellisuudessa se kesti 20 minuuttia vähemmän aikaa.

Lentokentällä meitä odotti taksikuljettaja nimilapun kanssa. Bongasin oman nimeni lapulta, joten kuski löytyi helposti. Meidät kuljetettiin tyylikkääseen Mercure nimiseen hotelliin.

avonwarsaw1

Meillä oli omat huoneet, jotka olivat hyvin viihtyisät.

avonwarsaw

Huoneessa odotti pientä syötävää ja lahjus Avonilta.

avonwarsaw4

Heti syötyäni pikkupurtavat, aloitin tavaroideni purkamisen ja huoneeseen tutustumisen. Aika klassisia ratkaisuja, mutta saniteettitilat olivat yllätykselliset. Pesuallas oli omassa syvennyksessä (liukuovella olisi saanut tilan privaatimmaksi), josta oli kulku WC:n ja suihkun puolelle.

avonwarsaw5

Suihkutila oli mielenkiintoinen… hmm…

avonwarsaw6

Ovatko puolalaiset vähän tirkistelyyn erikoistuneita, vai miksi tällainen ratkaisu? Vitsi, vitsi! Persoonallista ja ehkä sellaista modernisuutta on tällä haettu. Verholla toki saisi yksityisyyttä suihkussa käyntiin, mutta kun yksin huoneessa yövyin, niin eipä verhoon tarvinnut koskea.

Minä tein pikaisen siistiytymisen ja lähdin hotellin ravintolaan illalliselle, jonka Avon oli järjestänyt meille Suomen, Viron, Latvian ja Liettuan edustajille. Syömisen jälkeen kyllä tuntui, että uni maistuu. Väsytti niin paljon, että painuin nukkumaan.

avonwarsaw7

Seuraavana päivänä klo 12.30 meidät kyyditettiin Avon Life -tuoksun lehdistökonfrenssiin. Vasemmalla puolellani Elle-lehden Saara Ritvos ja oikealla puolellani uuden virolaisen Säde-lehden omistaja/toimittaja Kristi Pärn-Valdoja. En vaan voi olla mainitsematta: ken on heistä kaikkein valkein?

avonwarsaw8

Saavuimme hyvin kauniiseen miljöön. Varsovassa oli aivan kesä. Hellettä oli +29 ainakin.

avonlife2
Kuva: Avon

Tila oli sisältäkin hyvin kaunis. Huomaatteko viuhkat ihmisillä? Tilaisuuteen saapuneet saivat viuhkat itselleen. Äärimmäisen fiksu ratkaisu järjestäjiltä ja ihanaa huomioimista vieraiden viihtymisen suhteen.

avonlife1

Syy tähän kaikkeen mediahärdelliin on tässä.

avonlifeedt
Kuva: Avon

Avon Life -tuoksut naisille ja miehille. Nämä Avonin tuoksut ovat itse Kenzo Takadan käsialaa.

avonwarsaw10

Tilaisuus alkoi erilaisilla esittelyillä ja keskusteluilla. Paikalliset julkkikset kertoivat kauneudesta ja hyvinvoinnista.

avonlife10

Puheet olivat puolaksi, joten meille vieraille oli kuulokkeet ja lähettimet. Kanavilta tuli puheet tulkattuina. Tietenkään kahdelle suomalaiselle ei ollut tulkkia omalle äidinkielellemme, joten kuuntelimme kanavaa kolme, jossa tulkki käänsi kaiken englanniksi.

avonlife3
Kuva: Avon

Meille esiteltiin Kenzon kertomusta inspiraatiosta ja tuoksun työvaiheista.

kenzotakada1

Sitten vihdoin niin odotettu Kenzo Takada itse saapui lavalle. Olin vähän kuin pikkutyttö, joka odottaa innoissaan. Kenzo puhui japania ja tulkki käänsi sen meille englanniksi.

kenzotakada2
Kuva: Avon

Kenzo kertoi yleisesti tuoksujen suunnitteluvaiheista, inspiraatiosta ja intohimostaan suunnitella jotain ihanaa naisille.

kenzotakada

Virallisempien osuuksien jälkeen kaikilla oli mahdollisuus päästä yhteiskuvaan Kenzon kanssa Avon Life -kuvausseinällä. En ensin ollut menossa, sillä vähän meinasi mennä pupu pöksyyn. Lopulta rohkaisin mieleni, kun Saara sanoi, että hän voi ottaa kuvan. Tämä oli huikea hetki. Nyt on hauska leikitellä ajatuksella, että voi jos olisin silloin vuonna 2000 saanut tietää mitä pääsen kokemaan reilu kolmikymppisenä. Kenzo by Flower -tuoksusta tuli pakkomielle minulle ja se oli saatava. En taatusti olisi voinut uskoa villeimmissä unissanikaan, että tapaan tämän yhden lempparituoksuni suunnittelijan. Upea hetki, vaikka en olekaan enää tässä iässä mikään fanittajatyyppi.

avonwarsaw3

Tarjolla oli myös valtaisasti kaikkea kaunista syötävää. Tila, tunnelma ja tarjoilut, kaikki olivat teeman mukaisia ja niin Kenzomaisia. Tervetulomaljassakin oli jäädytettyjä kukkia ja juoma maistui aivan kukkasilta.

avonlife4
Kuva: Avon

Tilaisuuden päätyttyä muutamat lehdistön edustajat pääsivät tekemään tyyliin 5 minuutin haastatteluja. Saara ja Kristi saivat tuon pienen hetken Kenzon kanssa.

avonwarsaw2

Minä palasin hotellille siistitymään ja huilaamaan. Minulla oli noin pari tuntia aikaa ennen illallista, mutta olin vain niin poikki, että en jaksanut lähteä shoppailemaan. Minä pyyhälsin aulabaariin nauttimaan kylmää vettä ja chardonnayta. Oli ihan aikuinen olo, kun istuin yksikseni tyylikkäässä hotellissa Varsovassa, viiniä siemaillen.

Eipä tosiaan mennyt pitkään, kun Saara ja Kristi myös palasivat hotellille. Sain mukavaa seuraa ja meillä oli hauskaa. Illalla lähdimme kaikkien illalliselle läheiseen ravintolaan koko porukalla, jonne meidät johdatti hostimme. Sanotaanko näin, että viini maistui sinä iltana. Onneksi nukkumaan lähdimme hyvissä ajoin.

flying

Seuraavana aamuna kuljettaja nouti meidät hotellilta ja siitä alkoi kotimatkamme. Pakko kertoa yksi toinenkin kokemus, joka tapahtui taksissa. Pääsin samaan taksiin ihka oikean nunnan kanssa!

Lentokoneessa kuvailin pilviä, kun pääsin ikkunapaikalle. Ajattelin lapsille näyttää miltä pilvet näyttävät läheltä. Sattui sitten niin kivasti, että sain kuvattua lentokoneen varjon auringon säteiden keskellä.

Sellainen huikea kokemus minulla oli pari viikkoa sitten. Olen niin kiitollinen Avonille tästä kunniasta ja mahdollisuudesta. Sekä tietty Mimmille, joka minusta oli Avonille vinkannut.

Avon Life -tuoksut tulevat Suomessa myyntiin 29.9. Esittelen teille nämä Kenzon ja Avonin yhteistyön tulokset hyvin pian. Voin jo nyt sanoa, että molemmat ovat hyvin helposti lähestyttäviä tuoksuja.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!