Glamlin - henkilökohtaista asiantuntijuutta kauneudenhoitoon kotisohvalla
Kaupallinen yhteistyö
Mainos / Glamlin
Oletko laiska shoppailija, jopa vähän sohvaperuna, kun pitäisi jonnekin lähteä? Haluaisit asiantuntijan apuja ja neuvoja tuotevalinnoissa, mutta et saa aikaiseksi lähteä ruuhkaiseen kauppaan. Olisit mieluummin kotona. Verkkokaupoista saisit, mitä tarvitset, mutta valikoiman paljous ahdistaa, etkä oikein tiedä, mitkä olisivat juuri sinulle sopivimmat tuotteet.
Ehkä juuri siksi olet Glitz & Glamin lukija. Haluat oppia tunnistamaan omiin tarpeisiisi sopivat tuotteet sekä käyttämään niitä oikein. Kaipaisit silti jonkun asiantuntijan näkemystä ja tuotesuosituksia henkilökohtaisesti sinulle. Tiesitkö, että tässä digitalisoituneessa maailmassa saa asiantuntijuutta kotisohvalleen?
Glamlin* on jo jonkin aikaa toiminnassa ollut konsepti. Kyseessä ei ole kuukausittain ilmestyvä kosmetiikkaboxi, vaan asiantuntijan juuri sinun tarpeisiin ja mieltymyksiin valitsemat tuotteet. Ostat vain ne, jotka haluat ostaa. Jos jotkut eivät miellytä, saat ne palauttaa maksuttomasti.
Puhun monessa asiayhteydessä arvostuksestani asiantuntijuuteen. Haluan olla ammattilaisten palveltavana ja oppia heiltä. Asiantuntija monesti säästää minun aikaani sekä vaivaani. En saa asiantuntijuutta alelaarihintaan, mutta hyvästä palvelusta ja minun ongelmani ratkaisusta, olen valmis maksamaan.
Tähän yhteistyöhön oli äärimmäisen kutkuttavaa sukeltaa. Olen vuosia työskennellyt meikkaaja-maskeeraajana, ollut kosmetiikkamyyjänä/konsulenttina, kouluttajana sekä kirjoittanut tätä blogia kosmetiikasta ja kauneudenhoidosta. Minä en ole Glamlinin kohderyhmä, sillä oma kosmetiikkaosaaminen on aika pitkällä. Mutta oli todella jännittävää antaa toisen ammattilaisen päättää ja ehdottaa minulle tuotteita. Onnistuiko hän mielestäni?
Kaikki alkaa siitä, että Glamlinin verkkosivuilla luodaan oma kauneusprofiili. Se ei maksa mitään, eikä sitouta sinua mihinkään! Siinä vastataan kysymyksiin, jotta kauneuskonsulttisi saa taustatietoa sinusta. Teemoja on kolme – meikkaus, ihonhoito ja hiukset. Arvoin hetken, että mitä näistä haluaisin kokeilla? Tulin tulokseen, että ihonhoito, koska sehän se kaikista haastavin jokaiselle yksilölle on. Taustatietojen lisäksi, pääset kertomaan budjetistasi. Voit määritellä, minkälaisella budjetilla toivot kauneusasiantuntijan valitsevan tuotteet sinulle.
Kauneusprofiilin täytön jälkeen, avautuvat linkit, joilla pääsee henkilökohtaiseen palveluun kauneusasiantuntijan kanssa. Keskustelu oman kauneuskonsulttisi kanssa tapahtuu helposti Messengerillä tai Whatsappilla.
Yhteyden avaamisen jälkeen henkilökohtainen kauneusasiantuntija saa tiedon asiakkaasta. Automaatti vastaa ensin, mutta eipä aikaakaan, kun sain lisäkysymyksiä Liisalta. Tässä kohtaa on helppo antaa itsestään tarkentavia tietoja sekä tuoda esiin, mistä pitää tai mistä ei pidä. Liisa oli avulias ja häneen voin olla yhteydessä, jos tarvitsen lisätietoa, neuvoja tai muuta apua. Liisa ei ole robotti, vaan estenomi eli kouluttautunut kosmetiikka-asiantuntija.
Ihan näin neuvona, kannattaa kertoa mahdollisimman paljon. Siten kauneusasiantuntija pystyy vastaamaan tarpeisiin mahdollisimman hyvin.
Noin viikon päästä Postiin saapui Liisan minulle valitsemat tuotteet. Odotin jännityksellä. Nämä eivät ole PR-tuotteita sillä tavoin. Niitä ei ole valittu mainosmielessä, vaan ne on kouluttautunut kauneusasiantuntija, Liisa, valinnut juuri minulle.
Henkilökohtaisuus näkyy kautta linjan. Digitaalisuuden aikakautena henkilökohtaisuus korostuu positiivisessa mielessä. Minä olen ihminen ihmiselle, enkä tutkittavaa dataa ostokäyttäytymiselläni.
Kauneusasiantuntijan, Liisan, valitsemat tuotteet näkyvät kortissa. Kortissa kerrotaan, mitä tuotteita ja miksi ne on valittu minulle. Minkä minun kertoman tiedon pohjalta Liisa on tehnyt valintansa. Tässä näen Glamlinin Liisan ammattitaidon. Tuotteita ei ole valittu vain siksi, että ne olisivat kivoja, vaan jokaiselle tuotevalinnalle on syynsä.
Mukana tuli myös lisävinkkejä tuotteista. Jos minulla olisi kysyttävää, voisin milloin vain olla yhteydessä Glamlinin Liisaan. Sain häneltä viime viikolla sähköpostia, jossa tiedusteltiin kokemuksiani. Minun ei ole pakko vastata siihen, enkä vastannutkaan. Mutta voisin keskustella hänen kanssaan tarvittaessa. Tätä sanon täyden palvelun kokonaisuudeksi. Asiakkuussuhdetta pidetään yllä ja ollaan kiinnostuttu asiakkaan kokemuksista.
Glamlinin Liisa oli valinnut epäpuhtaalle, epätasaisen värin omaavalle, paksulle iholleni tällaiset tuotteet. Näyttää hyvin mielenkiintoiselta. Mukana on arvostamiani brändejä. Whamisaa olen halunnut kokeilla! Se on korealainen luonnonkosmetiikkamerkki. Nuxe on ylellinen, paljon luonnonainesosia sisältävä merkki Ranskasta. Diego Dalla Palma on kiinnostava hoitolamerkki eli ammattilaismerkki. Ja sitten vielä arvostamani merkin, V10, seerumi!
Keskustelimme kauneusasiantuntijan kanssa brändeistä. Voit olla avoin kaikelle tai antaa jotain osviittaa, mitkä sinua miellyttävät. Suurin juttu on kuitenkin siinä, että Glamlinin kauneusasiantuntijat eivät edusta vain yhtä brändiä ja siksi myy niitä sinulle. Eikä heillä ole maahantuojan järjestämää myyntikampanjaa, jossa saa bonuksia. Olen työskennellyt kauneuskonsulenttina tavarataloissa, joten tiedän asiakkaana, miksi joskus myyjä esittelee minulle vain yhden brändin tuotteita. Joko hän on sen brändin konsulentti tai jos ei ole, saattaa olla myyntikampanja käynnissä, jossa myynnillä saa bonuksia. Glamlin pyrkii vain asiakkaan tyytyväisyyteen ja pitkään asiakassuhteeseen. Asiantuntija ratkoo asiakkaan ongelmia kosmetiikkavalinnoissa sekä helpottaa arkea.
Glamlinin kauneusasiantuntija Liisa oli valinnut minulle:
Nuxe Micellar Water -misellivesi 18,00 €
Misellivesi ei ollut käytössäni, joten Liisa valitsi epäpuhtaalle iholleni puhdistavan, mutta kosteuttavan tuotteen. Tuoksu on muuten mahtava tässä tuotteessa. Pidän myös sen kosteuttavuudesta! Nuxen misellivesi sisältää kosteuttavaa hyaluronihappoa ja allantoiinia. Näppärä tuote aamupuhdistukseen tai iltapuhdistuksen viimeistelyyn. En ole misellivesien suurin kuluttaja, mutta käytän niitä aina, kun vain niitä sattuu minulla olemaan.
V10 Plus Vitamin C Serum -C-vitamiiniseerumi 41,00 €
C-vitamiini on tehokas kasvojen kirkastaja sekä auttaa epäpuhtauksiin. Koska C-vitamiini on monitoimituote, on siitä apua moneen minun ongelmaani. Se tosiaan kirkastaa ja häivyttää finnien arpia. C-vitamiini tasapainottaa talineritystä ja buustaa kollageenin synteesiä iholla. Erityisesti akneiho hyötyy C-vitamiinista.
Whamisa Organic Fruits Peeling Finger Mitt -kuorintalaput 29,90 €
Ouh! Tästä olen innoissani. Olen halunnut kokeilla Whamisaa, koska pidän korealaisesta kosmetiikasta. Kuorintalaput kuorivat ilman rakeita, mutta niissä yhdistyy hellävaraisempi mekaaninen kuorinta lapun avulla sekä kasviperäisten betaiinisalisylaatin ja hedelmähappojen kuoriva tehokkuus. Kuorivan ja puhdistavan ominaisuuden lisäksi, kuorintalaput kosteuttavat ihoa.
Diego Dalla Palma Be Pure Detoxifying Brightening Silver Mask -kasvonaamio 31,00 €
Hopeanaamio! Tämä näyttääkin hauskalta kasvoilla. Ensin naamio näyttää savipohjaiselta naamiolta, mutta kasvoille levittäessä, huomaa siinä olevan metallista hohdetta. Tehonaamio sisältää puhdasta hopeaa, joka suojaa ihon oman suojakerroksen toimintaa. Brasilialainen musta savi imee itseensä epäpuhtauksia ja kuona-aineita. Ihana savinaamio! Ei kuivu ja halkeile, jonka seurauksena tuntuu kuin kasvot olisivat yhtä kuivat kuin kuivunut savi. Ehei, tämä savinaamio tuntuu puhdistavalta sekä jättää kosteuttavan tunteen. Tykkään!
Jos en pitäisi kauneusasiantuntija Liisan valitsemista tuotteista tai jostakin tuotteesta, voisin tehdä palautuksen ohjeiden mukaan. Jos kaikki tuotteet päättää pitää, saa 10% alennuksen loppusummasta. Minun settini maksaisi 107,91 € alennuksella. Muistaakseni laitoin budjettiin 150 euroa, koska sen olimme sopineet tähän yhteistyöhön.
Jos päätyy palauttamaan kaikki, tulee silloin konsultaatiosta maksu. Tämä ihan sen vuoksi, että kauneusasiantuntija käyttää aikaansa ja tuotteiden lähetyksestäkin syntyy kuluja.
Arvostan Glamlinin kauneusasiantuntijan valintoja. Nämä valinnat oli tehty ajatuksella ja tarpeideni mukaan. Kaikki oli perusteltuja. Pidin myös siitä, että Liisa oli valinnut tuotteita, joilla yllätetään jopa kosmetiikan HC-käyttäjä, vanha konkari. Glamlinin Liisan valitsemat kuorintalaput ja hopeanaamio olivat yllätykselliset. Jesh! Minua ei oikeasti ihan helposti yllätetä.
Glamlin oli kokemuksena hyvin mielenkiintoinen. Näen tässä paljon potentiaalia ja mahtavana ratkaisuna ihmiselle, joka ei omaa kosmetiikkatietoutta, eikä pidä tai ehdi kosmetiikkaostoksille myyjän autettavaksi. Minä en välttämättä ole Glamlinin kohderyhmä, mutta tunnen ja tiedän monia, joille Glamlin olisi loistava konsepti.
Haluatko henkilökohtaista palvelua ja asiantuntijan valitsemat kosmetiikkatuotteet kotiin, jotta voit itse ottaa rennommin?
Miltä sinusta tällainen konsepti kuullostaa? Voisitko kokeilla?
Kommentit
En ole testannut, mutta paljon kehuja lukenut. Nyt myös sinunkin. 😊
Kommentit
Tää on niin mielenkiintoinen konsepti! Lukisin blogeista mieluusti enemmänkin kokemuksia Glamlinista 🙂 Ihana, että olit pitänyt sinulle valituista tuotteista <3
Joo, olivat just minua! Vaikka misellivesi ei ole sellainen jatkuvasti käytössä ja aina pakko löytyä varastoistani, käytän niitä. Yhtään PR-näytettä ei ole jäänyt nurkkiin pyörimään. 😂 Tosin, minä arvasin, että saan miselliveden. Se oli sellainen ”ainut” mitä minulla ei ollut. 😂 Ymmärrän hyvin, että miksi nämä tuotteet on valittu. Brändeistä kyseltiin. Kerroin, että olen kaikkiruokainen, mutta markettimerkit ovat vähiten käytössäni. Olin päättänyt, että jos joku ei miellyttäisi, kokeilisin palautusprosessin. Nyt en tarvinnut, sillä kaikki ovat sellaisia, joista maksaisin. Koin jopa tarpeelliseksi, sillä minulla ei ollut misellivettä, ei C-vitamiiniseerumia, ei kosteuttavaa savinaamiota (koska Elemis on loppu! 😞), eikä minulla ollut tällaista happokuorinnan ja mekaanisen kuorinnan näppärää yhdistelmää. Todella Liisa osasi hommansa ja pystyi yllättämään minut! 😊
Olen käyttänyt pari kertaa ja olin todella tyytyväinen sekä palveluun että tuotteisiin. Tämä olisi myös hyvä lahjaidea jollekin.
No hei, totta! Äidilleni osuisi tämä lahja ihan täydellisesti. Häntä tuossa postauksen alussa tavallaan kuvailinkin. 😊
Useamman kerran käyttänyt ja todella tyytyväinen 🙂
Kiva kuulla muidenkin kokemuksista. 🙂 Minustakin tämä oli toimiva ja ideana konsepti on loistava nykypäivän tarpeisiin ja kysyntään, että halusin tehdä tämän yhteistyön. 😊
Saanko kysyä, että mitä olet Glamlinin kautta tilannut? Ihonhoitoa, meikkejä vai hiustenhoitoa? Vai ihan kaikkia? Tilaatko hyväksi havaittuja uudestaan vai kokeiletko uusia juttuja?
Ihan kaikkea ihonhoidosta meikkeihin ja myös hiustuotteita! Kaksi tuotetta on ollut sellaisia, että olen tilannut uudelleen, Madaran öljytipat ja mantelikasvonaamio, jonka merkkkä en nyt muista 🙂
Okei! Olet siis kokeillut jo kaikkea. 😮 Voisko tuo mantelinaamio olla Weledan tai Providan? Tulivat mieleeni ensimmäisinä.
No Providahan se oli, se on kyllä tosi hyvä varsinkin saunaan :)!
En ole testannut, mutta paljon kehuja lukenut. Nyt myös sinunkin. 😊
Kiinnostavalta, mutta samalla arveluttavalta. Kävin katsomassa mitä kysytään. Erikoisempi osio oli, es jpossa kysyttiin mitä ET halua pakettiin! Mulle jäi kaksi. Mmm.. olisikohan paketissa sitten vain ne kaksi tuotetta?
Minusta taas on hyvä, että kysytään, mitä ei halua pakettiin. Muistaakseni sanoin siihen, että ei kaksifaasisia silmämeikinputsareita. Niillä en tee mitään!
En usko, että vain kahta olisi. Itse täytetyn profiilin jälkeen, pääsee keskustelemaan kauneuskonsultin kanssa. Siinä pääsee antamaan lisäinformaatiota ja konsultti myös sellaisia tietustelee. Eli yhteistuumin asiat tapahtuu, kun vaan osaa kertoa, mitä odottaa ja haluaa. 😊 Minusta oli oikeasti yllättävää, että niinkin vähällä tiedolla, konsultti pystyi minulle kokoamaan yllättävät tuotteet. Toki blogistani voisi tehdä taustatutkimuksia, mutta kyllä se veisi aikaa niin paljon, että tuskin oli sitä käytetty. Haastoin Liisaa yllättämään HC-käyttäjän. Hän onnistui!
Nuxen misellivedestä pakko mainita, että aikaisemmin misellivesi on ollut mielessäni vain puhdistustuote. Nyt tämän Nuxen myötä olen tajunnut, että se voi oikeasti olla myös todella kosteuttava ja ihoa valmistava ihonhoitotuote. Nuxe on just sellainen puhdistava, ylellinen ja tosi kosteuttava. 😍
Olen itse jo kolmatta kertaa käyttämässä tätä palvelua. Ja olen tyytyväinen kun joku miettii tuotteet valmiiksi ja yllättää. Olen Kauneuden hoitoalan ammattilainen yli 20 v kokemuksella ja silti pidän tästä. Ja saan kokeiltavaksi semmoisia mitä en tulisi ajatelleeksikaan..
Tuo on totta, ei tulisi ajatelleeksikaan. Kun sanoin, että en ole sillä tavoin kohderyhmä, viittasin kauneusalan ammattitaitoon sekä bloggaukseen, mutta nyt pysähdyin miettimään tarkemmin. Miksipä ei? Yleensä vaan kauneusbloggaajat etsivät oma-aloitteisesti ja ovat aktiivisia itse tekemään valintoja. Se kun yhdistetään kosmetiikkaosaamiseen, ei välttämättä ole Glamlinin kohderyhmää. Mutta nyt mietin asiaa aivan toiselta kannalta, siltä kannalta, kun sinä sen omalla kohdallasi koet. Se on elämämys ja hemmottelua meillekin siinä, missä muillekin. Kollegoiden kanssa jaettu tieto ja taito on parasta oppia ammatissa kuin ammatissa, harrastuksessa kuin harrastuksessa. 😊 Joten Glamlin voi muuten olla ihanaa hemmottelua myös toiselle ammattilaiselle.