Glitz & Glam

Lokakuun 2016 LivBox

Teksti:
Minna / Glitz & Glam

Lokakuun LivBoxit ovat saapuneet.

livbox

Tällä kertaa LivBoxin teemana oli ihon ja hiusten hoito syys- ja talviaikana.

lokakuunlivbox8

Boxin sisältö näytti tällä kertaa tällaiselta. Kuljetaan tämäkin LivBox-postaus tutun rakenteen tapaan, eli ensin esittelen boxissa olleet tuotteet ja postauksen lopussa sitten yhteenveto ja ajatukset kokonaisuudesta.

Sen jo sanon, että sisällön nähtyäni heti huomasin, että nyt on käynyt joku juttu. Joku tuote ei olekaan tullut täysikokoisena pakkaamolle.

lokakuunlivbox4

L’Oréal Paris Pure Clay Purify Kasvonaamio 9,90 € / 50 ml

Puhdistava ja mattapinnan antava kasvonaamio, joka sisältää ainutlaatuisen yhdistelmän kolmea tarkoin valittua savityyppiä, sekä eukalyptusta. Syväpuhdistaa ihoa, sekä poistaa epäpuhtauksia ja ylimääräistä talia.

Näitä L’Orèal Parisin savinaamioita on kolme erilaista. Olen tässä syksyn aikana testaillut ja tykännyt. Tämä boxista tullut naamio on kolmesta vaihtoehdosta hellävaraisin. Muut kuorivat puhdistamisvaiheessa ihoa mekaanisin keinoin. Pure Clay Purify on sileää koostumukseltaan.

lokakuunlivbox7

Palmolive Smooth Delight Suihkusaippua 2,50 € / 60 ml (luki kortissa, tarkistettuani hinta on tyypillisesti 1,70-2,50 € / 250 ml)

Suihkusaippua sisältää kosteusvoidetta ja 100%:sen luonnollista macadamiapähkinäöljyä ja kookosuutetta. Samettinen koostumus auttaa ravitsemaan ihoa, jättäen sen pehmeän ja sileän tuntuiseksi.

Makea, pähkinämaitomainen tuoksu. Oikeasti aika kiva. Juuri tätä macadamiapähkinää minulla ei ole koskaan ollut, mutta mantelimaito on ollut. Tykkään siitä todella paljon. Kosteuttaa ihoa ja tuoksu on lempeä.

lokakuunlivbox1

Tresemmé Heat Defence Styling Spray Lämpösuojasuihke 2,50 € / 60 ml

Suojaa hiukset jopa 230-asteisen lämpömuotoilun aiheuttamilta vaurioilta suihkuttamalla hiuksiin runsaastilämpösuojasuihketta ennen föönausta ja lämpömuotoilua.

Minulla ei ole ollut yhtään matkakokoista muotoilu-/lämpösuojasuihketta. Olisi ollut tarvetta. Tämä menee jemmaan tulevien reissujen varalle. Tosin en tiedä koska olisi mahdollisuuksia lähteä minnekään, mutta onpahan nyt matkakokoinen suihke.

lokakuunlivbox6

Lumene Lähde Pure Arctic Miracle 3in1 Micellar-Puhdistusvesi 9,90 € / 250 ml

Tehokkaasti kosteuttava 3in1 -puhdistusvesi. Sisältää puhdasta, happipitoista pohjoista lähdevettä, sekä luonnollista, tehokkaasti kosteuttavaa koivun mahlaa.

Oi, kun nämä Lumenen uudet pakkaukset ovat I-HA-NI-A! Hyvin tyylikäs ja skandinaavisen pelkistetty. Tykkään uudistuneesta ilmeestä. Matkakokoinen misellivesi on myös niin tervetullut. Isot pakkaukset vievät oikeasti ihan hirveästi tilaa tällaisella, joka varautuu kaikkeen kosmetiikkaa pakkaillessaan.

lokakuunlivbox5

Moroccanoil Treatment Hoitoöljy 49,00 € / 100 ml

Saat silkkiset, kiiltävät ja terveeltä näyttävät hiukset, jotka olet aina halunnut. Moroccanoil Treatment loi öljyjä sisältävien hiustenhoitotuotteidenpioneerina maailmanlaajuisen arganöljyinnostuksen.

Oi, nostalgiaa! Minun ensimmäisestä LivBoxista tuli tällainen Moroccanoilin hiusöljy. Siitä on kohta neljä vuotta aikaa. Huh, kun aika on juossut. Moroccanoilin öljy on kyllä älyttömän hyvä silottaja ja pehmentäjä. Joutuu vain olemaan hyvin varovainen annostelussa. Tuoksuhan on aika voimakas Moroccanoilin tuotteissa. Silloin kun sain boxistani tällaisen, en pitänyt tuoksusta. Myöhemmin sitten vuosien saatossa aloin ihastumaan tuoksuun.

lokakuunlivbox2

Sitten oli Iberon häivytyssivellin, josta ei löytynyt mainintaa korteista. Tyttäreni alkoi kinuamaan sivellintä, kun näki tämän. Ajattelin sitten vain, että miksipä ei? Hän saa joskus leikkiä meikeillään, joten uusi sivellin oli niin mieleinen. Tiesittekö muuten, että tyttäreni pesee siveltimiään. Leikkisästi nyt veistelen, että kaikki lähtee kotikasvatuksesta. 😀

lokakuunlivbox3

Mukana olivat myös Vichyn puhdistusgeeli näytepussissa ja Zalandon alekoodi.

lokakuunlivbox

No niin… nyt pääsimme postauksen loppuun. Tällä kertaa LivBox ei oikein yltänyt tasolleen. Tuotteissa on tosi kivoja juttuja ja olinkin innoissani syksyn boxien sisällöstä, kun sain niistä tietää etukäteen. On vähän nolo olo nyt, kun tosiaan olen sanonut, että syksyn aikana on niin kivoja boxeja tulossa. Tuotteet ovat kivoja, mutta näytteet ja mini-/matkakoot aiheuttavat harmistusta. Ymmärrän oikein hyvin, että sisältö on aiheuttanut närää. Ei ole reilua, jos arvo ei yllä siihen mitä on maksanut. Minulle henkilökohtaisesti ei synny pettymystä, koska saan boxin yhteistyön kautta. Mutta minulle syntyi pettymys siitä, että olen suositellut ja fiilistellyt muille tulevia boxeja, koska luulin muutamaa tuotetta täysikokoiseksi. Tämänkin boxin kohdalla olin, että jeah, Lumenen uutuus, varmaan kiinnostaa monia. Jihuu, L’Oréal Parisin savinaamio, oi miten kiva juttu varmasti monien mielestä. Niin ja sitten harvemmin boxeissa olevaa Moroccanoilia, joka minikokoisenakin on riittoisa. Yllätti hieman ettei Tresemmé ja Palmolive olleet täysikokoisia. Ymmärrän some-raivon ja palautetta pitää antaa. Mutta tahallisesta kusettamisesta syyttely kertoo enemmän sanojan kyvystä nähdä metsää puilta. Mikään yritys, joka tähtää vuosien tuottavuuteen, ei lähde asiakkaitaan kusettamaan. Sellaista ei vaan tapahdu firmalta Suomessa, joka näkyy vahvasti somessa ja se kuuluu osaksi koko konseptia. Mokia sattuu, tiedotus pettää, väärinkäsityksiä tapahtuu. Kuluttaja vain usein tulkitsee asiat yritykseksi kusettaa hänen rahojaan. Kun näitä pysähtyy miettimään, näkee paljon enemmän ja laajemmin, kuin oman ympyränsä mittakaavassa. Mokia ei kuitenkaan saisi sattua, eikä kuluttajasta saisi tuntua huijatuksi tulleelta. Silloin on tapahtunut iso virhe ja siihen pitää reagoida, jotta luottamus luodaan uudelleen. Minulle asiakkaana ja kuluttajana onkin aina olennaisinta, että miten palautteeseeni reagoidaan ja miten reklamaationi hoidetaan. Mitä paremmin tilanne sheivaillaan, sen paremmin asiakas palaa, kun hän tietää, että mokienkin sattuessa tilanne korjataan. Se on yksi arvo, johon jokaisen yrityksen tulee panostaa ja ohjeistaa työntekijöitään.

Olen pitkään tilannut boxia äidilleni. Jatkoin tilausta lokakuusta eteenpäin, jotta kesällä moottoripyöräonnettomuudessa kädet murtanut äitini saisi jatkaa ilahduttavien boxien avaamista pitkällä sairaslomallaan. En tiedä mitä äiti boxista tuumasi? Varmaan tuotteet olivat hänen mieleen, mutta veikkaan täysikokoisten täydellisen puuttumisen aiheuttaneen ihmetystä.

Ymmärrän erittäin hyvin pettymykset ja ärtymykset boxista, joka ei arvoltaan ollut siitä maksettua hintaa. Näytteet ja matkakoot eivät varmasti haittaisi moniakaan, jos ne olisivat arvokkaampien brändien, jonka vuoksi boxin arvo kasvaisi. Uskoisin ainakin näin? Olenko oikeassa?

Yhden asian haluaisin kuitenkin oikaista. Olen lukenut somea ja huomaan puurojen ja vellien menevän sekaisin liiankin usein. Paljon puhutaan näytekoosta ja että niitä saa hakemalla kaupasta jne. Juu, näytteitä saa, mutta ei tuollaisia minikokoisia jaella kaikkialla. Ne mini-/matkakokoiset ovat seteissä myynnissä (travel set) tai kylkiäisiä. Niitä varten valmistajat niitä tekevät. Ne eivät ole sillä tavalla kiellettyjä myyntiin, mutta eivät ole tarkoitettu yksittäin myytäväksi. Ohjeistus on jälleenmyyjille, mutta LivBoxhan ei ole periaatteessa jälleenmyyjä tässä tapauksessa sen perinteisessä merkityksessä. Minit myydään matkakokoisten seteissä ja kylkiäisinä, mutta niitä käytetään myös promoamiseen tapahtumissa, messuilla jne. Ne eivät ole kaikille yleisessä jaossa olevia näytekokoja, vaan niitäkin tavallaan myydään tai niillä promotaan. Näytepussit ovat sitten eri asia. Niitä kyllä saa ja ne ovat näytteitä. Kalliimpien merkkien näytteitä ei jaella yleisesti. Ne ovat aina konsulenttien takana, ellei kyseessä ole promotilaisuus tavaratalossa. Olen työskennellyt selektiivisen brändin edustajana, joten tiedän mikä politiikka tässä asiassa on. Jos niitä jaeltaisiin aina kaikkialla kaikille, niin se olisi merkille aika tappiollista pitkällä tähtäimellä. Mutta tämä ei tarkoita sitä, etteikö kannattaisi pyytää myyjältä tai konsulentilta näytettä testattavaksi. 🙂 Testereitä ei jaella missään, eikä niitä boxeissakaan ole. Minä saan bloggaajana toisinaan pr-tuotteita, joissa lukee tester. Sehän siis tarkoittaa sitä, että tester-tuotteiden on tarkoitus mennä liikkeissä asiakkaiden hypisteltäväksi. En siis saa käytettyjä, vaan saan toisinaan iskemättömiä tuotteita, joissa tulee se tester. Eli on väärin sanoa boxeissa olevan testereitä. Joku termit tunteva voi oikeasti hämmästellä, että lähettääkö joku box-konsepti lähmittyjä tuotteita kuluttajille? Nyt menee minulla saivartelun puolelle ja pahoittelen sitä. En vaan osannut lopettaa ennen kun vähän avaan näitä termejä testereistä, näytteistä ja matkakokoisista tuotteista, sekä siitä, että testereitä ja matkakokoisia ei tavarataloissa jaella ilmaiseksi kysyville. Tai sitten minä käyn ostoksilla ihan väärissä paikoissa. 😀 Vinkkejä niistä ilmaisen tavaran paikoista saa jakaa muidenkin tietoon.

LivBox kompensoi tapahtunutta 30:llä LivBox-pisteellä. 60 pisteellä saa aina lunastettua ilmaisen LivBoxin. Marraskuulle luvattiin hyvitystä. Jään odottavaisin mielin. Tämä boxi ei sillä tavalla ilahduttanut. Toivottavasti LivBox pystyy reagoimaan hyvitykseen nopeasti ja pystyy lunastamaan uskollisten asiakkaidensa luottamuksen.

Mitä ajatuksia teille heräsi? Iskikö some-raivo vai suhtaudutko asiaan pettyneesti, mutta silti neutraalisti?

Oikein mukavaa lauantaita!

LivBox saatu.

Seuraa minua Facebookissa, Instagramissa, Bloglovin´ssa, sekä Youtubessa

X