Lokakuun 2016 LivBox
Lokakuun LivBoxit ovat saapuneet.
Tällä kertaa LivBoxin teemana oli ihon ja hiusten hoito syys- ja talviaikana.
Boxin sisältö näytti tällä kertaa tällaiselta. Kuljetaan tämäkin LivBox-postaus tutun rakenteen tapaan, eli ensin esittelen boxissa olleet tuotteet ja postauksen lopussa sitten yhteenveto ja ajatukset kokonaisuudesta.
Sen jo sanon, että sisällön nähtyäni heti huomasin, että nyt on käynyt joku juttu. Joku tuote ei olekaan tullut täysikokoisena pakkaamolle.
L’Oréal Paris Pure Clay Purify Kasvonaamio 9,90 € / 50 ml
Puhdistava ja mattapinnan antava kasvonaamio, joka sisältää ainutlaatuisen yhdistelmän kolmea tarkoin valittua savityyppiä, sekä eukalyptusta. Syväpuhdistaa ihoa, sekä poistaa epäpuhtauksia ja ylimääräistä talia.
Näitä L’Orèal Parisin savinaamioita on kolme erilaista. Olen tässä syksyn aikana testaillut ja tykännyt. Tämä boxista tullut naamio on kolmesta vaihtoehdosta hellävaraisin. Muut kuorivat puhdistamisvaiheessa ihoa mekaanisin keinoin. Pure Clay Purify on sileää koostumukseltaan.
Palmolive Smooth Delight Suihkusaippua 2,50 € / 60 ml (luki kortissa, tarkistettuani hinta on tyypillisesti 1,70-2,50 € / 250 ml)
Suihkusaippua sisältää kosteusvoidetta ja 100%:sen luonnollista macadamiapähkinäöljyä ja kookosuutetta. Samettinen koostumus auttaa ravitsemaan ihoa, jättäen sen pehmeän ja sileän tuntuiseksi.
Makea, pähkinämaitomainen tuoksu. Oikeasti aika kiva. Juuri tätä macadamiapähkinää minulla ei ole koskaan ollut, mutta mantelimaito on ollut. Tykkään siitä todella paljon. Kosteuttaa ihoa ja tuoksu on lempeä.
Tresemmé Heat Defence Styling Spray Lämpösuojasuihke 2,50 € / 60 ml
Suojaa hiukset jopa 230-asteisen lämpömuotoilun aiheuttamilta vaurioilta suihkuttamalla hiuksiin runsaastilämpösuojasuihketta ennen föönausta ja lämpömuotoilua.
Minulla ei ole ollut yhtään matkakokoista muotoilu-/lämpösuojasuihketta. Olisi ollut tarvetta. Tämä menee jemmaan tulevien reissujen varalle. Tosin en tiedä koska olisi mahdollisuuksia lähteä minnekään, mutta onpahan nyt matkakokoinen suihke.
Lumene Lähde Pure Arctic Miracle 3in1 Micellar-Puhdistusvesi 9,90 € / 250 ml
Tehokkaasti kosteuttava 3in1 -puhdistusvesi. Sisältää puhdasta, happipitoista pohjoista lähdevettä, sekä luonnollista, tehokkaasti kosteuttavaa koivun mahlaa.
Oi, kun nämä Lumenen uudet pakkaukset ovat I-HA-NI-A! Hyvin tyylikäs ja skandinaavisen pelkistetty. Tykkään uudistuneesta ilmeestä. Matkakokoinen misellivesi on myös niin tervetullut. Isot pakkaukset vievät oikeasti ihan hirveästi tilaa tällaisella, joka varautuu kaikkeen kosmetiikkaa pakkaillessaan.
Moroccanoil Treatment Hoitoöljy 49,00 € / 100 ml
Saat silkkiset, kiiltävät ja terveeltä näyttävät hiukset, jotka olet aina halunnut. Moroccanoil Treatment loi öljyjä sisältävien hiustenhoitotuotteidenpioneerina maailmanlaajuisen arganöljyinnostuksen.
Oi, nostalgiaa! Minun ensimmäisestä LivBoxista tuli tällainen Moroccanoilin hiusöljy. Siitä on kohta neljä vuotta aikaa. Huh, kun aika on juossut. Moroccanoilin öljy on kyllä älyttömän hyvä silottaja ja pehmentäjä. Joutuu vain olemaan hyvin varovainen annostelussa. Tuoksuhan on aika voimakas Moroccanoilin tuotteissa. Silloin kun sain boxistani tällaisen, en pitänyt tuoksusta. Myöhemmin sitten vuosien saatossa aloin ihastumaan tuoksuun.
Sitten oli Iberon häivytyssivellin, josta ei löytynyt mainintaa korteista. Tyttäreni alkoi kinuamaan sivellintä, kun näki tämän. Ajattelin sitten vain, että miksipä ei? Hän saa joskus leikkiä meikeillään, joten uusi sivellin oli niin mieleinen. Tiesittekö muuten, että tyttäreni pesee siveltimiään. Leikkisästi nyt veistelen, että kaikki lähtee kotikasvatuksesta. 😀
Mukana olivat myös Vichyn puhdistusgeeli näytepussissa ja Zalandon alekoodi.
No niin… nyt pääsimme postauksen loppuun. Tällä kertaa LivBox ei oikein yltänyt tasolleen. Tuotteissa on tosi kivoja juttuja ja olinkin innoissani syksyn boxien sisällöstä, kun sain niistä tietää etukäteen. On vähän nolo olo nyt, kun tosiaan olen sanonut, että syksyn aikana on niin kivoja boxeja tulossa. Tuotteet ovat kivoja, mutta näytteet ja mini-/matkakoot aiheuttavat harmistusta. Ymmärrän oikein hyvin, että sisältö on aiheuttanut närää. Ei ole reilua, jos arvo ei yllä siihen mitä on maksanut. Minulle henkilökohtaisesti ei synny pettymystä, koska saan boxin yhteistyön kautta. Mutta minulle syntyi pettymys siitä, että olen suositellut ja fiilistellyt muille tulevia boxeja, koska luulin muutamaa tuotetta täysikokoiseksi. Tämänkin boxin kohdalla olin, että jeah, Lumenen uutuus, varmaan kiinnostaa monia. Jihuu, L’Oréal Parisin savinaamio, oi miten kiva juttu varmasti monien mielestä. Niin ja sitten harvemmin boxeissa olevaa Moroccanoilia, joka minikokoisenakin on riittoisa. Yllätti hieman ettei Tresemmé ja Palmolive olleet täysikokoisia. Ymmärrän some-raivon ja palautetta pitää antaa. Mutta tahallisesta kusettamisesta syyttely kertoo enemmän sanojan kyvystä nähdä metsää puilta. Mikään yritys, joka tähtää vuosien tuottavuuteen, ei lähde asiakkaitaan kusettamaan. Sellaista ei vaan tapahdu firmalta Suomessa, joka näkyy vahvasti somessa ja se kuuluu osaksi koko konseptia. Mokia sattuu, tiedotus pettää, väärinkäsityksiä tapahtuu. Kuluttaja vain usein tulkitsee asiat yritykseksi kusettaa hänen rahojaan. Kun näitä pysähtyy miettimään, näkee paljon enemmän ja laajemmin, kuin oman ympyränsä mittakaavassa. Mokia ei kuitenkaan saisi sattua, eikä kuluttajasta saisi tuntua huijatuksi tulleelta. Silloin on tapahtunut iso virhe ja siihen pitää reagoida, jotta luottamus luodaan uudelleen. Minulle asiakkaana ja kuluttajana onkin aina olennaisinta, että miten palautteeseeni reagoidaan ja miten reklamaationi hoidetaan. Mitä paremmin tilanne sheivaillaan, sen paremmin asiakas palaa, kun hän tietää, että mokienkin sattuessa tilanne korjataan. Se on yksi arvo, johon jokaisen yrityksen tulee panostaa ja ohjeistaa työntekijöitään.
Olen pitkään tilannut boxia äidilleni. Jatkoin tilausta lokakuusta eteenpäin, jotta kesällä moottoripyöräonnettomuudessa kädet murtanut äitini saisi jatkaa ilahduttavien boxien avaamista pitkällä sairaslomallaan. En tiedä mitä äiti boxista tuumasi? Varmaan tuotteet olivat hänen mieleen, mutta veikkaan täysikokoisten täydellisen puuttumisen aiheuttaneen ihmetystä.
Ymmärrän erittäin hyvin pettymykset ja ärtymykset boxista, joka ei arvoltaan ollut siitä maksettua hintaa. Näytteet ja matkakoot eivät varmasti haittaisi moniakaan, jos ne olisivat arvokkaampien brändien, jonka vuoksi boxin arvo kasvaisi. Uskoisin ainakin näin? Olenko oikeassa?
Yhden asian haluaisin kuitenkin oikaista. Olen lukenut somea ja huomaan puurojen ja vellien menevän sekaisin liiankin usein. Paljon puhutaan näytekoosta ja että niitä saa hakemalla kaupasta jne. Juu, näytteitä saa, mutta ei tuollaisia minikokoisia jaella kaikkialla. Ne mini-/matkakokoiset ovat seteissä myynnissä (travel set) tai kylkiäisiä. Niitä varten valmistajat niitä tekevät. Ne eivät ole sillä tavalla kiellettyjä myyntiin, mutta eivät ole tarkoitettu yksittäin myytäväksi. Ohjeistus on jälleenmyyjille, mutta LivBoxhan ei ole periaatteessa jälleenmyyjä tässä tapauksessa sen perinteisessä merkityksessä. Minit myydään matkakokoisten seteissä ja kylkiäisinä, mutta niitä käytetään myös promoamiseen tapahtumissa, messuilla jne. Ne eivät ole kaikille yleisessä jaossa olevia näytekokoja, vaan niitäkin tavallaan myydään tai niillä promotaan. Näytepussit ovat sitten eri asia. Niitä kyllä saa ja ne ovat näytteitä. Kalliimpien merkkien näytteitä ei jaella yleisesti. Ne ovat aina konsulenttien takana, ellei kyseessä ole promotilaisuus tavaratalossa. Olen työskennellyt selektiivisen brändin edustajana, joten tiedän mikä politiikka tässä asiassa on. Jos niitä jaeltaisiin aina kaikkialla kaikille, niin se olisi merkille aika tappiollista pitkällä tähtäimellä. Mutta tämä ei tarkoita sitä, etteikö kannattaisi pyytää myyjältä tai konsulentilta näytettä testattavaksi. 🙂 Testereitä ei jaella missään, eikä niitä boxeissakaan ole. Minä saan bloggaajana toisinaan pr-tuotteita, joissa lukee tester. Sehän siis tarkoittaa sitä, että tester-tuotteiden on tarkoitus mennä liikkeissä asiakkaiden hypisteltäväksi. En siis saa käytettyjä, vaan saan toisinaan iskemättömiä tuotteita, joissa tulee se tester. Eli on väärin sanoa boxeissa olevan testereitä. Joku termit tunteva voi oikeasti hämmästellä, että lähettääkö joku box-konsepti lähmittyjä tuotteita kuluttajille? Nyt menee minulla saivartelun puolelle ja pahoittelen sitä. En vaan osannut lopettaa ennen kun vähän avaan näitä termejä testereistä, näytteistä ja matkakokoisista tuotteista, sekä siitä, että testereitä ja matkakokoisia ei tavarataloissa jaella ilmaiseksi kysyville. Tai sitten minä käyn ostoksilla ihan väärissä paikoissa. 😀 Vinkkejä niistä ilmaisen tavaran paikoista saa jakaa muidenkin tietoon.
LivBox kompensoi tapahtunutta 30:llä LivBox-pisteellä. 60 pisteellä saa aina lunastettua ilmaisen LivBoxin. Marraskuulle luvattiin hyvitystä. Jään odottavaisin mielin. Tämä boxi ei sillä tavalla ilahduttanut. Toivottavasti LivBox pystyy reagoimaan hyvitykseen nopeasti ja pystyy lunastamaan uskollisten asiakkaidensa luottamuksen.
Mitä ajatuksia teille heräsi? Iskikö some-raivo vai suhtaudutko asiaan pettyneesti, mutta silti neutraalisti?
Oikein mukavaa lauantaita!
LivBox saatu.
Seuraa minua Facebookissa, Instagramissa, Bloglovin´ssa, sekä Youtubessa
Kommentit
Itse lopetan varmaan ensikuun jälkeen tilaukseni tai viimeistää joulukuussa, riippuen miten hyvät on nyt nää ”korvaus tuotteet” joita lupailivat boxissa olevan. Siis yhden kappaleen. En kokenut, että 30p oli reilu hyvitys, kun kuitenkin se ei kaikkia hyödyttänyt. Itselläni onneksi oli edellisiä pisteitä, jotta saan tämän seuraavan niillä hankittua.
En usko, että boxilaisilla oli tarkoitus kusettaa ketään, vaikka aluksi juttu sille vähän tuoksahtikin.
Mielestäni ei ole reilua myydä myöskään tuotetta jossa lukee, ettei se ole myyntiin.
Ihmettelen miksi ihmisillä meni niin tunteisiin se, että toiset suuttu, mutta silti ilmas asiallisesti asiansa. Mulle esim 16e on todella iso raha sillä saa jo viikon ruoat, joten harmitus oli suuri. Ymmärtäisin jos siellä olisi vittua huudettu ja haukuttu henkilökunta, mutta en nähnyt sellasta epäasiallista kielenkäyttöä, joten koin kyllä, että kommentit oli asiallisia.
Vähän hymyä toi kun äsken luin, että joku oli saanut hamstereille tms paperisilpusta, jota boxissa tulee, niin järsittävää :3
Kommentit
Mulle ei ole boxia enää tullut ja hyvä niin. Kyllä tämä hämmästystä herätti, kautta aikain varmaan surkein boxi. Jos taso ei nouse, niin varmasti asiakkaat kaikkoavat. Harmillista.
On varmaan kautta aikain heikoin. En muista, että olisin koskaan ennen sanonut ja kokenut niin. On ollut sellaisia tylsähköjä, mutta ei tällaisia.
Isoilla mokilla on aina hintansa ja asiakkaalla on aina oikeus äänestää jaloillaan. Nyt on varmasti käynyt sitä.
Itselläni ei ole mitään valittamista koska sain useamman sellaisen tuotteen joka on minulle täysin uusi tuttavuus kuten Moroccanoil ja TreSemme hiustuote, lisäksi oli kiva sivellin mukana näiden muiden tuotteiden lisäksi ! Minä arvostan myöskin kokeilumahdollisuuden kuin saa minipulloja tai purkkeja, näytepussiin suhtaudun jo vähän negatiivisesti. Kuin katsotaan vuositasolla LivBoxissa olevien tuotteiden arvo, niin ei ole syytä olla tyytymätön. Ei joka Boxissa voi olla täysikokoisia tuotteita kaikki, silloin boxi pitäisi maksaa paljon enemmän ! Yksinkertaisesti toisessa boxissa on enemmän ja toisessa vähemmän vuoden aikana !
Näytepussit eivät minustakaan saa olla boxin sisältöä. Ne voivat olla kylkiäisiä, eli täysin ylimääräisiä. Näytepussi on promotuote/mainos. Niitä laitetaan lehtien väliin mainoksena kuluttajille. Jos kuluttaja pitää, niin saadaan asiakas kauppaan ostamaan isompi tuote. Ne siis toimivat hyvin lehtien välissä, yleisessä jaossa ja LivBoxeissa ylimääräisinä tuotteina. Se on loistava paikka saada tuotteelle mainostilaa, mutta ei niin, että tilaaaja saa näytepussin tuotteena, josta on ns. maksanut.
Pettymys kuvaisi tunteita parhaiten. Mukana olleissa tuotteissa ei ollut mitään vikaa, päinvastoin, mutta kyllähän tuo harmitti kun esim. L’Orealin naamio tuli pussinäytteenä eikä edes matkakoossa (kuten sitten taas Lumene ja käsittääkseni tuo Tresemmekin tulivat).
Osa tuntui vielä tuosta LivBoxin anteeksipyyntökirjelmästäkin provosoituvan, itse koin tämän enemmänkin sellaisena, että asia on huomioitu ja se korvataan. Itselläni on LivBoxin asiakaspalvelusta tilausajaltani vain ja ainoastaan positiivista sanottavaa ja ehkäpä juuri senkin vuoksi ”lepyin” pettymyksenkin tunteeseen melko nopeasti.
Innolla jään marras- ja joulukuun boxeja odottamaan <3
Kriisitilanteissa on oltava todella tarkkana mitä sanoo. Tiedotteen lukijoita on monenlaisia ja monenlaisilla maailmankäsityksillä. Myös sillä on väliä missä mielentilassa lukija on. Ei siksi ollenkaan ihme, että provosoitumista syntyy. Sitä syntyisi vaikka tiedottaisi mitä tahansa. Tiesitkö, että kriiseihin on ostettavissa ihan ulkopuolista apua? On konsultteja, jotka hoitavat yrityksissä kriisitilanteet. Ovat erikoistuneet nimenomaan sellaisissa tilanteissa tiedottamiseen, sekä neuvomaan asiakasyritystään siitä miten toimitaan.
Meni nyt vähän sivuraiteille, mutta tuli tässä vain mieleen. 😀
Hyvä asiakaspalvelija on aina reklamoinneissa yrityksille kultaakin arvokkaampi. Sellainen saa pettyneen ja vihaisen asiakkaan leppymään ja jopa palaamaan.
Hei Minna!
Odotinkin mielenkiinnolla postaustasi lokakuun livboxista. Itselleni sisältö oli ihan ok. Lumenen misellivettä toivoin ja sen sain, mutta isompikin koko olisi ollut kiva.
Itse haluan avautua pettymyksestäni siihen miten livboxilla on asia hoidettu. Supertarjous viimehetkellä lokakuun boxista ja iberon sivellin vaikuttaa ihan viime hetkellä lisätyltä hyvittelyltä. Vichyltä luvattiin etukäteen tuotetta ja siitä pussukasta ei ole kuitenkaan mainintaa kortissa, jotka ovat menneet painoon hyvissä ajoin…
Etenkin Facebookin someraivoa seuranneena toivoisin että sillä puolella tai blogissa vastuuta mokasta ottaisi jokin isompi esimiestaho, koska minusta on väärin, että nyt livboxin nuoret naiset ( jotka ilmeisesti ovat suureltaosin vaihtuneet hiljattain) joutuvat vastaamaan asiakaspalautteeseen joka lähentelee kiusaamista. Henkinen paine on varmasti valtava. Tsemppiä tiimille syksyyn!
Heh, jotenkin arvelin, että postausta odotellaan. 😀
Ai, en edes tiennyt tarjouksesta. Jotenkin vaan on epäloogista, mutta toki mahdollista. Uusia asiakkaita tavotellessa ei yleensä tarkoituksella tuoda esiin huonoa peeärrää. Minun logiikassa kävisi järkeen, että boxin sisältöä on edelleen luultu sellaiseksi, kun se on sovittu, ja ylimääräisiä boxeja on edelleen ollut, joten on haluttu tehdä hyvää peeärrää ja myyty hyvällä tarjouksella. Toiveena, että saataisiin pitkäaikaisia tilaajia heistä, kun boxi on niin hyvä. Sitten tiedotus ei ole pelannut ja liian myöhään on selvinnyt mitä on käynyt. Minun ammatillisen viestinnän opettaja sanoikin, että suurin osa yritysten ongelmista johtuu heikosta ja puutteellisesta tiedottamisesta. Se on muuten varmasti totta. Jokainen voi peilata omaan työelämäänsä ja miettiä kaikkia niitä kertoja, joissa jokin olisi voitu välttää, jos kaikki olisi tiennyt asian X.
Joo, LivBoxilla on 75% uusia työntekijöitä. Minun täytyy myöntää, että aina symppaan yritysten työntekijöitä, jotka vastaanottavat suuria tunteita asiakkailta. Jos sellainen on jatkuvaa, niin henkiset voimavarat kuluvat nopeasti loppuun.
Olipa ”kiva” ylläys tämä boksi, jonka jälleen tilasin lähes vuoden tauon jälkeen. Onneksi tilasin jatkuvana tilauksena, niin voin pistää tilauksen poikki samantien. Lisäksi minun boksissani ei ollut edes Vichyn-näytettä, varmaan joku maanantai-versio, vaikka vasta perjantaina (7.10.) boksin sainkin.
Eniten ihmetyttää, miksi kortissa lukee Lumenen micellar-vedestä 250ml pullon hinta (9,90), kun tuo boksissa ollut pienikin koko on ihan myynnissä oleva tuote 50 ml (5,90).
No mutta kuten sanottu, äänestän jaloillani, tai tässä tapauksessa sormillani ja klikkailen tilauksen katki. Ja nyt suunnitelmissa olisi LF:n Adventtikalenteri 🙂
No voi…
Ai tuo pienikin on ihan myynnissä? Onpa muuten kiva! Joillakin merkeillä pienet koot ovat myynnissä matkakokoisina, mutta toisilla taas myynnissä seteissä.
Asiakkaalla on aina siihen oikeus. Hehehee! Arvaa mitä minä tilasin? Minä tilasin itselleni LF:n kaltsun!!! 🙂
Kyllähän sitä hämmästyi paketin avattuaan, mutta enemmänkin hämmästyin tätä raivon määrää. Ihmettelin myös, miten kauan kesti ennen kuin Livbox-tiimistä reagoitiin palautevyöryyn. Mahtoi olla kriisipalaverin paikka siellä 🙂
Tuotteet oli kyllä ihan kivoja, vaikkakin siis pienikokoisia. Maroccanoil- tuote oli ilahduttavin, jota olen vuosia hinkunut, mutta hintansa vuoksi aina jäänyt ostamatta.
Kiitos, kun avasit noita termejä, on tosiaan kaikenlaista lukenut palautteesta. Muutenkin kirjoituksesi oli asiallinen ja sovitteleva, hyvä niin 🙂
Mulla käy tuuri näiden pisteiden vuoksi, sillä kaksi seuraavaa laatikkoa olen tilannut pisteillä ja tämän hyvityksen vuoksi saan vielä kolmannen laatikon ilmaiseksi. ”Säästän” siis sen viiskymppiä. Näiden kolmen kuukauden ansiosta nään ehkä sen, mihin suuntaan tämä laatikkokonsepti menee ja kannattaako enää tilata. Mutta rehellisyyden nimissä on sanottava, että tämä vuosi on kyllä ollut hyvin epätasainen laadultaan Livboxissa. Melkeinpä joka toinen kuukausi saa pettyä. Mutta jospa sitä virheistä opittais ja asiakkaisiin todellakin satsattaisiin, sillä tälläkin alalla on kilpailijoita.
Pakko vielä kysellä, oletko menossa I Love Me -messuille?
Mitä luultavimmin on kriisipalaverin paikka ollut. Ensin pitää selvittää mitä tapahtui ja miksi, palaveerata muiden kanssa ja sitten lähdetään vastaamaan palautteeseen.
Joo, tuotteethan ovat kivoja. 🙂 Pettymys taisi syntyä edullisempien tuotteiden pienestä koosta. Ymmärrän sen kyllä hyvin. En itsekään koe tätä boxia 16,90 euron arvoiseksi.
Kiitos. Sovittelevuus syntyy siitä, kun katson asiaa laajassa mittakaavassa. Ymmärrän kaikkia osapuolia. LivBox on mokannut heistä riippumattomasta syystä, eikä tilannetta paranna ja auta se, että kaikki lähtee joukossa LivBoxin ajojahtiin. Vähän inhottaa muutenkin mässäily, mitä olen eräässä ryhmässä lukenut. Miksi negatiivisuudella halutaan mässäillä ja ilkkua? En tajua.
No sinulla onkin nyt hyvä mahdollisuus katsoa ”kortit”. Ei ole rahat kiinni korttien katsomisessa ja voi sitten miettiä, että jatkaako tilausta vai ei.
Tämä vuosi on kyllä ollut epätasainen LivBoxilla. Mutta tuntuu, että niin on ollut omassakin elämässä. 😀 Ihme vuosi ja odotankin loppumista. Ehkä vuosi 2017 olisi parempi niin minulla, kuin LivBoxilla. 😀
Kuule… minä en oikein tiedä. Olen ollut tuolta kesältä asti vähän niin, että en tulisi ja se tunne on vahvistunut kaiken aikaa. Syynä ihan se, että kun en jaksaisi. Jos menen messuille, aikani menee tavallaan töissä siellä. Kuvaa, hanki tietoa ja tule kotiin tekemään postausta. Jos vaan leikkisi ettei koko messuja edes tapahdu? 😀 Menin viime vuonna ahnehtimaan, tai sanotaan näin, että lupasin liikaa joka suuntaan ja olin sitten pulassa. Jos nyt vaan relaan tämän syksyn ja sitten ensi vuonna. 🙂 Vasta aloitettu koulu on osoittautunut aika työllistäväksi.
Sulla tuntuu olevan monta rautaa tulessa, että ymmärrän toki, ettet innostu messuille menosta. Syksysi on ollut muutoksia täynnä ja elät muutenkin todella kiireistä aikaa, joten joillekin täytyy suoraan sanoa: Kiitos, mutta ei kiitos 🙂
Paljon opiskelleena (sekä sinkkuna että perheellisenä) ymmärrän, ettei kaikkeen ole yksinkertaisesti aikaa tai mahdollisuutta, vaikka halua olisi.
Toivottavasti osaat rentoutua silloin kun on mahdollista, pidä huoli itsestäsi, olet meille ”faneillesi” tärkeä 🙂
Kaikkea hyvää syksyysi, tsemppiä ja voimia sulle ja perheellesi.
Minusta tuntuu, että minulla on aina. 😀 Kait olen sellainen, joka ei osaa elää niin ettei olisi monta rautaa tulessa. Meitä on erilaisia. 🙂 Oma äiti taas on minun vastakohtani. 😀
En ole montaa kertaa päässyt messuille, kun jotenkin vuodesta toiseen minun syksyt ovat todella hektisiä. Kevätkausi on aina ollut vähän rennompi ja aikaa jää paremmin muullekin elämälle. Toivottavasti tulevana keväänä olisi sama homma, mutta pahoin pelkään, että kyllä tuo koulu edelleen vie niin ison palan kakkua. Mutta elättelen toiveita siitä, että ehkä siihen mennessä minulla on ajanhallinta vähän paremmin hallussa ja opiskelijamoodi kehittynyt. Nyt tuntuu, että palloilen tyhmänään, enkä saa mitään aikaiseksi. 😀
Sepä se! Halua olisi paljon muuhunkin kiinnostavaan, mutta kolmen vuoden takainen börnis on vähän opettanut. Nyt tajuan kuunnella vähän aikaisemmin itseäni ja tajuan paremmin realiteettejä. Olen vaan tyyppi jonka vissiin pitää joissakin asioissa mennä perse edellä puuhun ennen kun oppii edes vähän. 😀
Awww… Ihana! <3 Kiitos elovena!
Raivo iski ja peruin tilaukseni 🙂
Olen jo jonkin aikaa harkinnut vaihtavani Jolie boxiin ja tämä nyt antoi sysäyksen tälle päätökselle.
Tuo Lumenen misellivesi oli ainoa ilonaihe, niin kaunis pullo ja söpö kuin mikä.
Lähteviä asiakkaitakin tulee olla, sillä tavoin yritykset heräävät ja kehittävät paremmin strategiaansa. 🙂
Kuten jo aiemmin kommenteissa mainitsit, kriisitilanteiden viestinnässä tulee olla tarkkana.. Harmillista, että kommentoit näin LivBoxin pääyhteistyöbloggaajana :/
Ei, minä en ole kriisiviestinnässä. 🙂 Olen pääyhteistyöbloggaaja, mutta en ole mukana kriisiviestinnässä. 🙂 En nyt aivan tiedä mitä ajat takaa. Jos yhdelle vastaan yleismaailmallisesti, että lähteviäkin tulee olla ja sillä tavoin yritykset heräävät ja blaablaa
Kriisiviestinnän ammattilaistenkin tiedotteisiinkin aina löytää saivartelijat, jotka saavat kaiken väännettyä, koska rakastavat vääntämistä mukanäppäryydellään. 🙂
Tämä oli minulle toinen boxi 3 kk:n määräaikaisesta tilauksesta. Syyskuun boxiin olin hyvin tyytyväinen ja ajattelinkin, että tuskin joka kuukausi näin hyvää tulee. Näin huonoa kuin Lokakuun boxi, en osannut odottaa. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tilaajien kiukku oli ymmärrettävää mutta alkoi jo lopussa ampua yli. Ei kenenkään hengestä ja terveydestä sentään ollut kyse. Asiat on pantava oikeisiin mittasuhteisiin. Olisikohan tilanteen voinut välttää ilmoittamalla tilaajille ennen kuin paketit ehtivät perille vaikka sähköpostitse tai somessa, että jotain/joku puuttuu ja kuinka se hyvitetään asiakkaille. Tilaajat olisivat tienneet asiasta jo ennen paketin saapumista ja osanneet mitoittaa odotuksensa sisällön suhteen. Tällaista ennakkotietoa en ainakaan minä löytänyt mistään.
Some-raivo on lumipalloefekti. Olen aina ollut kiinnostunut ihmisten tavoista käyttäytyä ja toimia tilanteissa. Some on ihan omanlainen maailma ja siellä näkee kaikenlaista. Some-raivo tarttuu hyvin helposti ja siinä unohtuu faktat ja joissakin tapauksissa se kuuluisa maalaisjärki katoaa fiksujen ihmisten mielestä. Joukkohurmos vie mennessään.
Tuo on totta. Asiasta informoiminen ennakkoon, jos ongelma on tiedetty ennen asiakkaita. Sitä kun en itse tiedä, että onko? Luin vain, että boxi ei tullut pääkallopaikalle niin ajoissa, kuin tavallisesti.
Mulla ei oo mitään omaa some-tiliä jolla raivota, mutta kyllä boksin avattuani alkoi heti Sannin biisi soimaan päässä, että mitähän vittua? Aloin kyllä miettimään, että onkohan täs nyt kaikki, boksin koko oli kuitenkin korkeampi mitä yleensä, joten ihmettelin että puuttuuko tästä jotain vai miksi tämmöinen boksi ja tämmöiset pikkutuotteet. Mutta en kyllä mitenkään mielissäni ollut ja oli ensimmäinen boksi mihin olin oikeasti pettynyt. Sisällöstä eniten kiinnosti lumenen misellivesi. Sais kyllä tulla niitä ruutu+-koodeja sieltä taas välillä, yhessä vaiheessa niitä tuli tosi usein ja nyt kun niille olis ollu käyttöä ni ei! 😀
Joo, ei tämä nyt ollut tavallinen LivBox. Minulla on epäilykseni minkä/mitkä olisi kuulunut olla isompina tuotteina boxissa. Silloin tämä olisi ollut huippis. 🙂
Sähköpostitse saa voit laittaa palautetta. Ei tarvitse olla some-tilejä. 🙂 Mutta onhan nämä blogitkin, mutta en usko, että nyt LivBoxilla ehditään blogipalautteita lukemaan, kun sähköposti ja FB työllistää, sekä luultavasti Instagram.
Kiitos Minna lahjaboxista 🙂 Täytyy myöntää että sisältö oli kyllä pettymys. Vaikka olinkin jo ehtinyt lukemaan somesta komentteja niin silti petyin… Ja kaiken lisäksi jouduin hakemaan laatikon postista ( ennen on aina tullut postilaatikkoon). Ihmettelin asiaa postissa ja siellä sanottiin, että jakoalueet ovat niin laajat, että ei mahdu jakelijan kyytiin..
No ole hyvä äiti! <3 Nyt ei ihan ollut sitä, mitä luulin. 😀 Sorke!
Minulle posti toi boxin postilaatikkoon. Haluatko, että vaihdan tilaukseen Smart Postin?
Tuossa on muuten yritys jonne minä melkein voisin lähteä ajojohtiin. Suomen Posti!!! Siinä yrityksessä on johdossa sellainen liuta apinoita (tämä on loukkaus apinoita kohtaan), että ei mitään rajaa. Helkkarin suojatyöpaikkalaiset. 😀
Tämä oli minun toinen tilaamani boxi ja olin kyllä hämmästynyt kun olen pitempään kuitenkin Boxin sisältöjä seurannut mutta en edes osannut ajatella että oli jokin virhe tapahtunut. Harmi kun heti alkuun sattu tällainen laimea boxi mutta nyt on toiveet korkealla marraskuun suhteen 🙂
Olisiko vinkkiä tuon hiusöljyn käyttöön, paljon on sopiva annostus pitkiin ja paksuihin hiuksiin? Levitetäänkö kaikkialle vai vaan latvoihin?
No voi harmi! On muuten tosi kurjaa, jos just se ensimmäinen onkin se kautta aikain heikoin esitys, jossa on sitten mokiakin sattunut. Minä niin toivon, että marraskuu ei petä ketään. Kun tässä on kyse omastakin naamasta. Olen tavallaan kasvot LivBoxille ja suositellut sitä paljon, sekä vinkkaillut syksyn erinomaisuutta.
Joo, eli kannattaa aloittaa pienellä määrällä hiusöljyjen kanssa. Sitä on helpompi lisätä, mutta pois ottaminen vaatiikin sitten hiusten pesua. Sinun hiusten karheus, paksuus, huokoisuus jne. vaikuttaa siihen mikä määrä on sopiva. Annostele pieni tippa, hiero käsiäsi yhteen ja aloita levitys latvoista. Jos päällimmäiset hiukset ovat hapsoiset, voi pintaan hieman pyyhkiä käsissä olevaa öljyä. Oikein kuivat, karheat ja luonnonkiharaist imaisevat enemmän öljyä. Sellaisille hiuksille voi vähän huolettomammin levittää pituuksiinkin, mutta kannattaa aina aloittaa latvoista ja edetä siitä, jotta se suurin määrä öljyä käsissä imeytyy latvoihin. Jos nyt joskus käy ihan hirveä katastrofi ja ajatuksissaan levittää liikaa öljyä ja saa rasvaiset hiukset, niin kuivashampoolla voi yrittää pelastaa tilannetta.
Täytyy sanoa että kerrankin olen tyytyväinen, olin viime hetkellä laittamassa tilausta, kun tuli mainosta että saa eka boxin 11, 90. Jätin tilauksen tekemättä ja nyt pistää kyllä ajattelemaan marras-joulukuun boxeja.
Ehkä on parasta ostaa ihan sitä mitä todella tarvitsee. Harmittaa kaikkien niiden puolesta jotka jouduitte pettymään.
Minuakin harmittaa. Olen ihan varma, että LivBoxin tiimiäkin harmittaa.
Kiitos kattavasta postauksesta, tässä kiteytyy moni omakin ajatus tekstiksi. En ole boksiani vielä saanut, mutta lukenut sen aiheuttamaa ”keskustelua” joka on kieltämättä saanut aika erikoiset mittasuhteet. En mitenkään allekirjoita monen epäilystä, että haluttaisiin vain kusettaa kuluttajia vaan varmasti tässä on sattunut joku kämmi ja LivBoxin taholta ei ole voitu reagoida asiaan ennen kuin boksi on ollut jo tilaajilla.
Tavallista isompi laatikkokin puhuu sen puolesta, että mukana olisi pitänyt olla jotain muutakin, oma arvelu on, että Lorkun naamio tai Lumenen miselli olisi ollut tarkoitus olla isommassa koossa. Silloin boksi olisikin ollut jo ihan hyvää vastinetta rahalle.
Joo, ei yritykset tarkoituksella kuseta. Eri asia on sitten ne juuri pystyyn heitetyt ja aika usein ulkomailta käsin nopeaa voittoa hakevat. Mutta brändiä rakentavat eivät halua tuottaa asiakkaille pettymystä, eivätkä kuseta. Nopeasti on lappu luukulla sellaisella toiminnalla ja kaikkihan sen tietävät.
Minä luulin, että Lorkun naamio olisi täysikokoisena. Se pakkauskin on meinaan aika korkea. 😉
Oliko toi laatikko jotenkin eri kokoinen kuin ennen? Mä en huomannut eroa, tosin useampi kuukausi väliä, eikä ollut enää yhtään vanhaa laatikkoa tallessa, että olisi voinut vertailla.
Joo, oli se korkempi. Niitä laatikoitahan on kahta kokoa. Nyt on pitkään ollut niitä matalampia. Tämä oli korkeampi tällä kertaa.
Juuri noin, että pettynyt mutta silti neutraali suhtautuminen loppupeleissä ja odotellaan marraskuun boxia. Itse tuotteet kyllä tulevat kaikki käyttöön, että siinä suhteessa ei pettymystä.
No näinpä! Ei kannata liian pitkäksi aikaa jäädä vellomaan negatiivisissä tunteissa. Katse kohti tulevaa ja toivoa, että siellä odottaisi jotain parempaa. Pätee niin LivBoxiin, kuin elämään yleensä. 🙂
Hyvä postaus sinulla aiheesta.
Itse en ole vielä boxia saanut, mutta itsellänikin ensi reaktio oli miltei itku, kun kuvat boxin sisällöstä somessa näin. Kieltämättä tuli ensimmäisenä rahastus mieleen. Varsinkin, kun edellisestä mokailusta on niin vähän aikaa ja muutenkin boxin sisältö on viimeisen vuoden ajan ollut vähän yhtä ja sama… Vaan virheitä sattuu tietysti aivan kaikille, ja tässä on varmaati ollut tarkoitus olla jonkin tuotteen täysikokoisena mukana. Sehän se on ihmisillä, kun lähdetään heti ensi tunne reaktiossa avautumaan, eikä osata katsoa yhtään kauemmas. Toisaalta boxien laatu on ollut yhtä ja samaa hammastahnaa, niin nythän boxilaisilla on nyt loistava tilaisuus parantaa tasoaan, jossa toivottavasti onnistuvat. Itse kuitenkin haluaisin jatkossakin sen piristys paketin kerran kussa ja toivosin, että sisältö pysyisi mielenkiintoisena.
Ehkä boxilaisten olisi kannattanut vastata julkisesti tarkemmin mitä on tapahtunut, eikä vain pahoitella tapahtunutta, niin ryöppy ei ehkä olisi ollut, niin kauhea…
Hyvityksestä kyllä sanon sen verran, että mielistäni olisi pitänyt hyvittää koko boxin hinta eikä vain puolia. Kyllähän yleensä saa rahansa takaisin tai korvaavan tuotteen, jossei sisältö ollut sitä mitä luvattiin. erityisen epäreilua niille, jotka eivät ole pisteitä keränneet tai jotka tilavat satunnaisesti boxin. Siinähän pakoitetaan ostamaan lisää, jottaa saisi joskus sen ilmaisen boksin.
Toisekseen boxin kannattaisi nyt muistaa useammin niitä pikäaikaistilaajia, jotka vielä uskollisina pysyvät….
Kiitos Suvi Koo! 🙂
Minä vähän luulen, että tämä asiakkaiden raivon suuret mittasuhteet johtuvat tälle vuodelle muutamasta muustakin sattumuksesta. Harmillista.
Minä epäilen, että nyt on aivoriihet päällä, että kuinka hyvitys toteutetaan. Sen tiedän, että marraskuun boxiin ei juuri tätä varten saada hankittua tuotetta, sillä mistä saadaan alta kuukaudessa tuhansien erä jotain? Suomessa kaikki on niin pientä, joten tuosta vain ei tuhansien erää pystytä toimittamaan. Mutta jotenkin tämä on luvattu huomioida marraskuun boxissa, joten odottelen sitä mielenkiinnolla. Boxithan suunnitellaan puoli vuotta etuajassa, eli ei niitä tuhansien eriä voida kuukautta ennen boxin saapumista asiakkaille alkaa haalimaan brändejä niihin. Tiedän sen siitä, että minunkin suosikkituotteet on sovittu kauan ennen boxin saapumista tilaajille. 🙂 Mutta tavaran toimittaja saattaakin olla myöhässä aikataulussaan tuotannollisista tai jostakin muusta syystä. Kuten kaikki tietävät omilla työpaikoillaan: sattuu jotain, joka sitten kertaantuu moneen muuhunkin. Se on lumipalloefekti, rahtilaiva ei saapunut tai rahtarit lakkoilevat, tukku ei saa banaanejaan, kaupoille ei voida toimittaa banskuja. Asiakas on vihainen kauppiaalle, joka ilmoittaa hevi-osastolla kyltillään, että banaaneja ei ole saatu toimitusongelmien vuoksi. Tuossa tulee harmia monelle taholle, eikä kukaan siinä hykertele ja myhäile kusettajana. 🙂 Tätä minä toivoisin monilta – kykyä ajatella maailmassa tapahtuvat asiat laajassa mittakaavassa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja monta liikkuvaa osaa löytyy kaikesta mitä ympärillämme on. Jokainen taho on jonkun asiakas ja yritysten välillä on B2B bisnestä.
Pitkäaikaiset asiakkaat ovat taatusti tärkeitä. Heitä varten onkin LivBox tavallisesti muistanut ylimääräisillä lahjuksilla, sekä sillä, että usein alekoodit voi käyttää tilauksien jatkamiseen. Tai ainakin ennen on ollut.
Hyvä kommentti 🙂 Täytyy kuitenkin muistaa, että tavalliset asiakkaat eivät tunne prosesseja Livboxin taustalla. Minä olen jo pitempiaikaisena tilaajana tottunut, että osa bokseista on parempia ja osa huonompia, mutta voin vain kuvitella heidän mietteitään, joille tämä boksi on ensimmäinen.
Olen tämän vuoden aikana miettinyt useaan otteeseen, että olisi mielenkiintoista tietää minkälaista työtä Livboxin taustalla tehdään. Varmasti osa asioista on salassapidettäviä, mutta varsinkin viime aikoina boksit ovat olleet niin epätasalaatuisia, että meille Livboxin tilaajille voisi olla valaisevaa tietää minkälaisen työn takana boksien suunnitteleminen ja toteuttaminen on.
Livboxin asiakaspalvelu on ollut aina todella hyvää ja uskon, että Livbox-tiimiläiset tekevät täysillä töitä. Livbox on hyvä konsepti ja parhaimmillaan siinä hyötyvät niin boxin tilaajat kuin kosmetiikkayritykset ja kaupat. Tilaajat pääsevät testaamaan uusia tuotteita ja yritykset saavat uusia asiakkaita heidän tuotteistaan ihastuneista. Livboxeista annetaan todella paljon palautetta, mutta tulee tunne ettei sitä kuunnella. Vaikka ymmärrän kyllä ettei asioita muuteta hetkessä. Minäkin uskon, ettei tämä lokakuinen palautevyöry johdu vain tästä uusimmasta boksista (joka on vielä jossain matkalla, hyvityspisteet ovat jo tulleet perille :D), vaan ihmiset purkavat turhautumistaan pitemmältä ajalta.
Tuntuu että tämä vuosi on ollut Livboxin osalta sitä, että huonon boksin jälkeen (yli)hehkutetaan tulevaa boksia. Seuraava saattaa olla hyvä ja sitten palataan taas niihin vanhoihin virheisiin. Kunnes taas hehkutetaan seuraavaa boksia. Toivon todella, ettei tämä Livboxin tuleva brändiuudistus ole vain pelkkää pintaa, vaan boksin sisältöön tulisi oikeasti uudistuksia.
Minuakin kiinnostaisi tuo. 🙂 En siis tosiaankaan tiedä kaikista toimintatavoista ja prosessista. Itse puhun tuossa kommentissa paljon sellaisesta yleismaailmallisesta. Mutta tosiaan sisällöt kehitellään kauan ennen boxien saapumista asiakkaille. Mutta ehkä tuo on minulle itselleni selvää bloggaamisen vuoksi. Kun olen tehnyt joulukalenteria täällä blogissa, niin on pakko ennakoida. Minulle sattui siinäkin monta mutkaa, eikä todellakaan mennyt ihan putkeen. Jouduin kaksi luukkua lähettämään kalenterin voittajalle perästä päin, sekä muuttaa parin luukun paikkaa. Siinä oli mm. en saanut kaikkia tavaroita ajoissa, vaikka olin varmistellut niiden perään lukuisat kerrat. Lisäksi oli postin lakkoa ja ynnä muuta kivaa takaiskua. Nyt naurattaa, mutta silloin ei naurattanut. 😀 Vain minä ja kalenterin voittanut tiesimme näistä, mutta teille muille kaikki näytti olevan reilassa.
Sinulla oli hienosti havaittu listaus hyötyvistä tahoista, mutta yksi unohtui – bloggaajat. Me saamme tästä sisältöä blogiin, sekä yhteistyössä olevat bloggaajat pääsevät tekemään vähän arjestaan poikkeavia juttuja, kuten vaikuttamaan boxin sisältöön. 🙂
Jännä nähdä miten tulen tottumaan uuteen nimeen? Voi olla vaikeuksia. 😀 Tuli tässä vain mieleen, kun mainitsit uudistukset.
Aloin syyskuusta tilaamaan boxia ja jatkoin tilausta, koska syyskuun boxi oli kiva. Nyt en ole lokakuun boxia vielä hakenut postista, mutta kun tuli anteeksipyyntösähköposti, kävin selvittämässä, mistä se johtuu. Lumenen uutuuksia olisin varmaan testannut muutenkin, joten puhdistusvettä odotan testikäyttöön. Toivottavasti marraskuun boxissa ehditään hyvittämään tämän kuun boxia, koska olen khden vaiheilla, viitsinkö tilata jatkossa. Itse en 30 pisteellä tee mitään, kun aikaisemmin en ole pisteitä saanut. Olisi ollut kivempi jos hyvitys olisi ollut täydet 60 pistettä.
Se on kyllä totta, että 30 pisteestä ei kyllä ilostuta satunnaista tilaajaa. Siksi tämä onkin vähän kinkkinen juttu kaikin puolin. Onneksi saan vain olla bloggaaja, joka täällä itsekseen pohtii ja analysoi tilannetta. 😀
Tuki ja sympatia on täysin Livbox-tiimiläisten puolella tällä hetkellä, inhottaa ja hävettää kun aikuiset ihmiset jaksavat jankata, huutaa ja rääkyä heidän facesivuillaan ikään kuin olisi isommastakin rikoksesta ollut kyse. Vaikka moka olisikin tapahtunut sopimuskumppanin taholla, syytökset satelevat ainoastaan heille. Eiväthän he tosiaan saa kertoa, kenen virhe oli, ja jos kertoisivat niin todennäköisesti ko firmaa ei enää boxeissa näkyisi.
Olen tilaillut nyt puolisen vuotta, ja tämä oli ensimmäinen pettymys. Ajattelin heti, että nyt jotain puuttuu tai jokin tuote on reilusti pienempänä kuin alunperin oli suunniteltu. Kuitenkin 30 pisteen hyvitys on aivan riittävä, enkä katkeroidu vaikka tästä sen 16,90e maksoinkin. Moroccanoil ja Lumene olivat boxin parhaat, ja ne siveltimen kanssa korvaavat mielestäni maksamani hinnan.
Nooh, olen nähnyt pahempaakin Facebookissa. Kyllä tässä on usko mennyt yhteiskuntaan eräätkin kerrat. 😀 En siis naura tässä millään tavalla LivBoxille palautetta antaneille, vaan nauran niitä juttuja, joita olen joskus muualla Facebookissa nähnyt. Siihen verrattuna pahinkin purkautuminen LivBoxille on ystävällismielinen.
Juuri näin! LivBoxilla on myös B2B:tä, eli bisnes to bisnes. Jos B2B:ssä toinen B julkisesti jakaa negatiivista tietoa yrityksestä tai mollaa toista B:tä, voi heittää hyvästit kaikelle B2B:lle sen yrityksen kanssa ja sana leviää, joten kukaan muukaan ei halua.
Joo, heti huomasi, että nyt ei ole sen näköistä, kuin varmaan on suunniteltu.
Voi ei 😀 mua taas vähän naurattaa kun olisin ottanut tän boksin riemusta kiljuen 😀 Tykkäisin tästä boksista paljon enemmän kun jostain hirveen makusista huulilakoista sun muista kökkömeikkituotteista, jonka takia Livboxin tilaaminen on jäänyt. Joo okei, osaa näytteistä varmaan saa hakemalla, mutta esim Moroccanoilin näytepullosta on iloa pitkäksi aikaa ja ei noita isompia näytteitä yleensä ilman ostosidonnaisuutta jaeta, joten jos tarpeen niin ihan rahanarvoista tavaraa.
Noista tuotteista on jopa kahta myynnissäkin. Tai ainakin kahta. Lumenesta en tiennyt, kunnes yksi kommenteissa kertoi, mutta Tresemmén tiesin. Jotkut tosiaan ovat myyntikokoisiakin, eli matkakokoisia.
Minulla vaan vähän nousee karvat pystyyn joka kerta kun jostain täysikokoiseen verrattuna puolikkaasta tai 1/3 osaisesta sanotaan näytteeksi. Ne kun eivät ole näytteitä, ne ovat matka-/minikokoisia.
Mopo lähti käsistä täysin joillakin someraivoajilla. Itse en boxin tilaajana jaksa suuremmin hermostua koska joku kämmihän tässä on käynyt enkä todellakaan usko sitä tahalliseksi.
Eiköhän tulevat boxit tilanteen petraa.
Joo, ei asiakkaita ikinä haluta tieten tahtoen pettää ja suututtaa. Aina parasta kaikkialla yritetään. Jollain tasolla meistä jokainen palvelee työssään toista ihmistä – eikö meillä kaikilla ole tavoitteena tehdä työmme hyvin? 🙂
Hiukan huonoa riskien hallintaa on nyt Livboxilaisten osalta harrastettu. Mitä nyt somekommentteja luin niin ymmärsin niiden perusteella, että tässä on nyt täyttynyt kaksi riskiä joiden yhteissumma on saanut tämän fiaskon aikaan. Ensinnäkin jostakin tuotteesta tai ilmeisesti nyt useammastakin tuotteesta on tullut pienempi koko tai näytepussi vaikka Livboxin päässä ollaan oltu siinä uskossa että tulee isompi tuote. Lisäksi boxia ei ole saatu tiimin arvioitavaksi riittävän aikaisin. Käsittääkseni tiimiläiset saivat boxin vasta siinä vaiheessa kun se oli jo osalla asiakkaistakin käsissään. He eivät siis voineet pahoitella mitään etukäteen, koska eivät asiasta tienneet. Mitään tahallista kusetusta ei siis ole harrastettu. Mielestäni tuo 30 pisteen hyvitys on kyllä aika olematon mutta tuskin tiimi pystyy enempää noin äkkiä lupaamaan. Jatkossa pitäisi kiinnittää enemmän huomiota kommunikointiin toimittajien kanssa ja miettiä miten jatkossa konkreettisesti toimitaan jos ei tulekaan sitä mitä on kuviteltu, että on tilattu. Siis tehdä kunnon riskikartoitus ja miettiä miten riskien täyttyessä toimitaan ja miten riskejä voitaisiin ehkäistä.
Kun tuota sisällön korttia katsoo niin sen kuvauksista voisi päätellä että oli ajateltu että Lumenen tuotteesta tulee se kortissa mainittu koko 250ml ja että Lorealin naamio tulisi täysi kokoisena 50ml. Se suihkusaippua ja hiussuihke oli mainittukin olevan pienemmässä koossa. Niitä en kyllä isompina olisi halunnutkaan. Varsinkaan sitä hiussuihketta. Niitä on tullut tänä vuonna tosi paljon ja kun en hiuksiani kuumakäsittele niin en oikein tuommoisia tarvi. Tosin hiusöljyn kohdallakin oli kuitenkin täysikokoisen hinta, että enpä sitten tiedä että meneekö kuitenkaan noin kun meinasin. Hiusöljyä tuskin oli suunniteltukaan laitettavan täysikokoisena. Noihin tuotteiden kokoihin olisi tiimin muutenkin hyvä kiinnittää parempaa huomiota kun ihmisiä aina tuntuu harmittavan jos on paljon matkakokoisia tuotteita. Varsinkin markettituotteista tuntuu hullulta että jostain valmiiksi tosi edullisesta tuotteesta lähetetään minikoko.
Kaikkeen ei vaan voi varautua, vaikka ihanteellisessa maailmassa niin tehtäisiinkin. En voi ottaa osaa LivBoxiin liittyen, mutta tiedän omasta elämästä, että ihan kaikkea ei vaan osaa epäillä ja pelätä. Asioita sattuu ja tapahtuu. Ei saisi, mutta silti niitä sattuu. Joskus on vaan niin, että jossain jutussa mikään onni ei ole matkassa ja kaikki osuu pahimmalla mahdollisella tavalla. Mutta… sitten kun sellainen sattuu, niin jännästi sitä oppii varautumaan jälleen yhteen asiaan.
Korteissa on aina täysikokoisen hinta, vaikka boxissa olisi näyte- tai matkakokoinen. 🙂
Jotkut markettituotteetkin ovat minusta sen verran hintavia, että on ok, jos tulee matkakokoisena. Mutta usein kyllä on ollut niin, että se marketin kalleimpia oleva tuote tuleekin täysikokoisena. 🙂
Kyllä edelleen olen sitä mieltä että yrityksissä kannattaisi panostaa riskien hallintaan. Siihen on työvälineitä. Kaikkeen ei voi varautua mutta ainakin voi vähän yrittää. Nämä sattuneet mokat ovat sellaisia että ne voidaan ainakin jatkossa hallita paremmin, jos niitä varten on laadittu riskienhallintasuunnitelma.
Onko nyt kuitenkaan aina täysikokoisen hinta mainittu.. Olihan tuosta hiussuihkeestakin mainittu tuo 60ml:n minikoon hinta vaikka tuotteesta on olemassa myös 300ml:n täysikokoinen versio. Siksi ihmettelin miksei Lumenen tuotteestakin ollut mainittu sen mukana olleen minikoon hintaa 5,90.
Joo, oon samaa mieltä että markettituotteet voi olla hintavia ja kyllä ne minikootkin niistä kelpaa.. Itse en Palmoliven saippuoista niin välitä, joten otan niistä vastaan mielellään niitä minikokoja. Niitä on vaan paljon arvosteltu että miksi lähetetään 50ml:n puteli tuotteesta joka maksaa alle kaksi euroa 250ml:n putelissa. Niihin tässä nyt lähinnä viittasin. Itse tosiaan otan mieluummin sen pikkuputelin.
Hei joo! Nämähän eivät ole enää kuten ennen. Nyt kun pysähdyin tuota enemmän miettimään, niin ennen oli myyntikokoisten hinta.
Postauksessani vähän viittasin siihen, että jännä kun Tresemmé ja Palmolive eivät olleet täysikokoisia. Mutta jos boxissa piti olla kaksi muuta suurempana, niin ei laatikkoon olisi välttämättä mahtunutkaan täysikokoisena muita.
Pettynyt olin, täytyy myöntää. Varsinkin kun tilasin äidillenikin boxin lahjatilauksena ja maksoin molemmista vielä täyden hinnan. Ensimmäinen ajatus oli, että nyt on joku kämmi käynyt ja laatikosta tosiaan puuttuu jotain. Itse tuotteissahan ei kuitenkaan ollut mitään vikaa, vaan niiden koossa.
Kaikenlaista sattuu ja niistä aina oppii. Eihän tämä kenenkään maailmaa kaada ja livboxin tiimikin on varmaan aidosti pahoillaan tilanteesta. Jospa jotain hyvitystä löytyisi tulevista boxeista 🙂
Joo, se koko on selkeästi ollut se pettymyksen aiheuttaja. Ja vaikuttaa kaikesta informaatiosta päätellen, että tarkoituksena onkin ollut, että boxista meitä ilahduttaa myös isommat tuotteet.
Kyllä minä uskoisin samoin. 🙂 Ei kukaan halua tarkoituksella toisille pahaa mieltä. Katsellaan… voipi olla, että marraskuussa tälle pystyy moni nauramaankin. 😀 Harvoin kenelläkään tällainen oikeasti voi kalvaa pitkään. En tarkoita vähätellä pettymyksiä, mutta yleensä ne menevät ohi ja toivoisin, että kaikki pettyneet antaisivat vielä mahdollisuuden LivBoxille.
Osa on vetänyt oikein kunnon someöverit mutta eiköhän tämä tästä tasaannu pian. Itse luotan siihen että marraskuun boksi on varmasti hyvä ja jatkan tilaamista. Se että tehdään virheitä ei ole tärkeää, niitä tapahtuu meille kaikille ja meidän kaikkien työnantajille. Suurin osa vaan ei tule julkiseen tietoon. Tärkeintä on oppia niistä virheistä. Tässä on uudelle tiimille oppimisen paikka ja toivon että he ei ota juttua henkilökohtaisesti vaan analysoivat miten varmistaan ettei samanlaista virhettä toisteta. Joku joskus sanoi että jos jaksaa pyytää anteeksi lopulta sulle annetaan. Omasta mielestä LivBoxin asiakaspalvelu on kultaa joten selviävät varmasti tämänkin yli. 30 pojoa oli reilu korvaus, se heinäkuun 30 pojoa oli anteliasta.
Mutta joo, tyhmä kyselee mitä tuo misellivesi on? Onko se kasvovettä? Puhdistusainetta? Tosi kiva brändäys Lumenelta, siitä tulee raikkaus mieleen heti.
Tuo hiusöljy oli kanssa loistava. Olen pitkään halunnut sitä kokeilla koska tykkään öljyistä. Tiedätkö onko siinä normaalinkokoisessa pullossa pipetti tai joku millä sitä saa helposti tipoittain. Tuo pikkupullo on kiva testaukseen mutta pelkään että kömpelönä loiskutan. Ison pullon kanssa sellainen harmittaisi.
Messujen suhteen kuuntele itseäsi ja toimi omien voimavarojen mukaan. Joskus pitää levätä niin jaksaa taas huomenna.
Juuri näin! Meistä ihan jokainen mokaa töissään, meidän jokaisen työnantaja mokaa ja niistä selvitään lopulta. Olemme kaikki ihmisiä, emmekä aina pysty ennakoimaan ihan kaikkea. Ei tietenkään saa koskaan olla hälläväliä meiningillä, että sattuuhan sitä, mutta on inhimillistä, että virheitä sattuu.
Saanko linkata vanhaan postaukseeni, jossa kerron vähän misellivedestä?
https://anna.fi/glitz8glam/2015/03/misellivesi-nyt-mina-tajusin/
Se on puhdistavampaa kasvovettä lyhyesti sanottuna. 🙂
Minulla ei ole koskaan ollut täysikokoista Moroccanoilin ölyä. Pullossa se muistaakseni on. Uskoisin, että suulla on joku ”supistaja”. Tai sitten ne näkemäni pumput tulevat pakkauksen mukana.
Awww… kiitos! <3 On vähän raskas syksy tässä meneillään.
Pääsin hakemaan boxini vata tänään ja olin jo kuullut etukäteen virheen tapahtuneen, joten odotukseni ei olleet korkealla. Siihen nähden boxi oli ok. Mielestäni oli hyvä ettei Tresemmén tuote ollut täysikokoinen, koska kaappini alkavat pursuta näitä hiusjuttuja. En kerkeä käyttämään niitä sitä mukaa kun tulee ja toisaalta olen löytänyt jo redken:ltä luotto tuotteen, jota mikään ei ole voittanut. Lumenea olisin kyllä voinut testailla isommassa koossa tai L’Oréalin naamiota. Toki elokuun boxissa tuli Lumenelta hyvin saman tapainen kuin tämä L’Oréalin ja tykkäsin kovasti Lumenen naamiosta. Häivytys sivellin oli kiva lisä, koska sen hankkimista olen suunnitellut.
Yleensä olen ollut melko kriittinen näihin boxeihin, mutta tällä ketaa jostain syystä en 🙂
Kiva kuulla, että tyytyväisiäkin on. Yleensä valtaosa taitaa olla. Soraäänet ovat aina äänekkeimpiä, joten herkästi jää mielikuva, että valtaosa olisi tyytymätön.
Minusta tuotteena tuo Lorkun naamio on erilainen, kuin Lumenen. Mutta joo, kasvonaamio savesta kuitenkin.
Kerroppas se Redkenin luottosuihkeesi minullekin. 🙂 Alkoi välittömästi kiinnostamaan. 😀
En ole itse boxeja tilannut, joten voin suhtautua ilmiöön neutraalisti. Näitä postauksia on silti kiva aina lukea, vähän niinkuin sillä silmällä miettiä, olisko kuitenkin kannattanut tilata.
Lokakuun Bolivian en ollut törmännyt missään aiemmin. Myöskään tuo ”valtava someraivo” ei ollut osunut mitään kautta silmiini. Tämä postaus oli siis ensimmäinen kosketukseni lokakuun boxiin.
Ensivaikutelmani kuvia katsoessani oli se, että nyt on jossain marketissa ollut hyvät ämpärit jaossa. Markettimerkkejä, pikku kokoja. Osa toki sellaisia, joista itsellenikin käytössä, mutta suurin osa (turhaa) kaapin täytettä.
Ehkä se on muuten se juttu, miksi boxi on jäänyt vielä tilaamatta, vaikka siitä kiinnostunut periaatteessa olenkin: lopulta tuo putelliähky valtaa mielen boxeista lukiessani. Että mihinkäs kaappiin nämäkin kaikki laitettaisiin? Ja jos jakaa kavereille ylimääräiset, niin mitäs järkeä siinä on?
Joten jatkan tylsää ja yllätyksetöntä elämääni, yritän ostaa vähemmän ja vain tarpeeseen.
*huokaa* Mistähän aloittaisin? Saan tietysti näkyvänä bloggaajana yli omien tarpeiden. Siihen päälle LivBox (jota tilaisin, vaikka en saisi yhteistyön kautta). Ostan itsekin kosmetiikkaa, mutta harkitummin, koska ongelma se minullakin on tilan kanssa ja ihan se, että ei ehdi käyttää. Kaikki saadut, eikä edes kaikki testatutkaan päädy blogiin. Annan niitä sitten pois. Tänään sain vihdoin kasattua kassillisen kosmea eräälle lastenkodissa asuvalle naisenalulle. Toivottavasti ovat mieleisiä. Zadaasta kyllä innostuin. Sieltä kautta pystyn myymään niitä itse ostettuja. Pitäisi vain saada aikaa niiden kuvaamiseen ja myynti-ilmoitusten tekemiseen.
Mutta tiedätkö? Kaikesta tästä huolimatta minä menin tilaamaan Look Fantasticin joulukalenterin. Oon ihan höhlä, mutku rakastan yllätyksiä! Siksi LivBox on minun mieleeni, vaikka toisinaan tiedänkin sisällöstä etukäteen. En siis aina, mutta joskus.
Mutta haluan puolustautua sen verran, että olen oikeasti muuttunut järkevämmäksi ostajaksi kaikessa. En ole ihan niin impulsiivinen, kuin ennen olen ollut. 😀
Ymmärrän, että boxin yhteistyökumppanina sun on pakko yrittää puolustella ja heittää öljyä laineille.
Tässä on nyt puolusteltu sillä, että (ehkä) tiimi LUULI, että pakettiinnon menossa täysikokoisia tuotteita. (Ehkä) toimiston ihana yhteistyökumppanitytöt eivät saaneet boxia tarpeeksi aikaisin katsottavaksi. Ja (ehkä) tilaajia kuitenkin lämmittää 30 pistettä ja kiva kynsitutoriaali somessa.
Tästähän voimme päätellä:
1. Livboxilla ei ole töissä ainoatakaan sopimuksenhallinnan ammattilaista, joka saisi yhteistyökumppaneiden kanssa mustaa valkoiselle siitä, mitä paketteihin on menossa tai mitä ei. Ilmeisesti sovittu on ainoastaan siitä, että ” Hei kiva, laitatteko jonkun kivan jutun sinne pakettiin teiltäkin? Jotain naamiojuttuja? Hei aivan ihanaa, me käsketään yhteistyöbloggareiden hehkuttaa etukäteen!” Voitteko kuvitella minkään ammattimaisesti toimivan yrityksen puolustelevan väärin toimitettua sisältöä sillä, että ei me hei tiedetty mitä sinne menee, me luultiin että jotain kivaa?
2. Koska Livboxilla ei ole mitään asiallista sopimusta / koska he eivät maksa tuotteista vaan tarjoavat vastineena ainoastaan näkyvyyttä, he eivät voi jälkikäteen edellyttää yhteistötyökumppaneitaan korjaamaan tätä väärinkäsitystä, koska heillä ei ole siihen mitään sopimusvelvollisuutta.
3. Livboxin laadunvalvonta perustuu puhtaasti siihen,että toimiston typykät saavat laatikon samalla kuin asiakkaatkin. He eivät velvoita yhteistyökumppaneita vahvistamaan mitä aikovat boxiin lähettää. He eivät kootessaan tiedä miltä merkiltä tulee täysikokoisia tuotteita. He eivät velvoita pakkaajana toimivaa ahvenanmaalaista yhteistyökumppaniaan kuittaamaan sisältöä ennen lähettämistä asiakkaille. Bloggarit saava tunnin sisällä paketin saapumisesta päivityksen blogiinsa. Kauabkohan kestäisi Ahvenanmaan pakkaamonsedältä ottaa kännykuva sisällöstä ja laittaa tytsyille hyväksyntään, jos sovitun listan mukaan kuittaaminen ei onnistu?Menköön mitä menee, ne on maksaneet jo! Ja jos tässä aukottomassa laadunvalvonnassa huomataan moka – oh well, meni jo, laitetaan joku nöyristelevä somepäivitys!
4. 30 pistettä. Uusille tilaajille tämä tarkoittaa sitoutumista vähintään kuuden paketin ostamiseen JA arvosteluun, ennen kuin he aidosti edes saavat mitään hyvitystä. Montako muuta yritystä te tiedätte, jotka vaativat markkinatutkimustiedon tuottamista ennen kuin saatte virheellisen tuotteen hyvitettyä?
Tilasin muuten Zalandolta ihanan takin syksyyn, mutta sieltä tulikin sukat. Kuulemma joku väärinkäsitys, toimiston tytöt ei yhtään tienny mitä mun pakettiin meni. Mut ei joka paketti tietenkään voi olla aina merkkituotteita. Takkia en saanu mutta sain sellasen lahjakortin että jos tilaan vielä neljästi niin saan -25 % js ehkä mun seuraavan tilauksen mukana tulee joku ylläri! Ymmärrän ihan täysin, koska niillä oli kuitenkin tiimin jäsen vaihtunu.
Jännä miten eri tavalla ihmiset lukee tekstit. Joku näkee kritiikkinä, toinen puolustamisena. 🙂
Minusta Ankalla oli kyllä todella hyvä pointti näin laadunvalvonnan kannalta. Itse tilasin marraskuun boksin osoittaakseni tukea Livboxin tiimille, mutta olen kyllä myös sitä mieltä että jonkinlainen vastuu pitäisi olla myös yllätysboksipalvelun tuottajallakin. Pitkäaikaistilaajana nuo pisteet olivat riittävä hyvitys, mutta juuri satunnaiselle tilaajalle tai lahjatilauksen tehneelle nuo pisteet eivät olleet lähellekään riittävä korvaus ihan selkeästä virheestä.
Se että tehdään työtä kosmetiikan parissa ei tarkoita että olisi ok vaan fiilistellä ja hölmöillä menemään, vaan kuluttajille pitäisi olla taattua laatua siinä missä muillakin aloilla. Minusta rinnastus Zalandoon oli ihan asiallinen esimerkki.
Mutta kuten sanottu, itselleni siis hyvitys oli sopiva, toivon vaan jatkoa varten että asiat selkeytyy, koska nykyisellään en uskaltaisi suositella Livboxia muille tai tilata sitä lahjaksi.
Asia, jota ei ole paljon pidetty esillä on, että tilausjakson ensimmäisen boksin saisi palauttaa avaamattomana, koska kuluttajilla on etämyynnissä 14 päivän perumisoikeus. Toivottavasti joku oikein tyytymätön hoksaa käyttää tätä mahdollisuutta hyväksi 🙂 Se 16,90 voi olla iso raha jollekin, ja jos on pitkään fiilistellyt tilaavansa viimein edes sen yhden Livboxin, on todella surkea juttu jos sattuu saamaan sen vuoden/vuosien huonoimman eikä voi käyttää hyvitystä. Suomessa on sellaisiakin ihmisiä joilla ei ole varaa laittaa edes paria euroa hemmotteluun, koska se on ruoasta tai jostain muusta välttämättömästä pois.
Tässä on tapahtunut paljon kaikkea. Huomasin vain tuossa taannoin, että lahjatilauksen ja satunnaistilauksen tekevät saavat hyvitystä. Niin ainakin aspa LivBoxin FB-sivuilla sanoi. Muuta oikeaa tietoa minulla ei ole kertoa, koska…
Olen tätä toistellut joskus aikaisemminkin, en ole LivBox-konseptiin kytköksissä muulla tavalla, kuin olemalla heidän yhteistyöbloggaaja. Teen heidän blogiin joka kuukausi yhden postauksen, joka liittyy sen kuun boxin sisältöön jollain tavalla. Eli luoda lukijoille hyötyttävää sisältöä. Se että postaan saamastani boxista omassa blogissani, on minun oma valinta. Aloitin boxista postailun tammikuussa 2013 ja yhteistyöbloggaajaksi siirryin vasta syksyllä 2014. Tästä on jäänyt tapa. 🙂
Siitä muuten tuossa postauksessa vähän sanoinkin, että itse petyin ja harmistuin, koska olen intoillut boxia. En siis ole postauksessa sanonut, että syksyllä tulee mahtavia boxeja, mutta kommenteissa ja f2f olen sanonut. Olen siis ollut toisenlaisessa tiedossa/oletuksessa. Odotan nyt että marraskuu olisi oikeasti sitä mitä olen kuvitellutkin sen olevan. 🙂
Henk. koht osallistuin ”someraivoon”, koska en ymmärrä alkuunkaan tuollaista kliseistä jälkeenpäin pahoittelua. Kun selkeästi on ollut tiedossa, että boxi jää heikoksi miksi ei ole voitu ilmoittaa etukäteen?
Ylipäätään viestintä epäonnistui totaalisesti. Pahoittelussa ei ollut mitään konkreettista siitä mitä on tapahtunut. Siitä ainakin itselle tulee vaikutelma ettei oikeasti mitään väärinkäsitystä ole päässyt käymään. Ja tätä tukee myös se ettei palautteeseen saa kunnollista vastausta. Sinnekkin sain pahoittelut vain boxista mutta en yhtään vastausta esittämiini kysymyksiin.
Olen tilannut boxia vasta heinäkuusta asti ja tämä on jo toinen kerta kun näin käy. Tuntuu todella ikävältä. 🙁
Jouduin vähän verestelemään vanhasta postauksestani, että mitä kesällä olikaan? Joo, heinäkuussa olikin jotain häppeningiä primerin kanssa ja vissiin boxin arvossa, joka oli kuitenkin yli maksetun hinnan. Katsoin, että jotain itsekin olin maininnut.
Tosi harmi, kun sinulla on alkanut näin. 🙁 Itse olen ollut ensimmäiset lähes pari vuotta itse maksanut tilaaja ja sitten yhteistyöbloggaaja toiset lähes pari vuotta. Siinä ajassa on ehtinyt olemaan todella kivoja boxeja, ihan ok boxeja, ihan kivoja, sekä heikompia. Et nyt maininnut, että oletko jatkamassa tilaamista, mutta jos olet, niin toivon että LivBox pystyy ylittämään odotuksesi.
Olin kyllä pettyny vaikka 30 pistettä saakin ei silti sama asia kuin tuotteet
Tuosta 30 pisteestä on iloa pitkäaikaistilaajille ja niille, jotka ovat vastanneet kyselyihin, mutta ei lahjansaajille, eikä satunnaistilaajille. 30 pistettä on puolet boxista kuitenkin. Mutta harmillisesti se ei lämmitä lahjansaajia ja satunnaistilaajia.
Keväästä lähtien olen harkinnut boxin tilauksen lopettamista ja tämän boxin ansiosta vihdoin sain päätöksen tehtyä, aika lopettaa tilaus. Tullut niin paljon pettymyksiä muissakin boxeissa mutta tämä oli kyllä surkein 🙁 Kivahan tuo livbox on, mutta kun tarpeeksi kauan tilaa niin alkaahan se tuntumaan että koko ajan vain samaa tavaraa tulee. Pisteillä tilaan ilmaiseksi tuon marraskuun boxin vielä, kiinnostaa nimittäin minkähänlaista hyvitystä sieltä on tulossa.
Varmaan vähän kaikessa alkaa jossain vaiheessa tuntumaan. Siksi tietysti tauko on paikallaan. Itsekin pidän lehtitilauksissa taukoja ja palaan uudelleen tilaajaksi jossain vaiheessa.
Sen huomasin, ettei Livboxin omassa blogissa taida lokakuun boxista olla sanaakaan. Syyskuun boxin parhaita on esitelty, ja sen jälkeen linkkivinkkejä youtube videoihin.
En ole ennättänyt ollenkaan seuraamaan LivBoxin blogia. 🙂
Huh huh. Nyt oli kyllä sellainen puolutuspuhe virheen tehnyttä yritystä kohtaan. Livbox ei todellakaan edes aio korjata virhettään. Ei millään lailla. Tarjosi tosiaan ilmaa, pelkkää tyhjää ”hyvityksesi” eli nuo surkuhupaisat 30 pistettä ilmaa. Helppo tosiaan sinun on puolustella, kun saat ilmaiseksi livboxit ja aiot jatkossakin saada ja siksi kai puolusteletkin. Et maksa boxeista mitään, joten sinulle on aivan sama saatko millaisia tuotteita kun kaikki on ilmaista. Typerää tosiaan on, että livbox ei edes yritä korjata virhettään. Livbox ei anna mitään hyvistystä ja kertoo vain, että seuraavaan boxiin sitten panostetaan,kun nyt mokattiin. Marraskuun boxilla on täysin eri ostajat kuin lokakuun boxilla. Ja kyllä kuten edellinen kommentoja kommentoi livbox yrittää vain piilotella virhettään, eikä ole esimerkiksi blogissaan tai instagrammissaan sanonut halaistua sanaa lokakuun boxista. Sen sijaan marraskuun boxia alettiin markkinoimaan jo ennen kuin lokakuun boxit saapuivat. Myöskään ainakaan vielä livboxin omille sivuille ei ole tullut edes lokakuun boxista kyselyä kuten normaaleissa tilanteissa (mistä tosiaan saa 5 pistettä, kun arvioi boxin), johtuen ehkä tästä syystä, että yritys tiesi mokanneensa, eikä meinaa korjata virhettään esim. lähettämällä korvaukseksi täysikokoisia tuotteita lokakuun tilaajille. Livbox-yritys nimenomaa on hiljaa koko lokakuun virheestä ja haluaa päästä korvauksitta lokakuusta asiakkaiden kustannuksella tekemällä voittoa huijaamalla lokakuun boxin ostajien rahat.
Nyt bruuut! 🙂
Etkai sinä oikeasti oleta, että ilmainen boxi on minulle niin tärkeä, että saadakseni sen jatkossa minun pitäisi valehdella? Hei come on! 😀 Vaikka opiskelija olenkin tällä hetkellä, niin talous kyllä kestää 16,90 € / kk. Tilasin boxin äidillenikin lahjaksi jälleen. Eli olen tässä jo pitkään maksanut omaa rahaa, vaikka se lahjaksi meneekin, eikä kyseessä ole minkään merkkipäivän lahja. Mutta suloista, että asiat nähdään niin mustavalkoisesti. Kaikilla ei ole tuollaista samanlaista vihaa päällä, kuin sinulla. Satuitko lukemaan muiden kommentteja? Täällä on moni muu tilaaja ollut kanssani samaa mieltä. LivBox mokasi, mutta ei mikään yritys kuseta. Se ei vaan vie pitkälle. Somessa kaikki leviää, eikä oikeasti asiakkaita huijaamalla pysty pärjäämään kovassa kilpailussa. Tämä selkeästi on mennyt tunteisiisi. Ota henkeä ja yritä päästää pettymyksen tunteesta irti. 🙂 Tulee oikeasti parempi olo sinullekin.
Kaikkea hyvää sinulle S ja parempaa syksyn jatkoa! <3
Hyvä kirjoitus Minna! Minä valitettavasti nyt tämän pettymyksen myötä äänestin jaloillani. Ymmärrän hyvin, että virheitä sattuu jokaiselle. Jotenkin vain se pettymys oli nyt liikaa, kun siitä edellisestäkään ei ole montaa kuukautta.
Onnekkaasti minulle kävi niin, että sain juuri ilmaiseen boksiin pisteet täyteen tuon 30 pisteen hyvityksen myötä, joten marraskuun boksi minulle vielä tulee. Odotan kovasti, että siellä on nyt sitten jotain oikein spesiaalia. Mutta sen jälkeen tilaus loppuu. Osittain näiden pettymysten vuoksi ja osittain siksi, että useamman vuoden boksia tilanneena tuntuu, että sisältö ei enää tuo niin paljon innostusta ja yllätystä mukanaan kuin alkuun. Innoissani aina tuotteita kokeilen, mutta useasti on myös tuotteita, joita olisi helppoa ja edullista ostaa myös ihan lähimarketista halutessaan kokeiluun.
En sano ettenkö palaisi Livboxin pariin vielä joskus ja edelleen voin sitä kuitenkin kaikille tällaisesta konseptista kiinnostuneille suositella. Minäkään en yllätysboksia aio kokonaan jättää, vaan tilasin mielenkiiinnosta kokeiluun 12kk:n ajaksi Lookfantasticin boksin! Periaatteessa haluan aina kaikessa tukea mieluummin suomalaista yritystä, mutta nyt tein poikkeuksen. Hintaa tuolle LF-boksille tulee postikuluineen 18€ ja kun vanhoja sisältöjä tutkiskelin, niin uskoisin saavani kokeiluun enemmän sellaisia tuotteita, joita ei ilman boksia tulisi ehkä koskaan kokeiltua. Katsotaan miten tämän kokeiluni käy, ihastunko vai tuleeko Livboxia kuitenkin ikävä 😉
Kiitti Noora! 🙂 Sinulla on siihen oikeus. Sanoin tuolla yhdessä kommentissa, että aina lähtevät asiakkaat ovat jossain määrin hyväksi ja yritykset saavat aina siitä herätyksen ja toiminta epäkohtien korjaamiseksi aktivoituu. Näin se vain menee. Vertaisin tätä nyt vaikka parisuhteeseen. Jos toinen osapuoli valittaa toiselle hänen tekemistään loukkauksista ja epäkohdista, ei se toinen osapuoli aina välttämättä tee niin selkeää ryhdistäytymistä, kuin epätyytyväinen odottaisi. Kun se epätyytyväinen joku kaunis päivä pakkaa kamansa ja lähtee, niin se jätetty saattaa aktivoitua ja kohdata paremmin omat virheensä.
Mutta joo… ihmissuhteissa on kimurantimpaa ja aika harvoin on täysin yhden syy jokin asia. Mutta toisaalta, ei tässäkään LivBox ole yksin syyllinen asiakkaidensa tyytymättömyyteen. Ehkä vähä huono vertaus, mutta kelvatkoon nyt tällaisessa pikaviestimisessä. 😀
Olisi tosi kiva kuulla silloin tällöin ajatuksiasi LF:n boxista. Jos vain viitsit ja ehdit, niin kommentoi niitä välillä joihinkin postauksiini. 🙂
Oikeassa olet 😀
Sainkin jo lokakuun LF-boksin käsiini, nopeasti tuli. Ekan boksin perusteella olin innoissani! Laskin boksin sisällön arvoksi n. 60€ ja yhtä lukuunottamatta kaikki olivat sellaisia merkkejä, joita en ollut aiemmin testannut. Toki kääntöpuolena on tietysti se, että kaikkia merkkejä ei myöskään Suomessa myydä, joten jos johonkin tuotteeseen ihastuu niin joutuu ulkomailta tilaamaan jatkossakin, mutta silti kokeilen mielenkiinnolla tuntemattomampia merkkejä. Boksissa oli OSKIA-merkin naamiosta näytekoko (10ml), MIO-merkin kylpy”vaahdosta” näytekoko, Polaar-merkin huulivoide, Muradin kuorinta-aineesta näytekoko (12ml), Laura Gellerin huultenrajauskynä ja Alterna-merkin tehohoito hiuksille (myöskin näytekoko 25ml). Siis täysikokoisia tuotteita vain tuo huulirasva ja rajauskynä, mutta toisaalta kaikki niin arvokkailta merkeiltä, että täysikokoisille tuotteille olisikin tullut hintaa reilusti.
Näin ekan boksin perusteella voin siis sanoa olevani innoissani, koitan muistaa kommentoida aiheeseen liittyen myös jatkossa 🙂 Ja innostuksestani huolimatta toivon silti kaikkea hyvää myös Livboxille, ehkäpä palaan senkin pariin vielä joskus.
Palatakseni vielä tähän ”pettymysten boxiin”…
Aiemmin olen kritisoinut sitä ainaista hammastahnaa, mutta nyt sekin olisi ollut mukava lisä tähän – muuten niin tyhjään – paperisilppuboksiin 😉 (Ja alkaa pikkuhiljaa hammastahnavarastot huveta, kohta uuden osto edessä.)
Peruutin boksini kestotilauksen ja lunastin aiemmin kertyneillä sekä nyt hyvityksenä saaduilla pisteillä marraskuun boksin.
LF joulukalenteri tilattu 🙂
Ja jos tuo LivBoxie ei petraa, niin sitten tilaillaan jatkossa LF:N boksia.
Ahahahahaaa! Nyt olisi hammastahnakin ollut hyvä? 😀 Minulla ei ole ollut hammastahnaa vastaan, sillä ei ole tarvinnut ostaa uusia. Mutta minun mies kommentoi niitä vähän sarkastisesti minun boxeissani. 😀
Odotan kuin kuuta nousevaa sitä LF:n kalenteria! Oon ihan pähkinöinä sen tilaamisesta. Saa nähdä miten käy? Minulla on meinaan suuret odotukset sen suhteen.
Heh kyllä pieni pettymys kävi ja että voieii Livbox mitä sinulle on tapahtumassa? itse kun olen tavallisena kuluttajana tykännyt jopa myös niistä monien dissaamista hammastahnoista 😀 Kuivasamppoot taasen voisi jättää pois kun en itse niitä käytä eikä kukaan kaverinikaan, kumma jutttu! Uskon ettää Livbox tiimi petraa jatkossa.. ja jos ei niin eihän sitä ole kenenkään pakko tilata 🙂
Minäkin olen pitänyt hammastahnoista. 😀 Ei niissä vikaa ole, mutta kyllä toisaalta ymmärrän harmistumiset niistä. Aika monessa boxissa oli, mutta osassa se oli kyllä ihan ylimääräisenä, eli se ei ollut pois muuten sisällöstä. Silloin minusta valitus niistä on turha. Jos ei itse halua käyttää sellaista ihan ylimääräisenä tullutta tahnaa, niin on tahoja, jotka ottavat mielellään sen vastaan ja antavat niille, joilla raha ei riitä hammastahnoihin. 🙂
Itsekkin olen ihmetellyt tuota, että missä isompia näytteitä tarjotaan. Olen saanut vain parin käyttökerran näytepussukoita. Naurattaa aina, kun joku sanoo kenen vain voivan hakea näytteitä ilmaiseksi. Minä asun sentään Tampereella, jossa on hyvät jälleenmyynnit kaikille tuotteille.
Sen voisin vinkata, että apteekissa olen saanut voidenäytteitä pyytämällä kun olen puntaroinut eri tuotteiden välillä myyjälle rupatellen. Tai no, myyjä on itse tarjonnut näytteitä. Ne ovat olleet tosiaan niitä pieniä pussukoita, eikä mitään isompia purkkeja. Hintavemmissa tuotteissa testipussukat ovat tärkeitä.
Joo, ei niitä sillee jaella. Se minua on aina harmittanut, kun sellaista väitetään someraivoissa. 🙁 Monesti ne ”paremmat” näytteet saa, kun ostaa sele-kosmetiikkaa, niin myyjä saattaa heittää kivoja kylkiäisiä testailtavaksi. Tutut myyjät ovat usein vähän vuolaampia niitä jakamaan, mutta kyllä ennestään tuntemattomatkin ovat (en ilmaise olevani bloggaaja niissä tilanteissa, koska ei se siihen liity mitenkään) heitelleet näytepusseja, minituubeja ja matkakokoisia testailtavaksi. Sanotaanko näin, että tiedän asiakaspalvelijana, että ystävällisille asiakkaille haluaa olla itsekin entistä ystävällisempi. 🙂
Itse lopetan varmaan ensikuun jälkeen tilaukseni tai viimeistää joulukuussa, riippuen miten hyvät on nyt nää ”korvaus tuotteet” joita lupailivat boxissa olevan. Siis yhden kappaleen. En kokenut, että 30p oli reilu hyvitys, kun kuitenkin se ei kaikkia hyödyttänyt. Itselläni onneksi oli edellisiä pisteitä, jotta saan tämän seuraavan niillä hankittua.
En usko, että boxilaisilla oli tarkoitus kusettaa ketään, vaikka aluksi juttu sille vähän tuoksahtikin.
Mielestäni ei ole reilua myydä myöskään tuotetta jossa lukee, ettei se ole myyntiin.
Ihmettelen miksi ihmisillä meni niin tunteisiin se, että toiset suuttu, mutta silti ilmas asiallisesti asiansa. Mulle esim 16e on todella iso raha sillä saa jo viikon ruoat, joten harmitus oli suuri. Ymmärtäisin jos siellä olisi vittua huudettu ja haukuttu henkilökunta, mutta en nähnyt sellasta epäasiallista kielenkäyttöä, joten koin kyllä, että kommentit oli asiallisia.
Vähän hymyä toi kun äsken luin, että joku oli saanut hamstereille tms paperisilpusta, jota boxissa tulee, niin järsittävää :3