Glitz & Glam

Zadaa! Tavarat vaihtoon!

Teksti:
Minna / Glitz & Glam

 

Postaus on tuotettu yhteistyössä Zadaa Co:n kanssa.

Tiedän ihan tasan tarkkaan, että monilla teilläkin on virheostoksia tai hetken mielijohteessa tehtyjä turhia shoppailuja. Vaikka bloggaajana yritän teille esitellä tuotteita helpottamaan ostopäätöksissä, niin aina on mahdollisuus siihen ettei jokin tuote sovellukkaan omalle iholle tai sitten ihan vaan tulee ostettua vääränsävyinen meikkivoide. Joskus joku hajuvesi ei enää olekaan kiva, koska käytit sitä muutaman kerran ikävänä ajanjaksona, joten tuoksu muistuttaa sinua tuosta ikävästä ajasta.

arvonta

Mitä niille turhille, käyttämättömille tai väärille kosmetiikkatuotteille voisi tehdä? Moni niitä myy kirpputoreilla, osa antaa läheisilleen ja jotkut lahjoittavat hyväntekeväisyyteen. Kirpputori on siitä hyvä, koska silloin saa aina vähän takaisin rahallisesti.

Kuinka moni teistä on myynyt esimerkiksi Facebookin kirpputoriryhmissä? Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut? Minä en ole viitsinyt lähteä myymään Facebookin kirpputoreille yhtään mitään, koska olen liian paljon nähnyt näitä: AV, YV, jono, jono, jono, kysyn mieheltäni/kissaltani/naapurinkumminkaimalta, myytkö puolet halvemmalla, jono, YV, AV vastaa vapautan, seuraava kysyy tuotteen mittoja, vaikka ne lukevat selkeästi myynti-ilmoituksessa jne. Lopulta jonkun kanssa sovitaan kaupat, mutta henkilö ei koskaan saavu paikalle tai tinkaa paikan päällä hinnasta. Turhauttavaa! Minun aika ja hermot eivät riitä sellaiseen toimintaan. Siksi on ollut helpompaa vain antaa turhat pois tai antaa niiden kasaantua laatikoihin ja täyttää kaiken tilan.

zadaa6

Kun minulta tiedusteltiin halukkuudesta osallistua Zadaa -mobiilisovelluksen kanssa yhteistyöhön, niin tietenkin ensimmäisenä latasin sovelluksen ja aloin tutustumaan siihen. Näin tässä niin paljon potentiaalia omaan ja muidenkin elämään, joten oli helppo suostua yhteistyöhön.

zadaa2

Zadaa ei ole perinteinen kirpputorisovellus, vaan se on paljon älykkäämpi ja käyttäjiään paremmin ja tehokkaammin palveleva. Zadaa on paikka jossa ostaa ja myydä oman kaapin sisältöä ja muotia. Kuinka moni teistä kokee, että elämässä on ylimääräistä aikaa? Luulen, että aika harvalla. Siksi olenkin ihan liekeissäni tästä konseptista, jonka Zadaa palveluna tarjoaa. Zadaa aloitti vaate- ja asustemuodin myynti- ja ostopaikkana, mutta on nyt laajentanut kosmetiikkaan ja kauneuteen.

zadaa4

Zadaan käyttö on helppoa ja turvallista ostajana, että myyjänä.

 

  • Älykäs sovellus näyttää vain sinua kiinnostavia tuotteita, tyyliä ja ennen kaikkea sinun kokoasi olevia tuotteita.
  • Kaikki myynti- ja ostoprosessin vaiheet tapahtuvat mobiililaitteella.
  • Myyt tai ostat, sinun ei välttämättä tarvitse kommunikoida ostajan tai myyjän kanssa. Ellette sitten sovi noutoa tai jotain muuta toimitusta, kuin Matkahuollon 3 euron toimitusmaksu.
  • Kun ostaja on suorittanut maksun, Zadaa avaa sitä varten yksityisen chat-tilan myyjän ja ostajan välille.
  • Postimaksut maksaa ostaja, joka on hyvin edullinen Zadaan ja Matkahuollon toimitussopimuksen vuoksi.
  • Yhteystietoja ei tarvitse vaihtaa osapuolten kesken, eikä tilinumeroita. Zadaa toimittaa koodin, joka näytetään valitsemassaan Matkahuollon pisteessä lähettäessä myytyä tuotetta ostajalle.
  • Zadaa huolehtii turvallisesta rahojen siirtymisestä. Zadaa pitää ostajan maksusuorituksen turvassa siihen asti kunnes ostaja vastaanottaa tuotteen.
  • Myyjän myydyistä tuotteista Zadaa pidättää oman pienen komissionsa. Myyjä voi siis hinnoitella tuotteensa sen mukaan.
  • Zadaa tarjoaa täyden ”refundin” mikäli ostaja ei saa tuotetta tai tuote ei vastaa tuotteesta annettuja tietoja.
zadaa3

Zadaa siis säästää aikaa ja vaivaa, mutta siellä voi olla hyvinkin sosiaalinen. Zadaa on myös sosiaalinen yhteisö muodin ja tyylin rakastajille. Siellä voidaan seurata tiettyä myyjää, merkkailla sydämin itseään kiinnostavia tuotteita, sekä kommunikoida.

Tässä lyhyesti pääpiirteet Zadaan toiminnasta. Itse rakastan tätä vaivattomuutta. Saan olla hyvinkin sosiaalinen blogini, työni ja opiskeluni kautta. On siis äärettömän helppoa, kun minun ei tarvitse myydäkseni jotain olla aktiivinen myyjä. Minun elämässä kaikki säästetty aika on myös rahaa. Ei mitään ylimääräisiä sähläämisiä ostajana, eikä myyjänä. Aina kun yksinkertaiset asiat saadaan selkeämmiksi, minä innostun.

Sovelluksen lataus ja käyttö on ilmaista.
Sovelluksen voi ladata seuraavista paikoista:

App Store: https://appsto.re/fi/O8iv9.i Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=co.zadaa.zadaa

Huom. Palvelun saa vain Suomen App Storesta ja Google Playsta.

Kun saat Zadaan ladattua, pääset määrittelemään omat strategiset mitat. Ne voidaan määritellä piilotetuiksi, joten kukaan muu ei näe kuppikokoasi jne. Kun tiedot itsestään on täytelty, pääsee tutustumaan myynnissä oleviin tuotteisiin. Kategorioita on monta ja ne helpottavat selailua. Pääset katsomaan myyjien kosmetiikkatuotteet uudesta Cosmetics & Beauty -kategoriasta. Tai jos käsilaukut kiinnostavat, niin niillekin löytyy oma kategoriansa.

zadaa7

Minä tutustuin myyjänä Cosmetics & Beauty -kategoriaan. Yllätys, yllätys! Koska minussa on vähän hifistelijän vikaa, niin otin kuvat järkkärilläni ja tietokoneeni kautta siirsin iPhoneeni. Mutta kuvat voi helposti ottaa suoraan kännykälläkin. Se on paljon helpompaa. Myynti-ilmoituksen tekeminen on hyvin helppoa, koska Zadaa on antanut selkeät framet mitä tulee täyttää. Kuvia tuotteesta saa useamman. Mitä enemmän laitat kuvia ja mitä yksityiskohtaisemmin kerrot tuotteesta, sen paremmin se tulee myytyä. Toki tuote tulee hinnoitellakin järkevästi. Vaikka tuote olisi vielä koskematon, niin ei siitä voi pyytää samaa, kuin itse ostaessa. Myös hinta tulee suhteuttaa käytetyn tuotteen kuntoon. Kosmetiikassa kannattaa miettiä hygieenisyyttä. Koskemattomat ja vain vähän kokeillut tuotteet ovat haluttuja. Vanhentunutta ja paljon käytettyä ei kannata myydä.

Edustavat kuvat, hyvä informaatio ja järkevä hinnoittelu. Menee hetkessä, sillä Zadaa näyttää tuotteesi kohdennetusti – eli juuri niistä kiinnostuneille. Sinne meni kerran vähän käytetty MACin luomiväri ja liian vaaleana ostettu bareMineralsin mineraalipuuteri. Turhaan ovat minulla varastossa olleet.

zadaa1

Ostajana tein jo pienen ostoksen. Kyllähän siellä yksi Furlan laukku huutaa nimeäni, mutta jäin nyt vielä odottelemaan. Yksi ihana musta lierihattu meni nenäni edestä, kun jahkailin. Sen sijaan ostin Snö of Swedenin helmirannekorun, joka on ihan minun tyylinen. Lisäksi rannekoruni ovat jo niin rähjäisessä kunnossa ja tarvitsin uutta tyyliä niiden rock-henkisten korujen sijaan. Ostajana hinnan päälle tuli 3 euroa toimituskuluja. Sain koodin jolla saan lähetyksen lähimmästä Zadaa Package -pisteestä sen sinne saavuttua. Näen prosessin vaiheet Zadaa -sovelluksessa.

Tämä on helppoa ja selkeää. Toki ensin saattaa olla sellainen, että hetkinen… miten tää nyt meneekään? Mutta hetken tutkimisen jälkeen kaikki onkin ihan selkeää ja vaivatonta.

zadaa

Sen vielä haluan kertoa ja samalla vinkata aikaisemmin Zadaan ladanneille, tarkistakaa, että Zadaanne on päivitetty versio. Minä olin ladannut Zadaan ja siinä meni sitten viikko vai pari, kun laitoin kosmetiikkaa myyntiin. Vasta vähän aikaa sitten selvisi, että minulla oli vanha versio puhelimessa, jossa ei ollut uutta Cosmetics & Beauty -kategoriaa. Kun päivitin version ja myyntituotteeni oikeaan kategoriaan, niin hetkessä meni parhaat päältä. Häkellyttävää! Näin se vaan menee, kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat, syntyy kaupat. Katsoo nyt miten tulee käymään osalle minun Diorin viisikoista? Tulevaisuudessa saatatte osan niistä löytää Zadaasta. Karsintaa minun tulee kyllä tehdä, joten kannattaa nyt ainakin tulla joskus kurkkaamaan minunkin tuotteet. Koin tämän niin sopivaksi minulle, että voisin tästä pian jatkaa hyvin alkanutta matkaa hutiostosteni ja turhaa tilaa vievien tuotteideni myynnissä.

Sitten vielä yksi seikka, joka koskettaa enemmän myyjiä. Riippuen nyt paikkakunnasta ja toimipisteestä, josta myydyt tuotteet meinaa lähettää. Minä aivan tarkoituksella päätin mennä sille R-kioskille, jossa pääsääntöinen myynti on savukkeet ja lotto. Hieman syrjässä oleva, ei ihan keskustojen tuntumassa. Valitettavasti Zadaan ja Matkahuollon toimitussopimus ei ollut vielä tavoittanut kaikkia. Siksi jouduin hieman opastamaan ja selittämään kioskin myyjälle, että mistä on kyse ja hieman jouduin vakuuttelemaan, että kyllä heillä on sellainen palvelu, enkä ole hullu. Lopulta sain asiakaspalvelijan uskomaan minua ja hän myös löysi kassasta ko. toiminnon, jossa minä vain näytän koodia, jätän paketoidun tuotteen ja poistun. Otin Kouvolan Matkahuollon omalta pisteeltä selvää, että ovatko he siellä tietoisia tästä uudesta toimitussopimuksesta? Hyvin olivat ja tiesivät. Eli vielä tässä vaiheessa voi käytäntö olla hieman vieras pikkupaikkojen R-kioskeilla ja Siwoissa, mutta varmasti tulee tutuksi ajan kanssa. Eli älkää lannistuko, jos myyjä katsoo sinua paketteinesi oudosti. Jatka vakuuttelua siitä, että sellainen lähetystapa on Matkahuollolla.

Kuinka moni meinaa seuraavan viikonlopun aikana kaivella kaappeja ja laatikoitaan ja tekee samaa, kuin minä olen tehnyt vuosia – kuvata tuotteita. Vai lähdettekö kenties etsimään jotain kivaa ostettavaa? On muuten hyvä paikka toteuttaa se, että yksi pois, jotta voi ostaa uuden tilalle. 😉

Kuinkas moni teistä on kirppishaukka?

Oikein kivaa torstaita kaikille!

Postaus on tuotettu yhteistyössä Zadaa Co:n kanssa.

 Seuraa minua Facebookissa, Instagramissa, Bloglovin´ssa, sekä Youtubessa

 

X