Havaintoja parisuhteesta

Kultaisen käytöksen opas lapsille ja vanhemmille

Teksti:
Havaintoja parisuhteesta

1.Ruokapöydässä ei syödä kyynärpäät pöydällä

Ruokailusta on tehtävä suorite, jossa tärkeintä ei ole itse ruokaileminen, vaan hyvät käytöstavat. Pitää tarkkailla itseään ja muita pöydässä istuvia. Huomautella toisia kyynärpäistä ja ruoka suussa puhumisesta ja ylipäätään puhumisesta. Silloin kun syödään, niin syödään. Harmi, että vanhasta lautanen on aina syötävä tyhjäksi opista on livetty. Joko syödään tai itketään tai syödään. Nyt lapsien annetaan jättää lautaselle. Oppivat nirsoiksi. Alkavat keskustella pöydässä. Tekevät tapahtumasta iloisen seurusteluhetken. Pian jo moikkailevat naapureita. Tunnistavat ilon itsessään. Moraali löystyy. Yhteiskuntarauha järkkyy.

2. Kun aikuinen puhuu, lapsi on hiljaa

Aikuinen on joka tilanteessa tärkeämpi kuin lapsi. Kun aikuinen puhuu, lapsen pitää oppia sulkemaan oma suunsa ja kuunneltava. Silloin kun lapsi puhuu, aikuinen voi huoletta räplätä tietokonetta ja kännykkäänsä kuuntelematta lasta. Somessa on paljon mielenkiintoisempia juttuja, kun lapsen tylsät jorinat. Aikuinen puhuu aina asiaa, kuten esimerkiksi Perussuomalaisten kansanedustaja Pentti Oinonen, joka viimeksi suunsa avatessaan sanoi näin: Ylen ei pitäsi näyttää lähikuvia jalkapalloilijoista, jotka halaavat toisiaan maalin jälkeen. Se ei ole oikein, että miehet halaavat toisiaan.” Lasten pitää kuunnella Penttiä, kun Pentti-sedällä on asiaa. Pentti on aikuinen ja tietää miten asiat ovat.

3. Se joka vitsaa säästää saa kaatumataudin

Lause on eräästä YUP:n biisistä. Lapsi pitää kasvattaa pelon kautta. Pieni väkivallan pelko saa lapsen toimimaan tilanteessa kuin tilanteessa oikein ja kasvattaa samalla häntä yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi, joka osaa käsitellä aikuisena tunteitaan ihailtavan oikein. Jotkut kukkahattutädit kehittivät lain, joka kieltää lasten ruumiillisen kurituksen. Ihan tyhmää. Miten lapset saa enää tottelemaan vanhempiaan, jos niitä ei saa enää lyödä kepillä tai tukistaa kipeästi. Kyllä huomaa kuritta kasvaneet. Hymyilevät vieraille. Halaavat julkisesti. Tunnustavat rakkauttaan. Hyi saatana.

4. Lapsi tarvitsee sekä isän että äidin

Lapsi, jolla ei ole molempia vanhempia kasvaa automaattisesti kieroon. Ainoastaan lapset, jotka elävät normaalissa heteroperheessä, jossa vanhemmat ei ikinä eroa, vaikka pahaa tekisi, pärjäävät aikuisina. Kaikki homoperheiden, eroperheiden ja sinkkuperheiden lapset traumatisoituvat ja myöhemmin alkoholisoituvat tai joutuvat vankilaan. Lapsella pitää olla sekä miehen että naisen malli. Mistä lapsi muuten oppii, että mitkä on naisten ja mitkä miesten töitä tai että mitkä on naisten ja mitkä miesten värejä.

5. Lapselta pitää kieltää kaikki

Rannalle tuli äiti kahden lapsen kanssa. Hiekalle levitettiin viltti. Lapsi käveli viltille, äiti komensi pois. Lapsi käveli rannalle, äiti komensi pois. Lapsi otti rattaista vesipyssyn, jolla alkoi leikkiä. Äiti otti pyssyn pois. Lapsi käveli veteen, äiti komensi pois. Lapsi tuli takaisin viltille, äiti komensi pois. Viltti oli mukana vain peittääkseen kaistaleen hiekkaa. Järvi vain edessä hienona maisemana. Lelu rattaissa vain kuljetettavana. Kaikilla heillä tuntui olevan todella mukavaa. Viltin piti pysyä puhtaana ja lasten kuivina.

6. Lasten itku pitää taltuttaa

Varsinkin poikalasten. Mikään ei ole vanhemmille nolompaa kuin itkevä poikalapsi. Älä nyt itke siinä. Ei se nyt itkun arvoista ole. Ei isot pojat enää itke. Älä nyt vauva ole. Näin pitää sanoa itkevälle lapselle. Lapsen on hyvä oppia tukahduttamaan tunteensa jo pienestä pitäen, että vanhempana se sujuu sitten jo rutiinilla. Aikuisen on parempi olla näyttämättä tunteitaan. Pimeässä komerossa saa sitten itkeä tai rajussa humalassa, kun kontrolli pettää.

7. Lapsi pitää kouluttaa huippuosaajaksi

Lapsi on erinomainen vanhempien kunnianhimon toteuttaja. Harrastukset on otettava toisissaan. Kentän laidalla on huudettava, että tapa se. Lapsi pitää jättää ilman iltapalaa, jos peli ei ole sujunut. Koulussa hyvistä numeroista kannattaa palkita rahalla. Sillä lapsi pitää opettaa, että koulu on tuloksentekoa varten eikä oppimista ja elämää varten.

X