Liikunta

Parhaat kotitreenisovellukset! Listasimme 6 ilmaista sovellusta, joiden avulla jumppaaminen onnistuu aina

Tehokasta kotijumppaa ilmaiseksi? Kyllä, kiitos! Näillä kuudella treenisovelluksella saat tehokkaat treenit helposti kotona.
17.1.2020 Teksti: Roosa Roivainen Kuvat: iStock

Kiireen keskellä jumpan jättäminen väliin on välillä liiankin helppoa. Paitsi, jos sinulla on kännykässäsi valmiina parhaat treenisovellukset!

Listasimme 6 ilmaista treeniappia, joiden avulla jumppaat kotona helposti ja ennen kaikkea tehokkaan nopeasti!

Jos tavoitteenasi on lisätä liikuntaa arkeesi ja ylläpitää hyvä elintapoja, tutustu älylaitteille ladattaviin treenisovelluksiin.

Jos tavoitteenasi on lisätä liikuntaa arkeesi ja ylläpitää hyvä elintapoja, tutustu älylaitteille ladattaviin treenisovelluksiin.

1. 7  Minute Workout

Mitä sanoisit, jos sinun ei tarvitsi käyttää päivästäsi jumppaamisen kuin vain 7 tehokasta minuuttia?

Kokeile silloin 7 minute workout -sovellusta, joka tarjoaa vain muutaman minuutin kestäviä, koko vartalon tehojumppia.

Toimituksen kommentti:

”Tämä sovellus sopii etenkin kiireisiin päiviin, jolloin tuntuu, ettei aika tahtoisi millään riittää ylimääräisten askareiden tekoon!

2. Nike Training -sovellus

Yksi sovellus – lukuisia vaihtoehtoja.

Ilmaisessa Nike Training -sovelluksessa käyttäjä voi valita itselleen mieluisan jumppatyypin voimaharjoittelusta kestävyystreeniin ja liikkuvuusharjoituksiin. Tämän lisäksi sovelluksessa voi valita, minkä pituisen treenin haluaa minäkin päivänä tehdä: valikoimasta löytyy jumppia 10 minuutista jopa tuntiin.

Toimituksen kommentti:

Selkeät videot ja hyvä, tsemppaava ohjeistus äänenä. Opastus on englanniksi, mutta kieli on helppoa ja video tukee puhetta hyvin. Voi tehdä videon mukaan myös ilman ääniä.”

3. Freeletics-sovellus

Freeletics-sovellus on sovelluskaupasta ilmaiseksi ladattava treeniohjelma, josta on olemassa kaksi versiota. Maksullisessa versiossa sovelluksen käyttäjä saa itselleen viikko-ohjelman ja treenivideoiden vapaan käytön. Ilmaisversiossa jumppien käyttö on rajoitettua, mutta silti vaihtoehtoja on lukuisia.

Toisin kuin edellä mainituissa sovelluksissa, Freeletics tarjoaa käyttäjälleen myös vinkkejä terveellisempään ruokavalioon.

Toimituksen kommentti:

”Hyviä, selkeitä treenejä, paljon vaihtoehtoja myös ilmaisversiossa. Jokaisesta treenistä saatavilla eri versioita eri tasoisille treenaajille.”

4. Marsmars

Treenisovellus suoraan Suomesta! Puolustusvoimien Marsmars-sovelluksella treenaat itsesi inttikuntoon kolmessa kuukaudessa.

Sovelluksessa pääset valikoimaan itsellesi kunto-ohjelman voima-, kestävyys-, ja ravintotarpeidesi mukaan. Aluksi pääset selvittämään oman lähtötasosi, jonka jälkeen voit lähteä haastamaan itseäsi parempiin suorituksiin.

Liikuntasuoritusten ohella Marsmars ohjaa sinua tekemään parempia valintoja ruokailun, levon ja palautumisen suhteen. Sovellus on ladattavissa ilmaiseksi sovelluskaupasta.

Toimituksen kommentti:

”MarsMars-sovelluksessa saa kätevästi laadittua itselleen viikko-ohjelman, jonka seuraaminen on erittäin helppoa. Ja plussaa kotimaisuudesta! ”

5. 6 Pack Promise – Ultimate Abs

Haluaisitko keskittyä vatsalihasten treenaamiseen?

6 Pack Promise – Ultimate Abs -sovelluksen avulla saat tehtyä lyhyessä ajassa todella tehokkaan vatsalihastreenin!

Toimituksen kommentti:

”Toimii hyvin myös etäpäivän taukojumppana!”

6. SportTracker

Haluaisitko tietää, kuinka tehokkaita viikoittaiset juoksulenkkisi ovat? Siinä tapauksessa SportTracker on sinulle. Tämä sovellus on kuin luotu niille, jotka haluavat seurata liikuntasuoritustaan ja asettaa itselleen uusia tavoitteita.

Ennen kuin aloitat juoksulenkin – tai vaikkapa tanssitunnin – voit käynnistää SportTrackerin: se mittaa muun muassa suorituksesi pituutta, tehoa, poltettuja kaloreita sekä kuljettua matkaa.

Sovelluksesta löytyy lähes sata eri liikuntalajia, joita SportTracker pystyy mittaamaan. Lisäksi sovellus tukee esimerkiksi Suunto-sporttikelloja, jotka voidaan yhdistää sovelluksen kanssa kätevästi.

Toimituksen kommentti:

”SportTracker-sovelluksesta on hauska seurata, kuinka pitkiä lenkkejä teen viikoittain. En koskaan unohda laittaa sovellusta päälle lenkin ajaksi!”  

Lue myös: 

Joogaa kotona! Listasimme parhaat joogatutoriaalit, joiden avulla joogaat tehokkaasti ja helposti omassa olohuoneessasi

7 liikkeen helppo liikkuvuusharjoitus – treenaa kroppasi joustavaksi Nanna Karalahden opein

Tabata-treeni on helppo ja nopea tehotreeni – treenaa täysillä 8, 16 tai 20 minuuttia

Lue myös

Suosittelemme