Julkkikset

Jussi 69 paljastaa kovan kuntonsa ja timmin kroppansa salaisuuden – poimi treeni- ja ruokavaliovinkit!

Rumpali Jussi 69 tunnetaan musiikkinsa lisäksi myös timmistä kropastaan. Aamulenkkejä harrastava muusikko on sitä mieltä, että urheilulle löytyy kiireisessäkin arjessa aikaa, kunhan sitä vain järjestää. – Ajattelen, että lenkki on kuin mikä tahansa tärkeä palaveri, joka pitää vain järjestää.
13.4.2018 Teksti: Johanna Jantunen Kuvat: Heli Hirvelä/Otavamedia

The 69 eyes -yhtyeen rumpali Jussi 69, rakastaa liikuntaa. Pyysimme 45-vuotiasta Jussia paljastamaan, miten hän on onnistunut yhdistämään urheilullisen elämäntavan kiireiseen arkeensa ja miten hän pitää kuntoaan yllä.

Hyödynnä Jussin tuloksia antavat vinkit!

1. Tee liikunnasta osa elämääsi

Jussin laji on juoksu, jota hän on harrastanut jo yli 20 vuotta.

– Sain juoksemiseen aikoinaan kipinän artikkelista, jossa eräs rumpali kertoi tekevänsä yhtä pitkiä lenkkejä kuin heidän keikkansa kestää. Minusta se oli järkeenkäypää, Jussi 69 kertoo.

Jussilla on tapana juosta aamuisin. Aamulenkki antaa miehelle niin paljon energiaa, että sen voimalla hän jaksaa pitkät ja raskaatkin päivät.

– Rakastan juoksemista. En oikeastaan kutsuisi sitä enää harrastuksesi vaan ennemminkin elämäntyyliksi, Jussi kertoo.

Juokseminen on miehelle paljon muutakin kuin kuntoilua.

– Juokseminen on omaa aikaani. Klisee siitä, että kun kroppa voi hyvin, mielikin voi hyvin, on totta. Juoksemisesta tulee tosi hyvä olo.

2. Liikunnalle on aikaa, jos sitä järjestää

– Moni sanoo, ettei liiku, koska ei ole aikaa. Itse ajattelen niin, että lenkki on kuin mikä tahansa tärkeä palaveri, joka pitää vain järjestää.

Juoksulenkkien lisäksi Jussi käy myös salilla, mutta sitä hän ei harrasta yhtä säännöllisesti kuin juoksua. Lenkille pääsee keikkamatkalla helpommin kuin kuntosalille.

– Olen kuitenkin saanut personal trainer -ystävältäni viiden minuutin hotellihuonetreeniohjelman, jonka voi tehdä ilman laitteita. Jo viiden minuutin treeni tekee kropalle todella hyvää.

Kokeile esimerkiksi tätä 10 minuutin simppeliä kotitreeniämme.

3. Asioita ei tarvitse tehdä hampaat irvessä

Jussin aamulenkki voi olla 20 kilometrin mittainen tai kestää vain vartin.

– En mittaa kilometrejä ja sykkeitä ja juokse hampaat irvessä. Juoksen niin, että minulla on hyvä fiilis. Mielestäni mitään ei tarvitse tehdä verenmaku suussa – oli kyse sitten urheilusta, duunista tai mistä vain. Kaikkeen pitäisi löytyä tasapaino.

Mikäli liikunnan ilo on kateissa, sen löytymiselle kannattaa Jussin mielestä antaa aikaa.

– Jos on ihan rapakunnossa, ensimmäiset treenikerrat eivät välttämättä ole kovin miellyttäviä. Mutta kun kunto kasvaa, ilo tulee mukaan. Uskon, että kun jotain asiaa alkaa tehdä, siitä alkaa myös tykätä.

4. Syö maalaisjärjellä

Dieetit ja ruokarajoitukset eivät ole Jussin juttu. Hän ei ole koskaan noudattanut mitään erityistä ruokavaliota vaan käyttää syömisessään maalaisjärkeä.

– Pidän hyvästä ruoasta, ja syön esimerkiksi paljon burgereita. Kun vaihdan ranskalaiset salaattiin, burger-ateria on jo paljon monipuolisempi ja terveellisempi. Ranskalaiset ovat varmaan tyhmin ruoka, jota ihminen voi syödä.

Jussi paljastaa myös pitävänsä urheilu- ja vitamiinijuomista, joita kuuluu myös hänen raideriinsa eli takahuonevaatimuksiinsa. Jussi on myös ollut itse tuotekehittelemässä nimeään kantavaa palautusjuomaa.

– Olen käyttänyt erilaisia vitamiinijuomia koko ikäni ja mietin, miksen tekisi omaa.

Kommentit (0)

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *