Food: Kasvislisukkeet

Pippuria pihville ja Gojia salaattiin

23.2.2014 Teksti: inspirations

Eilen kaipasin taas extra-annoksen väriä lautaselle; porkkanaa, herneitä, appelsiinia, tummaa salaattia ja Goji-marjoja. Pihvin päälle punaista ytyä saatiin pippurista.
Viikolla postasin värikkäästä Aura-juusto-Goji-salaatista ja lukija kyseli Gojin ostamisesta, joten ajattelinkin vastata tähän kaikille näkyvästi. Gojia saa nykyään ainakin erilaisia luomutuotteita myyvistä luontaistuotekaupoista ja suurimmista ruokakapoista. Itse ostin kuvassa näkyvän pussin Prismasta. Pussi on todella riittoisa. Meillä on popsittu Gojia tällä viikolla aamiaisjogurteissa, salaateissa ja sellaisenaan päivittäin, eikä pussi ole vielä edes puolillaan. Sen lisäksi se sulkeutuu todella (vähän liiankin) hyvin, jolloin marjojen vitamiinit säilyvät hyvin pussin avaamisen jälkeenkin.
Punnitsin kuvan ruokalusikallisen Goji-marjoja ja laskin, että se sisältää vain alle viisi grammaa hiilareita. Lusikallisesta riitti sopiva määrä koko astialliseen porkkana-appelsiinisalattia. 
Pippuripihvi maustetiin rouhealla pippurisekoituksella ja ison kasvismäärän lisukkeena meni hyvin kermaviikilastike. 

Ateria oli juuri sopivan tuhti ja monipuolinen viikonlopun päivälliseksi ja pöydän ääressä viihdyttiin pitkään. Syön nykyään aika voittopuolisesti kasviksia, maitotuotteita, kalaa ja kanaa, mutta aina välillä kunnon pihvi on vain niiiiin hyvää.

VHH pihvi-illallisannos, max 30 g hh/annos:
Reilu pippuripihvi 
Porkkana-appelsiini-Goji-salaatti (koko raasteessa 3 reilua porkkanaa, 1 appelsiini, hieman appelsiinin meuhua kostukkeeksi ja lusikallinen kuivattuja Goji-marjoja)
Tuoresalaattia 
Höyrytettyjä pakastevihanneksia oliiviöljyllä/voilla