Food: Jogurtit ja smoothiet

Aamais- ja välipalakulhoista energiaa ja hyviä proteiineja

7.1.2018 Teksti: inspirations

Aamais- ja välipalakulhoista energiaa ja hyviä proteiineja  Yleensä en pakkaa matkalle ruokaa mukaan. Enkä varsinaisesti niin nytkään tehnyt. Tulimme tänä talvena kuitenkin niin moneksi viikoksi Floridaan, että halusin pakata laukkuihin mukaan sellaisia tavaroita, joita en enää kuljettaisi takaisin kotiin, vaan joiden tilalle saisin kotimatkalle pakattua täältä hankittuja tuliaisia.

Alunperin siksi laukuissa tänne Floridan auringon alle matkasi mukanamme myös paketti kotimaista Verso Härkäpapugranolaa.

Yksi tämän matkan isoja plussia on se, että täällä on ollut hyvin aikaa treenata. Aamut ovat alkaneet usein joogalla, pyöräilyllä tai uimisella ja lähes päivittäin on tullut tehtyä kunnon kuntosalitreeni. Olen nauttinut aktiivisesta liikkumisesta todella paljon kiireisen syksyn jälkeen, jolloin treenit pahimmillaan jäivät lyhyisiin aamujoogiin.

Kaupallinen yhteistyö: Verso Food 

Härkäpapugranolapaketti mukana reissussa osoittautuikin niin hyväksi ideaksi, että voisin hyvin pakata sitä mukaan ihan suunnitellustikin. Monina aamuina on ollut kiva syödä  pikaisesti valmistuva raikas ja proteiinipitoinen kulho jogurttia, tuoreita hedelmiä ja marjoja, joka on maustettu lusikallisella maapähkinävoita ja muutamalla lusikallisella Härkäpapgranolaa.

Usein ollaan myös grillattu ulkona illallista vasta myöhään ja silloinkin nämä nopeat kulhovälipalat ovat olleet juuri sopivia treenin jälkeen.

Härkäpapugranolassa on todella korkea proteiinipitoisuus (20 g), jolloin sen lisääminen ruokaan tuplaa helposti annoksen proteiinimäärän. Käytännössä 1 dl härkäpapugranolaa sisältää 10 g proteiinia.

Aamais- ja välipalakulhoista energiaa ja hyviä proteiineja

resepti / annos:

2 dl kreikkalaista- tai turkkilaista jogurttia

0,5 dl tuorejuustoa

1 tl hunajaa tai ripaus steviaa

Reilusti hedelmiä ja marjoja (esim. mansikoita, mustikoita, karhunvatukoita, mangoa, banaania, cantaloupea…)

3 rkl Verso Härkäpapugranolaa

1 rkl esim. maapähkinä- tai cashew-voita (oman maun mukaan)

Lisää reseptejä ja ruokavinkkejä Verso härkäpaputuotteille löydät täältä.