Food: Jogurtit ja smoothiet 10.1.2017

Smoothiebowlin tärkeät proteiinit ja vitamiinit piristävät

Teksti: inspirations

Smoothiebowlin tärkeät proteiinit ja vitamiinit piristävät

Tällaisella harmaalla säällä on ihan parasta tehdä ruoastakin silmänilo piristykseksi, joten herkullinen smoothiebowl täynnä hyviä rakennusaineita sopii tähän päivään aika täydellisesti. Smoothiebowlin tärkeät proteiinit ja vitamiinit piristävät mielen ja kropan. Itsestään on hyvä huolehtia, ja sen voi yhtä hyvin tehdä silmää hivelevällä tavalla. Ainakin minusta on ihana ajatella, että nämä kaikki värit lautasellani sisältävät niin paljon suojaavia ja hyvää tekeviä vitamiineja ja antioksidantteja.

Kaupoista on helposti saatavilla värikkäitä tuoreita hedelmiä ja marjoja ympäri vuoden. Oletko huomannut, että ainakin Prismoista saa tänäkin talvena kotimaisia pakastemustikoita isoissa pusseissa todella edullisesti. Minusta tuntuu, että vaikka niitä poimisi kuinka paljon pakastimeen loppukesällä, omat varastot hupenevat aina marraskuun loppuun mennessä. Sen jälkeen smootheihin riittää vielä herukoita, mansikoita ja vadelmia, mutta mustikkavarastot täydennän mielelläni lisäsatseilla.

MansikatHedelmät Auperfoodit

Proteiini pitää nälän pois pidempään. Luontainen herneproteiini imeytyy heposti. Chia-siemenet ovat täynnä monia suojaavia ja  ikääntymistä ehkäiseviä antioksidantteja, jotka auttavat pitämään verensokerin tasaisena ja alentavat kolesterolia. Carob-jauhe lisää hyvää makua ja sisältää huikean määrän kalsiumia, B-ryhmän vitamiineja, rautaa, kuparia ja mangaania. Herkullinen vitamiinipommi piristää pilvisen päivän! Kun ampaiset ulos lenkille happirikkaaseen ilmaan ja palkitset itsesi sen jälkeen smoothie bowlilla, huomaat pian, että huononkaan ilman ei tarvitse antaa syytä olla huolehtimatta omasta hyvinvoinnista.

Smoothiebowl

Smoothiebowlin tärkeät proteiinit ja vitamiinit piristävät

Chia-siemeniä

Herneproteiinia

Carob-jauhetta

1 dl luonnonjogurttia

Banaani

Porkkana

Kiivi

Inkivääriä

Mansikoita

Vadelmia

Mustikoita

Cashew-pähkinöitä

Mintun lehtiä