Lifestyle

3 x Viimeaikojen liikuntamuodot

11.10.2018 Teksti: Jenni Ukkonen


1.

Olen aivan fiiliksissä tämänhetkisistä treeneistäni. Olen ehkä vähän sellainen, että olen tietyn ajan ihan innoissani jostain, ja sitten se alkaa pikkuhiljaa maistua enemmän ja enemmän puulta, mutta nyt olen tainnut löytää itselleni sellaisen jutun, mikä päivästä toiseen innostaa laittamaan lenkkarit jalkaan ja suuntaamaan salille (ja niinä päivinä, kun ei sitten millään huvita lähteä, olen pystynyt jäämään kotiin ja tekemään treenin täällä, vaikka samalla Netfliä katsoen). Kyseessä on Niken NTC-app, mistä olen täällä aiemminkin maininnut. Ilmainen, todella helppokäyttöinen ja ainakin omaan makuuni tarjoaa juuri sopivasti haastetta ja vaihtelua. Oletteko te testannut? Appin kautta voi valita yksittäisiä treenejä tai kokonaisen useamman viikon treeniohjelman, mikä päivittyy viikottain sen mukaan, miten ohjelmasta on siihen mennessä ns. ”selviytynyt”. Itse tein esimeriksi ensin seitsemän viikon pituisen Lean Fit-ohjelman, ja sen päätyttyä aloitin kahdeksan viikon Gym Strong-ohjelman. Ohjelmia on todella helppo seurata ja viikkoihin sisältyy vaihtelevasti saliteenejä, juoksulenkkejä, joogaa ja lepopäiviä. Tämä Gym Strong-ohjelma on nyt selvästi enemmän salipainotteinen ja antaa sopivasti haastetta. Treenien jälkeen olo on aika ihan puhki ja se tuntuu lihaksissa seuraavana päivänä – olen huomannut varsinkin keskivartalossa muutoksia tämän myötä. Suosittelen appia todella lämpimästi! Ennen tähän appiin hurahtamista tein keväällä Kayla Itsinesin BBG-treenejä ja pidin myös niistä todella paljon, mutta koen, että itselleni NTC-appin mukanaan tuomat vaihtelut ovat enemmän mieleen.

2.

Nopeatempoisten salitreenien vastapainona innostuin loppukeväästä juoksumatosta – kenties ensimmäistä kertaa eläissäni niin, että jaksan olla siinä yhtäjaksoisesti jopa tai ylikin puoli tuntia. Itselleni avain oli… yllätys yllätys… Netflix! En todellakaan jaksaisi juosta matossa kymmentä minuuttia kauempaa, jos tuijottelen siinä vain tyhjyyteen, mutta kun laittaa hyvän sarjan pyörimään silmien eteen niin kyllä muuten menee aika ihan huomaamattaan! Nyttemmin mulla on tosiaan myös noita juoksupäiviä NTC-appissa, mutta myös lepopäivinä saatan ottaa puhelimeni ja suunnata matolle esimeriksi kävelemään reippaasti ylämäkeen. Rakastan nimittäin kävelemistä, mutta täällä sitä ei todellakaan tule ihan kamalasti ulkona harrastettua, sillä välimatkat ovat pitkiä (puhumattakaan, kun kävelee n. 40 asteen helteessä!).

3.

Kyllästyn helposti asioihin, missä en koe olevani hyvä, ja tennis on yksi niistä. Olen silti yrittänyt lähteä mieheni kanssa pelaamaan tennistä edes kerran viikossa, ja on ihanaa ja kannustavaa huomata, että pikkuhiljaa myös siinä tulee paremmaksi ja pystyy pitämään peliä pystyssä edellistä kertaa kauemmin. Tavoitteeni on, että vuoden loppuun menessä koen olevani tässäkin lajissa hyvä tai ainakin ihan OK – ainakin sen verran, etten turhaudu joka kerta, kun missaan pallon tai en saa lyotyä sitä tarpeeksi hyvin.

 

Jos mietin, mitä haluaisin tähän vielä lisätä, niin enemmän joogaa (ihan oikealla studiolla, vaikka toki sitä voi kotonakin tehdä aivan yhtä hyvin) ja lisäksi kaipaan Saksan ajoistani barrea. Meillä oli ystäväni kanssa viikottainen tapa käydä yhdessä barretunnilla ja sekin oli ehdottomasti treenimuoto makuuni. Miten te olette viimeaikoina treenannut?

FOLLOW ME

Bloglovin / Blogit.fi / Facebook / Instagram / Twitter / Youtube

Jenni Ukkonen

Arkisto

Instagram

  • Have you ever left a love lock somewhere in the world? Where? 😍 #lovelocks #seoul #nseoultower

jenniukk

Kommentit (2)

Tuota NTC-appia olisi kyllä kiva kokeilla, kuulostaisi omaan makuuni sopivalta 🙂 Itsekin tykästyin Barreen kun sitä kokeilin keväällä testitunnin ja onneksi minun oma sali alkoi tänä syksynä pitämään Barretunteja. Se on nopea, hauska ja tehokas treeni jollaisista tykkään 🙂

Tuota NTC-appia olisi kyllä kiva kokeilla, kuulostaisi omaan makuuni sopivalta 🙂 Itsekin tykästyin Barreen kun sitä kokeilin keväällä testitunnin ja onneksi minun oma sali alkoi tänä syksynä pitämään Barretunteja. Se on nopea, hauska ja tehokas treeni jollaisista tykkään 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *