Jenni Ukkonen

breakfast quinoa

Teksti: Jenni Ukkonen

Tässäpä taas vähän aamupalavinkkia kiireisiin aamuihin – niitä on ainakin itselleni tulossa lähiaikoina enemmän kuin tarpeeksi! Bongasin tämän aamiais kvinoan helpon ohjeen alunperin muistaakseni Pinterestista, mutta oikeastaan se on niin helppo ettei siihen oikein ohjeita tarvitakaan 🙂 Mikäli kvinoa on jollekulle uudempi tuttavuus, niin nappasin tähän Wikipediasta sen verran faktaa siinä on enemmän proteiinia kuin riisissä tai muissa viljoissa ja se sisältää paljon välttämättömiä aminohappoja, ravintokuitua sekä fosforia. Lisäksi siinä on runsaasti myös rautaa ja magnesiumia ja se on luontaisesti gluteiiniton.

Here’s again an easy breakfast tip for those busy mornings – I’m going to have more than enough of those from now on! I spotted this breakfast quinoa recipe originally in Pinterest I think, but actually it’s so easy you don’t really need recipes for it 🙂 In case quinoa isn’t that familiar fro everyone, I took some info about quinoa from Wikipedia: it has more protein than in rice or other wheats and it contains amino acids, dietary fiber and phosphorus. It’s also high in iron and magnesium, as well as gluten-free.

Kvinoa keitetään tavalliseen tapaan (joko vedessä tai maidossa) mutta joukkoon lisätään kanelia mauksi. Kannattaa tehdä isompi satsi ja laittaa rasiassa jääkaappiin, jolloin siitä on helppo ottaa aamuisin tarpeen mukaan ja syödä joko kylmänä tai lämmittää mikrossa. Päälle mustikoita (tai muita marjoja) sekä loraus maitoa. Herkkua!

Quinoa is cooked as usual (in either water or milk) but cinnamon is added for taste. I suggest to make a big batch and store it in a container in fridge, so you can have it ready in the mornings. Tastest good both hot or cold. Serve with blueberries (or other berries) and a splash of milk. Yummy!

Lue myös

X