Jenni Ukkonen 12.1.2012

kick start treenaamiseen

Teksti: Jenni Ukkonen

Joulun jälkeen löysin vihdoin taas innon ja motivaation treenaamiseen ja salilla käymiseen. Ehdin jo ennen joulua lipsua treenaamisesta oikein kunnolla ja se myös tuntui ja näkyi – ja varmaan tarpeetonta sanoakaan miten tyytymätön tilanteeseen olin. Viime viikolla aloitin taas kuntosalilla käymisen ja nyt se tuntuukin jo melkeimpä palkinnolta kun pääsen sinne hikoilemaan – muutaman kerran oon havahtunut jopa siihen, että juoksumatolla viimeisiä metrejä juostessani oon hymyillyt itsekseni kuin mikäkin tyhmä 😀 Mutta en valita, hyvä että kerrankin näin! Tästä se lähtee!

Vaikka salikorttini oikeuttaa myös ryhmäliikuntoihin, en jostain syystä ole kuitenkaan niissä ihan kauheasti käynyt. Nyt ajattelin tehdä siihenkin muutoksen, tosin ensin omaa saliani vähän pettäen… Uusin Glamour tarjosi nimittäin viiden päivän pituista ilmaiskorttia LA Fitness -ketjun saleille, ja omani otan käyttöön nyt lauantaina. Tarkoitus olisi käydä joka päivä ainakin yhdellä ryhmäliikuntatunnilla, ikään kuin kick startina liikkuvaisemman elämän aloittamiseen. Lähin LA -salini löytyy sen verran läheltäkin, ettei pitäisi matkoihinkaan sinne lähtemisen kaatua 🙂

Innolla jo odottelen että pääsen tähänkin saliin tutustumaan, voin kuvitella että on pikkaisen eri tasoa meidän yliopiston saliin verrattuna 😀 Ryhmäliikuntatunteja löytyy laidasta laitaan, ja vaikka itseäni kiinnostaa erityisesti perinteiset joogat ja pilatekset, tulee varmasti vauhdikkaampiakin lajeja kokeiltua nyt kun mahdollisuus kerran on!

Liikunnan lisäksi mukaan tulee tietenkin paremmin tarkkailtu ruokavalio. Yleisesti ottaen syön kyllä varsin terveellisesti (jotain myöhäisiltojen take away -hairahduksia lukuunottamatta…), mutta  sokeririippuvuuteni mulla on pakko selättää. Mulla tulee nimittäin suunnilleen aina ruokailun jälkeen sellainen “nyt pitäis saada jotain makeaa” -fiilis, ja siitä on päästävä eroon. Ainahan addiktiosta luopuminen tekee alussa tiukkaa, mutta eiköhän se viikon tai kahden jälkeen pitäisi jo helpottaa… toivottavasti!

I’m super inspired to start working out again and I’m getting a kick start by trying out LA Fitness for five days (courtesy of the newest Glamour UK), trying to fit in as many classes as possible. So excited!

Kommentit (34)

Nooo, mutta meillä onkin sitten tuon teidän kahden kk:n loman sijaan vain kaksi viikkoa :p Mielummin aloittaisin taas opiskelut nyt ja ottaisin keväällä rennommin!

Tuo makeannälkä on niin tuttua! Lähes joka ainoan aterian jälkeen tekee mieli jotain makeaa, yleensä suklaata. Treenaaminen sen sijaan ei tuota ollenkaan ongelmia, mutta eihän se yhtä tehokasta ole, jos ruokavalio on mitä on… No, tavoitetta vuodelle 2012! 🙂

Hei jee, kerro ihmeessä täällä blogissakin treeneistä ja syömisistä! 🙂

Mulla on itselläni myös tämmönen lähes kokonaan sokeriton tammikuu tavoitteena! Ensimmäinen viikko ilman herkkuja oli kyllä aika tuskaa, mutta kyllä tämä joka päivä vähän helpottaa :-)) Tsemppiä sinne sinullekin!

Jos haluat kokeilla muitakin saleja, melkein kaikilla saleilla trial day järjestyy helposti. Useimmilla voi klikkailla nettisivuilta sellaisen.. ja monilla niitä voi tehdä useamminkin. Jos oman salin “pettäminen” kiinnostaa useamminkin!
Makeanhimoon tai muuhun suosittelen myös proteiinin lisäämistä, vaikka rahkan (quark löytyy juustohyllyistä) tai kreikkalaisen jugurtin (tai mixin) muodossa. Sinne vain pähkinöitä ja marjoja lisäksi niin hyvä välipala/aamiainen…

Mä oon ainakin hyväksihavainnut juurikin nuo kick startit, kunnon alun kun saa treenaamiseen niin kyllä se siitä 🙂 Mä oon käynyt nyt 5 kertaa viikossa salilla ja sen jälkeen on aina niin bra olo 🙂 Tsemppiä!

Ootko kokeillut tuohon ruokailun jälkeiseen makeanhimoon esimerkiks purkkaa? Veikkaanpa, että voisi toimia! 🙂

Tsemppiä liikunnalliseen elämään, se on vaan niiiin kivaa! Kun lähtemisen kynnys on ylitetty, ei varmasti harmita, että tuli lähdettyä jumppaan, salille tms. 🙂
Oon menossa työreissulle Lontooseen ja minulla on yksi päivä (la tai su) vapaa-aikaa. Haluaisin pyörähtää katsomassa Lontoon kauppojen vaatetarjontaa. Mitään yltiökalliita luxusbrändikauppoja en halua, vaan kivoja, perus – mutta kuitenkin laadukkaita – kauppoja (esim. Topshop, Zara, Cos jne.). Ei tarvitse ryhtyä matkaoppaakseni, mutta kuulisin mielelläni kommenttisi, kannattaako suunnata Oxford Streetille vai jonnekin muualle. Mielellään kiertäisin tehokkaasti muutamassa tunnissa muutaman kivan liikkeen ja sen jälkeen keskittyisin nauttimaan kahviloista ja fiilistelemään muuten vaan. En halua käyttää koko päivää pelkkiin kauppoihin, kun siellä vain muutaman päivän viivyn.
Ihanaa uutta vuotta!

Hei tsempataan toisiamme tossa salilla kaynnilla! Munki pitas kayda useammin, mutta se aina lipsuu.. Munki salissa on paljon noita ryhmaliikunta juttuja mut en oo vielakaan yhessakaan kaynny kun olen niin ujo.. Kuntosali on muuten oiva paikka myos poikaystavan loytamiseen, hih 🙂 Mun sali on ainakin TAYNNA miehia!!! Itse kylla naimisissa olevana kuntoilen vaan siella ladies only alueella.. :)(sun blogista on muuten tullu yksi mun ihan lemppariblogeista) 😀 xx

Hih, mäkin alotan varmaan salilla käymisen vaikka oon vannonu, etten koskaan tuu käymään salilla. 😀 mutta on vaan pakko ihan oman jaksamisen takia, jostain pitäs saada sitä energiaa ja ihan terapeutin kans puhuttiin että kuntosali ois ihan jees. 🙂 Otan vissiin yhden kuntosaliohjauksen oikein, että tietää mitä siellä salilla sitten tekee. 😀 melkein hävettää sanoo tää, mutta oon innoissani!

Olin tuossa ennen joulua pari kuukautta karkkilakossa ja se oli kieltämättä kiva tunne kun ruoan jälkeen pystyi todella nopeaa ohittamaan sen sokerihimon tunteen ajattelemalla vain että on karkkilakossa, ei voi mitään 😀 suosittelen hankkimaan jonkun kaverin mukaan lakkoilemaan, jos vain mahdollista 🙂 Yksikseni olisin jo hairahtunut 😀

Voi mä niin tiedän ton makeanhimon tunteen! Itse alotin pari viikkoa sitten vähentämään niin, että syön makeaa VAIN ja ainoastaan viikonloppuisin. Aluksi se himo aina ruokailun jälkeen oli oikeesti tosi kova, varsinkin kun tiesi ettei tule sitä makeaa saamaan, mutta nyt ei tee enää edes mieli viikolla syödä 🙂 Tsemppiä kuntoiluun!
http://www.mayopic.blogspot.com

Tsemppiä haasteeseen! Sisko aloitti kunnollisen ja säännöllisen lenkkeilyn 1,5 vuotta sitten, ja piti tiukasti kiinni siitä, että kävi juoksemassa joka toinen päivä. Alussa oli kuulemma hankalaa saada itsensä jäämään kotiin joka toinen päivä, kun olisi niin mieli tehnyt kohottaa kuntoa joka päivä. Mutta kroppa tarvitsee myös lepopäiviä, ja innostus pysyi kuulemma yllä kauemmin kun seuraavaa lenkkiä sai aina oikein odottaa! 🙂 Mulla on juuri sama homma makeanhimon kanssa, jotain hyvää pitäisi aina saada ruokailun jälkeen.. Koita mussuttaa purkkaa tai syödä hedelmiä! Aluksi varmasti tökkii, mutta (kuulemma) kroppa tottuu siihenkin.. tiedä sitten uskoisiko tuota! 😉

treenaus on parasta 🙂 postailethan sitten miltä vaikutti tuo LA fitness, vielä on oma lemppari lontoo sali hakusessa 🙂

Moi! Mulla oli viime kesänä sama fiilis tuosta että syömisen jälkeen piti aina saada jotain makeeta. Sitten pakotin itseni aina ottamaan siihen makeanhimoon vain purkkaa, ja pikkuhiljaa makean syöminen on jäänyt vähemmälle.
Vielä kun saisin itsenikin salille… ainakin on kannustavaa kuulla miten hyvältä se sitten tuntuu kun oikeasti sinne pääsee. 🙂 Tsemppiä kaikkeen!

Kylläpä oli hyvä postaus kuntoilusta, jotenkin sain tästä hyvän mielen ja inspiraatiota lähteä itsekin lisää liikkumaan! Kiitos!

Mulla oli/on täysin sama toi ruuan jälkeinen makeanhimo-ongelma, ja oon aika hyvin selättänyt sen syömällä esim pari pastillia (läkerol tms) tai sitten juomalla kotitekoisen vaniljalaten tai kaakaon. Oon huomannu, että tollasella pienellä ja melko vaatimattomallakin makealla saa hyvin huijattua sen himon pois ilman että sortuu mässyttämään karkkia. 🙂

Sama juttu täälä! Toi sali näyttää hienolta!

Jos suinkaan jaksan kirjailla ylös mitä tulee tehtyä ym niin mikä ettei 🙂

Toisinaan juu, pitää vaan yrittää tehdä siitä ihan tapa jos tepsisi 🙂

No Oxford Street on ainakin varma valinta ja tuleehan siinä samalla nähtyä yksi tämän kaupunkin isoimmista nähtyvyyksistäkin, se katu siis heh 😉 Ja siitä voi sitten poiketa muillekin kaduille helposti kun kaupat on koluttu ja haluaa tosiaan vaikka jossain istahtaa! Ihanaa reissua ja kiitos sitä samaa :))

Hihih se on muuten totta, itsekin oon nyt salilla katsellut että ketä oon nää jätkät joita näen, ei niihin kyllä muualla ole tullut koululla pyöriessä törmättyä 😀 Ja kiitos ihana, tosi kiva kuulla jos jutut jaksaa kiinnostaa :))

Hih, kaveri olisi kyllä loistava tukemassa, munkaan itsehillintä kun ei kaikista vahvin tässä suhteessa ole 😀 Toisaalta yritän aina miettiä ettei mulle kukaan niitä karkkeja ole ostamassa kuin minä itse, ja jos en osta niin sitten niitä ei ole ja on ikään kuin pakostakin lakossa 😀

Hih, kaikkeenhan sitä lopulta varmasti tottuu, on vaan alku aina niin hankala, tuntuu että tulee ihan vieroitusoireita 😀 Tsemppiä sinnekin selättämiseen! 🙂

Voin postaillakin, mutta mene toki itsekin testaamaan! 🙂 Glamourin kautta sai sen 5 päivän passin mutta näemmä sivujen kautta saa joka tapauksessa kolmeksi päiväksi luvan testailla paikkaa 🙂

No voi vitsi, kiva jos niin kävi 🙂 Tsemppiä liikkumiseen sinnekin! :))

Uskon että se on kyllä hieno, huih tuli heti sellainen olo että pitäisikö käydä hakemassa jotain uusia treenivaatteita sinne eikä missään kulahtaneissa vanhoissa vaatteissa mennä hehe 😀

Kiitos paljon, kun ehdit kommentoida 🙂 Oxford Street it is.

Hahha. Kuulostaa kyllä niin minulta. Päätin nyt uuden vuoden kunniaksi syödä herkkuja oikeasti vain kerran viikossa, mikä on kyllä välillä aika vaikeaa varsinkin, kun toimme puoli matkalaukullista Suomesta suklaata mukana… Fazerin sinistä kun ei voita mikään. Mutta onneksi saan jo sunnuntaina syödä sitten karkkia. 🙂 Treenaamisenkin aloitin taas ihan kunnolla ja olen nyt viitenä päivänä käynyt joka aamu puolentunnin lenkillä ja olo on kyllä niiin paljon parempi. Salilla tulee lisäksi käytyä muutaman kerran viikossa ja ryhmäliikunnoista juuri pilates ja jooga kiinnostaa eniten. 🙂
Pidä hauskaa tuolla salilla! Olen aina Grouponista katsellut niitä, kun siellä saa yleensä 10 kertaa jollain vajaalla parilla kympillä, mutta en kuitenkaan jaksaisi matkustaa kuntosalille, kun tässä lähellä ei LA salia ole.

Heh no mullakin oli alku tosi hankala kun tosiaan tuli tuotua suomesta jos jotakin suklaata ja karkkia, mutta nyt ne on aika hyvin tuhottu ja aika alkaa tuhoaan niistä tulleita kaloreita pois 😀 Salille erikseen matkustaminen on kyllä aika lannistavaa, mullakin tosiaan on kampuksella sali niin sitä matkaa kertyy jos ei muuten ole sinne päin asiaa… sitten onneksi vähän helpompaa kun luennot taas alkaa ja on joka tapauksessa siellä pyörimässä 🙂

Tätä innostusta on liikkeellä=) Itekin otin kunnon haasteen itseäni vastaan ja toivon mukaan kesällä saa olla erittäin tyytyväinen 😉

joo huomasin kanssa, kiitos vinkistä, saa nähdä jos yhtään ehdin ennen istanbuliin lähtöä 🙂

Samaa toivotaan täällä! Tsemppiä sullekin 🙂

Minulla on onneksi kampus niin lähellä, että salille tulee helposti lähdettyä, mutta välillä tuntuu kyllä se viiden minuutinkin matka ylitsepääsemättömältä.. Teillä alkaa myöhään kyllä luennot. Meillä on jo toinen viikko menossa, mutta onneksi enää vajaa yhdeksän viikoa jäljellä ennen kahden kuukauden lomaa ja kokeita.. 🙂

Nooo, mutta meillä onkin sitten tuon teidän kahden kk:n loman sijaan vain kaksi viikkoa :p Mielummin aloittaisin taas opiskelut nyt ja ottaisin keväällä rennommin!

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *