Jenni Ukkonen 26.4.2011

nyt kyllä vähän ärsyttää

Teksti: Jenni Ukkonen

…Nimittäin juuri ennen matkaani Oasikselta ostamani neule on jo nyt, ennen kuin olen sitä ehtinyt edes käyttää, lähtenyt purkautumaan sekä edestä että takaa!!! Ja tottakai muistan elävästi heittäneeni kuitin roskiin, sillä “tämähän on niin ihana etten varmasti edes harkitse palauttamista”. Jep. Kehtaankohan käyttää tätä edes kerran nyt reissun aikana ja viedä sitten Lontooseen palattuani liikkeeseen ja reklamoida, mitä veikkaatte?

Kuva 82
Kuva 129

Tuolleen tyylikkäästi on tosiaan lähtenyt langat vetämään sekä edestä että takaa, ja koska neulos on niin ohutta, sen huomaa oikein selvästi että jotain sille on tapahtunut. Oon ihan raivona mutta myös pettynyt, sillä tämä neule on oikeasti ihan superihana ja loistavan mallinen 🙁 Enkä haluaisi nyt heittää tätä takaisin laukkuun ja jättää käyttämättä, varsinkin kun en tiedä pystyykö tästä oikeasti reklamoimaankaan. Vaatekaupoissa työskennelleet tai samanlaisessa tilanteessa olleet, miten mun kannattaisi menetellä??

Kommentit (58)

Oon kyllä samaa mieltä että jos vaate ei kestä edes kädessä pitämista tai viikkaamista, niin miksi sellaisen kanssa pitäisi sitten elää selvittämättä ensin, voiko asialle jotain tehdä.

Ainakin suomessa sulla ei tarvitse olla kuittia reklamaatiotapauksessa. Kyllä ammattitaitoinen ihminen näkee onko vika tuotteen laadussa vai sun aiheuttama ja heille varmasti rekisteröityy ostot kaikista tuotteista, joten sekin yleensä auttaa kun muistaa minä päivänä on ostanut, ja voithan tulostaa kuitin tyyliin verkkopankista, jos oot kortilla maksanut. IHAN varmasti saat reklamoitua!

Ilman muuta kannattaa vaatekauppaan valittaa, mutta en käyttäisi neuletta sitä ennen. Kyllä ne siellä muistavat mitä on ollut myynnissä.
Viallinen tuotehan on oikeus palauttaa myös ilman kuittia.

Pitäisi pystyä reklamoimaan ainakin mun mielestä. Jos sulla on vaikka korttimaksutosite verkkopankista tms., se helpottaa ainakin asiaa. 🙂

Reklamaatiota kehiin vaan! Pystyt osoittamaan pankkokorttimaksutositteella esim. verkkopankista että oot ostanut tuon sieltä kaupasta. Ja niillä pitäisi siellä kaupassakin olla ylhäällä ostotapahtuma. Ehdottomasti sun kuuluu saada uusi tilalle/rahat takaisin. 🙂

onpas tosiaan kurja juttu. 🙁 itse työskentelen vaatekaupassa ja meillä kyllä toimitaan niin että jos tuote on oikeasti rikki eikä asiakkaalla satu siitä enää olemaan kuittia tallella palautetaan asiakkaalle rahat siitä huolimatta. monissa kaupoissa on kuitenkin ihan eri systeemit, käsittääkseni monet vaihtavat/ottavat vastaan palautuksia vain kuittia vastaan. ei ehkä kuitenkaan kannata laittaa paitaa päälle ennenkun viet seen kauppaan palautettavaksi, kyllähän siitä huomaa jos sitä on käytetty ja mielummin ne nyt varmaan ottaa vastaan käyttämättömän tuotteen kuitenkin. mutta hyvää keväänjatkoa sulle!

Riippuu tietenkin kaupasta, mutta meillä voi reklamoida vaikkei kuittia oiskaan enää tallessa, jos tuotteessa selvästi on joku virhe.
Aina kannattaa käydä kysymässä jos tuotteen voi palauttaa / vaihtaa! Tuosta kuitenkin huomaa selvästi laatuvirheen.

Tottakai voi reklamoida! Ainakin Suomessa. Ja se ei tosiaan vaadi kuittia. Ainoastaan täytyy pystyä todistamaan, että se on kyseisen firman tuote (lappu niskassa riittää) eikä kohtuuttoman vanha (yli vuoden tai jotain). Jos se on tältä keväältä, niin ehdottomasti reklamaatio. Kyllä ne sen jotenkin korvaavat!

Mielestäni sinun kannattaisi ainakin yrittää palauttaa neule, vaikkei kuittia enää olisikaan. Ainakin itse olen saanut palauttaa täällä Suomessa ostamani takin, joka lähti purkautumaan erittäin näkyvästi alle viikon käytössä olon jälkeen.
Tietysti riippuu vähän liikkeestä. Toisilla on tarkemmat säännöt kuittia koskien, toiset taas joustavat ja ymmärtävät. 🙂

No kävipä paska säkä! :/ Kyl Suomessa ainaki voi mennä valittaan kauppaan vaikka ei olis kuittia, kyllä täällä monesti annetaan joku korvaus. Eli suosittelen kauppaan viemistä

H&Mllä otetaan ainakin rekliksiä vastaan ilman kuittia, joskus jopa tosi vanhojakin vaatteita. Sun tapauksessa varsinkin kun on kyse uudesta neuleestä ja tietävät sitä olevan vielä myynnissä(eikä ole esim edellistä seasonia) niin en usko olevan mitään ongelmaa etteivätkö ottaisi vastaan 🙂 Kaupat ovat yleensäkin hyvin pahoillaan asiakkaan puolesta reklamaatio tapauksissa ja haluavat tottakai pitää asiakkaan tyytyväisenä, joten älä pelkää eiköhän reklamaatio onnistu!

Ei sulla pitäisi olla mitään hätää. Fiksu kauppa vaihtaa/hyvittää kyllä noin selkeän jutun. Kaikilla kaupoilla on kyllä jonkinlaiset “vastakappaleet” niistä kuiteista (kannattaa tosin yrittää mahdollisimman tarkasti kertoa milloin neule on ostettu) ja todennäköisesti myös jonkinlaiset kirjat, jossa näkyy kyseisen neuleen toimitusaika (eli jos neule on tullut heille esim. kolme viikkoa sitten niin ei pitäisi olla mitään napisemista verrattuna siihen, että paita on saapunut heille vaikkapa puoli vuotta sitten). En oikeasti usko, että kannattaa stressata asiasta, jokaisen asiakkaan pitäisi olla liikkeelle niin tärkeä ettei sitä tollaisella jutulla haluta menettää. 🙂

Reippaasti vaan palautat sen, kyllä kaupoissa tiedetään kauanko heillä on kyseistä paitaa ollut myynnissä. Ilman muuta tuosta saa rahat takaisin, se on valmistusvirhe! Näin ainakin minun työpaikassani toimitaan vaikka asiakkaalla kuittia ei olisikaan tallessa. 🙂

Tuotevirheen kyseessä ollessa ei Suomessa saa vaatia kuittia; liikkeen tulee vastata tuotteidensa käyttökelpoisuudesta oli kuittia tai ei. (Jos pystyt kertomaan, minä päivänä ja suunnilleen mihin aikaan päivästä kävit ostoksilla, he löytävät kassatapahtuman myös omista tiedostoistaan.)Britannian lainsäädäntöä en varsinaisesti tunne, mutta kuluttajansuoja on EU:n standardisoimaa niin että arvelen että suojan taso on sama Englannissa. Koska pääsääntö palautuksissa on kuitenkin, että kuittia vaaditaan, on joskus sattunut niin, ettei joku nuorempi myyjä ole välttämättä tiennyt ettei reklamaatioon kuittia tarvita. Voi siis joutua vääntämään rautalangasta. Lähtökohtaisesti kuitenkin liike varmaan haluaa pitää asiakkaan tyytyväisenä ja mieluusti pyrkii vaihtamaan ostoksesi ehjään!

Moikka! Useimmissa kaupoissa täällä Lontoossa onnistuu vaihtaminen, vaikka ei ole enää kuittia tallessa. Rahoja ne ei anna takaisin, mutta vaihto onnistuu 🙂 Ainakin monessa kaupassa on sellaiset kyltit, missä lukee niin. Vähän ärsyttävää, sillä toi paita on tosi kivan näköinen.

Worst comes to worst, revi lisää lankoja ja tee siitä sen näkönen, että oot tuunannu sen silleen? 😀

Just ton takia mä jemmaan KAIKKI kuitit, vaikka pitäisinkin tuotteen. Jos siinä tosiaan ilmenee jotain purkautumista tms. Mutta silti kannattaa mielestäni ehdottomasti reklamoida!

Minusta ehdottomasti täytyy saada reklamoida jos jokin tuote hajoaa käsiin ensimmäisellä käyttökerralla! Itse olen saanut vaihtaa housut, joista sauma oli rikki ja poikaystäväni skeittikengät, jotka hajosivat ensimmäisellä käyttökerralla..
Kuitti oli mukana toisella kerralla ja toisella ei…
Mutta minusta ihan nuo kuluttajasuojaoikeudet takaavat viallisten (eli heti itsestään rikkoontuvien) tuotteiden palauttamisen:) Jos liike ei ota vastaan niin kannattaa aina ottaa yhteyttää maahantuojaan/itse yritykseen.
Itse sain esim. palauttaa suoristusrautani maahantuojalle, vaikkei osto/takuukuittia ollut, kun se vähän alta vuoden käytön posahti! Tarpeeksi hyvin kun puhuu, niin yleensä onnistuu:)

Harmi, tuo on kaunis paita! Mä ainakin yrittäisin palautusta vaikka kuittia ei enää olisi. Onhan ne voinut saada takaisin muitakin, toihan voi olla “suunnitteluvirhe” 🙂 Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että vaikka on mitä säädöksiä palautuksista ym. niin se aina riippuu siitä henkilöstä, jolle satut reklamaation tekemään. Eli yrittämään vaan!
http://works-like-a-charm.blogspot.com/

Mulla meni kerran USC:ltä ostamani mekko pilalle ensimmäisessä pesussa vaikka pesin sen täysin ohjeiden mukaan (kuukauden jälkeen). Kuitin olin tietty heittänyt roskiin mutta myyjät olivat todella ystävällisiä kun kerroin tapahtuneesta ja kaivoivat maksutapahtuman esille tiedoistaan ja palauttivat rahan kortilleni jolla maksu tapahtui. Kannattaa siis kokeilla palautusta vaikka kuittia ei olisikaan! 🙂

meidän liikkees ainakin reklamointioikeus on ilman kuittiakin jos tuote on kohtuuttoman ajan sisällä hajonnut, vaihdot tai palautukset ei onnistu ilman kuittia. tosin en tiedä miten briteissä asiat on mut luulis nyt että samat periaatteet sielläkin on 🙂

Joo joo reklamaatiota kehiin vaan! Oon ollu ite vaatekaupassa 3,5 vuotta töissä ja näin kuule vähän jos minkäkinlaista reklamaatiota ja eteenpäinhän niitä oli laitettava. Selvät tapaukset pysty tekemään paikan päällä mutta suurin osa lähti tehtaalle. Mutta ehdottomasti reklamoit vaikka sinulla ei enää kuittiakaan ole. Reklamaatioaika, ainakin Suomessa, on 8 kuukautta ostosta.
P.S. Myöhästyneet synttärionnittelut 🙂

oon monet kerrat joutunut reklamoimaan eri ketjuliikkeisiin ja kertaakaan ei ole kuittia ollut enää olemassa. joka kerta olen silti saanut joko uuden vastaavan tuotteen tai lahjakortin joka vastaa tuotteen hintaa. 🙂

Vaatekaupassa työskennelleenä ottaisin tuon takaisin ilman kuittiakin. Henkilökunta yleensä kuitenkin tunnistaa kaikki tuotteet as in onko ollut myynnissä vähän aikaa sitten, ja jos noin selkeästi menee pilalle, niin ainakin mielestäni se on ihan selkeä homma, vaikka olisi jopa puoli vuotta ostoksesta.

Ainakin Suomessa on mun mielestä niin, että vaatteen pitää kestää normaalia käyttöä muistaakseni ainakin puoli vuotta. Itse olen joutunut viemään muutaman kuukauden käytön jälkeen yhdet fakut ja yhdet kengät takaisin, kun ne ovat hajonneet käsiin. Rahat olen saanut takaisin, tosin kuittia vastaan.. Aina tietenkin kannattaa yrittää, vaikka ei kuittia olisikaan. Jos tota neuletta on vielä siellä kaupassa niin eiköhän ne usko, että se sieltä on. Nätti toi neule btw 😀

Ihan varmasti pystyy reklamoimaan! Parempi varmaan siis ettet nyt käytä sitä.

Pura varovasti muutamasta muustakin kohdasta, jotta paita näyttää siltä, että sen kuuluukin olla purkautunut? 😛

Sen verran upea neule on, että todellakin menet tekemään reklamaation! Ite oon ollu vaatekaupassa töissä ja meillä ainakin pystyi palauttamaan ilmankin kuittia ja tässä tapauksessa kun tuotteessa on vika ni kyl se ihan pitäis ottaakkii vastaa, koska sitte voidaan taas valmistajalle reklamoida tuotteesta. 🙂 En näe mitään estettä sille että kävisit reklamoimassa, koska vikakaan ei ole sinun ja tuote on uusi 🙂

Aina kannattaa reklamoida. Oasikselta voisi myös odottaa ehkä ymmärtäväisempää asennetta kuin joiltain muilta kaupoilta vaikka new look etc. Ilman kuittia voi olla hankalampaa mutta jos tuotteessa on selvästi vika, reklamoi ihmeessä!

Reklamoit, ehdottomasti! Ei siihen mitään kuittia tarvii, kyl niiden pitäs tietää et koska kyseinen paita on ollut myynnissä.. et ei muuta ku kauppaan takas. Näin ainakin sillon ku ite olin kaupalla töissä. Siellä sen oppi, jos joku tuote meni heti pilalle, aina kandee viedä se takas kauppaan. Muuten laatu ei parane ikinä.

Ehdottomasti voi reklamoida! Ja reklamaation voi yleensä tehdä ilman kuittiakin, kyllä ne siellä liikkeessä huomaa, että on heidän mallistoaan.

Olen ollut vaatekaupassa töissä ja meille tuli joskus vastaavia tilanteita. Vaikkei asiakkaalla ei ollut kuittia, vaihdettiin me yleensä tuote, koska kyseessä ei ollut “normaali” vaihto tai palautus vaan viallinen tuote. Riippuu myymälästä, mutta periaatteessa myyjän pitäisi tunnistaa kyseinen vaate ja tietää, ettei sen ostosta ole kulunut kovin kauaa (riippuu toki, miten usein tulee uutta jne.). Eli sinuna menisin näyttämään paitaa kauppaan. Parhaimmassa tapauksessa se vaihdetaan, huonossa ei, mutta tiedät ainakin, että yritit ja miten toimia jatkossa.

Jos oot maksanu kortilla niin tulosta verkkopankista maksutiedot, pitäis riittää. Muuten voi olla vähän vaikea reklamoida, mutta kannattaa yrittää, varmasti aika kauppakohtaista miten toimitaan! Inhottavaa kyllä kun heti mennyt noin 😮

Kyllahan ne kaupassa nakee etta se on niitteen tan sesongin vaate. Se on rikkinainen niin saat ainaking Credit Voucherin. Se on laatu probleema mika niitten on korjattava.
From Directgove website:
Returning a faulty itemIf something you bought is faulty, tell the trader as soon as possible. This may be by taking the item back to the shop or contacting the trader to let them know there is a problem.
You will need to provide a proof of purchase, eg a receipt or invoice. Some traders may accept a credit card bill or bank statement, eg if months have passed since you bought the item.

Ihana neule! 🙂 huonompi juttu vaan että pääsi noin käymään. Ehdottomasti kannattaa mennä sanomaan siitä. Voihan sun nimes olla vielä jossain tilauslistalla josta asia voidaan tarkistaa. 🙂 Osan ottoni.

Voi ei, ihana neule! Olen itse töissä vaateliikkeessä, ja reklamenettelyt vaihtelee vähän kaupoittain, mutta meillä annetaan ainakin aina reklata vaikkei olisi kuittia – normipalautukset ei tietenkään ilman kuittia onnistu.Mielestäni jos selität, että olet neuleen juuri ostanut ja että huomasit sen lähtevän ekalla käyttökerralla purkautumaan ilman että on jäänyt mihinkään kiinni, pitäisi reklan kyllä ihan onnistua.. 🙂

Vie myymälään takas, ja kerro ettet päässyt aikaisemmin tuomaan reissun takia. Älä käytä neuletta niin varmasti uskovat ja saat hyvityksen, eli uuden neuleen tai rahat takas. Perus reklamaatiossa et tarvitse kuittia, kun tapaus on noin selkeä 🙂

Itse palautin zaraan vähään aikaa sitten jakun, jossa vaihto- palautusoikeus ei ollut enää voimassa. Jakku meni aivan piloille pesukoneessa, vaikka ohjeen mukaan pesin ja sain rahat takaisin. Oisin saanut sen palauttaa ilman kuittiakin, joten vähän samanlainen tilanne kuin sulla 🙂 Luulis ainakin että sunkin neuleella pitäis tällasessa tapauksessa olla reklamaatio-oikeus..

Riippuu ihan liikkeestä mitä voit tehdä! Koska esimerkiksi Sokoksella ilman kuittia voi vaihtaa tuotteen samanlaiseen, mutta en sitten tiedä muista kaupoista. Kyllä luulis että noissa “paremmissa” kaupoissa haluttais pitää asiakkaat mahdollisimman tyytyväisenä!

Heippa!Liikkeessä he näkevät kuitin koneelta, joten vie ehdottomasti takasin ja he pystyvät tekemään reklan ilman kuittiakin jos kerrot heille päivän ja kellonajan jolloin teit ostoksen! 🙂

Ilman muuta marssit heti Lontooseen palattuasi kauppaan ja vaadit joko uuden vastaavan tai rahat takaisin, kuittia reklamoidessa et edes tarvitse. Itse en kuitenkaan suosittele käyttämään sitä edes tätä yhtä kertaa, sillä silloin voit palauttaessasi vedota siihen, että et ole sitä kertaakaan käyttänyt. Näitäkin tapauksia kuitenkin on, kun myyjä syyttää siitä omaa huolimattomuuttasi, jos viet sen käytettynä takaisin. Mutta anyway teet, mitä teet niin sinulla on oikeus saada siitä rahat takaisin tai jos haluat niin vastaava tuote tilalle.

Vie tuote takaisin liikkeeseen. Hyvittävät vastaavaan tai johonkin muuhun tavaraan. Ainakin täällä Suomessa homma menee sillä lailla =) Eli kuittia ei tarvita reklamointiin, mutta tietenkään tällöin ei rahoja saa takaisin.

Reklamoimaan vaan! Olen itse vaatekaupassa töissä ja jonkin verran ihmiset tuovat vaatteita/asusteita takaisin ja mun mielestä hyvä niin! Vaatteista voi olla esimerkiksi saumat revenneet/purkautumia/vetoketju rikki… Asiakkaalla on aina mahdollisuus reklamoida. Toki katsotan aina tilannekohtaisesti, kuinka käytetty/kulunut vaate on.
Itselläni on melko matala kynnys tehdä tuotevalitus, vaikka kysessä olisikin ns. halpisketjun vaate tms. Joku aika sitten ostin Vilasta housut, jotka nyppääntyivät heti käytössä, vaikka en ollut niitä pessyt ja vein ne takaisin kauppaan. Sain tietysti uudet tilalle vaikkei kuittia ollutkaan:) Eli ehdottomasti kiikutat paidan takaisin kauppaan, sulla on siihen täysi oikeus!:)

Tottakai voit menna reklamomaan, vaikka kuitti olisi jo havitetty… Koska paidassa nakyy selkeasti, etta kaikki ei ole niinkuin pitaa… Jos kysyvat kuittia sanot, etta ei ole enaa tallella koska et uskonut tarvitsevasi sita mihinkaan… TOivottavasti homma toimii Lontoossa samalla lailla, kuin suomessa.. 🙂

Älä käytä paitaa, vaan vie reklamoitavaksi kotiin palattuasi. Selitä tilanne asiallisesti, mutta napakasti. Kuitin puuttumisen voit selittää juurikin tuolla tavalla, ettet paitaa ostaessasi olisi voinut kuvitellakaan sitä palauttavasi ja siksi heitit sen menemään. Periaatteessa liikkellä pitäisi olla kuitti talessa omissa tietokannoissaan, toinen juttu on tietysti alkavatko he sitä hakemaan… Liikkeessä myyjän pitäisi lisäksi tietysti tunnistaa, että kyseinen paita on heidän liikkeestään hankittu. Riippunee siis paljolti liikkeen asiakaspalvelun tasosta miten reklamaation kanssa käy. Kannattaa kuitenkin yrittää, onnistumisen todennäköisyys on huomattavasti parempi jos et ole käyttänyt paitaa. Tsemppiä! 🙂

KIITOS KAIKKI! Valitettavasti en ehdi jokaiselle nyt vastaamaan erikseen, mutta ihan yleisesti tässä kerron että laitoin nyt neuleen tosiaan heti takaisin matkalaukkuun kotiinpaluuta odottaamaan ja käyn sitten tosiaan Lontoossa reklamoimassa – en kuitenkaan halua tuon hintaista paitaa alkaa enemmän tuhoamaan “tasaisemman” lopputuloksen toivossa, kun en sellaisia “risaisia” vaatteita muutenkaan itse käytä 🙂 Ihan vasta liikkeisiin myyntiin tullut neule onneksi kyseessä, eli siinä mielessä ei pitäisi olla ongelmaa 🙂 Kiitos kauheasti kaikille vinkeistä! :))

mulle kävi samat yhden topshopin paidan kanssa. Tyytyväisenä kiskasin paidan niskaan laivalla ja se purkaantuu todella pahasti. pitäis etsiä joku himo-virkkaaja käsiin, joka kykenis homman fiksaa : (ei se mitään jos kysees ois joku 5e hm ale, mut ……

Meillä ainakin voi palauttaa/vaihtaa rikki menneen tuotteen, vaikkei kuitti olisikaan enää tallessa. Kuitenkin myyjä näkee että onko sitä tuotetta heidän valikoimissa, niin pitäisi kyllä onnistua.

Ei kannata käyttää paitaa, etteivät liikkeessä vetoa siihen, että olisi käytössä hajonnut. Periaatteessa käytössä tulleita vikoja ei ole pakko korvata, mutta ennen käyttöä ilmenneet valmistusvirheet kyllä! Uusi, käyttämätön vaate kuitenkin aina tuoksuu tietynlaiselle ja jo yhdessä käyttökerrassa saattaa tuoksu hävitä. Saattaa tietysti olla että tuon vian voisi käytetystäkin reklamoida mut varmuuden vuoksi ehkä kannattaa olla käyttämättä.
Itse palautin joskus tuotteen ihan vaan siksi että en sitten tykännytkään. Olin ehtinyt irrottaa laput mutta myyjä nuuhkaisi vaatetta ja totesi että selkeesti käyttämätön, joten ei haittaa että laput on irti. 🙂

Voit reklamoida, tai ainakin yrittää. Sinänsä auttaa jos muistat minä päivänä oot paidan ostanu, jos ne välttämättä haluu kuitin, niin niiden jostain rekisteristä semmonen pitäis löytyä. Myös kannattaa mainita heti ettet oo erityisemmin paitaa käyttäny. Yleensä tollaset hieman hintavammat merkit haluu näyttää että ne pitää huolta asiakkaistaan. Mut saa nähä. Onnea paidan kanssa!

Hei kiitti paljon näistä Lontoopostailusta ja varsinkin shoppailuosuudesta! Huomenna sinne vihdoinkin suunnistetaan ja nyt jo odotankin innolla! 🙂

Hyvä matkaa sitten sinne! Toivottavasti ei häät kauheasti häiritse menoa 🙂

Kyllä rahatkin saa takaisin, koska on kyse reklamaatiosta eikä tavallisesta palautuksesta 🙂

En jaksanut lukea mitä kaikkee sulle on jo tuossa kommentoitu.. joten, laitan omanikin kehiin joka tapauksessa. Itse vaatekaupassa työskentelevänä voin sanoa että ehdottomasti reklamoit!! Niin tekee kaikki muutkin, minäkin 🙂 ei sen ole väliä oletko vaatetta kerennyt jo käyttämään. Vaatteen ei pitäisi olla ensimmäisen, eikä toisenkaan, käyttö kerran jälkeen tuon näköinen. Joten, rohkeasti vain kipität sinne reklamoimaan 😉 Nyt ainakin tiedät ettei kannata ottaa tota samaa paitaa sit uudelleen, vaan otat jotain muuta tilalle.

No mielummin ottaisin vaan saman neuleen mutta ehjänä, kun se kuitenkin vasta on myyntiin tullut 🙂

Kummallista miten kaikki ovat sitä mieltä, että tuotteen saa reklamoida, vaikka selkeästi paita on jäänyt oman huolimattomuuden vuoksi kiinni jonnekin langoistaan (ehkäpä matkalaukussa toisen paidan koristuksiin). Itsekin sanoit, että neulos on ohutta, joten tottakai ne langat lähtee vetämään jos nirhautuvat jonnekin kiinni, eivätkä ne sitä itsekseen tee. Ihmisiä, jotka tulette reklamoimaan rikki potkimianne kenkiä ja ovenkahvaan repäistyjä paitoja halveksutaan kaupoissa, ei tosin tapella vaan annetaan rahat takaisin, koska kovaäänisin, huonosti käyttäytyvin asiakas saa kaiken haluamansa. Valitettavasti.

No niinhän se menee että asiakkaat ne loppujen lopuksi noita vaatekauppojakin rahoillaan pyörittää, eivätkä myyjät 🙂

höpöhöpö, itse vaatemyyjänä ainakin ymmärrän ihan selkeästi eron itse aiheutettujen vikojen ja laatuongelmien välillä, ja niin tekee jokainen muukin hyvä asiakaspalvelija 🙂 kyllä tuotteen KUULUU kestää myös käyttöä muuallakin kuin hansikkaat kädessä pehmustetuissa huoneissa. jos langat lähtevät vetämään ennen ensimmäistä kunnon käyttöä, on silloin kyse huonolaatuisesta vaatteesta, ei (pelkästään) huolimattomassa kohtelussa! eikä tämä varsinaisesti ainakaan Suomessa ole pelkkä mielipidekysely, vaan on kuluttajalaissakin määritelty, moisista normeista Briteissä en sitten sen enempää osaa sanoa 🙂

Oon kyllä samaa mieltä että jos vaate ei kestä edes kädessä pitämista tai viikkaamista, niin miksi sellaisen kanssa pitäisi sitten elää selvittämättä ensin, voiko asialle jotain tehdä.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *