Jenni Ukkonen

Näin treenaamalla pääsen nopeimmiten kuntoon (mm. ylivoimaiset Blogilates-lempparit)

Teksti: Jenni Ukkonen


Kerroin keväällä hurahtaneeni YouTubesta löytyviin Blogilates-treeneihin, ja multa on nyt viime aikoina muutamaan otteeseen kysytty, teenkö niitä edelleen. Vastaus on että teen, mutten (ainakaan tällä hetkellä) aivan yhtä paljon kuin silloin keväällä; silloin mulla ei oikeasti yksin kotona ja kuntosalien kiinni ollessa ollut juuri mitään ihmeellistä meneillään, joten saatoin helposti tehdä heti aamusta 60-90 minuuttia noita treenejä, tai vaihtoehtoisesti saman minuuttimäärän kahdessa osiossa; aamusta ja iltapäivästä kävelyn jälkeen.

Testailen edelleen kaikki uudet treenit läpi (niitä tulee viikossa ainakin kerran Blogilates-kanavalle), mutta enemmän huomaan tekeväni vanhempia lemppareitani silloin kun mieli tekee; niiden rinnalle teen tosiaan nykyään päivittäin salitreenin ja cardiota, eli ihan päivittäin en ole enää siksikään tehnyt näitä. Oon kuitenkin huomannut, että mikäli haluan suht nopealla aikavälillä kokea olevani “hyvässä kunnossa” (niin vaatteiden istuvuuden kuin mielen puolesta), löytyy Blogilateksesta muutama ihan super tehokas treeni, mitkä otan silloin säännöllisempään tekoon. Eli esimerkiksi kun tuntuu että treenin tai ruokavalion suhteen on mennyt vähän heikommin, tai kaipaan muuten vaan boostia treeneihin ja niiden tehokkuuteen, teen jotakuinkin näin:

Muistaakseni huhtikuussa Blogilates-kanavalle tulivat nämä joka päivä, viikko kerrallaan tehtävät vatsa, pakara, käsivarsi ja sääritreenit, ja niistä omat lempparini ovat siitä saakka olleet vatsa- ja käsivarsivideot, joiden tekoa jatkoin myös noiden viikkojen päätyttyä. Eli kun kaipaan boostia (erityisesti) vatsa- ja käsivarsitreeneihin, teen viikon ajan näitä 20+10 minuutin treenejä – näiden tehokkaiden, rasvaa polttavien treenien jälkeen olo on aina kuin uudesti syntyneellä.

Mikäli en jaksa (tai koe tarvetta) sitoutua seitsemäksi peräkkäiseksi päiväksi noihin treeneihin, tykkään myös näistä vatsa- ja käsitreeneistä:

Pakaroita treenaan tosi usein tällä nopealla treenillä, esimerkiksi salitreenin päätteeksi – ja olen todellakin alkanut huomata ahkeran tekemisen jäljiltä myös tuloksia!

Näiden Blogilates-treenien lisäksi käyn siis tosiaan nykyään kuntosalilla jos nyt en ihan joka päivä, niin ainakin viidestä viikossa. Siellä pyrin aina tekemään ensin vähintään 30 minuutin cardion (joko juoksumatolla, esim. ripeästi ylämäkeen kävellen) tai porraslaitteessa. Crosstrainer on mielestäni edelleen tehokkain laite, mutta nykyisen taloyhtiömme salilta niitä ei harmikseni löyty. Rinta- ja selkälihaksiin pidän itselläni parhaimpana treenata niitä painoilla, eli ne teen aina salin välineistöä hyödyntäen.

Lisäksi huomaan että kaikkea tätä muuta treenaamista tukee huomattavasti ensinnäkin tietty kaikki hyötyliikunta, mutta myös esim. 30-40 minuutin reipas kävely päivittäin. Samalla se toimii rentouttavana omana aikana, jolloin kuuntelen podcasteja tai hyvää musiikkia!

FOLLOW ME

Bloglovin / Blogit.fi / Facebook / Instagram / Twitter

Lue myös

X