Lifestyle

Treenipäiväkirja

15.5.2019 Teksti: Jenni Ukkonen

Kyselin aiemmin Instagramin Storyissa mistä postata, sillä koko päivän mieleni löi jotenkin ihan tyhjää, eikä mikään aiemmin ylös kirjaamani postausidea tuntunut hyvältä juuri nyt. Ehdotuksena tuli lähes saman tien treenipäiväkirjaa (aiempia täällä ja täällä) ja koska se on todella vaivaton toteuttaa, ryhdyin heti tuumasta toimeen. Suurimman osan treeneistäni teen (ja täten myös tallennan) siis edelleen Niken NTC-appin kautta, joten sieltä oli helppo poimia viimepäivien treenit.

Suoritin itseasiassa hiljattain tuossa NTC-appissa kuukauden kestävän Bodyweight Only-ohjelman, jonka tosin sain myös päätökseensä noin viikko sitten. Pakko sanoa, että vaikka hieman skeptisemmin siihen alussa suhtauduinkin (kokonainen kuukausi ilman painoja tai muuta välineistöä… tuntuisikohan se missään?) niin tykkäsin ohjelmasta yllättävän paljon ja teen sen varmasti jossain välissä uudelleenkin! Tykkään tosiaan vaihdella noiden eri ohjelmien välillä aina yhden loppuun saatettuani. Viime viikon tein treenejä täysin fiilispohjalta, mutta pian aloitan taas Lean Fit-ohjelman; kaikista ohjelmista se on edelleen suosikkini. Nuo ohjelmat on muuten joka kerta jossain määrin aiemmasta kerrasta poikkeavat, joten ne eivät ala tuntua liian itseään toistavalta, vaikka saman ohjelman aloittaisi joka kerta uudelleen.

Vaikka olenkin ollut viime aikoina ihmeen energinen, päädyin myös pitämään pari taukopäivää treeneistä. Oman kropan kuuntelu on niin tärkeää – jos joku aamu (tai päivä) ei yksinkertaisesti tee mieli lähteä salille, vaan tekee mieli ottaa rennommin tai tehdä sali/hikitreenin sijaan jotain pientä kotona tai ulkona, niin siitä vaan. Ehkä siinä vaiheessa jos huomaa että siitä treenien välttelystä tulee pysyvä tapa, joka jatkuu päivästä ja viikosta toiseen, kannattaa ehkä pohtia, miksi niin on käynyt. Muuten on mielestäni täysin OK pitää myös taukoja ja kuunnella, mitä keho kaipaa. Plus, yleensä lyhyenkin paussin jälkeen löytyy taas kummasti enemmän treenimotivaatiota salille vihdoin palatessa!

 

Torstai

Lower Body Strength Yoga (NTC) n. 20 min

Tämä kuuluu appista löytyvistä joogatreeneistä suosikkeihini, suosittelen kokeilemaan! Ei missään nimessä liian monimutkainen tai vaativa aloittelijallekaan seurattavaksi ja voi hyvin tehdä oman kodin rauhassa.

 

Perjantai

Soutu 10 min

Metabolic Kick HIT (NTC) n. 20 min – 3 x kahdeksan eri liikkeen sarja, toistojen pituus vaihtelee 20 ja 40 sekunnin välillä.

Nopeatempoisen treenin aikana hikoilin ihan älyttömästi, mutta hyvän musiikin tahtiin tämä oli mitä parhain tapa herättää ja saada kroppa liikkeelle.

 

Lauantai

Taukopäivä; venyttelyä telkkaria katsellessa…

 

Sunnuntai

Soutu 10 min

Back and Biceps Burnout (NTC) n. 25 min – Kolme erilaista supersettiä käsivarsille ja selälle. Tuntui seuraavana päivänä varsinkin ojentajissa!

Venyttelyä

 

Maanantai

Reipas aamukävelylenkki ulkona, n. 30 min 

Quick Core Crush (NTC) 10 min

Venyttelyä

Quick Core Crush on edelleen yksi suosikki vatsalihastreeneistäni – tehokas ja ihanan nopea tehdä!

 

Tiistai

Soutu 10 min

Afterburner (NTC) n. 15 min – 3 x neljän eri liikkeen sarja; kahvakuulaheilautukset, med ball slams (korvasin itse kyykkyhypyillä!), vuorikiipeilijä ja sivulle tehtävät askelkyykyt

Reipas kävely ylämäkeen (matolla) 15 min

Afterburner oli super tehokas ja kivan nopea treeni; helppo mahduttaa kiireisiimpäänkin päivään!

 

Keskiviikko

Uinti n. 45 min

Venyttelyä

 

Miten te olette viimeaikoina liikkunut ja treenannut? Onko siellä muita tähän appiin totaalisesti hurahtaneita?

FOLLOW ME

Bloglovin / Blogit.fi / Facebook / Instagram / Twitter / Youtube