kolmistaan - Banneri
Kids018_51740_10 Kids002_51724_10 Kids020_51742_10 Kids025_51747_10 Kids009_51731_10 Kids006_51728_10

Marimekolla menee vauhdikkaasti.

Muistan vielä ajan, jolloin vannoin kovaäänisesti, etten KOSKAAN tule kulkemaan marimekoissa. Äitini vaatekaappi täyttyi, ja täytyy edelleenkin tasaraidoista, ja teini-Karoliina ei tietystikään voinut kuvitella, että voisi KOSKAAN pitää samanlaisista vaatteista kun äitinsä.

Noh. Toissatalvena kuljimme jo tismalleen samanlaisissa raitatunikoissa. Se niistä periaatteista!

Itse ajattelen niin, että Marimekko on vain muuttanut ilmettään nuorekkaammaksi, ja siksi minäkin olen alkanut pitää sen tuotteista.

Toisaalta voihan se olla, että Marimekko on pitänyt linjansa. Minä vain olen alkanut muuttua.

Oli miten oli, olen aika intona kahdesta tämän kevään Marimekko-uutisesta.

Ensinnäkin: Helsingin Mikonkadulle avataan ensi lauantaina, 8. helmikuuta, Marimekon Muksula-lastenmyymälä. Liike on vain 40 m2, ja sen valikoima keskittyy vain ja ainoastaan uuteen Muksula-lastenmallistoon, poiketen siten kaikista muista Marimekko-myymälöistä.

Uusi kevään ja kesän 2014 Muksula-mallisto sisältää muuten Marimekon lasten klassikkotuotteita Tasaraita-paidoista Iloinen takki -mekkoihin sekä kausittain vaihtuvia uutuuksia. Muksula-mallistoon kuuluu niin vaatteita ja asusteita, kuin leluja ja sisustustuotteitakin. Lastenhuoneiden koristukseksi Marimekko on tuonut arkistojen kätköistään takaisin tuotantoon kaksi Marimekon iki-ihanaa lastenkuvioklassikkoa: Rullan, jonka on suunnitellut Katsuji Wakisaka vuonna 1981, sekä Maija Isolan Pepen vuodelta 1972. Retro on siis tällä 🙂

Toinen Marimekko-uutinen liittyy yhteistyömallistoon. Marimekko lanseeraa nimittäin tänä keväänä yhteistyömalliston amerikkalaisen Banana Republic –merkin kanssa. Banana Republic on kansainvälinen vaate- ja asustebrändi, joka pyrkii tarjoamaan laadukkaita,kohtuuhintaisia tuotteita niin naisille kuin miehillekin. Banana Republicilla on yhteensä ylI 700 omaa ja franchising-myymälää ympäri maailmaa.

Banana Republicin ja Marimekon yhteistyönä syntyneessä kesämallistossa yhdistyvät BR:n moderni amerikkalainen tyyli ja Marimekolle tunnusomainen kuviomaailma. Naisille suunniteltu mallisto sisältää mekkoja, ylä- ja alaosia sekä asusteita, ja se tulee saataville valikoituihin Banana Republic -myymälöihin ympäri maailman sekä yrityksen verkkokauppaan toukokuun 2014 lopussa. Ilmeisesti kivijalka-Marimekoille tänne Suomeen tuotteita ei tule myyntiin. Harmi 🙁

Tämmöstä tänään! Kivaa keskiviikkoa!

-Karkki-

P.S. Kuka muu on lämpenee Unikolle? Entinen Unikko-vihaaja harkitsee kesäksi Unikko-shortseja. Mitä ihmettä? Tästä täytynee postata…

Kuvat: Marimekko / Kevät/Kesä 2014

Kommentit (1)

Minulla käynyt myös näin vähitellen oikeastaan tietämättäni.. Ennen vihasin marimekkoa, nyt lasten myötä oppinut tykkämään kivan värikkäistä vaatteista.. toistaiseksi en vielä itse osaa itselleni kuvitella, mutta ainakin lapsille.. ehkä tässä asiaan lämpenemisessä tulee vielä muutos, että joku päivä minullakin nähdään marimekkoa 😉

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Kaupallinen yhteistyö

Karoliina Pentikäinen

Karoliina Pentikäinen

Kolmistaan-blogi on yksi Suomen ensimmäisiä perheblogeja. 13-vuotisen historiansa aikana blogissa on eletty Karoliinan ja tämän perheen elämänvaiheita iloista suruihin ja arjesta juhlaan. Nykyisin Karoliina, 38, asuu uusperheensä kanssa Tampereen Pyynikillä. Perheeseen kuuluu aviomiehen lisäksi 13-vuotias esikoinen ja 4-vuotiaat kaksoset. Ruuhkavuosien lisäksi Karoliina kirjoittaa naiseudesta, kauneudesta, kodista ja hyvinvoinnista. Balanssi on Karoliinan teema vuodelle 2024!

Arkisto

X