Kolmistaan

ON/OFF -liikkuja Muutoksen kourissa

Teksti: Karoliina Pentikäinen

Te, jotka olette blogia pidempään seuranneet, tiedätte, että mulla on vuosien aikaan liikuntainto välillä ollut huipussaan, välillä hikoilu ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Viime keväänä mä löysin taas liikuntainnon, kun lenkillä jolkuttelu tuntui tekevän niin hyvää mun pääkopalle. Ja enpä mä kesälläkään sitä kokonaan jättänyt. Toki joskus meni viikko, kaksikin, etten tehnyt mitään, mutta sitten taas löysin itseni lenkiltä tai salilta.

Olen kuitenkin pohtinut, että keskinkertaisesta liikuntainnosta huolimatta mä tarvitsisin vähän apuja liikkumiseen. Olen liikunnan(kin) suhteen sellainen on/off-tyyppi, että pelkään, että jossakin vaiheessa lopetan hikoilun taas kuin seinään. Koska niinhän mulle on monta kertaa käynyt aikaisemminkin!

Oman luonteeni lisäksi mulla on ollut varmasti ongelma myös siinä, että aina kun olen aloittanut liikkumisen tauon jälkeen, olen ollut itselleni liian ankara. Silloin olen liikkunut melkein joka päivä ja vedellyt rahkaa vähän joka välissä, vaikka jos totta puhutaan, kaikkihan sen tietävät, ettei minusta koskaan tulee fitness-tyyppiä, jolle tämmöisestä elämästä tulisi jatkuva tapa. En ole kuitenkaan silloin osannut tehdä liikunnan lisäämistä ja ruokavalion fiksuuntamista järkevästi, joten homma ei ole voinut toimia pidemmän päälle.

Tänä syksynä mä pääsen kuitenkin ilokseni testaamaan Monnan ja Tuukan liidaamaa Muutos-valmennusta, elämäntapamuutosta. 8-viikkoisen valmennuksen aikana on tarkoitus oppia, miten syödä ja treenata järkevästi. Miten syödä riittävästi, että saa energiaa eikä keho jää säästöliekille. Tai miten syödä niin, että paino tippuu hiljalleen ja jää pysyvästi alas, jos puolestaan tähän on tarvetta. Muutoksen avulla opetellaan, kuinka treenin voi tuoda viikottaiseen elämään ja arkeen, ja sen, mistä into revitään.

Valmennuksen aikana apuja, neuvoja ja tsemppiä saa toki valmentajilta, mutta myös muiden muutoslaisten käydystä keskustelusta.

Mun omat tavoitteet ovat, että

  • löydän lenkki- ja kotijumpparytmin niin, että voin liikkua silloinkin, kun mulla on kiire. Tai silloin, kun F on kotona. En halua, että hän joutuu hoitopäivän jälkeen jonnekin salin lapsiparkkiin, vaan voin hoitaa treenin vaikka olkkarissa hänen mennessä jo nukkumaan.
  • opin syömään oikein. Mä en todella, todella halua mitään 24h kanafile-salaatti-raejuusto -linjaa vaan vinkkejä siihen, kuinka jaksan liikkua, elää normaalia elämää ja pitää itseni hyvinvoivana. Ilman, että joudun luopumaan herkuista tai olemaan mitenkään liian ankara itselleni!
  • saisin vinkkejä niihin kotijumppaliikkeisiin, joita mun tällä kroppamallilla kannattaa tehdä.

Jos sua kiinnostaa muutos ja haluat muutostella Monnan ja Tuukan ohjauksessa, mun kanssa kanssasiskona tai -veljenä, hyppää remmiin mukaan. Uusi Muutos-ryhmä starttaa 29.8.2016 ja se on järjestyksessään jo kahdeksas. Kaikki info hinnoista, sisällöstä ja Muutoksesta löytyy täältä. 

Ihanaa iltaa!

-Karoliina-

Lue myös

X