Kolmistaan

Profiloiduin tylsäksi vanhemmaksi

Teksti: Karoliina Pentikäinen

Nykyaikana on todella tärkeää profiloitua ja luoda oma brändinsä. Myös jokainen itseään kunnioittava vanhempi päättää oman linjansa jo lapsen odotusaikana. Päätetään, ollaanko luomuperhepetivanhempia, elämysvanhempia vai kenties kansainvälisyyteen buustaavia akateemisia vanhempia.

Itsehän en tajunnut profiloitua vielä tuolloin, mutta onneksi myöhemminkään ei ollut liian myöhäistä. Olen nimittäin sattumoisin ja ilman suunnittelua luonut itselleni profiilin.

Kaikki tapahtui ikään kuin vahingossa, omista geneettisistä lähtökohdistani käsin ilmeisesti aivan luonnollisesti. Olin uumoillut, että saattaisin olla niitä ei-mitään-kummoista-vanhempia, mutta läheltä tuleva asiakaspalaute sai minut tajuamaan, että onhan minullakin oma linjani.

Mikä helpotus, että olin brändäytynyt ikään kuin itsestään. Kommentti ”ihan tylsää, täällä on siivouspäiviä ja sääntöjä” viimein niittasi, että en ollut mikä tahansa ihminen. Olen tylsä vanhempi!

Nyt mietin, kuinka jatkaisin tästä eteenpäin. Jokainen 2016-luvun ihminenhän tietää, ettei pelkkä oikea brändäys ole tie onneen, vaan pitkäaikaset tulokset saavutetaan kovalla työnteolla ja brändin vahvistamisella. Olenkin tällä viikolla tarjonnut yököttävää pulled porkia, vaatinut konditionaalin käyttöä ja kieltäytynyt ostamasta 54 grammaa sokeria keskiviikkoiltapäivänä. Jo nyt tulokset alkavat näkyä : Asiakastyytyväisyys laskee (on ollut puhetta jopa reklamaatioista), mutta sehän ei haittaa : Tämä kaikkihan todistaa vain sen, että roolini on stabiloitunut omaan uomaansa!

-Karoliina-

Kuva: Janita Autio

Lippis, H&M // Paita, Vimma Company (saatu) 

Lue myös

X