Kolmistaan

Tulisiko sinustakin palanen kotimaista designia?

Teksti: Karoliina Pentikäinen

Kaupallinen yhteistyö: Papu Design Oy

Moni on kysynyt minulta, mitä me teemme työpaikallani H23 Agencyllä. Että miten teemme duuneja yhdessä ja erikseen, ja millaista sakkia meillä on töissä.

On vaikea sanoa jotain yhtä mallia, koska jokainen projekti ja asiakas on niin erilainen. Joskus projekteja tekevät vain meidän graafikot, joskus projekteihin liittyy videokuvaamista tai sosiaalisen median ja markkinoinnin suunnittelua (jota luonnollisestikin minä teen copyn hommien lisäksi). Nyt esittelen kuitenkin Papu Design Oy:n Kultanakkikerho-joukkorahoituskampanjan, joka on hyvä esimerkki siitä, että tällaistakin meidän Hallituskadun tyyppien yhteinen työ voi olla. Me emme ole olleet luonnollisestikaan mukana ideoimassa Papun joukkorahoituskampanjaa, vaan tuo kaikki on osa Papun taidokkaiden tekijöiden käsialaa. Mutta meillä on kuitenkin H23:lla on ollut kunnia olla mukana Papun projektin loppuviimeistelyssä mainosvideon ja some-näkyvyyden puolella. 

Papu Design Oy on kotimainen vaate- ja life style -yritys, joka on toiminut nyt 5 vuoden ajan. Papu on tunnettu laadukkaista ja kestävistä unisex-vaatteistaan, jotka suunnitellaan kotimaassa ja valmistetaan vastuullisesti muun muassa sertifioidusta luomupuuvillasta Portugalissa, Baltiassa ja Suomessa. Papun tavoite on luoda kestävää ja ekologista muotia.

Koska Papu tuplasi viime vuonna liikevaihtonsa ja yrityksen tavoitteena on kasvattaa liikevaihtoaan tulevina vuosina vielä rutkasti lisää, avata liikkeitä ja shop in shopeja ympäri maailmaa, sekä perustaa kansainvälisen verkkokaupan, tarvitsee Papu tulevina vuosina pääomaa yrityksen kasvun avuksi. Koska yhteisöllisyys on ollut aina osa Papun ideologiaa, syntyi ajatus joukkorahoituksesta, joka kulkee nyt kaverillisesti nimellä Kultanakkikerho.

Käytännössä homma tarkoittaa siis sitä, että kuka tahansa meistä voi siis olla osa Papu Design Oy:n tulevaisuutta ostamalla Osuuspankin joukkorahoituspalvelun kautta Papun osakkeita. Joukkorahoituskampanjan järjestäminen OP-ryhmän kanssa mahdollistaa osakkeiden kirjaamisen suoraan arvo-osuustilille. Osakkeenomistajat kuulevat myös ensimmäisinä mm. siitä, mitä yrityksessä tapahtuu, saavat VIP-etuja ja pysyvän aleprosentin ostoksilleen, sekä merkiksi joukkorahoitukseen osallistumisestaan kultanakkikerhon oman pinssin.

Jos yhteisöllinen sijoittaminen ja kotimaisen suunnittelun tukeminen kiinnostavat, suosittelen tutustumaan Papun joukkorahoituskampanjaan tämän linkin kautta. Itse harkitsen ostavani elämäni ENSIMMÄISEN osakkeen. Kultanakki-kampanjaa voi tukea myös ostamalla Kultanakkikerhon tuotteita netin kautta. Sen lisäksi, että itse nakkivaate on jo hauska, täytyy sanoa, että kaikista käyttämästäni collegetunikoista nakkitunika on malliltaan paras. Löysä ja istuva oikeista paikoista.

Nyt sitten lopuksi vielä H23-juttuihin. Sen lisäksi, että minä kirjoitan juuri nyt kaupallista kampanjapostausta teille lukijoilleni Papusta (ja tarkoitukseni on tutustua Papuun jatkossa vielä lisää töiden ja vapaa-ajan puitteissa , on myös meidän toimiston pojat tutustuneet Papun maailmaan syksyn aikana. Meidän Valtteri (Auvinen) kuvasi Papulle Kultanakkikerho-videon ja näyttääpä tuossa videolla välähtelevän myös jokin toinenkin tuttu naama. Taiteellinen johtaja kun taipuu moneen rooliin.

-Karoliina-

Kuvat: Auroora Ala-Hiiro 

Asu: Papu

 

 

Lue myös

X