kolmistaan - Banneri
Kolmistaan 24.04.2018

Uusi Ratina ja Egoilua

Teksti
Karoliina Pentikäinen
10 kommenttia

 

 

 

 

 

Kaupallinen yhteistyö: Ego

Meillä täällä Tampereella tapahtui viime viikolla isoja, kun kauan odotettu Ratinan kauppakeskus avasi vihdoin ovensa. Itse marssin Ratinan ostosalueelle ensi kerran vasta keskiviikkona hieman ennen bloggaajatilaisuuden ja vip-etkojen alkua, ja olin lentää pyllylleni, koska niin paljon ihmeellistä siellä ison rakennuksen seinien suojassa olikaan tapahtunut. Itse Ratinan pääsisäänkäynti kun ei varsinaisesti tuonne Hataanpään valtatien suuntaan näy, joten Ratinaa oli saatu rakentaa melko suojassa katseilta.

Vähän ennen kuin varsinaiset juhlallisuuden Ratinassa alkoivat, olin sopinut tapaamisen hyvinvoinnin, kauneuden ja urheilun erikoisliikkeeseen Egoon. Egohan on kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja kauneuden erikoisliike, jonka 5000 tuotteen valikoimasta löytyy niin superfoodit, vitamiinit, urheiluravinteet kuin kosmetiikkakin. Käytännössä kaikki tarvittava hiuspuuterista, meikkeihin urheilujuomajauheisiin ihon kosteutukseen ja ravintolisiin. 

Egossa uskotaankin siihen, että ihminen on kokonaisuus. Siksi Egon henkilökunnastakin löytyy monen osa-alueen asiantuntijoita ihan farmaseuteista kosmetologeihin ja liikunnan, sekä ravinnon ammattilaisiin.

Minä tutustui Egoon Ratinassa ensimmäistä kertaa elämässäni ja olin yllättynyt siitä, mitä kaikkea konsepti pitikään sisällään. Tuli sellainen olo, että jos minulla olisi esimerkiksi jokin ihonhoidollinen pulma, täältä saisin kaikki opastukset, neuvot ja tuotteet saman katon alta. Tämä on sinänsä aika virkistävää, koska minua harmittaa se, että todella usein ihminen joutuu hakemaan apua pieniinkin hyvinvoinnin ja kauneuden pulmiin useasta osoitteesta, kun kuitenkin lopulta ihminen on kokonaisuus, jonka tasapainoon vaikuttaa niin moni asia.

Valitsin Ratinan Egosta 5 tuotetta tai tuotesarjaa, jotka kiinnostivat minua tällä kertaa eniten. Itse Egon tuotekategoriathan on jaettu kolmeen ryhmään – kauneuteen, urheiluun ja hyvinvointiin – joten tästä minun listauksestani löytyy tuoteasiaa vähän jokaisesta kategoriasta.

OMAT LEMPIASIANI EGOSSA:

  1. Kattava valikoima erityisesti Foodin superfoodeja. Rakastan tutustua erilaisiin superfoodeihin ja erityisesti superfood-herkkuihin, joten siksi ihan tuo Egon sisäänkäynnillä oleva Foodin-osasto ihastutti. Voin kuvitella, että tuosta ohi kävellessä tulee haettua raakasuklaapäällysteisiä pähkinöitä ja muuta naposteltavaa mukaan snackiksi tai herkkupäivän makeaksi.
  2. Hoitolatuotesarjat, joita ennen on tosiaan saanut vain kauneushoitoloista. Erityisesti minua kiinnostaa testata Medik8-sarjaa, jonka tuotekehuja olen nähnyt netin pullollaan. Medik8-tuoteiden pelkistetty ulkonäkö, melko miedot tuoksut ja kuitenkin selkeät raaka-ainelistaukset houkuttelevat. Erityisesti Medik8-seerumin ja retinolien sanotaan tutkitusti kiinteyttävän ja kirkastavan ihoa.
  3. Iso valikoima YA-vitamiineja ja -kapseleita. Ensinnäkin Hyvinvointi-osasto näyttää Egossa ihanalle värikkyytensä ansioista, mutta toisaalta tuotteita on helppo löytää hyllystä. Olen jo kauan vannonut maitohappobakteerien ja karpalokapseleiden nimeen, joten seuraavaksi lähtee testiin YA-tuoteperheen yksilöt.
  4. Whamisa, josta olen kirjoittanut jo vähän aikaisemminkin on korealainen ihonhoitosarja, josta on kohistu jo vähän aikaa. Ongelma minulla ja Whamisalla on kuitenkin ollut se, että en ole oikein tiennyt, miten kyseisen merkin tuotteita käytetään. Korealaisessa ihonhoidossa kun tuotteiden tehtävät ja järjestykset kun on vähän eri, kuin mihin on yleisesti totuttu. Esimerkiksi kasvoja ei periaatteessa puhdisteta enää kasvovedellä, vaan muu kaksiosainen puhdistus hoitaa pesun, ja vedet ovat jo kosteutusta varten. Nyt, kun Egossa minulle ammattitaitoinen kosmetologi kuitenkin kertoi Whamisa-tuotteiden käytöstä alusta alkaen, aloin vähän hiffata näiden tuotteiden perään. Itse ainakin koen, että en olisi todella ymmärtänyt tästä tuotesarjasta mitään ilman ammattitaitoista henkilökuntaa. Nyt tiedän esimerkiksi sen, että kasvovesikäsittely tulisi tehdä kerran viikossa niin, että vesi taputellaan iholle seitsemän (!!) kerta illan aikana.
  5. Egon ”miesten osasto” on jotain sellaista, mitä olen kaivannutkin. Aina, kun esimerkiksi olen etsinyt isälle tai miehelle jotain pientä lahjaa, ei kosmetiikkaosasto varsinaisesti ole ollut vaihtoehto. Egon hyllyille on kuitenkin valittua monia sellaisia tyylikkäisiin ja vähän hassuihinkin pakkauksiin laitettuja miesten kosmetiikkatuotteita, joita voisi kuvitella jopa antavansa ihan lahjaksi asti. Heikkouteni tyylikkäisiin purnukoihin nosti taas päätään.

 

Näillä Ego-havainnoilla siis kohti kevättä! Joko olet ehtinyt Egoon tai Ratinaan?

-Karoliina-

Kommentit (10)

Taas ollaan aiheen vieressä, ja ehkä epäoleellisuuksien äärellä, mutta annan palautteen lukijana kuitenkin.
Minua nimittäin harmittaa tämä postauksien rakenne, jossa ensin on otsikko, sitten useampi kuva ja sen jälkeen tekstipötkö.
Pelkkä kuva ei kerra juuri mitään, ennen kuin on tekstin lukenut (esimerkiksi noissa polttaripostaukdissa), eikä tekstiä lukiessaan taas tunnu kovin ketterältä, jos saa aina olla hilaamalla ruutua ees taas.
Ongelmaahan ei ole silloin, kun tekstiä kuvittaa vain se yksi ”pakollinen” kuva. Mutta useamman kuvan jutuissa tämä on vähän hankalaa.

Hassua että olit halunnut kokeilla Whamisan tuotteita ja sitten ne tipahtivat sun syliin sopivasti. Yhtäkkiä siitä syntyi blogikuvat ja postaus.
Jännästi alustettu kaupallinen yhteistyö.
Ja kiva että sait käyttöohjeet mukaan.

Koska niin minäkin sain. Kävelin kauppaan, valitsin tuotteet asiantuntevan henkilökunnan avustamana. MAKSOIN tuotteet ja kävelin kotiin. Ah ja niin vaikeaa se on, kun ei ole yhteistyökumppaneita jahtaava bloggari.
PS. Ostopäätös syntyi paaljon ennen tätä postausta.

Saisiko sinun kautta viestiä tuonne Egolle?
Innostuin tuosta Whamisasta ja yritin katsoa tuolta Ego-nettikauapasta korelaista kosmetiikkaa, mutta en löytänyt kategoriaa sille. Huomasin että V10 myyvät ja paria muutakin, mutta olisi kiva jos kaikki K-Beauty tuotteet löytyisivät yhden kategorian alta + valikoiman laajennus. Tässä olisi mielestäni tuhannen taalan paikka sillä Suomessa Koreakosmetiikan ostosta ei ole tehty liian helppoa, taitaa olla vain Bearel, Bangerhead ja Eleven (Virve Väyrynen tuntuu olevan henkilö kuka K-Beautyn ensimmäisenä toi suomalaisten tietoisuuteen). Koko K-Beauty käsitteenä on trendannut jo jonkin aikaa joten olisi kiva että Suomessakin siitä innostuttaisiin.

Tämä. Lisäksi olisi todella suotavaa, että merkintä yhteistyöstä olisi heti postauksen alussa – ei siis vasta lukuisten kuvien jälkeen ja niiden alla paikassa, josta se jää helposti huomaamatta. Itse jätän yhteistyöpostaukset yleensä väliin (koska en pidä kovin luotettavana näitä ostettuja mielipiteitä ja näkemyksiä) kokonaan, joten tieto yhteistyöstä tulisi mainita selkeästi ja näkyvästi heti postauksen alussa, eikä mainintaa saisi ”piilottaa” kuvien alle. Tässä tapauksessa lahjonta olisi toki pitänyt ymmärtää jo postauksen otsikosta, mutta en kuitenkaan sitä ymmärtänyt ja olin jo pitkällä menossa ennen kuin hiffasin, että maksettuhan tämä(kin) postaus on.

Sehän lukee tuossa heti ennen kuin teksti alkaa 😀 Olitko ”jo pitkällä menossa”, kun olit kuvat katsonut? Jos sinä et huomaa mainintaa, sehän ei ole bloggaajan syy tai ongelma. Minä huomasin heti ja luin postauksen silti 🙂

Ja olin sikäli ”pitkällä menossa”, että mainoksissahan kuvat ovat monesti vaikuttavampia kuin teksti. Tässä tapauksessa esimerkiksi ehtii katsoa montakin kuvaa (jotka sitten saattaa – tiedostetusti tai tiedostamatta) vaikuttaa omiin ostopäätöksiin jatkossa. Ja sitä en halua, sillä luen blogeja muista syistä kuin mainoksia nähdäkseni 🙂

Niin lukeekin ja kuten itsekin kirjoitin – nokkelampi olisi toki tajunnut yhteistyön pelkän otsikon perusteella. Toki suurin osa onkin varmaan huomannut, mutta koska bloggaaja niin kovasti painottaa ottavansa parannusehdotukset huomioon ja toivovansa niitä, esitin sellaisen. Tätähän ei missään nimessä ole pakko toteutttaa tai edes huomioida, kunhan esitin toiveen. Monissa blogeissa maininta yhteistyöstä on heti otsikon alla ja se on mun mielestä parempi paikka. Mutta ei toki kaikkien mielestä ja se on ihan ok 🙂

Voi hyvänen aika 😀 Toivottavasti aivojesi ostopäätöskeskus ei ehtinyt saada vaikutteita 🙂

Kyllä se varmaan sai mutta niinhän käy meille kaikille tietysti koko ajan joka paikassa, missä liikumme ja näemme / kuulemme mainoksia. Eikä se ole niin vakavaa. Mutta jos voin valita toisin, en niitä tietoisesti blogeista hae, koska mielestäni blogien tarkoitus ja paras anti on muu kuin mainostaminen 🙂 Minun mielestäni siis.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Kaupallinen yhteistyö

Karoliina Pentikäinen

Karoliina Pentikäinen

Kolmistaan-blogi on yksi Suomen ensimmäisiä perheblogeja. 13-vuotisen historiansa aikana blogissa on eletty Karoliinan ja tämän perheen elämänvaiheita iloista suruihin ja arjesta juhlaan. Nykyisin Karoliina, 38, asuu uusperheensä kanssa Tampereen Pyynikillä. Perheeseen kuuluu aviomiehen lisäksi 13-vuotias esikoinen ja 4-vuotiaat kaksoset. Ruuhkavuosien lisäksi Karoliina kirjoittaa naiseudesta, kauneudesta, kodista ja hyvinvoinnista. Balanssi on Karoliinan teema vuodelle 2024!

Arkisto

X