Kauneustavaratalo Eve: Hemmottelua naisten ehdoilla
Miltä kuulostaisi naisten oma kauneustavaratalo, joka tarjoaisi hemmottelua, kauneushoitoja, tapahtumia, kulinaristisia elämyksiä ja Suomen suurimman kosmetiikkavalikoiman? Mahdottomalta kuulostava idea sai alkunsa kolme vuotta sitten miesten saunaillassa. Haaveesta tuli totta, kun täyden palvelun kauneus- ja hyvinvointitavaratalo Eve avasi ovensa marraskuun lopussa.
Tämä täytyy nähdä omin silmin. Otan suunnan kohti Vantaan Retail Parkia, jonka sijainti suosii selvästi yksityisautoilijoita. Bussimatkaaja joutuu käyttämään jalkojaan ja allekirjoittaneen tapauksessa myös karttaa. Karussa ympäristössä piileskelevä kauneuden mekka löytyy kuitenkin melko vaivattomasti.
Jättimäisten huonekaluliikkeiden ja outlet-myymälöiden keskellä sijaitseva Eve on sijainnistaan huolimatta varsin pirteä ja houkutteleva tuttavuus. 3000 neliömetrin avara myymälä on täytetty kosmetiikalla, luontaistuotteilla, alusasuilla, urheilutekstiileillä, asusteilla ja hyvän olon palveluilla.
Aamupäivän aikana Evessä on rauhallista, joten saan vapaasti tutustua paikan yltäkylläiseen tarjontaan. Muutamien asiakkaiden joukosta löytyy teini-ikäisiä tyttöjä, nuoria ja keski-ikäisiä naisia sekä yllätys yllätys – myös miehiä joululahjaostoksilla.
Naisille, miehiä unohtamatta
Even tärkein kohderyhmä ovat ulkonäöstään ja hyvinvoinnistaan kiinnostuneet naiset, mutta myös miehille löytyy omat valikoimansa. Evessä hemmotellaan myös kukkaroa, sillä hinta-laatusuhteen mainostetaan olevan kohdallaan. Hinnat ovatkin monien tuotteiden ja palvelujen kohdalla hieman edullisempia kuin muualla.
Hemmottelukeskuksessa lupaillaan, että edustettuna on Suomen suurin kosmetiikkavalikoima selektiivisestä kosmetiikasta luontaistuotteisiin. Valikoima on toden totta laaja ja tuttujen huippunimien seasta löytyy myös uusia tuttavuuksia.
Hyllyillä ovat sulassa sovussa niin Giorgio, Jean-Paul, Coco, Hugo Boss, Christian kuin Lumene, L´Oréal Paris, Max Factor, Maybelline ja Rimmel. Klassikoiden joukosta löytyy myös uusia haastajia, joita ei saa mistään muualta Suomesta, kuten ihonhoitosarja Ole Henriksen tai Freeze 24/7. Luontaistuoteosasto ei jätä luonnon ystäviä kylmäksi, sillä se pitää sisällään Suomen laajimman valikoiman luontaiskosmetiikkaa sekä tunnetuimpia luontaistuotteita.
Kosmetiikan lisäksi tarjolla on lifestyle-osasto, josta löytyy muun muassa alusvaatteita ja yöasuja. Valikoimassa panostetaan tunnettuihin alusasumerkkeihin, kuten Triumph, Valisere ja Gossard, Berlein ja Sloggi, mutta mukaan mahtuu myös uutuusmerkkejä.
Even tarjontaan kuuluu lisäksi urheilutekstiilejä sekä koruja ja asusteita. Valinnanvaraa ei ole yhtä paljon kuin kosmetiikassa, mutta hypisteltävää löytyy kyllä ihan tarpeeksi.
Ihmeteltyäni tunnin yltäkylläistä tarjontaa, huomaan, että tänne on vaarallisen helppo unohtaa itsensä.
Teemoja, tapahtumia, ja palvelua
”Erilaisten teemaviikkojen aikana asiakkailla on mahdollisuus perehtyä asiantuntijoiden opastuksella kauneuden ja hyvinvoinnin maailmaan”, kertoo Even toimitusjohtaja Jukka Keski-Pukkila, joka on yksi liikeidean kehittäjistä ja perustajista.
Yksi teematempauksista on meikkipussi-inventaario, jolloin vanha meikkipussin sisältö on mahdollista päivittää ajantasalle. Muita teemaviikkojen aiheita ovat esimerkiksi painonhallinta, ihonhoito ja jopa häiden järjestäminen kestityksineen.
Valikoimaan kuuluu myös muulloin henkilökohtaista palvelua. Even omat Personal Beauty Trainerit neuvovat ja opastavat asiakkaitaan kaikissa kauneuteen ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa.
”Henkilöstö on Even kriittinen menestystekijä, siksi työntekijöidemme koulutukseen panostetaan erityisesti. Tavoitteenamme on poikkeuksellisen laadukas palvelu, unohtumaton Customer Experience”, Keski-Pukkila tiivistää.
Sen huomaa ainakin myyjien ystävällisten hymyjen määrässä kävellessään ympäri myymälää.
Hemmotteluhetki Spa-maailmassa
Shoppailun ohella Even Day Spassa on mahdollista saada erilaisia kauneus- ja vartalohoitoja, hierontaa sekä vaihtoehtohoitoja. Erikoisuutena ovat Suomen ainoat Shiseidon ja Kenzokin kauneushoitolat. Hair Spa puolestaan tarjoaa kampaamopalveluiden lisäksi hierontaa ja hoitoa hiuksille ja päänahalle.
Uppoudun hoitoloiden valikoimiin, jotka ovat täynnä mitä houkuttelevampia käsittelyitä, kuten syvärentouttava intialainen öljyhoito, aromaattinen jalkahoito, energiahieronta ja Hot Stone -kivihieronta. Lista on pitkä ja jo pelkkä ajatuskin parin tunnin kokovartalohoidosta saa mielen rentoutumaan ja joululahjatoivelistan kasvamaan.
Kauneutta lautasellakin
Shoppaillessa ei voi välttyä nälältä tai ainakaan kahvihampaan kolotukselta. Helpotus löytyy läheltä, sillä Even yhteydessä toimii raikkaan ulkoasun omaava kahvila-ravintola Akwa.
”Eve on naisille suunniteltu ostospaikka ja Akwa kaikkien naisten ravintola. Vaikka miehiltä ei todellakaan ole pääsy kielletty, on ravintola suunniteltu naisten ehdoilla”, julistaa Akwan toimitusjohtaja Titta Lintukangas-Maakannas.
Ruokavalikoimassa panostetaan paikan päällä valmistettuihin trendikkäisiin ja terveellisiin välimeren herkkuihin. Annoksista ei puutu mielikuvitusta, sillä Akwan keittiöpäällikkö Kristian Harinen arvostaa erityisesti ruuan kaunista ja tyylikästä ulkonäköä.
Tarjolla on myös erikoiskahveja, terveysjuomia ja tietysti myös syntisiä leivonnaisia.
Yhteystiedot
Megastore Eve
Antaksentie 4, 01510 Vantaa
Puhelin 0207 525 800
Teksti: Jenni Hokkanen
Kommentit
Ei todellakaan ole lainmukaista irtisanoa ja samantien palkata uusia työntekijöitä tilalle. Irtisanottujen olisi ehdottomasti pitänyt informoida asiasta eteenpäin ja määrätyssä tapauksessa Eve joutuu rekrytoitikieltoon tai seurantaan Onkohan henkilöstöä sanottu irti koko organisaatiosta vai vaan myymäläpuolelta. Mitä itse toimitusjohtaja tietää vaihdokeista vai onko itse antamassa ns. monoa persauksiin. Uskomatonta jos on totta että tällaista tapahtuu vielä täällä Suomenmaassa ja vielä annetaan sen jatkua. Jokin Ihmisarvo luulisi Evenkin pomoilla olevan. Jos täällä keskustelupalstalla muuten pyörii joku ns.EVEN TYÖNTEKIJÄ, ottakoon ja tulostakoon näitä kommentteja ja näyttäköön Even jodolle jos POKERI RIITTÄÄ!!!
Kommentit
aika kalliit näyttivät ainakin kampaamon hinnat olevan, joten mikäli edullista, ei ainakaan palvelut!
Spa on tevetullut, mutta sieltä kurkistukseni mukaan puuttuu Helsinki Span ihana, ylellinen tunnelma.
Lisäksi myymälä, kummallakin kertaa kun kävin oli kuolettavan tyhjä: missä se luvattu virikkeellinen, tapahtumallinen ympäristö? Hyvin steriili tunnelma, sellainen mitä tuo typötyhjä kuvakin henkii.
Sinällään ajatuksena tervetullut, toivottavasti kehittyy tuosta eikä kuole?
OLE HENRIKSENIÄ saa myös muualta kuin Evestä ! On ihan pakko oikaista että minulla on ollut kyseinen sarja myynnissä jo vuodesta 2003. Olin ensimmäinen jälleenmyyjä Helsingissä ja sitä saa myös tilattua nettikaupastamme. Vähän harmittaa tuo Even mainostama juttu että Olea ei muka saisi muualta kuin heiltä.
Toivon kaikkea hyvää Evelle ja uskon että se on pelkästään positiivinen asia että jälleenmyyjiä tulee enemmän. Se lisää sarjan tunnettavuutta.
Terveisin Satu Saarisalo, Studio Nailfix, http://www.nailfix.fi
Even kampaamossa hiusten pesu, leikkaus ja kuivaus 28€. Ei nyt minusta ollut kovin kallis hinta. Mutta saattahan se olla, että Even asiakkaat ovatkin varakkaampia ja laatutietoisempia kuin tikkurilan ostarilla kävijät…
MIESTEN hiuskäsittely on siis tuo edellisen kirjoittajan mainitsema 28 e (ainakin nettisivujen hinnaston mukaan). Naisille vastaava käsittely näyttäisi olevan 45 e, eli ei nyt mikään edullinen, muttei varmaan kaikkein kalleinkaan. Helsingin keskustassa saa kyllä tunnetusta kampaamosta vähintään samalla hinnalla ko. palvelun, ei tarvitse lähteä Tikkurilan ostarille. En tosin tiedä mitä Tikkurilassa mahtaisi maksaa hiusten leikkaus, pesu + föönaus.
Itse kyllä maksoin 28€ pesusta, leikkauksesta ja kuivatuksesta. Hiuksiini ei tosin lisätty mitään muotoilutuotteita ennen kuivausta. Ja en niitä kyllä olisi halunnutkaan!
Kampaamon hinnastossa on naisten muotoilupaketti 4 = 28€. Löytyy http://www.eve.fi, kampaamon hinnasto 🙂
Tikkurilassa on Vantaan kalleimmat vuokrat, joten tikkurilalaisilla luulis olevan varaa. Jos Elli Ennakkoluuloinen joskus oikeasti (joo niin varmaan) käy Tiksissä tukanleikkuussa suosittelen Unikaa – fiksuja kampaajia, halpa hinta, hyvä asiakaspalvelu.
Korkea hinta ei muuten ole aina laadun tae, mutta saapahan henkisesti köyhä tuntea jotain ylemmyyttä. En kyllä sitten tiedä mitä joku tosifrouva minkkiturkeissaan Vantaalla tekee 🙂
Vantaalla asuukin kaikki tarjoustalo/alepa/valintatalo tyypit. Eli halvalla/ilmaseksi pitää saada palvelut ja tavarat. Laadusta ei olla valmiita maksamaan. Vantaalla kahvipaketistakin joku euroshopper myy parhaiten. Eli mitä halvempaa sen parempi 😉 On ihan totta, ettei Vantaalta löydykkään todellisia hienostorouvia minkkiturkkeineen. En minäkään muuttaisi sinne!
Tikkurilan varsinkin yritän kiertää kaukaa…. KARMEA PAIKKA…pyh ja pöh!
Satu Saarisalo, Studio Nailfix, http://www.nailfix.fi! Tuo mainitsemasi asia ei ole ainoa asia, mikä mättää evessä! Evessä ei ole muuta hyvää kun nopeat liikenneyhteydet kehälle ja sieltä Helsinkiin ja Espooseen!!
Asioin eilen Evessä. Kylläpä oli tympeä myyjä kosmetikka osastolla. Ei tiennyt mitään kosmtiikasta. Mistä lie maitojunalla maalta tullut tyttönen.
Hyvät Rouvat ja Neidit. Suosittelen, että otatte yhteyttä even myymäläpäällikköön ja reklamoitte hänelle suoraan asioista. Myymäläpäällikkö vastaa hinnoittelusta, tapahtumista yms. Näin ainakin valitukset tulisi noteerattua ehkä paremmin kuin tällä palstalla…
En näe Even tuleivaisuutta kovinkaan valoisana. Nykyajan kuluttajat ovat sen verran ”laiskoja”,että tuskimpa jaksavat asioikseen mennä kosmetiikka ostoksille Ratail Park-ympäristöön.
Even tulevaisuus on ”tarjoustalo” imago. Jo nyt on aistittavissa krääsän ja halpis sälän lisääntynyt myynti. Kuka jaksaa mennä ostoksille HTH -rasvan takia vaikka hinta onkin 1,90? Veikkaan 6kk, ja sitten keikahtaa….
”Se lähti haaveesta, hullusta ajatuksesta, mahdottomasta ideasta. Halusimme perustaa suomalaisille naisille paikan, josta saisi kerralla kaiken kauneuteen ja hyvään oloon. Paikan, jossa voisi katsella, kosketella, haaveilla. Paikan, jossa arki jäisi ovien taakse ja ajan voisi pyhittää pelkästään itselleen.” JA MILLOINKAHAN SUOMINEIDOSTA ON TULLUT VENÄLÄINEN?! Siis even sivuilla kosiskellaan jo venäjän kielellä ihmisiä sinne!! Ei taida mennä hyvin sillä putiikilla….
Näille vahingoniloisille ja pahansuoville (nais?)ihmisille, toivon oikein monia rentouttavia hetkiä ihan missä vaan. Itse olen muutaman kerran paikassa vieraillut. Minusta on mukavaa, että omaa asuinaluettani lähellä on tällainen paikka, ei ehkö täydellinen mutta ihan ok lisä. Surullista on se, että siellä on aina melko tyhjää, enkä myöskään usko että paikka elää kovin pitkää tuolla volyymillä.
Niin, onhan se hyvä, että ihmiset antavat palautetta ja sitä kautta palute-ehdotuksia myymälälle.
Ei, tämän palstan kirjoittelijat ovat aivan varmasti (mies?) ihmiset…. Ovat niin pettyneitä even tarjontaan ja palveluun…
SIIS VOI LUOJA!!! Eikö even myymäläpäällikkö edes itse osaa riimitellä työpaikkailmoituksia, pitää näköjään kopioida muiden laatimat ilmoitukset….. SÄÄLITTÄVÄÄ TOUHUA!!!! ”Nyt tarvitsemme hyvään joukkoomme…uutta menestyskonseptia” Hah, hah, haa…. kyllä, kyllä..
kylläpä harmitti ku Rimmelin uuden ripsivärin MagnifEyes, mainos citymarketin kuvastossa on harhaanjohtava. Rimmelin sivuillakin mainosta mainostetaan harhaanjohtavasti, mutta ripsivärin vieressä on kuitenkin malli, jonka silmistä voi päätellä, että ripsiväri ei olekaan punaista vaan mustaa..jos huomaa katsoa. Ripsivärin pensseli on kuvattu punaiseksi, mutta väri on todellisuudessa mustaa. Tavallinen kuluttaja ei punaista pensseliä tule tuotteesta koskaan näkemään, koska pensseli pysyy punaisena vain ennen kun tuote suljetaan tehdasvaiheessa, jonka jälkeen se sekoittuu mustaan väriin. Innostuin ensin nähtyäni mainoksen, vihdoinkin punainen ripsiväri..mutta into lopahti äkkiä. Kirjoitin tänne kommenttini kun en Rimmelin sivuilta löytäny asiakaspalautekohtaa..joten jos olette yhteydessä Rimmeliin, kertokaapa terveisiä=)
Missä on Even palveluhinnastot!! Haluan hiusten leikkauksen, mutta nyt on hävinnyt hinnasto even sivuilta! Näkyi olevan vielä joulukuussa, mutta ei ole enää. Onkohan hintoja nostettu niin paljon, ettei niitä kehdata laittaa julkisesti näkyviin…. No onneksi tuo HairStore on tuossa naapurissa. Menekin sitten sinne asiakkaaksi….
Netistä puuttuu tyystin tuotekuvaukset ja hinnat.Ei kai kukaan lähde vartavasten paikan päälle niitä katsomaan.Täytyyhän jotai täkyä olla. Halloo!!
Ammattitaidotonta, AMMATTITAIDOTONTA puuhastelua tuntuu olevan koko homma….
Missä on tapahtumat?! Paljon tapahtumia linkistä löytyy pelkkää tyhjää. Höh, mitä palvelua tämä on? Ja miksi sivuilla ei edes kerrota mitkä tuotteet ovat alennettuja? Ei sitä ihan huvikseen vain eveen ajella. Sen verran ”korvessa” se paikka on!
No joo joo! Eve on ihana, valoisa ja hinnat ovat todellakin edullisempia kuin esim. Jumbossa. Liike on ollut auki jotain vajaa kolme kuukautta ja hakee asiakkaita vielä niin kuin ne muutkin siinä ympärillä . Palvelua saa henkilökunnalta ammattitaidolla joka puolella. On siellä iso luontaistuoteosastokin jolle ei löydy läheltä vertaa. Menkää käymään edullisilla ostoksilla!
Ai muka luontaistuoteosaston tuotteet edullisia! Santen voide maksoi Helsingissä luontaistuotekaupassa vähemän kuin evessä…. on joo halpaa…. höpöhöpö.
Even ongelma on sijainti…. paremmat markkinat olisi hgin keskustassa. enemmän kilpailua kuin stockmann ja sokos. ei kukaan jaksa vantaalle lähteä…
Varoitan teitä todellakin missään kohtaa menemästä Eveen töihin. Palkanmaksussa on koko ajan epätarkkuuksia ja viiveitä. Työantaja ei juurikaan ole kiinnostunut työhyvinvoinnista. Yhtiön talous taitaa olla vähän niin ja näin. Uljas Eve ei sisältä ole sitä miltä saattaa ulkoisesti näyttää.
Oho, ihanko totta? Onko todella evessä epätarkkuuksia ja viiveitä palkoissa? Jaa, jaa…. Siis onko eve uljas?
Aika kallis haudehoito hiuksille ja päänahalle. 30min=40€. Hinta on mielestäni melko korkea kun ajattelee, että alv laski 8 %:n ja paikka on ollut auki jotain 2kk…. Onneksi Vantaalta löytyy edullisempiakin kampaamoja.
Tulipahan vain mieleeni; jos potkuja annetaan, mitä syitä voi olla taloudellisten seikkojen lisäksi. Onko mahdollista, että henkilöt ovat sopimattomia tehtäväänsä tai työyhteisöön… katkeraksi tilanne varmasti tekee oli kuinka oli. Elämä ei vain ole musta-valkoista ja asioissa on aina monta puolta.
Fiksuako? on hakea vikaa työntekijöistä, ei yhtiön johdosta tai johtamistavoista…
”29.
Varoitan teitä todellakin missään kohtaa menemästä Eveen töihin. Palkanmaksussa on koko ajan epätarkkuuksia ja viiveitä. Työantaja ei juurikaan ole kiinnostunut työhyvinvoinnista. Yhtiön talous taitaa olla vähän niin ja näin. Uljas Eve ei sisältä ole sitä miltä saattaa ulkoisesti näyttää.
26.1.2007 klo 09.09, hyväuskoinen (vierailija)” –erään ihmisen viesti…
Tuudittautuminen harhakuvitelmaan voi tulla yhtiölle kalliiksi.
Mietin tossa sitä henkilöiden sopimattomuutta työyhteisöön…sehän voi olla totta ja ne kaksi kertaa kun siellä olen käynyt, niin myyjät keskustelevat keskenään, eikä sen 30 min aikana kun sisällä olin, minulta kertaakaan kysytty tarvitsenko apua….motivaatio taitaa puuttua, joten ulos vaan! Palvelu on tämän päivän menestystekijä. Eve on kyllä kaunis ja valoisa paikka, upeat valikoimat, mutta autio…harmi.
Hei soija, ei sorry, analysoija; Mikä mahtaa olla even politiikkaa työntekijöiden palkkauksessa, kun nuoret tytöt parveilevat kassatiskin takana eikä huomio asiakasta ollenkaan? Palvelu on se mikä tuo asiakkaan uudelleen asioimaan eveen. Eivät myyjien keskinäiset lätinät kassaa siellä kasvata. Ja tuli vain tuossa mieleen, että ei kai eve ole laittanut niitä palvelualttiita työntekijöitä ulos?
Ainakaan minä en ole saanut asiakaspalvelua kun olen asioinut siellä mm. meikki- ja vaateosastoilla. Itse asiassa vaateosastolla katselin rintiskoita ja yritin saada apua eräältä nuorelta naismyyjältä, mutta tällä naisella oli ilmeisesti tärkeämpää laittaa ale tuotteita tangolle roikkumaan kuin palvella minua. Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota even vaateosaston epäsiisteyteen. Lattioilla makaa vaatteita tangoilta tippuneena eikä kukaan joutilaista kassamyyjistä viitsi niitä näköjään poimia niitä ylös… Ihmettelen kyllä tuota asennetta, joka on mielestäni hiukan erikoinen uudessa myymäläkonseptissa.
No jo on kumma… Minulla ainakin jäi positiivinen fiilis Evessä käytyäni. Kokeilin ensin Shisheido kasvohoitoa, joka vaikutti miellyttävän rentouttavalta. Tämän jälkeen shoppailin adidasta ja gossardia, syötyäkin tuli.
Mikä ihmisiä vaivaa, mielikuvia on monia…minä ainakin sain positiivisen kuvan!
Aika mielenkiintoinen tuo kysymys, mikä ihmisiä vaivaa? No jos nyt pikkiriikkisen viitsii vaivautua lukemaan, mistä ihmiset valittavat, niin johan kysyjällekin selviää.
1. ihmisiä vaivaa even huono sijainti
2. ihmisiä vaivaa even kampaamo hinnat
3. ihmisiä vaivaa even luvattujen tapahtumien ”köyhyys”
4. ihmisiä vaivaa huono asiakaspalvelu
5. ihmisiä vaivaa even tapa suhtautua henkilöstöönsä
6. ihmisiä vaivaa span fiilis, joka ei ole yhtä ylellinen kuin Helsinki day spassa…
No tässä oli nyt nuo nopeasti seulotut ”ongelmat” – ja muuten, aivan varmasti jokainen täällä kirjoittelija tietää mitä evestä voi ostaa. Eli ei tuotemerkkejä ja palveluja tarvitse enää täällä mainostaa. Kiitos vain.
Outoa! Päätin tiistaina käydä tässä paljon puhutussa myymälässä. Tein matkan (10 km) ja lopputulos oli, että MYYMÄLÄ oli KIINNI, eikä asiasta ollut mitään lappua ovella???? Ei auennut ovet ja sisällä oli pimeää. Kello oli 11.30. Kotiin tultuani -pettyneenä- kävin even nettisivuilla, mutta ei sielläkään ollut mitään mainitaa tästä. Pitänee ensi kerralla soittaa sinne ensin, että onko myymälä sattumalta auki…….
Evellä on varaa pitää ovet kiinni arkisin klo 11.30. Eve on sama kuin henkilökuntamyymälä eli työntekijät evessä voivat viihtyä kivojen työkavereiden kanssa, voivat ostella sikahalvalla tavaraa, höpötellä keskenään asiakkaista välittämättä.
Upeaa!Tänään kyllä oli niin hieno kanta-asiakas ilta että.Tarjoukset ja palvelu toimi myös.Olen itse vieraillut kyseisessä liikkeessä jo muutaman kerran enkä itse ole kokenut moista ”vääryyttä” kuin useimmat täällä kirjoittelevat…mukavaa käydä ostoksilla paikassa ilman että myyjä hyökkää joka toisen hyllyn takaa tarjoten apua.Huomioivat kyllä olemassaoloni mutta osaavat tulkita eleistäni että apua en tarvitse ellen sitä pyydä.Apua olen kyllä saanut tarvittaessa.Ehkä muidenkin ”ei palvelua saaneiden” kannattaisi mennä sitä rohkeasti pyytämään.Toivotan kyllä onnea ja menestystä Evelle!
Kanta-asiakasillassasta jäi mieleen takkuileva kassa ja töykeä naismyyjä vaateosastolla.
Evessä on loistavat kosmetiikkavalikoimat ja tilaa hengittää! Palvelu joskus niin ja näin, mutta eikös näin ole muuallakin? Ymmärrän hyvin, että paikka jakaa mielipiteitä, alun mainonta lupasi niin paljon. Evessä saa tehdä ostoksensa rauhassa ja ilman tungosta – näin kuluttajan kannalta se on vaan hyvä. Hiustenleikkuun yhteydessä en kyllä saanut mitään hair spa palvelua, ja vasta nyt muistin, että eikös siihen nettisivujen mukaan pitänyt kuulua joku päänahan hieronta tai hemmottelu?? Lupaukset pitäisi kyllä pitää…..Olen kanta-asiakas, mutta en kyllä tiennyt mitään kanta-asiakasillasta, oliko tämä vaan jollekin valitulle porukalle???? Tietääkö joku?
”Eve on sama kuin henkilökuntamyymälä eli työntekijät evessä voivat viihtyä kivojen työkavereiden kanssa, voivat ostella sikahalvalla tavaraa, höpötellä keskenään asiakkaista välittämättä.”
JOSPA SE EILINEN KANTA-ASIAKAS ILTA olikin vain työntekijöille ja myymäläpäällikölle järjestetty juttu…. Tuli vain tuossa ihan mieleen.
Onkohan hairspassa ammattitaidoton esimies, kun ei valvo palvelulupausta.
Kyllä se on niin tyypillinen asenne etelä-suomalaisille lähteä ns. takki auki totetuttamaan ”hullua ajatusta”. Vaikeaa tulee olemaan, varsinkin kun liikepaikka valintakin on tehty amatöörimäisesti.
Ei voi muuta kuin nauraa teille määrätietoisille kuluttajille!Haloo!Miten luulette palvelun parantuvan jos valitatte yleisillä keskustelu palstoilla?Se palaute pitää antaa LIIKKEESEEN!Kukaan ei onneksi pakota teitä menemään noin huonoon paikaan… Aikuinen ihminen käyttytyy kuin aikuisen pitää.
Siellä kanta-asiakasillassa mukana minäkin…ja täytyy sanoa, että tunnelma oli mukava, paljon ihmisiä sisällä (muitakin kuin henkilökuntaa), hyviä tarjouksia ja henkilökunta auttoi hymyillen sen minkä ehti. Joskus hulluista ideoista saattaa syntyä onnistuneita asioita. Annetaan Even rauhassa hakea tiensä ja antaa ajan näyttää toimiiko juttu vai ei. Mikään eikä kukaan ei ole valmis syntyessään ja mahdollisuus pitää kaikille antaa. Harmittaa ihmisten negatiivisuus, sillä mikään asia ei ole vain huono tai hyvä. Parhaiten asiat usein järjestyy rakentavalla palautteella ja joskus on hyvä katsoa myös itseänsä peilistä ja miettiä millä asenteella elämäänsä jatkaa. Negatiivisuus ja katkeruus vie hirveästi energiaa. Tsemppiä kaikille!
Voi voi näitä negatiivisia suomalaisia ihmisiä valittamassa asioista, joista ei ole mitään käsitystä. Lähtekää itse avoimin mielin tutustumiskäynnille Eveen. Itse olen Even erittäin tyytyväinen kanta-asiakas ja käynyt monen monta kertaa paikan päällä.Upea paikka ja loistava henkilökunta.Tsemppiä Evelle!!!Ja kanta-asiakas ilta oli myös onnistunut.
Mitä Eveen tulee, niin positiivista on sen avaruus, vaaleus ja ruuhkattomuus. Valitettavasti en ole saanut palvelua kosmetiikka ja vapaa-ajan pukeutumia osastolla. Itse asiassa asioin Evessä viime viikolla ja yritin löytää talosta henkilökuntaa, joka olisi veloittanut minua ostoksista. En löytänyt ketään! Luontaistuoteosasto, joka yleensä on ollut asiantuntevin osasto oli tyhjillään! Ei ketään henkilökunnasta paikalla, samoin oli vapaa-ajan osastolla. Kassa olivat tyhjillään ja minä erään toisen asiakkaan kanssa ”parveilimme” myymälässä keskenämme. No tavarat jäivät koriin, en ostanut niitä kun ei kerran asiakkaan rahat kelpaa?
Itse yrittäjän ihmettelen toimintaa Evessä. Ei minkään aloittavan yrityksen kestokyky siedä kyseistä tominta(toimettomuus)mallia. Even ongelma on jo sijainti. Jos liike todella on ollut kiinni eräänä päivänä, niin kyllä se ehdottomasti jättää negatiivisen mielikuvan asiakkaille! Itse en edes pysty käsittämään, miten Even kokoinen myymälä voi olla kiinni ilman mitään tiedotusta normaalina arkipäivänä.
En yhtään ihmettele, että ihmiset keskustelevat tällä palstalla asioista liittyen Eveen. Osa kirjoituksista on Eveä puoltavia ja osa Even toimintaa vastaan. Itse olen kyllä aikaisemmin ollut ihan tyytyväinen Even tarjontaan, varsinkin luontaistuoteosaston ammattitaitoisiin myyjiin, mutta nyt kyllä täytyy sanoa, että mikäli en voi maksaa tavaroitani liikkeessä, niin silloin kyllä jätän menemättä sinne. Tarvittavat tuotteet löydän kyllä Jumbo -kauppakeskuksestakin.
Miksi en valita suoraan Eveen asiasta? Ystävättäreni valitti Even toiminnasta joulun alla asiakaspalveluun. Hän ei koskaan saanut vastinetta asialleen, Joten mielestäni on turhauttavaa edes lähestyä Even myymäläpäällikköä? tai jotain muuta henkilöä, joka vastaa asiakaspalvelusta?
Toivon, etten saa kauheaa sanaryöppyä nyt niskaani kun ”negatiivisesti valitan” Even toiminnasta. Koen kuitenkin, että haluan osaltani osallistua tähän keskusteluun. En ole katkera ihminen. Olen mielestäni upea nainen ja äiti, jolla on oikeus vaatia itselleen tyylikästä ja asiallista palvelua. Eli haluan rahoilleni vastinetta; palvelua, elämyksiä ja hemmottelua. Sitä mitä Even mainokset lupasivat, mutta minun mielestä toteutus on ollut hiukan ontuvaa.
Eräs kirjoittaja tuossa totesi, ettei kukaan onneksi pakota teitä menemään Eveen. Siinä hän on kyllä aivan oikeassa. Suomi on vapaa maa ja onneksi suomessa on vielä sanavapaus, eli meillä kaikilla on oikeus tuoda julki mielipiteemme Ellit palstalla kuin myös yleisillä sanomalehtien mielipidesivuilla. Toivon, että Evestä löytyisi ammattitaitoisia ihmisiä, jotka todella haluavat Even menestyä. Puitteet ovat hyvät, toteutus on heikohkoa. Eve tarvitsee ehdottomasti asiantuntevia asiakaspalvelijoita enemmän osastoilleen ja ehkä organisaation päätöksentekoonkin olisi syytä puuttua, mikäli nämä kirjoitukset pitävät paikkaansa Ellit sivustolla?
Ovatkohan nimimerkit; Liian viisas tällaiseen, kevään kukkaset, minä kanta-asiakas vaan Eve – kaupan henkilökuntaa? Kirjoitusasu ja ääretön agressivisuus voisivat hyvin sopia ihmiselle, jolla on ns. tunnesiteet kyseistä asiaa kohtaan….. He tuntuvat (hän tuntuu?) ottavan asiat vähän turhan henkilökohtaisesti, mikäli on vain ”asiakas”
”Elämä ei vain ole musta-valkoista ja asioissa on aina monta puolta.” Aivan totta kirjoittaa analysoija. HIRVITTÄÄ vain se, mikä on asian toinen puoli ja mitä paljastuu harmailta alueilta ennen pitkää….
Olen kyllä täysin sitä mieltä, että Even pitää antaa kehittyä ja siitä tulee varmasti hyvä! On muuten ihmeellistä, että palstalla näinkin paljon aiheesta kirjoitellaan. Toivon kaikille eveläisille ja asiakkaille kärsivällisyyttä, onhan tällaisen hintaedun antava yritys meille (ainakin lähellä asuville) pelkkää plussaa. Eve ryhdistäytyköön henkilökunnan hyvinvoinnin suhteen, ja siten tällaiset epäilyksettävät kirjoitukset eliminoidaan. Henkilökunnan hyvinvoinnistahan kaikki lähtee! PS Itse olen antanut kerran palautetta myös suoraan myymälään, mutta harmikseni en saanut vastausta.
Nykyään kilpailutilanne on alalla kuin alalla sellainen, että konseptin on oltava valmis jo lanseerausvaiheessa. Even kokoluokan yrityksessä jo kiinteät kulut ovat sitä luokkaa, että jos kassavirtaa ei saada nopeasti ”toimimaan” alkaa varmasti rahoittajillakin kärsivällisyys loppumaan.
Ihmettelen kyllä näitä kirjoituksia tällä palstalla. Mikäli henkilökuntaa on kohdeltu huonosti, kuten jotkut ovat kirjoittaneet, siihen olisi viipymättä puututtava!
Toinen asia on nämä asiakaspalveluun liittyvät kirjoitukset. Kyllähän jokainen fiksu liiketoiminnan aloittaja ymmärtää, että asiakaspalvelu on kaiken A ja O. Ei asiakkaiden reklamaatioita voida jättää käsittelemättä. Even päättäjien on hyvä muistaa vanha markkinoinnin lause: HUONOSTA PALVELUSTA KULUTTAJA KERTOO 8-10 IHMISELLE, HYVÄSTÄ PALVELUSTA VAIN 2 IHMISELLE. Näiden viestien perusteella voimme olettaa, että huonosta palvelusta on kuullut jo useat kymmenet/sadat ihmiset.
Valitettavaa, kun otamme huomioon Even erilaisen ympäristön, upeat osastot ja hoitolapalvelut. Kohta Helsingin keskustaan tulee uusi kilpailija Evelle ja Helsinki Day Spalle. Tulevaisuus näyttää kuinka kireäksi kilpailu menee ns. Spa palveluissa pääkaupunkiseudulla.
”Even kokoluokan yrityksessä jo kiinteät kulut ovat sitä luokkaa, että jos kassavirtaa ei saada ”nopeasti toimimaan” alkaa varmasti rahoittajillakin kärsivällisyys loppua.”
Kyllä se on niin, että jokainen kaupanalan ammattilainen osaa laskea kikut ja mukut. Toivottavasti Evestäkin löytyy sellainen ihminen…..
Myös minä kävin eräänä arkipäivänä Evessä (lentokentällä käydessäni, muuten en olisi sinne lähtenyt Helsingistä), ja kun vihdoin löysin perille -paikka on ERITTÄIN hankalan matkan päässä- niin ensivaikutelma oli kaikkea muuta kuin elämys. Paikka oli tuiki tavallinen tavaratalon oloinen ja AIVAN TYHJÄ, taisin olla ainoa asiakas! Kosmetiikkavalikoimaa oli mutta samaa tavaraa saa joka paikasta eli en muutaman euron takia aio enää Eveen mennä, se ei tarjonnut mitään, mikä houkuttelisi minut takaisin. Selektiivisellä puolella oli nuoria tyttöjä, joilta minä en ainakaan olisi halunnut neuvoa kysyä vanhenevan ihon hoitoon (55v). Rintaliivipuolelta en löytänyt mitään mielenkiintoista ja luontaistuotepuoli taas oli aivan tyhjillään, siis ilman myyjää, joten jätin ostokset ostamatta. Ajoin seuraavaksi Jumboon ja sain erinomaista palvelua ja neuvoja ja innostuin myös tekemään heräteostoksia. Eli minussa Eve ainakin menetti mahdollisen maksavan ja helposti innostuvan asiakkaan, jolle nimenomaan palvelu on a ja o. Hoitolassa en edes käynyt kun sinne olisi pitänyt kiertää ulkokautta!
En voi suositella Eveen menemistä kenellekään.
Meille kävi hassusti, siis minulle ja ystävättärelleni. Olimme menossa Espoosta autolla Eveen, mutta emme tajuneet, mistä kohtaa piti sinne kääntyä. Löysimme itsemme Jumbosta, mutta ei se meitä haitannut. Olihan sielä ihan kivasti liikkeitä ja valikoimaa. Saimme rahat sielläkin kyllä tuhlattua..
Näin sitten jäi Eve tällä kertaa näkemättä!
Tytille; kun luet näitä juttuja, niin huomaat ettei menetys tainut olla kovin suuri….
”Varoitan teitä todellakin missään kohtaa menemästä Eveen töihin. Palkanmaksussa on koko ajan epätarkkuuksia ja viiveitä. Työantaja ei juurikaan ole kiinnostunut työhyvinvoinnista. Yhtiön talous taitaa olla vähän niin ja näin. Uljas Eve ei sisältä ole sitä miltä saattaa ulkoisesti näyttää.”
Se, miten sukulaistyttö ja useat muut irtisanottiin kyseisestä paikasta, oli mielestäni ala-arvoisesti toimittu. Mielipaha oli valtava. Tämän vuoksi en enää asioi siellä. Rajansa kaikella ihmisten kohtelussa.
Yhdyn kommentteihin finlex ja hyväuskoinen. Voi kun aikaa saisi taaksepäin, niin olisin todella jättänyt menemästä töihin koko eveen. Olen järkyttynyt kohtelusta siellä! 🙁 todella surullinen olo.
Heipat vaan! Rakastan olla töissä evessä, kaikki on toiminut loistavasti! Ihana työilma piiri ja monia tyytyväisiä asiakkaita on lähtenyt käsittelystäni 🙂 Sääli vaan että ne positiiviset palautteet jäävät yleensä jättämättä…aina kuitenkin muistetaan valittaa! Ihanaa kevään odotusta kaikille ihanille asiakkailleni 🙂
Hei, minä en rakasta olla evessä töissä. Toivon saavani potkut kuten niin moni muukin on jo saanut.
Muuten, entäs jos niitä positiivisia palautteita ei ole edes tullut. Siksi niitä ei ole kerrottu sinulle ”asiakaspalvelun ammattilainen”, koska ei ole mitään kehuttavaa asiakkailla…
Mahtaa olla kauheata kun ”aina vaan valitetaan”… Missähän se vika silloin on? Ymmärsinkö oikein, että sinun käsittelyistä on siis valitettu?
”kaikki on toiminut loistavasti” sinun täytyy olla myymäläpäällikön suosikki.
Luulen, että ”asiakaspalvelun ammattilainen” on itse myymäläpäällikkö niinkuin muutama muukin nimimerkki…
Olen saanut Evestä tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Sain heidän ansiostaan vihdoinkin ihon hoitoon toimivat tuotteet. Kosmetiikkaosaston työntekijät ovat alan ammattilaisia. Mikäli asiakas on niin ääliö, ettei ymmärrä kysyä myyjältä tarvittaessa neuvoa, jääköön mielestäni ilman palvelua. Suurin osa asiakkaista inhoaa sitä, että myyjä tulee välittömästi kyselemään, mitä saisi olla heti liikkeeseen astuessa. Kokeilkaapa huviksenne tätä tunkeilevaa asiakaspalvelun muotoa esim. Vallilan Apteekissa. Itse ainakin haluan ensin katsella rauhassa eri vaihtoehtoja. Olen ollut Even asiakas alusta alkaen ja ainoa asia mikä vähän harmittaa, on liikkeen sijainti, kun julkiset kulkuvälineet eivät oikein pelitä, mutta muuta valittamista ei sitten olekaan.
Luulen, että ”eräs tyytyväinen asiakas ” on itse myymäläpäällikkö niinkuin muutama muukin nimimerkki… Jos tuo on myymäläpäällikön kirjoitus, niin ihan hienoa haukkua asiakasta ääliöksi…
”Jokaisessa yhteisössä on yksi tai kaksi ns. ”johtohahmoa” ja ne kuuluvat kolmeen eri ryhmään.
Ensimmäinen ryhmä on ammatillisesti pätevät.
Toinen ryhmä on auttavaiset.
Kolmas ryhmä on ylimieliset.
Ensimmäisen ryhmän johtohahmo on asiantuntija työssään, ei panttaa tietoa, mutta ei osallistu yhteisön toimintaan muuten kuin ammatillisesti.
Toisen ryhmän johtohahmo on tavallinen työntekijä, mutta hän osallistuu aktiivisesti yhteisön toimintaan.
Kolmannen ryhmän johtohahmo on omasta mielestään paikan johtaja, vaikka hänellä ei ole siihen mitään kykyjä.
Hän ei kestä yhtään kritiikkiä, hän ei ole ammatillisesti muita pätevämpi, vaan heikompi, varsinkin itsenäisessä päätöksen teossa hän on huono, eikä hän osallistu yhteisön toimintaan, ellei se hyödytä juuri häntä itseään.
Lisäksi tähän tyyppiin liittyy usein se, että kukaan ei oikeasti pidä tästä tyypistä, ei ammatillisesti, eikä yhteisöllisesti, mutta yhteisö hyväksyy hänet silti, yhteisö hyväksyy erilaisuuden.
Tietysti näistä on välimuotoja, mutta tällaiset johtohahmot olen huomannut muutamassa eri työpaikassa.
Jos työpaikalla on johtohahmona tämä viimeinen, niin työpaikalla kiusataan varmasti.
Tämä viimeinen tyyppi on se, joka ei hyväksy erilaisuutta.
Ajatellaanpa sellainen tilanne, joka voi syntyä millä tahansa työpaikalla.
Kolmos tyyppi on ”johtajana” yhteisössä.
Yhteisöön tulee uusi työntekijä, joka on tyyppiä yksi tai kaksi.
Jonkun ajan kuluttua uusi kaveri huomaa jonkun kolmos tyypin puutteen, avoimin mielin hän toimii kuten pitäisikin antaa asiallista kritiikkiä kolmos tyypin toiminnasta.
Tämä on kolmos tyypille kuin punainen vaate, sodanjulistus ja hän alkaa kostoksi etsiä vikoja uudesta kaverista, jos niitä ei ole hän keksii ne omasta päästään tai asettaa suunnittelemiaan ansoja uudelle kaverille.
Kaikki tähtää uuden kaverin vikojen osoittamiseen yhteisölle, kostotoimenpiteenä asiallisesta kritiikistä.
Viat voivat olla ammatillisia tai yhteisöllisiä, mutta tässä kostovaiheessa ja eteenkin, jos nuo kaksi ensimmäistä vianhakukeinoa eivät onnistu, tulee esiin myös uusi vikojen hakualue henkilökohtaiset viat.
Jotta henkilökohtaisia vikoja voisi saada selville on esitettävä ystävää uudelle jonkin aikaa, siis kunnes on selvitetty se henkilökohtaiset viat.
Kun uusi on uskoutunut kolmostyypille henkilökohtaisista asioistaan, ystävyys loppuu ja alkaa vikojen esittely yhteisölle.
Näin toimii aika moni suomalainen työpaikka, seuratkaapa joskus, ihan huvin vuoksi, vierestä työyhteisönne sosiaalista käyttäytymistä…”
Lisää aiheesta; http://genoveeva.vuodatus.net/blog/403218
Sivusta seuranneelle vierailijalle tiedoksi, että myymäläpäällikkö ei ole ollut asialla tekstissä, missa nimimerkillä ”eräs tyytyväinen asiakas” kehuin liikettä. Olen todellakin liikkeen asiakas ja ihmettelen mistä sinunlaisesi ilkeät ihmiset tulevat ja viitsivät heittää tuollaisia kommentteja ja olettamuksia aivan hatusta ja tahallaan mustamaalata kaikkea mahdollista ympärillään. Mene itseesi ja mieti vähän kirjoituksiasi.
edelleenkin eräälle tyytyväiselle asiakkaalle; oho, ollaanpa sitä kärttyisiä…
”Maailma on vaarallinen paikka, ei niiden vuoksi jotka tekevät pahaa, vaan niiden vuoksi, jotka katsovat vierestä, eivätkä tee mitään.”
Albert Einstein
Pitkään keskustelua seuranneena, pakko heittää oma kommentti. Jos ymmärsin oikein, täällä on joku kyseisestä Evestä irtisanottu henkilö kommentoimassa. Alkaa vain tuntua siltä, että kaikesta pahasta mielestä huolimatta, jatka jo eteenpäin ennenkuin katkeruudellasi pilaat oman elämäsi ja mahdollisuutesi jaksaa. Mikään ei ole tällaisen märehtimisen arvoinen asia. Näitä kohtaloita on nähty matkan varrella.
Se on niin tyypillistä, siis olemme jo siihen tottuneet, että AINA YHTÄ SYYTETÄÄN ja haetaan syntipukki asioihin. Se on niin tätä, olisikohan jonkun syytä katsoa peiliin….
Englanninkielinen termi mob tarkoittaa ROSKAVÄKEÄ, joka haluaisi tehdä selvää jostakin epämukavasta, torjutusta ihmisestä syrjäyttääkseen tai päästäkseen hänestä eroon. Kiusaamisen tarkoitus siis nähdään ihmisen tuhoamisessa henkisesti, psyykkisesti, sosiaalisesti ja useinkin taloudellisesti.
Kiusaamisen ilmauksia ovat piikittelyt, simputukset, tietoisesti harkitut konfliktit, ahdistelut, huhujen levittäminen, juonittelut, laiminlyönnit, yksityiselämän kritisoiminen, vihamielisyydet, huutaminen, poissulkeminen.
Olipa pettymys! Miksi täällä kirjotetaan, että luontaistuoteosasto on hyvä Evessä? Pettymys oli suuri kun kävin sielä. Yritin saada apua, mutta osastolla ollut naismyyjä oli niin ”kiireinen” ettei joutanut auttamaan minua.
Asioin even kosmetiikka osastolla ja sain erittäin asiantuntevaa palvelua. Kiitokset!Muutenkin vierailusta jäi positiivinen mieli. Menen toistekin.
Ahaa, joku on tullut lomilta takaisin.
Minäkin evessä töissä ja todellakin tykkään olla. Suurin osa asiakkaista on lähtenyt tyytyväisenä pois. Suurin osa valituksista on johtunut siitä että eve on vaikea löytää. Jotkut mietti kenelle kanta-asiakasilta kutsut laitetaan, joten vastaan tähän, Kutsut lähetetään aina sähköpostilla jotenjos ei ole antanut sähköpostiosoitettaan, ei myöskään saa kutsua. Tämän vuoksi olen itse kysellyt lähellä asiakasiltaa, onko antanut emailinsa, jos ei niin kerron kyllä tulevasta illasta. Kotiin klubi-postia tulee n. 4-6 kertaa vuodessa, sähköpostia n. kerran kuussa. Myöskin even toimintaa pyritään parantamaan jatkuvasti, täytyy katsoa mikä toimii ja mikä ei.
Nimimerkillä eveläinen sopii ERINOMAISESTI Eveen töihin. Kirjoitusvirheistä päätellen henkilöllä ei ole kovin kummoinen koulutus. Heikosti koulutettuja työntekijöitä Evessä onkin suosittu kovasti viime aikoina…
On se hyvä, että edes jossain annetaan mahdollisuus heikoille ja keskivertoa huonommin menestyville työntekijöille.
Mitä väliä sillä on miten kirjoittaa? 😀 Tässä ei nyt kuitenkaan mitään niin virallista oo. Näköjään täällä joku ihan hakemalla hakee vikaa kaikesta. Ja ei tosta voi mitään päätellä mun ammatillisesta osaamisesta, ihan turhaan alat arvostelemaan heikoksi/keskivertoa huonommaksi.
Vähän positiivisemmalla asenteella! 🙂
Voi pientä. ”mitä väliä sillä on” Niinpä, sitähän ei jotkut koskaan ymmärräkään millaisen vaikutelman itsestään antavat 😉
Jos haluaa antaa itsestään ja yrityksestä, jota edustaa, fiksun kuvan, tarkistaa kielioppivirheet ennen kuin julkaisee mielipiteensä. Mutta meitähän nyt on monenlaisia, niitä jotka ovat todella tarkkoja omasta ja yrityksen maineesta, ja sitten on eräitä ihmisiä, joiden asenne on juuri tuo ”mitä välii sillä on”…
Tuolla asenteella asiakas saattaa saada vaikutelman, että asiakkaan olemassa olo yrityksessä on ”mitä välii sillä on” -merkitys. Eli aliarvioidaan asiakasta ja hänen käsityskykyään.
Kyllä, aina positiivisuus vie eteenpäin. Samoin selkeä, fiksu ja asiakasta arvostava yritysinformaatio. Sillä luodaan itsestä ja yrityksestä AMMATTITAITOINEN kuva. Ja näin yrityksen brändi muodostuu positiiviseksi asiakasmielikuvaksi.
Ihanaa pilkunn*ssimista. On se hyvä, että täällä on ammattilaisia jotka korjaavat meitä tahvoja kun ei osata jokaista sanaa kirjoittaa oikein. Pääsetkö pätemään ikinä missään muualla?
En olisi ikinä uskonut, että Even työntekijä vastaa noin ala-arvoisesti!
(Ihanaa pilkunn*ssimista.)…
Näin meni ohi Even brändin muodostuminen positiiviseksi asiakasmielikuvaksi!!
Yllä oleva keskustelu sopii todella hyvin esimerkiksi opiskelijoille aiheena;
Yrityksen imago vaarassa sähköisissä viestimissä, kuinka säilyttää maltti vaikeissakin tilanteissa.
Kiitos hyvästä esimerkistä sinulle eveläinen.
Kyse ei ole pätemisestä, kyse on mielikuvista, joita sinä eveläinen luot täällä asiakkaille. Kannattaisi miettiä mitä latelee suustansa, sillä tätäkin palstaa lukee useat Evenkin asiakkaat.
Mutta, sellaista se ELÄMÄ ON, joillakin… 😉
Miksi ei itse even johtotaso vastaa kritiikkeihin? Jotain on pahasti pielessä jos ei ole antaa minkäänlaista selvitystä sisäisestä tilanteesta. Mielestäni se kertoo paljon mitä talossa on meneillään. Olin aikanaan itse hakemassa eveen töihin ja täytyy nyt vain todeta että luoja paratkoon, olisinko istunut paskaan? onneksi paikka meni kohdaltani ohi.Mulle on sattumut vuosien varrella pari ns. pommi työpaikkaa ja en halua kenellekkään vastaavia kokemuksia. Jos eve kuuluu kyseiseen joukkoon toivon todella kaikkien puolesta ettö opaikka katoaisi kartalta pois. Odotan johtotason kommentteja tilanteesta mikä evessä on meneillään. Jos asiat ovat siellä hyvin pitäisi pystyä rehellisesti asioihin kommentoimaan. Toisaalta mimusta näyttää että…..
Kirjoitit varmaan kiireessä koska sullakin oli ns. kirjoitusvirheitä.Kirjoitit mielestäni asiaa. Miksi Even johtotaso ei ole valmis kommentoimaan missä mennään. Tämä ei ole ainoa linkki jossa olen Eveen törmännyt ja lukemani Evestä on ollut vähemmän positiivistä. En usko että joku katkera irtisanottu viitsisi nähdä edes vaivaa että joka paikkaan tuhalaisi aikaansa ja Eveä mustamaalaisi turhaan. Näitä kamalia paikkoja ja pomoja on tässä maassa paljon. Jos Eve ei ole työpaikkana sellainen, luulisi että sieltäpäin haluaisivat hiukan puhdistaa mainettaan? ihmettelen kovasti mikä mättää?
Hei,
kävin lomallani 9.3 ensimmäisen kerran Evessä, kun oli aikaa. Otin oikein asiakseni ja päivän ohjelmaksi mennä tutustumaan Eveen.
Olinkin siellä jo hyvissä ajoin kun kuvittelin että se avautuu klo 10.00 – avauti klo 11.00 – mutta minullahan oli lomalla aikaa – ja tutustuin sillä välin viereisiin liikkeisiin – kun en niissäkään koskaan ollut käynyt.
Olipa ihanan rauhallista – ei ollut tungosta – sai rauhassa katsella ja kukaan ei töninyt eikä häirinnyt tutustumistani. Musiikkikaan ei pauhannut kuten yleensä kaikissa muissa liikkeissä.
Olen itsekin kaupan alalla ja panin ilolla merkille että myyjät aika ajoin kysyivät ”kuinka voin auttaa”?
Kahvila/ravintola oli ihan raikas, valoisa , moderni ja hyvä ruokalistakin näytti olevan.
Luontaituoteosastolla myyjä oli palvelualtis, mutta ei tyrkyttänyt mitään – heittäytyi jopa keskuteluun kanssani kun kerroin olevani eka kertaa tutustumassa ja kehotti tutustumaan talon palveluihin.
Tutustuinkin ja tilasin extemporee Intialaisen päähieronnan, jonka sainkin tunnin päästä – lomallahan minulla oli vain aikaa itselleni – ja hierontaa odotellessa kävin kahvilla ja lueskelin esitteitä.
Tunnin päähieronnan jälkeen jatkoin matkaani ja päivääni .
Paikka oli miellyttävä ja Spassa ilmapiiri rauhallinen- jopa ylellinen. Hieronnan tehnyt Krista oli tosi miellyttävä ja päätinkin että tilaan ajan hierontaan tai johonkin muuhun hoitoon varmasti uudelleen.
Viehätyin paikan rauhallisuudesta, siisteydestä ja fiiliksestä!
Suosittelen aidosti muillekin ko. paikkaa.
On parkkipaikkoja riittävästi, helppo mennä .
Voisin vaikkapa ajatella että seuraavalla lomallani viettäisin päivän siellä hoidoissa – maksaa ne ulkomaan matkatkin – varaan aikaa ja nautiskelen talon tarjonnasta – kyllä siellä yhden lomapäivän saa mainiosti menemään – kun ottaa rauhallisesti ja ottaa vaikkapa hyvän ysätävän mukaan ja viettää todellista naisten päivää !
t. Tyytyväinen
ps. en ymmärrä näitä valittajia – kaikki on itsestä kiinni ”niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan” , oma asenne ratkaisee !
”Ihanaa pilkunn*ssimista.” -terveisiä evestä…
Juu, en minäkään ymmärrä näitä valittajia, jotka latelevat järkyttävää tekstiä Even työntekijöinä.
Kyllä olisi mielenkiintoista tietää, mitä Even omistajat tykkäävät työntekijöidensä sutkautuksista tällä palstala…
Tyytyväinen lomailija = Eveläinen. Keskustelun taso alkaa olla jo Hairstore-tasolla.
Tyytyväinen lomalainen = eveläinen. Samanlaiset kirjoitusvirheet ”typyllä”
Hei, ns. ”Johtotaso” ei varmaankaan lue tätä palstaa koska eivät ole vastailleet, onneksi. Koska he ovat varmasti niin fiksuja että odottavat suoraa yhteydenottoa Eveen sen omaan postilaatikkoon. Mikä on katkeroittanut poislähteneet tai -joutuneet, tämä on elämää kaupanalalla kaikkialla muuallakin, kuunnelkaa ja katselkaa ympärillenne!
asiakas taas ensi viikolla = myymäläpäällikkö. (ja ne kirjoitusvirheet…)
Aika heikoilla mennään. Heikko Nenunen kirjoitti asiaa.
””Johtotaso” ei varmaankaan lue tätä palstaa koska eivät ole vastailleet, onneksi.”
–Toivot vaan, etteivät lukisi. Näin maineesi olisi mennyttä heidän silmissä. Nyt tarkoitan johtotasolla omistajia…
KEHITTÄMISEHDOTUS EVELLE:
Marraskuussa 2006 Eve näyttävästi ilmoitteli eri nimitysuutisissa, ketä on palkattu Eveen töihin. Nyt kun Evestä on näköjään irtisanottu useita ihmisiä, olisi yhtä näyttävää ilmoittaa ketä kaikkia Evestä on irtisanottu ja ketä irtisanotaan.
Eli sellainen kerran kuussa ilmestyvä ilmoitus; -EVESTÄ IRTISANOTUT UUTISET-
Näin epätietoisuus ehkä hälvenisi ainakin osittain.
Nyt menee yli minun käsityskyvyn. Miksi ihmeessä Megastore Eve Oy antaa potkuja työntekijöille ja samalla taas palkkaa uusia sisään? Mikä juttu tämä nyt oikein on? Osaako kukaan kertoa onko toiminnassa jotain järkeä?
Kevään mittaan on useaan tehtävään haettu työntekijöitä. Tietääkö työvoimaviranomaiset tästä?
Ei todellakaan ole lainmukaista irtisanoa ja samantien palkata uusia työntekijöitä tilalle. Irtisanottujen olisi ehdottomasti pitänyt informoida asiasta eteenpäin ja määrätyssä tapauksessa Eve joutuu rekrytoitikieltoon tai seurantaan Onkohan henkilöstöä sanottu irti koko organisaatiosta vai vaan myymäläpuolelta. Mitä itse toimitusjohtaja tietää vaihdokeista vai onko itse antamassa ns. monoa persauksiin. Uskomatonta jos on totta että tällaista tapahtuu vielä täällä Suomenmaassa ja vielä annetaan sen jatkua. Jokin Ihmisarvo luulisi Evenkin pomoilla olevan. Jos täällä keskustelupalstalla muuten pyörii joku ns.EVEN TYÖNTEKIJÄ, ottakoon ja tulostakoon näitä kommentteja ja näyttäköön Even jodolle jos POKERI RIITTÄÄ!!!
Virkistä viikkoasi Annalla!
Katso tarjous