Pippurimylly 29.7.2017

Kvinoa-aamiaiskulho

Teksti: Pippurimylly

Kesäloma-aamiaisen on hyvä olla täyttävä ja proteiinipitoinen, jotta sillä jaksaa temmeltää pitkälle päivään. Tämä aamiaiskulho antaa puhtia ja energiaa päivän koitoksiin!

Aamiaiskulhon voi täyttää melkein millä vaan mitä jääkaapista sattuu löytymään. Tämänkertainen versio sisälsi kvinoaa, paistettua munaa ja tomaattia, avokadoa, vuohenjuustoa ja basilikaa. Maukasta, täyttävää ja terveellistäkin!

kvinoa-aamiaiskulho

  • 0,75 dl kvinoaa
  • 1 kananmuna
  • 1 tomaatti
  • 1/2 avokadoa
  • fetaa tai vuohenjuustoa
  • kourallinen tuoretta basilikaa
  • balsamicoa tai srirachaa

Keitä kvinoa pakkauksen ohjeen mukaan. Paista kananmuna pannulla rasvassa, mausta suolalla ja pippurilla. Leikkaa tomaatti lohkoiksi ja paista lohkot nopeasti pannulla. Viipaloi avokado. Murustele tai paloittele juusto ja revi basilika. Laita kaikki ainekset kulhoon ja viimeistele annos balsamico- tai srirachakastikkeella.

Pippurimylly