Treenipatukat_nosto
Vinkit

Vältä turhat sokerit ja lisäaineet – itsetehdyistä patukoista energiaa treeniin!

Kun teet välipalakeksit ja treenipatukat itse, saat maukasta, hyvistä raaka-aineista tehtyä ja ravitsevaa syötävää. Ainekset voit ostaa lähimarketista. Lisäksi tarvitset vain tehosekoittimen tai monitoimikoneen.
Teksti: Taina Salovaara Kuvat: Otavamedia
Pahkinaiset_proteiinipatukat

Säilytä pähkinäiset ja proteiinipitoiset raakapatukat paperiin tai muoviin käärittyinä tiiviissä rasiassa jääkaapissa. Patukat voi pakastaa yksittäispakattuina.

Yksi pähkinäinen proteiinipatukka sisältää 330 kaloria, 9 g proteiinia, 21 g hiilihydraatteja.

Taateli_pahkinapallot

Pikapuuroainekset tekevät taatelipallomassasta helposti muovailtavan. Herkullisissa palleroissa on mausteena kanelia ja hunajaa.

Yksi taateli-pähkinäpallo sisältää 196 kaloria, 6 g proteiinia, 24 g hiilihydraatteja.

Gluteenittomat_valipalakeksit

Välipalakeksit on rikastettu proteiinijauheella. Voit vaihtaa karpalot rusinoihin tai tummaan suklaaseen.

Yksi gluteeniton välipalakeksi sisältää 67 kaloria, 4 g proteiinia, 8 g hiilihydraatteja.

Pikapatukat

Voit tehdä patukat kaikenlaisista hedelmistä ja pähkinöistä. Pinnaltaan tahmaiset patukat vaativat ympärilleen kääreen.

Yksi pikapatukka sisältää energiaa 304 kcal, proteiinia 15 g, hiilihydraatteja 13 g.

Maapahkinaneliot_1

Maapähkinävoi on hyvä proteiinin ja kasvirasvan lähde. Muista valita sokeroimaton luomuvaihtoehto.

Yksi maapähkinäneliö sisältää 173 kaloria, 7 g proteiinia, 18 g hiilihydraatteja.

Välipalasta lisäboostia treeniin:

mangosmoothie, tropical smoothie

Terveelliset smoothiet: Kuituja, piristystä ja voimaa

siemennäkkäri

Pähkinöistä puhtia päivään – tee trendikästä siemennäkkäriä, -leipää tai -patukoita

927840-avokado_mansikkasmoothie.jpg

7 välipalavinkkiä, joiden avulla vältät turhaa napostelua

Kotiliesi.fi: Maukkaita välipalavinkkejä

X