Mainos SuperMinä 21.9.2017

Tärkeimmät vitamiinit syysväsymystä vastaan – Päiväannos vain lasillinen poreita!

Valoisan ajan vähetessä moni tuntee olonsa vetämättömäksi niin henkisesti kuin fyysisestikin. Uuvahtaneen olotilan taustalla saattaa olla vaje tärkeistä vitamiineista.
Valoisan ajan vähetessä moni tuntee olonsa vetämättömäksi niin henkisesti kuin fyysisestikin. Uuvahtaneen olotilan taustalla saattaa olla vaje tärkeistä vitamiineista.

Useat meistä huomaavat syksyn saapuessa energiavarantojen hupenevan, eikä arjen rutiinien jälkeen jaksa kuin lösähtää sohvan pohjalle. Kiire ja stressi vetävät mielen alavireiseksi, eikä liikuntakaan tunnu sujuvan tavanomaiseen tahtiin.

Väsähtämisen taustalla voi olla tiettyjen vitamiinien puute.

Virtaa B:stä, C:stä ja sinkistä

Monet B-vitamiinit edistävät hermoston normaalia toimintaa, ja niistä on hyötyä vastustuskyvylle sekä aineenvaihdunnalle. Tiettyjen B-vitamiinien, kuten foolihapon tai B12-vitamiinin, vaje saattaa aiheuttaa mielialan laskua.

B12-vitamiinin puute aiheuttaa myös anemiaa. Muun muassa tästä syystä esimerkiksi kasvissyöjille päivittäinen B12-lisä on tarpeen, sillä ravinnosta sitä saa vain eläinkunnan tuotteista.

Antioksidantti C-vitamiini puolestaan suojaa elimistöä haitalliselta hapettumiselta ja vähentää uupumuksen tunnetta. Jos sitä saadaan liian vähän, väsymys lisääntyy ja alttius infektioille kasvaa.

Immuunijärjestelmään saattaa syntyä häiriöitä myös, jos sinkistä on puutetta. Hivenaineista sinkki edistää immuunijärjestelmän normaalia toimintaa ja huolehtii vastustuskyvyn ylläpidosta – jos sinkkiä ei saa riittävästi, elimistön puolustusjärjestelmä saattaa heikentyä.

Magnesium ja kalsium pitävät liikkeellä

Magnesium edistää lihasten normaalia toimintaa, ja elimistö tarvitsee sitä esimerkiksi hermojen ja lihasten välisten impulssien syntymiseen. Magnesiumin puutos voi näyttäytyä lihaskramppeina.

Keho tarvitsee myös riittävästi kalsiumia, jotta luusto pysyy vahvana. Etenkin maidotonta ruokavaliota noudattaville on tärkeää huolehtia riittävästä päivittäisestä kalsiumin saannista.

Päiväannos: lasillinen poreita

Veteen liukeneva appelsiininmakuinen B-active-poretabletti riittää antamaan potkua arkeen.

Yksi tabletti sisältää reilun annoksen 12 vahvaa vitamiinia: B-vitamiineja stressinhallintaan, runsaasti piristävää C-vitamiinia, magnesiumia lihaksille, sinkkiä vastustuskyvylle ja kalsiumia luustolle.

Veteen liukeneva B-active-vitamiinipore

B-active on tarkoitettu B- ja C-vitamiinien, kalsiumin, magnesiumin sekä sinkin puutostiloihin tai niiden lisääntyneeseen tarpeeseen, kun keho on fyysisesti ja psyykkisesti rasittunut.

Yli 12-vuotiaille suositeltu annos on yksi poretabletti vuorokaudessa.

B-active sisältää C-vitamiinia, tiamiinia, riboflaviinia, niasiinia, foolihappoa, biotiinia, B6- ja B12-vitamiineja, pantoteenihappoa, magnesiumia, kalsiumia ja sinkkiä.

Monivitamiinivalmiste on gluteeniton, soijaton, hiivaton, sokeriton ja laktoositon, eikä siinä ole maidon ainesosia. Tuotteeseen ei käytetä eläinperäisiä ainesosia.

Nyt entistäkin raikkaampi maku ja uudistunut pakkaus!

Kommentit (1)

Olen kokeillut näitä joskus, mutta pitääkin taas hankkia uudestaan




3



1

Olen kokeillut näitä joskus, mutta pitääkin taas hankkia uudestaan




3



1

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue Myös