Mainos: Otavamedia
Mainos Xenia's day

Blogipolkuni – harrastajasta ammattilaiseksi

Teksti: Xenia

Kaupallinen yhteistyö Otavamedia

Kirjoittelin jonkin aikaa sitten siitä, mistä kaikki lähti liikkeelle ja miten olen yleisestikin päätynyt tälle alalle. Sitä en kuitenkaan edellisessä postauksessa käsitellyt, miten olen kirjoittanut blogia eri mediataloille nyt jo yli 8 vuotta, joista yli 5 vuotta Otavamedialla. Alunperin minulla oli blogi myös Kaksplussassa, mutta koin kahden blogin pyörittämisen vaikeaksi ja jotenkin itselleni sopi paremmin se, että kaikki on yhden ja saman blogin alla.

Monesti olen miettinyt sitä, minkä kategorian alle blogiani laittaisin. Onko se tyyliblogi, perheblogi, sisustusblogi vai jotakin siltä väliltä? Lopulta ymmärsin kuitenkin sen, ettei sillä tittelillä ole niin väliä. Pääpointti tässä omassa blogissani on nimittäin aina ollut se, että se elää elämäntilanteitteni mukana. Blogin nimi Xenia’s Day toimiikin hyvin yhä edelleen vaikka olenkin sen vaihtamista miettinyt useasti. 😀

Siinä missä blogin alussa opiskelin Helsingissä oikeustieteellisessä ja haaveilin asianajajan ammatista, tätä nykyä olen kolmen äiti, neljättä taloprojektia tekemässä, sisustusuunnittelija, moniyrittäjä ja elän aikalailla kiireisempää ja ehkä vähän vähemmän hohdokasta elämää kuin ennen. Tylsäksi en kuitenkaan arkeani kutsuisi. Päinvastoin koen sen niin, että minulla on harvoin samanlaista päivää. Ehkä siinä mielessä tuo lasten tuoma rutiini onkin tasapainottava tekijä – tiedä sitten.

Siinä missä ennen koin levottomuutta töitteni epäsäännöllisen ja kohtuu arvaamattoman luonteen vuoksi (tämä taitaa toki liittyä kaikkiin yrittäjiin), nykyisin nautin siitä. Mottoni taitaakin olla, että asioilla on tapana järjestyä.

23711081973_934e5ed23d_b

Tämä kuva on ensimmäisestä Kaksplus-postauksestani. Siinä minä ja mieheni olemme reilun vuoden ikäisen tyttäremme kanssa. Ja nyt hän on jo 7.

Tulevaisuutemme on aika avoin, mutta suunnitelmissa on taloprojekteja, mökkiprojekteja, sijoitustoimintaa, ehkä vielä yksi lapsi jos sellainen meille suodaan (tosin jos juuri nyt kysytään, niin ei vielä hetkeen. Terve vaan 1-v pää kolmantena jalkana meneminen :D), elämästä nauttimista, matkailua ja hetkessä elämistä.

Olen tullut todella pitkälle siitä, mistä alkujaan lähdin. Ja siitä olen ylpeä. Vuosien varrella olen saanut olla mukana tekemässä huikeita yhteistöitä ja juttuja. Bio Luvil kamppis (josta ensimmäinen kuva on) on jäänyt mieleen kun omat kasvot näkyivät mainoksissa ja tehtiin ammattilaisporukalla siihen videoitakin. Tai viimeisin Pampersin kamppis instagramissa.

 

Näytä tämä julkaisu Instagramissa.

 

Henkilön Xenia Andersson-Sutton (@xeniasday) jakama julkaisu


Kamppiksissa minulle suurin ja tärkein tekijä on itselleni se, että uskon asiaan. En halua suositella mitään sellaista tuotetta tai palvelua, johon en usko. Vuosien varrella olenkin kieltäytynyt monista kampanjoista nähdessäni sen, etten yksinkertaisesti ole paras mainostamaan asiakkaan tuotetta. Sillä uskon hyvin matchatun kamppanjan palvelevan kumaakin osapuolta – sekä asiakasta, että mainostajaa.

10 vuotta on mennyt yhdessä hujauksessa, mutta niinhän se aika menee kun hauskaa on. Elämä näyttää mitä seuraavat kymmenen tai 20 vuotta tuovat tullessaan, bring it on! <3

 

X