Yleinen 5.3.2011

Dubai

Teksti: Anna.fi

olimme J:n kanssa viime marraskuussa kaksi viikkoa Dubaissa, ja ajattelin jakaa teille kuvia ja hieman informaatiota meidän reissustamme ja ylipäänsä Dubaista. Koko meidän matkamme ajan oli vähän yli 30 lämpöastetta, joten juuri passeli tuohon kylmään ja pimeään vuoden aikaan. Meillähän kävi siinä mielessä hyvä tuuri, että ei jouduttu hotelleista maksamaan lainkaan, kun J:n veli oli siellä töissä ja antoi meidän majailla 46. kerroksessa olevassa asunnossaan.(HUI, olisitte nähnyt ne ikkunanpesijät, siellä ne roikkui 200 metrissä ilman minkään sortin pelkoa!). Meidän päivät koostui pitkälti vain elämästä nauttimisesta ja rentoutumisesta; aamulla käytiin salilla, kun rakennuksessa sellainen oli, ja sitten rannalle makoilemaan ja uimaan. Pari kertaa otettiin aurinkoa ihan altaallakin, mutta kyllähän meri voittaa aina klooriveden. Rannalta mentiin sitten syömään jonnekkin, missä vedettiin itsemme ihan ähkyyn. 😀 Illat kuluikin sitten usein ostoskeskuksia kierrellessä, kun niitähän siellä ihan riittämiin on. Meidän onneksi meillä oli oma opas, joka kierrätti meitä ympäriinsä, mm seinäkiipeilemässä (oli muuten ihan mahtavaa, kannattaa kokeilla), ja tietenkin maukasta ruokaa tarjoavissa ravintoloissa jne. Sen verran kaikille Dubaihin matkaaville, että älkää lähtekö edes yrittämään liikkua millään muulla kuin taxilla, kun julkinen liikenne on mitä on. Taximatkat ei siellä maksa juuri mitään, esim kolmen kilometrin matka ostoskeskukseen maksoi noin 2 €. Meillä meni enemmän rahaa matkaan Helsinki-Vantaalta kotiin, kun koko sielläoloaikana takseihin. 😀 Pukeutumisesta sen verran, että kyllä siellä voi ihan normaaleissa kesävaatteissa kulkea, kunhan jättää ne vesirajaminihameet ja napapaidat kotiin. Itse olin jo valmiiksi ymmälläni, kun ei minulla edes ole polvia peittäviä shortseja tai hameita. En kuitenkaan saanut osakseni mitään ilkeitä tai paheksuvia katseita, eli Dubaikin on länsimaalaistunut aikalailla viime vuosina. Kannattaa muuten sitten ottaa joku lämmin neule mukaan, kun ne ostoskeskukset on oikeasti överi ilmastoituja. 🙂 Laitan tässä nyt kuvia teille aikajärjestyksessä.. 🙂
Tässä ensimmäinen päivä. Oltiin tultu klo 5 aamulla sinne, ja herätty rattoisasti klo 8, tämä oli näkymä kun astuttiin rakennuksesta ulos..

Heti ensimmäisenä roskaruokaa:D

Lähdettiin heti tietenkin katsastamaan Dubai Mall, joka on aivan valtava ostoskeskus ja sijaitsi parin kilometrin päässä meidän majapaikastamme..

Tässä oltiin ensimmäisenä iltana menossa syömään.. 🙂

Toi laukku löytyi heti ekana päivänä 😀

Toisena päivänä ei jaksettu lähteä vielä rannalle, joten mentiin poolille. Siellä sai olla aikalailla rauhassa koko päivän, eli mahtava paikka sinänsä.. 🙂

Pakollinen ”onko muhun tarttunut väriä ensimmäisen päivän jälkeen” kuva.. 😀

Käytiin illalla kävelemässä ja katselemassa lähiympäristöä. Tässä vähän suurkaupungin tuntua..

Kolmantena päivänä käytiin kiertelemässä maailman ainoan seitsemän tähden hotellin, Burj Al Arabin ympäristössä. Siellä oli sellainen ”keidas”, jossa oli mahtavia ruokapaikkoja ja sellainen pieni paikallisia tuotteita ja kuvia myyvä ostoskeskus.

Toi hotellin yläosassa vasemmalla puolella oleva putki on yökerho.. 🙂

Seuraavana päivänä taas Dubai Malliin kun ei ensimmäisellä kerralla saatu tarpeeksemme (Jos oikeasti haluaisi kiertää kaiken niin siinä menisi varmaankin useampi viikko.. )

Ja tämän ostoskeskuksen juurellahan on tietysti maailman korkein rakennus, Burj Khalifa..

Yli 800 metriä korkea, enkä muuten saanut sitä yhteen kuvaan.. 😀

Ja sitten kaksi turistia.. 😀

Seuraavana päivänä oltiin saatu vähäksi ajaksi tarpeeksemme shoppailuista, joten päätettiin lähteä rannalle.. Nyt tulee vähän enemmän kuvia, koska siellä oli niin kaunista.
kummat on kumman..

Käytiin tuollaisella ihanalla kävelykadulla, jolla oli pelkkiä ruokapaikkoja, ja syötiin maailman parasta jätskiä.. Myyjä antoi meille kanta-asiakaskortinkin, vaikka sanottiin, että ollaan Suomesta.. 😀
Yhtenä päivänä käytiin Dubai Greekissä golfklubilla syömässä ja katselemassa paikkoja.. Oli vähän eri näköistä kun Suomessa.. 🙂
Ja tässä golfklubin klubitalo.. Lähes modernia taidetta..
Tuolla lailla suurin osa päivistä kului. Joka päivään kuului rentoutumista, syömistä ja Dubaihin tutustumista. Toiseksi viimeisenä iltana lähdettiin kävelemään ympäriinsä.. Ja meillä ei ole mitään itseruskettavaa.. 😀
Onnistuin muös nappaamaan kuvan maailman korkeimmasta rakennuksesta yöllä, ja se mahtui kuvaruutuun. 🙂
Lopputulos oli tämännäköinen (en varsinaisesti koskaan ole ollut aurinkolomalla, joten en tiennyt kuinka ruskettuneeksi ihminen voi tulla.. Vastaus: liian ruskettuneeksi ;D ). Oltiin viikko kotiinpaluun jälkeen baarissa ja kuultiin kun jotkut puhu kovaan ääneen, et ”noi on tainnu vähän käydä ottaa yliannostuksen solkkuu”, ja me vaan naurettiin, kun siltähän me ihan oikeasti näytettiin. Okei, tää kuva on otettu aika hämärässä, sen verran voin sanoa puolustuksekseni, mutta kuitenkin.. Naama kiiltääkin kuin naantalin aurinko.. 😀
Sellaista oli Dubaissa. Oli aivan ihana matka, ja tuntui siltä, et se jotenkin auttoi pimeimmän ajan yli. Siksi olisikin taas ensi syksynä halu lähteä jonnekkin lämpimään. Ideaaleintahan olisi minun puolestani olla vaikka lokakuun puolivälistä maaliskuun loppuun jossain muualla..Ehkä eläkkeellä sitten..:) Toivotaan, että te jotka matkaa sinne suunnittelette, innostuitte entisestään..Voin sanoa täydestä sydämestäni, että olen teille kade jos olette lähiaikoina sinnepäin suuntaamassa. Jos tulee mieleen jotain kysymyksiä, niin teen tietysti parhaani niihin vastaamiseksi.. Ihanaa lauantaita teille kaikille!! 🙂